Хадзарма куыст как пишется правильно


Другие предметы,


вопрос задал comaevatamara327,


6 месяцев назад

как пишется на Осетинском языке Домашняя работа? ​

Ответы на вопрос

Ответил linamardanova7





14

Ответ:

  • Хаедзары куыст. в инете нашла(´ . .̫ . `)

comaevatamara327:
спасибо

linamardanova7:
пожалуйста

Ответил omarovaazar35





4

Ответ:

Хадзарма куыст

Объяснение:

Надеюсь правильно)


comaevatamara327:
спасибо

omarovaazar35:
пожалуйста)

Предыдущий вопрос

Следующий вопрос

Новые вопросы

Алгебра,
6 месяцев назад

К морю ведет 7 дорог. Сколькими способами отдыхающий может добраться до моря и вернуться назад, если движение от моря и назад не зависят друг от друга?

Математика,
6 месяцев назад

Условие задания. (5*√102(в квадрате)/50 Найди значение выражения​…

Русский язык,
6 месяцев назад

Составьте предложения с прямой речью, используя в качестве слов автора следующие словосочетания : Неожиданно затараторил Лениво проворчала Тихо переспросил Умоляуще попросила Хмуро ответил Твёрдо…

Литература,
6 месяцев назад

Как легко выучить басню Крылова
«Волк и ягненок»…

Химия,
5 лет назад

Какая масса растворенного вещества содержится в 100г.7%-ного раствора ?

Математика,
5 лет назад

Представьте дробь 47/30 в виде Смешанной дроби !

А Б В Г Д Е Ж З И Й К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Э Ю Я

осети́нский, (к осети́ны и Осе́тия)

Рядом по алфавиту:

осе́нний
осе́нница , -ы, тв. -ей
о́сень , -и
о́сенью , нареч.
осеня́ть(ся) , -я́ю(сь), -я́ет(ся)
осерди́ть(ся) , осержу́(сь), осе́рдит(ся)
осеребрённый , кр. ф. -ён, -ена́
осеребри́ть(ся) , -рю́, -ри́т(ся)
осеребря́ть(ся) , -я́ю, -я́ет(ся)
осерча́лый , (сниж.)
осерча́ть , -а́ю, -а́ет (сниж.)
осесимметри́чный , кр. ф. -чен, -чна
осе́сть , ося́ду, ося́дет; прош. осе́л, осе́ла
осети́нка , -и, р. мн. -нок
осети́но-ингу́шский
осети́нский , (к осети́ны и Осе́тия)
осети́ны , -и́н, ед. осети́н, -а
осётр , осетра́
осетри́на , -ы
осетри́нка , -и
осетри́нный
осетрово́дство , -а
осетрово́дческий
осетро́вый
осе́чка , -и, р. мн. -чек
осе́чь(ся) , осеку́(сь), осечёт(ся), осеку́т(ся); прош. осёк(ся) и осе́к(ся), осекла́(сь)
оси́ленный , кр. ф. -ен, -ена
оси́ливание , -я
оси́ливать(ся) , -аю(сь), -ает(ся)
оси́лить(ся) , -лю(сь), -лит(ся)
оси́на , -ы

  • домашняя работа — сущ., кол во синонимов: 1 • домашка (3) Словарь синонимов ASIS. В.Н. Тришин. 2013 …   Словарь синонимов

  • домашняя работа — namų darbai statusas T sritis švietimas apibrėžtis Mokymo organizavimo forma, kai mokymas mokykloje tęsiamas atliekant įvairius darbus namie. Per pamoką mokinys pasirengia namų darbams, jam nurodoma, ką ir kaip reikės daryti. Skiriami sakytiniai… …   Enciklopedinis edukologijos žodynas

  • Домашняя работа (фильм) — Домашняя работа The Art of Getting By …   Википедия

  • Домашняя канарейка — ? Домашняя канарейка …   Википедия

  • работа — 1. Деятельность человека; занятие, труд. Об интересной, самоотверженной, быстрой, четкой работе. Активная, беззаветная, бесперебойная, бешеная, благодарная, бодрая, быстрая, вдохновенная, веселая, взволнованная, воодушевленная, высококачественная …   Словарь эпитетов

  • САМОСТОЯТЕЛЬНАЯ ДОМАШНЯЯ РАБОТА — форма обучения, имеющая целью закрепление полученных на уроке знаний, умений и навыков, самостоятельное усвоение доступного материала и дополнительной информации, выполнение творческих работ. Самостоятельная познавательная трудовая деятельность… …   Профессиональное образование. Словарь

  • домашняя мастерская — Рис. 1. Общий вид мастерской. Рис. 1. Общий вид мастерской. домашняя мастерская  предназначается главным образом для изготовления и ремонта предметов домашнего обихода и мебели, декоративных элементов интерьера, различных приспособлений, садового …   Энциклопедия «Жилище»

  • Домашняя самостоятельная работа —     составная часть процесса обучения, способствующая формированию у обучающихся потребности к постоянному самообразованию, навыков самостоятельной познавательной деятельности.    (Педагогика. Учеб. под ред. Л.П. Крившенко. М., 2005. С. 415)… …   Педагогический терминологический словарь

  • ДОМАШНЯЯ УЧЕБНАЯ РАБОТА — форма организации учебного процесса, самостоятельное выполнение учащимися заданий вне класса без непосредственного руководства учителя, но под его опосредованным влиянием. Виды Д. у. р.: п о характеру познавательной деятельности репродуктивная и… …   Педагогический словарь

  • ДОМАШНЯЯ УЧЕБНАЯ РАБОТА — составная часть процесса обучения, заключающаяся в выполнении учащимися по заданию преподавателя самостоятельной учебной и практической работы после занятий (уроков, лекций, семинаров). Учебной программой предусмотрен целесообразный объем… …   Профессиональное образование. Словарь

  • Бенгальская кошка (домашняя) — Бенгал Гибридное происхождение …   Википедия

  • —「Аᴛʜᴇɴᴀ Sᴇɴᴘᴀɪ」



    Ученик

    (158),
    на голосовании



    5 лет назад

    Голосование за лучший ответ

    Ангелина Ивановкая

    Профи

    (662)


    5 лет назад

    агитацион-дзыллон.

    Kira Klark

    Ученик

    (128)


    5 лет назад

    Хадзарма куыст

    Арсен Кошкин

    Знаток

    (293)


    1 год назад

    Хаедзары куыст

    осетинских — прилагательное, родительный п., мн. ч.

    осетинских — прилагательное, винительный п., од., мн. ч.

    осетинских — прилагательное, предложный п., од., мн. ч.

    Часть речи: прилагательное

    Положительная степень:

    Единственное число Множественное число
    Мужской род Женский род Средний род
    Им.

    осетинский

    осетинская

    осетинское

    осетинские

    Рд.

    осетинского

    осетинской

    осетинского

    осетинских

    Дт.

    осетинскому

    осетинской

    осетинскому

    осетинским

    Вн.

    осетинского

    осетинский

    осетинскую

    осетинское

    осетинские

    осетинских

    Тв.

    осетинским

    осетинскою

    осетинской

    осетинским

    осетинскими

    Пр.

    осетинском

    осетинской

    осетинском

    осетинских

    Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

     
    Темæ. Джиоты Катя. «Хæдзармæ куыст».

    Урочы
    нысан: базонгæ кæнын сывæллæтты Джиоты Катяйы радзырд «Хæдзармæ куыст» — имæ;
    раст, тагъд æмæ аив кæ
    cыны мадзæлттыл бакусын;
    ныхасы рæзтыл кусын; сывæллæттæй домын сæ мадæлты фыдæбонæн аргъ кæнын, хæдзары
    сын æххуыс кæнын, æнæсайд уæвын.

                      
    Урочы цыд.

    I. Урочы темæ æмæ нысан сбæрæг
    кæнын.

    II. Улæфты фæлтæрæнтæ

    æ фындзтæй уæлдæф сулæфæм  æмæ йæ фæстæмæ рауадзæм.

    *Смудæм дидинæгмæ.

    *Сойын цырагъ хуыссын кæнæм.

    III. Хæдзармæ куыстæй  бафæрсын.

    — Цы уын лæвæрд уыди хæдзармæ?

    (Уырымты Петяйы æмдзæвгæ «Нæ бинонтæ».)

    1.Дзырдуатон куыст .

    Уат  –  агъуыст  (комната)

    Уæрæх быдыртæ – широкие поля

    Къæмдзæстыгæй – æфсæрмхуызæй

    Боныг – дневник

    « Рæстæмбис» — удовлетворительно

    Фæллойуарз – трудолюбивый

    2  .Æмдзæвгæ  кæсынц 2 – 3 скъоладзауы.

    Фæрстытæ:

    — Цæуыл уыд бинонты ныхас?

    — Цы радзырдта Таймураз?

    -Цы сдзырдта Нинæ?

    -Бакæсут – ма  бабайы ныхæстæ.

    — Бинонты кæcтæр æфсæрмхуызæй цæмæн бадт?

    (Уымæ касти  худинаг, ахæм фæллойуарз хæдзармæ «рæcтæмбис» бæрæггæнæн кæй  æрбахаста,
    уый.)

    — Сымахмæ  та куыд кæсы?

    (Мах карæн сывæллæттæ кусгæ нæма фæкæнынц, фæлæ махæн
    та нæ

    хæс  у ахуыр  кæнын. Æмæ уыцы хæc хъуамæ æххæст кæнæм.)

    — Скъоладзауты  хæc ахуыр кæнын кæй у ,уый тыххæй ма цавæр æмдзæвгæ ахуыр кодтам?

    (Æмбалты Цоцкойы  æмдзæвгæ «Скъоламæ»)

    — Чи йæ радзурдзæн?

    — Сымах иууылдæр рацыдыстут  фæллойуарз
    хæдзæрттæй.Хæдзармæ  ма уын лæвæрд уыди уæ ныййарджытæ куыд фæллой кæнынц, уый
    тыххæй цыбыр æрмæг бацæттæ  кæнын.

    Экраныл кæрæдзийы ивынц ныййарджыты къамтæ.Сывæллæттæ
    цыбырæй  дзурынц сæ ныййарджытæ куыд фæллой кæнынц, уый тыххæй.

    Гуыбиаты Аринæ:

     

    — Мæ мад Гуыбиаты Ритæ кусы сывæллæтты цæхæрадоны. У
    хъомылгæнæг. Сывæллæтты уарзы бирæ.Зæрдиагæй æххæст кæны йæ  хæстæ.

    Арсæгты Лаурæ:

       — Мæ мад Арсæгты Маринæ кусы рынчындоны. У дохтыр. Йæ
    зонындзинæдтæ не  ’вгъгъау кæны рынчынтæн. Кæд цыфæнды фæлладæй  æрбацæуы йæ куыстæй,
    уæддæр махæн, йæ сывæллæттæн рæстæг ссары. Буц дары нæ нана æмæ бабайы дæр.

    Хъуысаты Камиллæ:

    Мæ ныййарджытæ cты Хъуысаты Геннадий æмæ Иринæ.Мæ фыд кусы пъæлицæйы хайады. Мæ мад Хъуысаты Иринæ хъомыл кæны мах, сывæллæтты. Ис мын кæстæр хо Миланæ  æмæ   æфсымæр Темболат.

    Римма1.jpg

        Мæ нана Хъуысаты Риммæ бирæ азты фæкуыста нæхи скъолайы. Ныр кæд пенсийы  ис, уæддæр хæдзары æгуыст никуы вæййы.

    Къадзаты  Лидæ:

    — Мæ мад Къадзаты Ларисæйæн йæ сæйрагдæр куыст у
    сывæллæттæ хъомыл кæнын .У  дыууадæс сывæллоны мад. Кæд бирæ æнæхуыссæг 
    æхсæвтæ æрвиты, уæддæр йæхи амондджын хоны.

        
    — Ахæм бинонтæ кæмæн ис, уыдон хъуамæ цавæр бæрæггæнæнтæ хæ
    ccой?

    — Куыстуарзаг бинонты тыххæй ма уæ исчи æмдзæвгæ зоны?

    (Чеджемты Геор «Куыстуарзаг».)

    — Чи йæ радзурдзæн?

    IV. Физкультминуткæ.

    V. Ног  æрмæгыл куыст.

    – Абон базонгæ уыдзысæм Джиоты Катяйы радзырд
    «Хæдзармæ куыст» — имæ.

    —  Цавæр нысан æвæрæм нæ размæ?

    (Хъуамæ  кæсæм раст  æмæ аив. Нæ зæрдыл бадарæм
    радзырды  мидис.Хи ныхæстæй дзурын нæхи фæлтæрæм.)

    1.    
    Фыццаг
    бакаст.

    Кæсынц цæттæгонд  скъоладзаутæ.

    — Текст каст куы фæуæм, уæд  хъуамæ дзуапп раттат ахæм
    фарстæн: «Цымæ цы ныффыста йæ тетрады Зинæ?

    2.Дзырдуатон куыст.

    Бафиппайдта – федта, бамбæрста.

    Æвæндонæй – нæ йæ фæндыд, афтæмæй.

    Ныййарæг – мад, фыд.

    3.    
    Дыккаг бакаст
    ( рольтæм гæ
    cгæ)

    Кæсгæ
    – кæсын  уæ зæрдыл бадарут радзырды  мидис  æмæ фæрстытæн дзуæппытæ дæттынмæ
    уæхи æрцæттæ кæнут.

    Фæрстытæ
    текстмæ:

    — Цы
    ми кодта Зинæ?

    Фаризæт уатмæ куы бацыд, у Зинæ цы бакодта?


    Куыд бафарста Фаризæт йæ чызджы? Бакæсут – ма  йæ.


    Цæй тыххæй фыста Зинæ йæ тетрады?


    Цæмæн æрызгъæлдысты Зинæйæн йæ цæссыджытæ?


    Куыд загъта мад йæ чызгæн.Бакæсут – ма йæ.


    Куыд уæм кæсы, Зинæ æцæгæй  æххуыс кодта йæ мадæн?


    Уæдæ – ма радзурут, сымах та куыд æххуыс кæнут уæ мадæлтæн?

    VI.Релаксаци музыкæимæ.

    Цæсты
    хаутæ уæззау кæнынц,

    Цæстытæ
    сæхæдæг æхгæнынц.

    Мах 
    æнцад нæ фæллад уадзæм,

    Уысм
    æнæдзургæйæ бадæм.

    (Паузæ)

    Мах
    чысыл нæ фæллад суагътам,

    Уæларвæй
    тыхтæ æрбайстам.

    Цæстытæ
    та байгом кæнæм,

    Æнæзивæг
    афыдæбон кæнæм.

    VII. Ног æрмæг бафидар кæнын.

    1.Хинымæр бакаст.

    2.Хи
    ныхæстæй радзурын.

    VIII.Урокæй хатдзæгæ скæнын.

    -Куыд
    уæм кæсы Зинæйы ми? Хорз чызг схонæн ын ис?

    Бакæсут
    радзырдæн йæ сæйраг хъуыды цы хъуыдыйады ис, уый.


    Зинæйæн куыд рахонæн ис?

    (Зивæггæнаг,
    сайæгой.)


    Ацы радзырдæй нæхицæн зондæн цы райстам?

    (Сайын
    хорз нæу. Сайын  худинаг  у.

    IX. Ребус.

    Pictures2.jpg йы leg-foot-lateral-view-skin-men.jpgperec-gorkij.jpg’’’       быр у.

    — Ацы
    ребус раст куы бакæсæм, уæд базондзыстæм ирон  æмбисонд.

    ( Гæдыйы
    къах цыбыр у.)

    X. Рефлекси.

    — Нæ
    урочы уæ зæрдæмæ цы фæцыди?

    —  Исты
    зындзинадыл сæмбæлдыстут?

    — Уæ
    куыстæн аргъ скæнут.

    Хæдзармæ куыст.

    Радзырд аив кæсын, хи ныхæстæй дзурын.

    Морфемный разбор слова:

    Однокоренные слова к слову:

    домашняя работа

    1 работа

    приняться за работу – куыстмæ бавналын

    общественная работа – æхсæнадон куыст

    физическая работа – физикон куыст

    умственная работа – зонды куыст

    научная работа – наукон, зонадон куыст

    письменная работа – фыссыны куыст

    сельскохозяйственные работы – хъæухæдзарадон куыстытæ

    2 черная работа

    3 безукоризненный

    безукоризненная работа – æнæфау куыст

    4 вчерне

    работа вчерне закончена – куыст цъапп-цъуппæй ацæдтæ

    5 дипломный

    дипломная работа – дипломон куыст

    6 домашний

    домашняя обстановка – хæдзары дзаума

    домашняя работница – хæдзаркусæг

    домашние животные – хæдзарон фос

    7 занятие

    часы занятий – куысты сахæттæ

    учебные занятия – ахуыр

    занятие вражеского города – знаджы горæты райст

    8 изнурить

    тяжелая работа изнурила его – уæззау куыст ын йæ тых асаста

    9 искусный

    искусный портной – дæсны хуийæг

    искусная работа – арæхст куыст

    10 кипеть

    11 легкий

    легкий груз – рог уаргъ

    легкая работа – æнцон куыст

    12 небрежный

    небрежная работа – æнæхъола куыст

    13 образцовый

    образцовая работа – дæнцон куыст, бафæзминаг куыст

    14 общественный

    общественная собственность – æхсæны ис

    общественная работа – æхсæны куыст

    общественный строй – æхсæнадон арæзт

    15 обязательный

    обязательная работа – æнæмæнг куыст

    очень обязательный человек – лæггадмæ иттæг рæвдз адæймаг

    16 отличный

    у меня была отличная лошадь – заманайы бæх мæм уыдис

    отличная работа – иттæгхорз куыст

    совершенно отличные характеры – бынтон æндæрхуызон характертæ

    17 отнять

    18 перебой

    перебои сердца – зæрдæйы куысты фæлæудтæ

    работа с перебоями – фæлæу-фæлæугæнгæ куыст

    19 письменный

    письменная работа – фыссыны куыст

    письменный стол – фыссæн стъол

    20 плодотворный

    плодотворная работа – æнтыстджын куыст

    См. также в других словарях:

    домашняя работа — сущ., кол во синонимов: 1 • домашка (3) Словарь синонимов ASIS. В.Н. Тришин. 2013 … Словарь синонимов

    домашняя работа — namų darbai statusas T sritis švietimas apibrėžtis Mokymo organizavimo forma, kai mokymas mokykloje tęsiamas atliekant įvairius darbus namie. Per pamoką mokinys pasirengia namų darbams, jam nurodoma, ką ir kaip reikės daryti. Skiriami sakytiniai… … Enciklopedinis edukologijos žodynas

    Домашняя работа (фильм) — Домашняя работа The Art of Getting By … Википедия

    САМОСТОЯТЕЛЬНАЯ ДОМАШНЯЯ РАБОТА — форма обучения, имеющая целью закрепление полученных на уроке знаний, умений и навыков, самостоятельное усвоение доступного материала и дополнительной информации, выполнение творческих работ. Самостоятельная познавательная трудовая деятельность… … Профессиональное образование. Словарь

    работа — 1. Деятельность человека; занятие, труд. Об интересной, самоотверженной, быстрой, четкой работе. Активная, беззаветная, бесперебойная, бешеная, благодарная, бодрая, быстрая, вдохновенная, веселая, взволнованная, воодушевленная, высококачественная … Словарь эпитетов

    домашняя мастерская — Рис. 1. Общий вид мастерской. Рис. 1. Общий вид мастерской. домашняя мастерская предназначается главным образом для изготовления и ремонта предметов домашнего обихода и мебели, декоративных элементов интерьера, различных приспособлений, садового … Энциклопедия «Жилище»

    Домашняя самостоятельная работа — составная часть процесса обучения, способствующая формированию у обучающихся потребности к постоянному самообразованию, навыков самостоятельной познавательной деятельности. (Педагогика. Учеб. под ред. Л.П. Крившенко. М., 2005. С. 415)… … Педагогический терминологический словарь

    ДОМАШНЯЯ УЧЕБНАЯ РАБОТА — форма организации учебного процесса, самостоятельное выполнение учащимися заданий вне класса без непосредственного руководства учителя, но под его опосредованным влиянием. Виды Д. у. р.: п о характеру познавательной деятельности репродуктивная и… … Педагогический словарь

    ДОМАШНЯЯ УЧЕБНАЯ РАБОТА — составная часть процесса обучения, заключающаяся в выполнении учащимися по заданию преподавателя самостоятельной учебной и практической работы после занятий (уроков, лекций, семинаров). Учебной программой предусмотрен целесообразный объем… … Профессиональное образование. Словарь

    Бенгальская кошка (домашняя) — Бенгал Гибридное происхождение … Википедия

    Источник

    домашняя+работа

    41 кустаг

    42 кæнуйнаг

    43 кæрнæ

    куддæр Хетæг æ кæрни бæрцæ никкæрда, уотæ ин Хæмиц æ сомирдæг æ къохти бакæндзæнæй − как только Хетаг выкосит заданное количество, так Хамиц сунет ему в руки его полтинник (10; 24)

    44 нихсдæри куст

    45 уæлгуст

    уæлгустæй син уидæ бæрзонд бадæн − над легкой работой у них было высокое сиденье (8; 19)

    46 уæлтухæ

    уæлтухæ куст − непосильная работа

    47 фургуст

    48 фæллойнæ

    49 халаботъа

    халаботъа куст − бестолковая работа

    50 хъазауатон

    хъазауатон куст − ударная работа

    хъазауатон тох − героическая борьба

    51 хъиамæт

    52 хæрæ-уæрæ

    хæрæ-уæрæ куст − работа шиворот-навыворот, кое-как

    53 æмгуст

    54 æрмамад

    55 æрмгуст

    56 æхсæйвон

    æхсæйвон куст − ночная работа

    См. также в других словарях:

    домашняя работа — сущ., кол во синонимов: 1 • домашка (3) Словарь синонимов ASIS. В.Н. Тришин. 2013 … Словарь синонимов

    домашняя работа — namų darbai statusas T sritis švietimas apibrėžtis Mokymo organizavimo forma, kai mokymas mokykloje tęsiamas atliekant įvairius darbus namie. Per pamoką mokinys pasirengia namų darbams, jam nurodoma, ką ir kaip reikės daryti. Skiriami sakytiniai… … Enciklopedinis edukologijos žodynas

    Домашняя работа (фильм) — Домашняя работа The Art of Getting By … Википедия

    САМОСТОЯТЕЛЬНАЯ ДОМАШНЯЯ РАБОТА — форма обучения, имеющая целью закрепление полученных на уроке знаний, умений и навыков, самостоятельное усвоение доступного материала и дополнительной информации, выполнение творческих работ. Самостоятельная познавательная трудовая деятельность… … Профессиональное образование. Словарь

    работа — 1. Деятельность человека; занятие, труд. Об интересной, самоотверженной, быстрой, четкой работе. Активная, беззаветная, бесперебойная, бешеная, благодарная, бодрая, быстрая, вдохновенная, веселая, взволнованная, воодушевленная, высококачественная … Словарь эпитетов

    домашняя мастерская — Рис. 1. Общий вид мастерской. Рис. 1. Общий вид мастерской. домашняя мастерская предназначается главным образом для изготовления и ремонта предметов домашнего обихода и мебели, декоративных элементов интерьера, различных приспособлений, садового … Энциклопедия «Жилище»

    Домашняя самостоятельная работа — составная часть процесса обучения, способствующая формированию у обучающихся потребности к постоянному самообразованию, навыков самостоятельной познавательной деятельности. (Педагогика. Учеб. под ред. Л.П. Крившенко. М., 2005. С. 415)… … Педагогический терминологический словарь

    ДОМАШНЯЯ УЧЕБНАЯ РАБОТА — форма организации учебного процесса, самостоятельное выполнение учащимися заданий вне класса без непосредственного руководства учителя, но под его опосредованным влиянием. Виды Д. у. р.: п о характеру познавательной деятельности репродуктивная и… … Педагогический словарь

    ДОМАШНЯЯ УЧЕБНАЯ РАБОТА — составная часть процесса обучения, заключающаяся в выполнении учащимися по заданию преподавателя самостоятельной учебной и практической работы после занятий (уроков, лекций, семинаров). Учебной программой предусмотрен целесообразный объем… … Профессиональное образование. Словарь

    Бенгальская кошка (домашняя) — Бенгал Гибридное происхождение … Википедия

    Источник

    ИРОН ÆВЗАГ

    САМОУЧИТЕЛЬ ОСЕТИНСКОГО ЯЗЫКА

    Урок 26

    Упражнения для повторения

    1. Поупражняйтесь в правильном произношении осетинских гласных звуков. Старайтесь соблюдать долготу и краткость гласных звуков:

    мад
    амад
    катай
    кафæг
    кафинаг
    кафын

    кæд
    æрмæст
    кæсæг
    кæсаг
    æмбис
    æмбырд

    мит
    мидис
    ивар
    диссаг
    лидзæг
    лидзын

    фыд
    быдыр
    цырагъ
    зымæг
    гыцци
    быдираг

    2. Научитесь задавать вопросы. Выучите слова и выражения к диалогу:

    Кæд?
    когда?

    Чи?
    кто?

    Цы?
    что?

    Кæй?
    чей?

    Цæй?
    о чем?

    Цавæр?
    какой?

    Цахæм?
    какой?

    Цал?
    сколько?

    Кæд æрбацæудзынæ?
    когда (ты) придешь?

    Чи сахуыр кодта йæ урок?
    кто выучил свой урок?

    Цы лæвæрд уын уыди хæдзармæ?
    что вам было задано на дом?

    Кæй лæппу дæ?
    чей ты сын?

    Цæй тыххæй дзырдтам?
    о чем мы говорили?

    Цавæр ручкæ дæм ис?
    какая у тебя ручка (по форме)?

    Цахæм ручкæ дæм ис?
    какая у тебя ручка (по цвету)?

    Цал урочы уæм ис?
    сколько у вас уроков?

    3. ☺☻♪ Научитесь читать диалог выразительно.

    4. С помощью диалога переведите на осетинский язык следующие вопросительные предложения:

    1) Где ты работаешь? 2) Сколько тебе лет? 3) В каком классе ты учишься? 4) Как тебя зовут? 5) Где ты живешь?

    ☺ Кæй чызг дæ?
    ☻ __________.
    ☺ Цал азы кусыс заводы?
    ☻ __________.
    ☺ Цы кусыс абон?
    ☻ __________.

    ☺ __________?
    ☻Æз ахуыр кæнын 9 къласы.
    ☺ __________?
    ☻Æз Дзæуджыхъæуы цæрын.
    ☺ __________?
    ☻ Æз заводы кусын.

    2. Постарайтесь воспроизвести по памяти вопросы и ответы.

    6. Выучите слова и выражения к тексту:

    æрбацæуын прийти
    радгæс
    дежурный
    бафæрсын
    спросить
    уый тыххæй
    из-за этого
    хуыссын
    спать, лежать
    æви
    или
    урочы фæстæ
    после урока
    сæхимæ
    у себя дома
    фæсуроктæ
    после уроков

    бæрæггæнæг цæуын пойти проведать
    рынчынфæрсæг
    ацæуын пойти проведать больного
    фæндын
    хотеть
    табуафси
    пожалуйста
    разы уын
    быть согласным
    æхсызгон
    приятный

    Абон Хетæг скъоламæ не ‘рбацыди. Хетæг кæм и? – бафарста ахуыргæнæг радгæсы.
    Радгæс ын дзуапп радта:
    – Рынчын у, æмæ уый тыххæй не ‘рбацыд.
    Ахуыргæнæг бафарста:
    – Æмæ кæм хуыссы, рынчындоны æви хæдзары?
    – Сæхимæ, – дзуапп ын радтой сывæллæттæ радгæсы бæсты.
    Урочы фæстæ ахуыргæнæг сывæллæттæн загъта:
    – Фæсуроктæ æз Хетæджы бæрæггæнæг цæудзынæн. Кæд сымахæй дæр искæй фæнды рынчынфæрсæг ацæуын, уæд табуафси, мемæ рацæуæд.
    Сывæллæттæ разы уыдысты, æмæ сæ уæд ахуыргæнæг бафарста:
    – Хетæг кæм цæры, уый чи зоны?
    Сывæллæттæй ничи зыдта Хетæджы адрис.
    Ахуыргæнæг Хетæджы хæдзармæ телефонæй бадзырдта. Телефон систа Хетæджы мад.
    Фæсуроктæ сывæллæттæ ахуыргæнæгимæ ацыдысты Хетæгмæ рынчынфæрсæг. Хетæгæн æхсызгон уыд се ‘рбацыд.

    Работа над текстом

    а) Прочитайте текст выразительно и переведите его.

    б) Найдите вопросительные предложения и выпишите их отдельно. Как бы Вы ответили на них?

    в) Запишите свои ответы, не заглядывая в текст, затем сравните их.

    г) С помощью текста ответьте на вопросы:

    – Чи не ‘рбацыд абон скъоламæ?
    – Кæй бафарста ахуыргæнæг?
    – Цавæр дзуапп радта радгæс?
    – Кæм хуыссыд Хетæг рынчынæй?
    – Кæд цæудзæн ахуыргæнæг Хетæджы бæрæггæнæг?
    – Чи уыди разы ахуыргæнæджы фæндонимæ?
    – Сывæллæттæй чи зыдта Хетæджы адрис?
    – Чи радта ахуыргæнæгæн Хетæджы телефоны номыр?
    – Кæдæм бадзырдта ахуыргæнæг телефонæй?
    – Кæд ацыдысты сывæллæттæ рынчынфæрсæг?
    – Кæмæн уыд æхсызгон сывæллæтты æрбацыд?

    д)Переведите на осетинский язык следующие предложения:

    1) Учитель спросил дежурного. 2) Хетаг сегодня не пришел в школу. 3) После урока учитель сказал детям. 4) Я после уроков пойду проведать Хетага. 5) Дети были согласны. 6) Кто знает, где живет Хетаг? 7) Из детей никто не знал адрес Хетага. 8) Учитель позвонил по телефону в дом Хетага. 9) Хетагу был приятен их приход.

    Какие осетинские эквиваленты Вы подберете к следующим вопросительным словам?

    ☺ Дæ ном куыд хуыйны? ☻ Мæ ном хуыйны Алан.
    ☺ Кæй лæппу дæ? ☻ Санаты Ацæмæзы.
    ☺ Кæм ахуыр кæныс? ☻ Дзæуджыхъæуы фæндзæм астæуккаг скъолайы.
    ☺ Кæм кусыс? ☻ Æз кусын наукон иртасæн институты.
    ☺ Кæцы къласы ахуыр кæныс? ☻ Æз ахуыр кæнын фарæстæм къласы.
    ☺ Кæцы къласмæ цæуыс? ☻ Фарæстæм къласмæ.
    ☺ Цæмæй кусыс? ☻ Наукон кусæгæй.
    ☺ Кæм цæрыс? ☻ Дзæуджыхъæуы.
    ☺ Кæцы уынгыл цæрыс? ☻ Æз цæрын Гугкайы-фырты уынгыл.

    7. Прочитайте и запомните слова. Обратите внимание на корень всех перечисленных слов:

    ахуыр, ахуыр кæнын, ахуыргæнæг, ахуыргæнинаг, ахуырад, ахуырадон, ахуыргонд, ахуырдзинад.

    а) Слово «ахуыр» имеет значения:

    – ‘учеба’, ‘учение’, ‘обучение’:

    Йæ ахуыр нæ ныууагъта ‘(он) не оставил свою учебу’;

    Ахуыр – рухс, æнахуыр – талынгученье – свет, неученье – тьма’;

    Куыдз мыл тагъд ацахуыр ‘ собака быстро ко мне привыкла ’; Бирæгъ йæ ахуыр никуы уадзыволк свои повадки никогда не оставляет’;

    Сырдтæ ахуыр кæнындрессировать зверей’; Бæх ахуыр кæнынтренировать, объездить коня’;

    Нæ куыдз æрмæст мæхи къухæй ахуыр у хæринаг исыннаша собака приучена брать еду только из моей руки’; Ахуыр куыдз адæймагæн бирæ хъуыддæгты спайда вæййыобученная собака во многих делах приносит человеку пользу’.

    б) От слова «ахуыр» образуются различные понятия со значением «учение»:

    ахуырад ‘учение, образование, просвещение’:

    Ахуырады министрадМинистерство образования (просвещения)’;

    ахуырадон ‘учебный; ученый’:

    Ахуырадон къласучебный класс’; Ахуырадон къæпхæнучёное звание’, ‘учёная степень’;

    ахуыргæнæг ‘учитель, преподаватель’; ‘дрессировщик’:

    Мæ хо скъолайы кусы ахуыргæнæгæй, ме ‘фсымæр та кусы цирчы сырдтæ ахуыргæнæгæймоя сестра работает в школе учительницей, а мой брат работает в цирке дрессировщиком зверей’;

    ахуыргæнинаг ‘ученик, учащийся’:

    Æз æстæм къласы ахуыргæнинаг дæня ученик (ученица) восьмого класса’;

    ахуыргонд ‘учёный, грамотный, образованный’:

    Цæмæй ахуыргонд суай, уый тыххæй бирæ кæсын хъæуычтобы стать учёным, нужно много читать’; Æнахуыргонд адæймагæн нырыккон царды тынг зын уыдзæннеграмотному человеку в современной жизни будет очень трудно’.

    8. Переведите предложения на русский язык:

    1) Тагъд рæстæджы мæ хо Мæскуымæ цæудзæн ахуыр кæнынмæ. 2) Ахуыргæнæг ахуыргæнинæгтæн амоны ног урок. 3). Иу боны ахуыр дæс азы æнцондзинад у. 4) Мæн тынг фæнды сырдтæ ахуыр кæнын. 5) Мæ фыд знон нæ дыууазыккон байраг райдыдта ахуыр кæнын. 6) Адæймаг йæ сабийы бонтæй куы нæ вæййы куыстыл ахуыр, уæд зæрондæй дæр искæй дзыхмæ кæсы. 7) Рувас нæ сыхæгты кæркдонмæ фæцахуыр.

    9. Переведите на осетинский язык:

    1) Мой брат учится в университете. 2) Он будет преподавателем осетинского языка. 3) Учитель написал новый учебный план. 4) В цирке мы видели, как дрессировали льва. 5) Тренировка лошади требует много времени. 6) Я привык вставать рано. 7) Учащиеся нашей школы сегодня занимались уборкой территории.

    Обратите внимание на употребление слова «ахуыр кæнын».

    10. Прочитайте и переведите текст.

    Æз ахуыр кæнын фарæстæм къласы Дзæуджыхъæуы цыппор дыккæгæм скъолайы. Мах скъола арæзт æрцыди мин фарастсæдæ æстай æхсæзæм азы. Не ‘скъолайы ис бирæ ахуыргæнинæгтæ. Уыдоны ахуырыл тынг аудынц ахуыргæнджытæ. Уымæ гæсгæ сывæллæттæм ахуырад ахъаззаг бынаты æвæрд у. Скъолайы алы предметæн дæр ис хицæн ахуырадон кълас. Не ‘скъолайы ахуыргæнинæгтæй бирæтæ систы стыр ахуыргонд. Уыдон ахуырдзинад райстой Уæрæсейы уæлдæр ахуырадон скъолаты. Нæ ахуыргæнджытæй бирæтæм ис ахуырадон къæпхæн. Æз бирæ уарзын не ‘скъола.

    Пояснения к тексту

    арæзт æрцыди был построен
    уымæ гæсгæ
    потому, поэтому
    ахъаззаг
    важный, главный
    райстой
    получили, взяли
    уæлдæр
    высший, выше

    аудынц заботятся
    скъола
    школа
    фарæстæм
    девятый
    хицæн
    отдельный
    бирæтæ
    многие

    Кто?
    Что?
    Когда?
    Какой?
    Где?
    Куда?
    Сколько?
    Почему?
    Откуда?

    Работа над текстом

    а) Прочитайте текст выразительно и переведите его.

    б) С помощью текста ответьте на вопросы:

    – Кæцы къласы ахуыр кæнын æз?
    – Кæцы скъолайы ахуыр кæнын æз?
    – Кæд арæзт æрцыди мах скъола?
    – Кæй ахуырыл аудынц ахуыргæнджытæ?
    – Сывæллæттæм цавæр бынаты æвæрд у ахуыр?
    – Скъолайы цы ис алы предметæн дæр?
    – Стыр ахуыргонд чи сси?
    – Ахуырадон къæпхæн кæмæ ис?

    Сначала переведите вопросы, затем ответьте на них.

    в)С помощью текста переведите диалог:

    ☺ Когда была построена ваша школа?

    ☺ В вашей школе много учащихся?

    ☺ Какое место занимает учеба в вашей школе?

    ☺ В вашей школе есть отдельные учебные классы для всех предметов?

    ☻ Я учусь в школе №42.

    ☻ Наша школа была построена в 1986 году.

    ☻ Да. В нашей школе много учащихся.

    ☻ В нашей школе учеба занимает главное место.

    ☻ Да. В нашей школе для всех предметов есть отдельные учебные классы.

    г) Переведите на осетинский язык следующие слова и словосочетания:

    учёный, образованный человек, грамотный ученик, отличная учёба, преподавание русского языка, обучать собаку, дрессировка зверей, преподавать математику, учить детей, получать образование, приручать птичку.

    11. Образуйте от следующих имен существительных множественное число:

    ахуыргæнæг, ахуыргонд, ахуыргæнинаг, сывæллон,
    скъоладзау, скъола, ахъаззаг, аразæг, бон, рон.

    Вспомните образование множественного числа на стр. 32 (ч.1).

    Запомните значения следующих слов:

    учёба ахуыр
    обучение
    ахуыр
    дрессировка
    ахуыр
    повадка
    ахуыр

    учить ахуыр кæнын
    преподавать
    ахуыр кæнын
    учитель
    ахуыргæнæг
    преподаватель
    ахуыргæнæг

    12. Выучите слова и выражения:

    хъуыды кæнын
    думать, помнить

    бахъуыды кæнын

    запомнить

    хъуыдыйад

    предложение

    хæдзармæ куыст

    домашняя работа

    бакæсын

    прочитать

    фæлтæрæн

    упражнение

    сæххæст кæнын

    выполнить

    ратæлмац кæнын

    перевести

    æрхъуыды кæнын

    придумать

    хи ныхæстæй

    своими словами

    Æз хъуыды кæнын.
    Я думаю (Я помню).

    Бахъуыды кæнут ацы дзырдтæ.

    Запомните эти слова.

    Ныффыссут хъуыдыйæдтæ.

    напишите предложения.

    Цы уын радтой хæдзармæ.

    Что вам было задано на дом.

    Бакæсут хæдзармæ куыст.

    Прочитайте домашнее задание.

    Сæххæст кæнут фæлтæрæн.

    Выполните упражнение.

    Сæххæст кæнут уæ хæслæвæрд.

    Выполните своё задание.

    Ратæлмац кæнут лæвæрд текст.

    Переведите следующий текст.

    Æрхъуыды кæнут хъуыдыйад.

    Придумайте предложение.

    Текст радзурут хи ныхæстæй.

    Расскажите текст своими словами

    13. Переведите следующие предложения на русский язык:

    1) Мах тæлмац кæнын зонæм. 2) Ды нæма ратæлмац кодтай уыцы хъуыдыйæдтæ? 3) Лæвæрд дзырдтæй саразут хъуыдыйæдтæ. 4) Бакæсут æмæ хи ныхæстæй радзурут лæвæрд текст. 5) Фæлтæрæн рафыссут уæ тетрæдтæм.

    14. Лæвæрд дзырдтæ ратæлмац кæнут ирон æвзагмæ:

    предложение, упражнение, выполнить, запомнить, думать, рассказать, сделать перевод, прочитать, написать, задание, придумать, домашняя работа, на дом, своими словами.

    15. Лæвæрд текст ратæлмац кæнут ирон æвзагмæ.

    Меня зовут Ацамаз. Мне 18 лет. Я учусь в университете. Каждый день я встаю очень рано. Я живу далеко от университета, на улице Весенней. Возле моего дома есть автобусная остановка. До университета я еду на автобусе. В 9 часов у нас начинаются занятия. Все студенты расходятся по учебным классам. Преподаватели нам читают лекции по разным предметам. В 15 часов заканчиваются занятия. После учёбы я иду в библиотеку и готовлюсь к экзаменам. В библиотеке я работаю 2 часа, затем иду домой. Дома я помогаю младшему брату готовить уроки. Он учится в 7 классе. В 8 часов вечера я иду со своими друзьями гулять. Мы ходим гулять на фонтан. Вечером там бывает много молодежи. Фонтан находится недалеко от нашего двора. Потом я иду домой. В 9 вечера мы садимся ужинать всей семьёй. До 10 часов вечера я смотрю телевизор, затем иду спать.

    ПОЯСНЕНИЯ К ТЕКСТУ:

    встаю сыстын
    возле дома
    хæдзары цур
    начинаются
    райдайынц
    расходятся
    ацæуынц
    рано
    раджы
    гулять
    тезгъо кæнын
    недалеко от двора
    кæртмæ хæстæг

    готовлюсь цæттæ кæнын
    автобусная остановка
    автобусы æрлæууæн
    по разным предметам
    алыхуызон предметтыл
    молодежь
    фæсивæд
    потом
    уый фæстæ
    ужинать
    æхсæвæр хæрын

    ► ☼ Прочитайте текст внимательно. Прежде чем начать переводить, уясните значение каждого слова в предложении. При переводе обращайте внимание на согласование. Вспомните правила склонения и спряжения в осетинском языке.

    16. Попробуйте с помощью текста рассказать о своем рабочем дне. Запишите на кассету и прослушайте. Желательно, чтобы осетинский текст записали и в тетрадь. При этом Вы сможете не только проверить правильность составления придуманных Вами предложений по-осетински, но и сравнить их с текстом перевода.

    17. Ответьте на вопросы по-осетински:

    – Как тебя зовут?
    – Сколько тебе лет?
    – Где ты учишься?
    – Как рано ты встаешь утром?
    – Ты близко живешь к университету?
    – На какой ты улице живешь?
    – Ты ходишь пешком до университета?
    – Во сколько начинаются занятия в университете?
    – Кто вам читает лекции?
    – Куда ты идешь после занятий?
    – В библиотеке ты занимаешься один час?
    – Ты не помогаешь младшему брату готовить уроки?
    – Вечером ты не идешь гулять с друзьями?
    – Ты ужинаешь один?
    – В какое время ложишься спать?

    В своих ответах используйте отрицательные частицы. Ответы желательно записать.

    18. Переведите предложения на русский язык:

    1) Æз университеты ахуыр кæнын. 2) Алы райсом дæр æз раджы фестын. 3) Нæ хæдзары цур ис автобусы æрлæууæн. 4) Нæ ахуыры рæстæг фæвæййы æртæ сахатыл.

    Запомните
    названия некоторых частей человеческого тела

    цæст
    цæсгом
    хъус
    уæхск
    гуыбын
    къах
    æнгуылдз
    арм

    глаз
    лицо
    ухо
    плечо
    живот
    нога
    палец
    кисть руки

    фындз
    дзых
    дæндаг
    риу
    фæсонтæ
    къух
    уæраг
    фад

    нос
    рот
    зуб
    грудь
    спина
    рука
    колено
    ступня

    Я учусь
    Ты учишься
    Он учится

    Мы учимся
    Вы учитесь
    Они учатся

    1) Я иду к другу. 2) Я иду с другом. 3) Я иду от друга. 4) Я подарил книгу своему другу. 4) Я увидел друга на автобусной остановке. 5) Я хочу разговаривать по-осетински как мой друг. 6) Я взял у своего друга несколько книг. 7) Я написал стихотворение о своем друге.

    При переводе этих предложений обратите внимание на окончания слова «друг». Вспомните склонение существительных ( см. Урок 9 )

    К данному тесту имеется ключ.

    20. Переведите следующие слова на русский язык:

    ахуыр
    раджы
    фæсивæд
    хъуыдыйад
    цæттæ кæнын
    хъуыды кæнын

    аразын
    ахуыргæнæг
    дзуапп
    фыссын
    фæлтæрæн
    тæлмац кæнын

    ахуыргæнинаг
    райдайын
    фарст
    кæсын
    æхсæвæр
    ахуыргонд.

    Источник

    Похожие вопросы:

    Иконка предмета

    Другие предметы, 07.03.2019 02:09

    Решить ,выбрать правильное решение. в одной пачке 10 тетрадей. сколько тетрадей в 7 таких пачках? 7*10=70 или 10*7 =70 только нужен верный ответ

    Ответов: 1

    Иконка предмета

    Другие предметы, 07.03.2019 09:14

    Вычитал из конца начало а(1; 2; 1) b(-4; 6; 3) c(-5; 2; 1)

    Ответов: 3

    Иконка предмета

    Другие предметы, 07.03.2019 08:33

    Вставьте вместо *n* подходящее числа чтобы равенство было верным 45×(n×2)=900

    Ответов: 1

    Иконка предмета

    Другие предметы, 07.03.2019 10:50

    Составить уравнение касательной и нормали к параболе y=3x^2-x+3 в точке xo=-2

    Ответов: 1

    У тебя есть свой ответ?

    Как пишется на Осетинском языке Домашняя работа? ​…

    Вопросы по другим предметам:

    Категория

    Математика, 23.11.2020 19:52

    Категория

    Категория

    Қазақ тiлi, 23.11.2020 19:52

    Категория

    Литература, 23.11.2020 19:52

    Категория

    Алгебра, 23.11.2020 19:52

    Категория

    Литература, 23.11.2020 19:52

    Категория

    Другие предметы, 23.11.2020 19:52

    Категория

    Математика, 23.11.2020 19:52

    Категория

    География, 23.11.2020 19:52

    17. Решите уравнение: 1) -1,22 : х = 6,1;2) -8,9 — (-x) = 11,57;3) 9,6 : (-y) = -43,2;4) -5,3 : х = 2,65;5) 0,3 — (-x) = — 2,3…

    Категория

    Биология, 23.11.2020 19:52

    Категория

    Категория

    Литература, 23.11.2020 19:52

    Категория

    Математика, 23.11.2020 19:52

    Категория

    Категория

    Категория

    Қазақ тiлi, 23.11.2020 19:52

    Категория

    Алгебра, 23.11.2020 19:52

    Категория

    Математика, 23.11.2020 19:53

    Категория

    Математика, 23.11.2020 19:53

    Категория

    История, 23.11.2020 19:53

    Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Хадж на арабском как пишется
  • Хаврошечка или ховрошечка как пишется
  • Хаваешь как пишется
  • Хабибулловна отчество как пишется
  • Хабиби на арабском как пишется слово