Как накрутить ядовитый Drum & Bass Reese (DnB Риз) в стиле Noisia в FL Studio. SeamlessR на русском.
Видео взято с канала: FL Studio PRO
Вот как надо делать реальный Drum`n`Bass.mp4
Видео взято с канала: Valera Matveev
DRUM & BASS | Neurofunk | обучение | Fl studio | Tutorial
Видео взято с канала: Liquid Mane
DRUM`N`BASS ЗА 5 МИНУТ | DRUM`N`BASS TUTORIAL
Видео взято с канала: ScaBry
КАК НАПИСАТЬ DRUM and BASS / КОЛЛАБ С FATAL-M
Видео взято с канала: IY Beats
DRUM&BASS TUTORIAL | КАК НАПИСАТЬ DRUM&BASS | FL STUDIO 20
Видео взято с канала: ScaBry
FL Studio!!! ТРЕК С НУЛЯ ЗА 25мин!!!! Drum and Bass FL!!! УРОК ДЛЯ НОВИЧКОВ 20
Видео взято с канала: HARD FL
Дата: 04.03.2018 16:48 |
Автор: Павел Уоллен
|
Категория: Аранжировка
Как писать Драм Эн Бейс в секвенсоре FL Studio 12
Привет! С Вами канал FL STUDIO PRO и его автор Freaxment.
В данном уроке мы разберём основные приёмы аранжировки.
В сегодняшнем видео я расскажу Вам:
- Как быстро писать аранжировку для драм энд бейс дропов
- Вы узнаете, как правильно строить драм партию
- Как быстро и легко создать знаменитый нейро бас и апгрейдить его звучание.
- А также разнообразить аранжировку второплановыми звуками.
И это:
- Основной тембр — Bass Reese
- Драм партия (Beat)
- Сбивки в нужных моментах
- Разбавление Hats и перкуссией
- Заднеплановые Leads
- Вокальные фишки и элементы
- Звуковые эффекты
Обучающий видео урок по созданию Drum & Bass музыки:
Забрать курс по синтезу в синтезаторе Serum можно здесь!
Вам так же очень понравится:
Понравился пост? Буду рад Вашей маленькой поддержки в виде Like и поделиться!)
Получай новые видеоуроки моего блога, прямо на свой эл. ящик!
Комментарии
Обучающий видео урок по созданию Drum & Bass музыки
поделись этим с друзьями или сохрани к себе:
рекомендуем лучший обучающий материал
что почитать?
Что такое реверберация и какие виды Reverb плагинов существуют
Всем привет! Вы на канале FL Studio PRO, и я Nelson Norman. Сегодня, мы поговорим о «реверберации», узнаем какие её виды существуют, для чего применяют данный эффект в обработке, и также, я кратко расскажу какие основные параметры могут Вас встретить в данных плагинах. Реверберация — это отражение звукового сигнала в замкнутом пространстве с некоторым количеством […]
Что такое сатураторы и для чего они нужны?
Всем привет, Вы на канале FL Studio Pro, и я Nelson Norman. Сегодня, я расскажу, что такое «сатурация», где применяют данную обработку, какие виды «сатурации» бывают и коротко посмотрим на самые популярные плагины-сатураторы. Поехали! Итак, что такое «сатурация»? Сатурация — это насыщение аудио сигнала новыми гармониками, с целью добавления яркости, насыщения и «теплоты» звучания. Придуманы […]
Какие виды эквалайзеров существуют и как они влияют на звук
Всем привет, Вы на канале FL Studio PRO, и я Nelson Norman. Сегодня я расскажу Вам о таком устройстве частотной обработки как «эквалайзер». Вы узнаете для чего применяется эквалайзер, какие бывают их разновидности, а также способы применения этих самых устройств в «цифровом мире» аудио. Поехали! Для начала давайте определимся, что же такое «эквалайзер»? Эквалайзер — […]
Собираем бюджетный ПК для работы в FL Studio 20 в 2021
Всем привет, я Nelson Norman и это проект FL Studio PRO. Сегодня мы затронем самый задаваемый вопрос, как от новичков, так и от более-менее опытных продюсеров: «Какой ПК нужен для комфортной работы в FL Studio?», и даже скажу большее, сегодня мы постараемся собрать несколько «бюджетных» ПК, на которых будет комфортно работать еще не один год, […]
Genres have come and gone over the years, but drum and bass has always held its ground.
And there’s a reason – it’s distinctive and energetic sound is infectious, and it’s consistently kept going by labels like Hospital, Shogun and Metalheadz.
So if you’re here, you probably want to learn how to make this sound for yourself.
So in this complete guide on how to make DNB, we’ll get into:
- Common drum patterns and how to construct them
- The different genres and how they differ in production and arrangement
- Where your basslines should sit in the mix for maximum impact
- How to fill out the spectrum with sounds and instruments
- Mastering for that loud, club-ready sound
Lastly, this is applicable across all DAWs, whether you use Ableton Live, FL Studio, Logic Pro X or anything else.
Let’s go.
Get the headstart you need in music production with our DNB Starter Kit 🎛️
✅ Have the best sounds on hand with over 40 high-quality samples (drums, FX & more)
✅ Sculpt your sound with included DNB presets for Serum (basses and more)
✅ Know you’re making the right production decisions with our DNB cheat sheet
General Considerations
As eager as you may be to get into the nitty-gritty of producing DNB, there are a few important points to consider that are essential for any sort of success.
This Is Not A Silver Bullet
You might expect to read this article and walk away as a master of drum and bass production. Let me disappoint you – that will not happen.
While this article aims to be as comprehensive as possible, you must dedicate time and effort into your craft in order to become a good producer.
What this article will do is provide you with a solid framework for making DNB.
No more short YouTube videos showing you how to make a particular bass (as much as they can be helpful). This article will give you the knowledge necessary to make a drum and bass track from start to finish.
So my recommendation would be to follow along in your DAW as you walk through the article. That way, you will maximize your potential for improving as a music producer.
And if you need an introduction to music production in general, check out EDM Foundations.
The Many Faces of Drum & Bass
One of the beauties of DnB is that it’s such a multi-faceted genre.
You can have both heaving basslines and soothing pads across the spectrum of subgenres. So it’s important to have a particular style in mind when producing (or you could combine some). Here are the main:
- Neurofunk
- Black Sun Empire, Noisia, Mefjus
- Jump Up
- Macky Gee, Heist, Original Sin
- Dancefloor
- Dimension, Sub Focus, Camo & Krooked
- Liquid
- Netsky (old), High Contrast, Nu:Tone
- Minimal/Deep
- Alix Perez, dBridge, Icicle
- Jungle
- Goldie, Roni Size, Shy FX
Across this guide, we will provide alternative paths that you could go on depending on the subgenre you are planning on making (and we may also do a dedicated guide for each in the future).
Standards
Most drum and bass tends to be written between 170-180bpm, with the majority falling at 174-175bpm, as it seems to have a fast enough pace without being too fast.
Many tracks will also be written in a minor key to give the genre a ‘moodier’ and ‘driving’ feel. More on this later.
Let’s get into the real stuff.
Step 1: Drums
Because it wouldn’t be drum and bass without, well, drums.
Subgenres aside, the drum patterns in drum and bass tend to stay very similar in terms of rhythm.
Kick & Snare
The core drum and bass drum pattern is a kick drum-snare pattern that sounds as follows:
This kick-snare pattern can have many other variations too, such as the extra snare or one less kick, etc:
The possibilities are endless, but these are a few common options.
The sound of the kick and snare are crucial to the energy level of the track and therefore the genre you are making.
For example, if you are making Dancefloor DnB, then you’ll want a really punchy kick with weight and a very heavy and bright snare, both of which should fill out the bottom end.
Whereas if you were making liquid or minimal, you would have snappier, softer samples that perhaps sit a bit higher in the frequency spectrum.
The Shuffle
A major feature of a DnB drum pattern is the ‘shuffle’. This percussive element consists of a series of 1/16 notes after the first snare of each bar.
This technique is borrowed from funk and soul drummers, where the emphasis on the offbeat was used to add a feeling of groove to the drums, rather than having a boring, stale and straight kick/snare.
You can program a basic shuffle with some hats, percussion and or ghost snares. Or, there are many samples out there that can be used as pre-made shuffles.
Tip: Ghost snares are just normal snares, traditionally played by a drummer to vary up the rhythm and velocity of a drum pattern. In production, this may be emulated through the use of different snare samples.
If you’re using sampled breakbeats, many of these will have shuffles in them already, so be aware when layering extra samples that you don’t overcomplicate the drums.
Hats, Percussion & Breaks
Apart from the shuffle, the other factor that can dramatically change the feel of the track is the hats, percussion and use of sampled breaks.
Percussion Samples
You can add any number of hats, shakers, tambourines to fill out the rest of the percussion.
Generally speaking, faster rhythmic patterns add more energy.
General Percussion
Once again, consider the rhythm when layering in percussion and hats. It’s fine to have elements that are fairly consistent throughout, but make sure to balance that with other elements with offbeat emphasis.
For example, you might have a shaker loop in the background for every 1/16 note, along with a kick and snare:
But to add more interest, you could add a ride on the offbeats that pokes out a little more in the mix, giving the loop a human feel.
Sampled Breakbeats
Depending on the style, you may also want to consider layering in some classic breakbeats, which are particularly utilized in Jungle (many jungle tracks just use a sampled breakbeat).
Not only do these add extra rhythmic interest, but also textural interest, due to the age of the recordings and the technology used at the time.
When layering these with other percussion elements, it’s important to consider the role of the sound, and whether it improves or takes away from the drums as a whole. This is especially true when using multiple sampled breakbeats, where things can get messy if you’re not careful.
Here are a few considerations:
- Many of these samples are originally recorded at a much slower tempo and are sped up to work at a DNB tempo. The time-stretching algorithm here is very important, as it can drastically alter the sound.
- For an old school feel, using a standard repitch mode works well to preserve the punchiness and flow, but you lose the original texture.
- These drum samples were likely played by humans, meaning you might need to make them work on the grid through warping and time-correction.
- Sometimes you might need to manually adjust the audio and line up the drum hits on time, as warping might destroy the integrity of the sample.
- If using another kick and snare, consider how layering these breakbeats affect the sound of your other samples. You might like it, or you might need to process one to make space for the other.
- Generally, you might like to add a high-pass to your breakbeat to solve bass clash.
- Old breakbeats may have strange tonalities and textures that may need to be resolved with EQ. Don’t be afraid to get a bit surgical to make them work in your mix.
Names of some classic/popular breaks you can sample. Don’t be afraid to find other ones to use though:
- Amen Break
- Think Break
- Apache Break
If you want to get creative, you can get a drum instrument plugin (e.g. Addictive Drums) and program your own human drum patterns, and then process them to taste to add your own textures. This is not necessary but can give you greater control.
Finding Good Samples
Traditionally, many of the drum sounds in DNB have come from short snippets of chopped breaks, giving the genre it’s organic yet rolling feel.
Today, a lot of drum and bass tracks combine these techniques with synthesized and processed drums to give you more control and power.
Apart from our free sample pack, using a service like Splice Sounds (sponsored link) or Loopcloud can help you find the particular sounds you are looking for. A few pointers:
- Don’t be afraid to use samples from your favourite artists’ sample packs – use whatever helps you get the sound you’re after
- Use random sorting to find lesser-known sounds
- Get a few options to see what you like best in the context of a track
- Think of the bigger picture when choosing a sample – it might sound good on its own, but not with the rest of your drums
Remember this: there’s no point making the drums from scratch if they already exist. Use high-quality samples and your life will be much easier.
As for sampled breaks, you’ll have to do some digging of your own to find these. Many producers have chopped and recorded these drum loops for you to use and download, so a quick Google search should suffice.
Recommended: Free Sample Packs
Step 2: Bass
As with drums, the bass is an extremely important part of DNB (obviously).
But in this case, there are a few best practices to consider when writing basslines for DNB.
Notes & Frequency Range
Most DNB basses occupy the sub-bass frequency range, which is typically from about 75-100Hz downwards. This is the frequency range that is well-reproduced by a subwoofer and that vibrates the human body.
This range is different because it often isn’t reproduced very well by traditional speakers and earphones, making it better suited to bigger systems.
Because this range can be very temperamental and important to get write, a lot of drum and bass tends to be written in keys like E Minor, F Minor and F# Minor.
This is because bass tends to be low enough to be felt well, but high enough to still be heard.
The sweet spot tends to be between D#1 and G#1, in terms of striking a balance between ‘feel’ and ‘listenability’.
Frequencies under D#1 (38.89Hz) tend to be poorly heard by the human ear, and they take up a lot of headroom in the mix.
However, frequencies about G#1 (51.91Hz) tend to still be heard well but start to become less and less ‘felt’ when played on a system with dedicated subwoofers, which is most clubs.
This is fine for less bass-dependant subgenres like liquid, and it’s not a crime to jump into this range (as that can stifle creativity), but try to stick to lower notes where you can.
Of course, don’t get too caught up in what notes your playing, and definitely don’t sacrifice musicality for engineering.
Recommended: EQ: The Ultimate Guide
Sound Design
With the ideal notes in mind, the sound of the bass itself can vary quite a lot.
In deeper subgenres like Liquid and Minimal, the basses tend to utilize less distortion and upper harmonics (through softer distortion and/or filtering), and in many cases are comprised of just a single sine wave.
A sine wave (used above) works well as it clearly reproduces the dedicated frequency, which is once again ideal for club use and clean bass.
The problem is, that it isn’t reproduced well on high speakers. So to compensate, you can add a subtle amount of saturation to warm up the sound.
But in more intense genres, more distortion and FX can be used to add energy, colour and interest. One of the more common of these sounds is the ‘Reese Bass’.
A Brief Guide to ‘Reese’ Basses
Reese basses are a staple in drum & bass and have been for a very long time.
The use of them varies between subgenres, but typically they feature longer, drawn-out bass notes with subtle movement over time. In higher-energy genres, the basses can have a lot more variation and quicker movements.
Reese basses tend to be made of the following:
- A supersaw (detuned saw with many unison voices) playing a low note
- As many supersaws spread across the stereo field, this adds a lot of ‘width’ to the bass, giving it a large feeling.
- Using multiple oscillators can help to achieve a thicker sound
- Filtering
- A filter’s cutoff can be automated to move the bass during the track in certain parts (or for the whole track).
- Set the resonance to taste, but it’s easy to overdo it.
- The distortion can come after filtering to add colour, but this is optional.
- Chorus, phaser and/or flanger modulation to add movement
- These time-based effects can add motion to the bass, which is important in subgenres where the bass occupies a lot of the spectrum. Chorus, in particular, can also add nice width to the sound.
- Saturation and distortion
- Distortion is key to adding grit to basses, especially in genres like Neurofunk and Jump Up. Usually, a tube or clipping distortion sounds pleasant, but you can get creative here.
- Compression or multiband compression
- A more recent technique is to use subtle amounts of OTT compression in order to control the dynamics of the sound, especially where movement is present.
A lot of the time, producers opt to layer this with a clean sine layer to still get that deep bass feeling.
Recommended: 100 Sound Design Tips
Step 3: Instruments & Samples
So we’ve made the drums and the bass, so why not stop there?
Even if it’s all about the drums and basses, people still remember the melody.
Truth be told, all genres of DnB make use of some sort of melodic or harmonic idea, even if very vague and through the use of samples.
Sampling
In fact, DnB borrowed a lot of sampling techniques from hip-hop in its heyday. But as technology progressed, it’s now possible to use synths, recordings and samples as part of the composition.
Sampling is still a major part, and traditionally this was done by sampling a lot of funk, soul and jazz records (a lot of the time done without clearance too, which is harder these days).
There are lots of royalty-free samples you can use on platforms like Splice to find musical loops and samples to chop, mangle and process into your own DNB productions.
Here’s an example of a sample I downloaded of Splice and how I reworked it by chopping it into my loop.
Composition
While genres like liquid tend to utilize more ‘traditional’ forms of composition (melodies and chords), it’s still important to consider the tonality of sounds in other subgenres. In the majority of DNB, tracks are written in a minor key. Here’s a quick breakdown:
Liquid
- Soulful and emotional chord progressions, can be written in a major or minor key.
Neurofunk/Jump Up
- Usually one-note basslines in a minor key (often uses a Phyrigian or Locrian mode), tending to utilize repetition of the same root note and playing with the rhythm.
- Minor chords in the breakdown can be used to add atmosphere.
- Lots of atonality across the board.
Dancefloor
- More pop-friendly chord progressions, catchy melodies and bright sounds.
- Lots of layering sounds to get a thicker, fuller mix.
Minimal
- Written almost always in a standard minor key, using the pentatonic scale for bass notes.
- Short, stabby synths are used to give an urgent feel.
Jungle
- Tends to utilize sampled soul/jazz chords and sampled basslines.
- Features vocals sampled from reggae/dub tunes.
Step 4: FX
FX play a massive role in drum & bass, as they are key in building energy and transitioning between sections.
Building Tension with Risers, Downlifters and Impacts
Tension is the name of the game with DnB, and FX contribute a lot to that.
The most simple FX used are sweeps of white noise and crashes, which are standard for electronic music across the board.
Riser:
Downlifter:
Impact:
But they can also vary a lot more than that, with pitching oscillators, moving filters and raging distortion.
As always, more subtle, less aggressive sounds can be used in genres like liquid and minimal, whereas intense FX would be used in neuro, jump up and dancefloor.
You can find different risers, downlifters and impacts from sample packs, or you can synthesize them on your own.
If creating your own, consider the following:
- The length of the FX sample is important and is often dictated by the length of the section in which it’s being used
- Use volume and filters to bring sounds in and out, creating crescendo/decrescendo effects
- Utilize FX processing to add creative interest
- Make use of organic samples as a source if you want more interesting sounds
Other FX
Like with many genres, you can use all sorts of creative FX – because drum and bass is not limited to just tension-building sounds.
You can use speeches, foley and any manner of crazy sounds to spice up your productions.
In fact, some producers use spoken-word vocals as the main hook in their tracks.
I’m not going to provide any examples here as the possibilities are too broad. The key here is to think outside the box.
Get the headstart you need in music production with our DNB Starter Kit 🎛️
✅ Have the best sounds on hand with over 40 high-quality samples (drums, FX & more)
✅ Sculpt your sound with included DNB presets for Serum (basses and more)
✅ Know you’re making the right production decisions with our DNB cheat sheet
Step 5: Arrangement
Now that you’ve got a bunch of elements, you need to bring everything together.
Structure
Like many forms of electronic and dance music, drum & bass is made primarily for a club environment. This means it’s made for DJs.
When writing for DJs, you’ll normally need to include some sort of intro for at least 16-32 bars, otherwise, the core idea will come in too quickly and you won’t be able to create a good transition.
Same goes for the outro, as the DJ will likely be blending in the next track.
Normally, the overall track structure is as follows:
DJ Intro (32 Bars) – Breakdown (16-32 Bars) – Drop (16-32 Bars) – Drop Variation (16-32 Bars) – Breakdown (16-32 Bars) – Drop (16-32 Bars) – Outro (16-32 Bars)
An example:
Therefore, it’s uncommon to see DnB tracks that are under 4 minutes, and some can go as long as 7-8.
Note: If you’re also trying to make your music stream-friendly, consider opting for the 4-5 minute mark as a maximum, or even creating a separate edit for the platform that sits at 3-4 minutes (without the DJ intro/outro), as Spotify and the like prefers shorter music.
Instrumentation & Layering
Drum and bass is a loop-heavy genre and therefore has a lot of repetition with subtle addition, subtraction and manipulation over time.
Most of the time, you’ll have a drum break with a bassline as a standard, with a melody/hook on top for interest, while FX will be scattered around to move the energy level of the track.
Apart from that, DNB doesn’t tend to be a very ‘dense’ genre, except maybe when layering pads in genres like liquid, or in atmospheric breakdowns in other subgenres.
While the number of channels used in a project can be very workflow-dependant, generally you could get away with anywhere between 10-30 channels for most tracks, going beyond that for more complex bass-oriented genres (Neurofunk etc.), sometimes up to around 100.
This is due to the number of different bass sounds used in those genres, and even if they only occur once in the track, they may need their own channel.
My last liquid drum & bass track that I personally finished had 35 channels in total:
Step 6: Mixing & Mastering
The process of mixing DnB has to be done in a very particular way, otherwise, you can end up with a weak and messy track.
Mixing
The aim when mixing DNB is to have a very balanced mix while not compromising musicality. Heavy amounts of compression and distortion may be used for a lot of the bass sounds, but often there is still movement in the dynamics.
Volume
In terms of volume, you want the drums to poke through fairly well, generally with the kick and snare sitting slightly above the rest of the drums.
Heavier genres may have a much louder kick and snare to get that dancefloor energy.
Secondly, the level of the bass should be fairly on par with the drums. Usually, the kick will have a bit more room the punch through over the bass, but there won’t be a huge difference (this can also be achieved with sidechain compression, but basic mixing should solve the majority of kick-bass problems).
Any melodies, hook elements and instruments usually sit just under the drums and bass, creating a nice bed for the rest of the track, and FX are usually pushed a bit more towards the background, maybe coming in louder during builds and energy changes.
Example
On my most recent liquid track, I spent a lot of work on the mixdown, even changing things by 0.1dB to get them to sit in the right place.
Although (of course) there are things I’m still unhappy about, overall I think the mix came out nicely, and most of it was achieved through volume changes, big and small.
EQ
EQ is very important in drum & bass, as you want to carve out maximum space for the kick, snare and bass to poke through well. This is typically achieved by using high-pass filters to roll off and unnecessary low end.
It’s ok to get away with more aggressive filtering in drum & bass, as a clean sound is ideal for a club-ready track. Where you cut is also a very important consideration, as you can easily ‘thin’ out the track too much by putting the cutoff too high. Make sure to EQ in the context of other sounds to hear things relatively.
Make sure to use reductive EQ to take out problem frequencies. These problem frequencies can build up anywhere on the spectrum (depending on genre), but normally too much 200-500Hz can make a track sound muddy, and too much 1k-3k can start to sound sharp and too resonant, as our ears are very sensitive to this area.
How much gain to reduce is simply a matter of context. Err on the side of less, otherwise, you may affect the sound too much and therefore it will lose its character.
Of course, boosting is also fine, but use it sparingly. Otherwise, you’ll end up with a nightmare of frequency buildups.
Always cut, then boost.
Compression
In order to get a well-rounded track, you’ll find yourself using compression to balance out overly-punchy dynamics and weird volume inconsistencies.
Fast compression can be used to tame overly-punchy drums and slower compression can be used to even out groups and other sounds.
It’s also not uncommon to see multiband compression being used either, as you can control the energy of certain elements by just compressing the lows and highs. Just be careful when using it on the mids as it can make a mix sound overly processed.
Recommended: Mixing EDM
Other Mixing Tools
Saturation, reverb, delay and other effects are also great tools to use when you need to use them. There are no specific use cases, so feel free to use them subtly to add interest and warmth to your channels and groups.
Mastering
As with any music, if you’re not familiar with mastering, you can hire a mastering engineer to do it for you. Many labels will get their own mastering done as well.
But let’s run through a general chain of plugins you might have on. These aren’t all necessary in all cases but can be helpful to achieve a loud, standardized master.
Buss Compression
You might like to use a bit of compression to ‘glue’ the mix together before applying further processing.
I like to use Ableton Live’s Glue Compressor to dial in some analogue-style compression. Normally on the default settings with no more than 1-2dB of gain reduction after adjusting the threshold. I then bring up the gain to compensate, making sure ‘soft clipping’ is on incase.
Multiband Compression
As with the mixing stage, multiband compression can help balance out certain areas of your mix’s frequency spectrum. If the highs are too piercing, you might want to control them with some fast yet subtle compression above 10kHz.
As you can customize the settings for each band, you can get a much more transparent form of compression than the standard variety.
Limiting
If there’s one essential thing you need to do in the mastering phase, it’s limiting.
It’s the thing that takes your mixes from good to great and gets that final polish all-round.
Generally, you’ll want to pull out a third-party plugin, as most DAWs don’t have great limiters built-in.
I recommend something like FabFilter Pro-L 2 (a personal favourite) or iZotope Ozone’s Maximizer.
Once this is loaded up, I’ll add some gain until I can hear the limiter working too hard. Then I’ll change the settings – I’ll use fairly aggressive style (either Transparent, Modern or Aggressive in Pro-L 2 or IRC IV in Ozone) with a short lookahead and short to medium attack and release.
Once this is set, I’ll play with the gain to see if the new settings allow for more loudness. When it’s at the max possible, I’ll compare it to a reference track.
If mine doesn’t hold up, normally something in the mix will be causing the issue and I’ll have to backtrack. I repeat this process until I get the desired result.
And there you have it – that’s the basic process of writing a drum & bass track!
Need Some Samples?
So you’ve followed the article, but maybe you haven’t put things into practice yet.
Well, make sure to grab our FREE DNB Starter Kit, which includes a sample pack of over 50 drums, FX and sounds, as well as some presets for Xfer Serum.
Get the headstart you need in music production with our DNB Starter Kit 🎛️
✅ Have the best sounds on hand with over 40 high-quality samples (drums, FX & more)
✅ Sculpt your sound with included DNB presets for Serum (basses and more)
✅ Know you’re making the right production decisions with our DNB cheat sheet
Any questions? Hit me up at [email protected].
Кто не понимает слова «структура» применительно к этой области — вы явно совсем зеленые товарищи, и вам будет полезно поискать всякую информацию по этомй теме.
Лично я впервые узнал из статьи хорошего московского продюссера/DJ/музыканта Peperclip’а:
Drum and Bass — по полкам!
Рекомендую прочитать все его статьи.
А недавно у меня вышел диалог с начинающим «продюссером», который думает, что он гений, но почему-то никто не оценивает его по достоинству, и я решил запостить полезное из диалога.
Тебе не знакомо понятие «дропнуть» (так чтоб у всех поджилки затряслись) и прочие другие словечки? — читаей дальше
Стандартный трек начинающего:
В треке нет ниодного дропа, нет ниодной ямы. В лучшем случае какая-то тема и высосанные из пальца вступление и окончание. Неинтересно, скучно. Если автор вроде как научился прокачивать барабаны и баслинию, по синтезу звука в целом и по сведению шарит, а что-то треки неинтересные… Значит страдает структура!
Так вот разобъем трек на следующие составляющие:
(00-40 сек) INTRO — вступление
(40-50) INDROP
(50-2:50) DROP
(2:50-3:40) BRAEKDOWN (или яма).
(3:40-3:50) INDROP 2
(3:50-5:50) DROP 2
(5:50-…) OUTRO — окончание
Теперь прикинь, ты делаешь плавное вступление (INTRO) с минимальным битом, туда не обязательно пихать серьёзный kick+snare. Достаточно легкого бита (далее бит буду использовать как синоним сочетанию kick+snare), hi beat — барабаны с высокими частотами (песок) — чтобы сбивки делать, хэты, тарелочки. Нужно это чтоб обозначит темп трека, чтоб DJ-ю было удобно сводить. Можно у бита подрезать низкие частоты (до 300 гц например), вообще можно подобрать семплы ударных подходящие под задумку вступления, и (или) обработать как нужно.
На фоне идет какой-нибудь плавный (спокойный) PAD, FX, легкие шипелки, атмосфера. Возможно играет какая-нибудь урезанная (трансформированная) тема твоего произведения (почти как увертюры у Глинки). В это время DJ-сводит, народ на танцполе переводит дух, отдыхает, начинает въезжать в новый трек.
INDROP (понимать как вход в DROP):
После какой-нибудь громкой тарелки, или FX-кика бит вдруг замолкает, нарастает напряжение (шипелки становятся громче, верхних частот прибавляетя), может начинает на низких частотах чту-то гудеть, как душе угодно. Длится это не долго секунд 10. Танцпол понимает серьёзность твоих намерений, и готовится к чемо-то, что подарит им эйфорию и заставит плясать.
Когда напряжение достигает максимума начинается…
DROP: перевод
Я себе это понятие представил, словно сначала трек «привязал» тебя к себе, заставил ожидать, а потом «бросил» (отпустил в жизнь) и ты уже сам! начинаешь активно «колбаситься», отрываться.
Тут понятно должен быть серьёзный звук. Серьезный beat ( kick,snare), низкие частоты, прокачанный саб-бас, жесткие ризы. Ну или какой-там подстиль ДнБ у тебя? — вот такие звуки и делаешь. Стнты по вкусу (например для объёма/пространства можно добавить). Тарелки тоже нужны!, каждую 1/8 долю, или чаще.
Что происходит с народом на танцполе понятно — танцуют в экстазе. Длиться это не должно слишком долго, потому как темп быстрый, люди не выдержат. 2-3 мин хватит.
BRAEKDOWN
Как-будто упал в яму. Было громко жестко, а стало спокойно. Главная партия пропала, мощный бит пропал. Всё стало плавнее легче, можно расслабиться, подумать, отдохнуть. Плавные синты, PADы,бит не жесткий, вобщем по аналогии со вступлением. Где-то 1 мин.
Потом выход из ямы (INDROP2), добавляются инструменты, напряжение… Все как в начале, разве что INDROP можно оформить по разному, зависит от фантазии и крутости музыканта. В DROP-е редко что-то меняется.
INDROP 2 (см. выше)
DROP 2 (см. выше)
OUTRO — убираем главную тему, оставляем бит, возможно скрещиваем с темой из вступления, это место все равно никто не услышит, в это время DJ сводит новый трек. Продолжительность 0.5-1 мин.
Части могут длиться по разному и какие-то части вовсе отсутствовать, или встречаться большее кол-во раз. Зависит от фантазии создателя.
Для примера трек «B-Complex — It’s A Funny World»:
0:00 — 0:43 — intro1
0:43 — 1:17 — intro1.2 (развивается)
1:17 — 1:28 — indrop (прочувствуй как это!)
1:28 — 2:56 — drop1 (бит и тема, хочется танцевать)
2:56 — 3:18 — drop2 (тема меняется, бит остается)
3:18 — 3:54 — breakdown (тихо, бита нет, можно отдохнуть)
3:54 — 4:02 — indrop2 (в процессе меняется тема бит остается)
4:02 — 5:32 — outro
In this post we continue with our tutorial on how to make Drum and Bass in FL Studio. If you haven’t been following along with the first part, you can find it here.
Step 6
From here we can begin to build-up the body of our break via edits and adding various rhythmic variations. One excellent way to do this is to incorporate the use of FL Studio’s event editor. Automation clips have been incorporated in recent versions of FL Studio, but for the purposes of this tut we will be sticking with the inline event editor and piano roll, which in my opinion offers a far more intuitive way of working.
Through the event editor we can now automate various effects, including pitch, filters, velocity and all sorts of goodness by drawing-in automation events via the Pen Tool.
The following are some popular break manipulation techniques commonly employed by contemporary breakcore and DNB artists. Each technique that follows will employ only our prepared break and we will progress one technique at a time.
Down that caffeine!
Step 7
Time for pitch adjustments. This may seem obvious to some, but unfortunately it is very often overlooked and many an aspiring producer will fail to recognize its potential as a major creative tool.
Here are some examples of effective Pitch Adjustments:
Right-click on the mysteriously blank grey box to open up the contextual menu. From here select Note Fine Pitch. Remember this menu as we will we be referring to it later.
Draw-in the event manually using the Pen Tool. Right-clicking and dragging while drawing makes it easier to create straight lines.
Select our Kick and Snare notes beginning just prior to bar 2, and ending thereof. As highlighted below, proceed to drop the pitch by 300%. This will create an “ask” and “answer” decapo rhythmic structure.
Step 8
Here we’ll create a pitch adjustment with simple ghost snare variation. Let’s start with the rhythmic variation. We’ll achieve this using both the Note Fine Pitch event and introduce our first ‘ghost snare’.
Select Slice 5 and rename it ‘ghost snare’.
Proceed to add the snare notes as depicted above.
By adding a simple doubling of a ghost snare we have given the break a new groove. Exploring this technique is a fantastic way to make fresh and arresting rhythms.
Step 9
While we’ve explored some interesting techniques so far, this loop will quickly get boring if we do not begin to add and build-up rhythmic edits. Let’s start by creating a filtered snare roll to nicely tail-off our 8 bars. Highlight and select the last 5 notes on the 8th Bar. It’s these that we’ll be working with. Select the Snare and dupe it 6 times, then draw-in a cut-off freq event and drop the value to 90%
Now we have a cool glitchy snare roll that ends the 8 bars nicely. Incorporating this technique and using the cut off frequency at sporadic intervals can help create interest and inject lifeblood into a loop.
Any DJ or producer worth their spit always know how to drop, alter, mix, edit, glitch up, mash up, smack up anything at unexpected intervals! A skilled beat-master will focus on the off-beats—and never eat freakin’ jellybeans! EVER!
Step 10
Let’s add even more rhythmic variation. We will achieve this using both the note fine pitch and our new ghost snare. Above the first 2 kicks on the 2nd bar, add 2 ghost snares as shown below.
On the 3rd and 4th bar let’s draw-in a Note Fine Pitch Event, again using the Pen tool and selecting Note-Fine-Pitch. From that mysteriously unlabeled large grey rectangle, bring up the context menu.
Draw in one pitch adjustment event at 600% on the very beginning of the 3rd Bar. Draw in another pitch adjustement event beginning just after the first Kick on the 4th Bar at 300%, and on the 4th Bar, if you feel like it, delete the kick at the end. This gives a “tighter” sound to the edit.
Step 11
As you can see, the Amen break used alongside a simple toolset can be a highly expressive instrument. The most important aspect of this, in my experience, is the body of the break, which underpins the whole structure. Remember: it only takes a very limited toolset to achieve great results.
Don’t be seduced by all the frilly extras until you have your foundational techniques mastered. Sit down, get yourself in the right mindset and explore mixing these techniques together to create new and interesting rhythms.
From here on out it is a matter of exploration, and in all honestly this is the best advice I can give you. To give you a number-by-number account of notes, which were placed by ear to begin with, would only lead you to recreating my exact edits. This is not something you want.
Instead, think along the lines of using this loop as a instrument. Here are the techniques that I employ to play it.
- Pitch
- Cut-off Filter
- Velocity
- Ghost Notes
- Delay (occasionally)
Knowing where and when to drop in the perc sounds is a creative process. There is no one set of rules for you to follow every time. This doesn’t mean there isn’t a formula that must be followed—there is!—but it does mean that the only true way to discover what works and what doesn’t is to immerse yourself in as much of the music as possible. And if you love it, this is hardly a challenge!
I am sure there are numerically inclined perfectionists cursing me right now. But if you take a numerical approach to producing beats, it will often show. To capture energy and expressivity requires personal inspiration, and a little bit of skill.
Although these are basic tools they are the bread-and-butter of understanding Breaks. The more you limit yourself to a particular discipline, the quicker you will discover your creativity has no choice but to flourish. Beginning by learning how to mangle the crap out of the Amen Break and other select breaks is a path some of today’s biggest names have walked, and you too can follow this in this time-honored tradition.
Below is a little snippet of what using only the techniques explored in this tutorial can do (with a bit of patience and a lil’ bit of lurrrve…)
Mostly importantly, keep your ego at bay! Allow yourself to listen. Let the music speak through you.
Please be aware this is my first tutorial on behalf of AUDIOTUTS. If you’ve enjoyed it, feel free to drop me a comment about this tut or anything else you might interested in knowing (mixing theory/EQ/Compression/Effects/Tricks/Programming Beats/Gnarly B-Lines/Analogue and FM Synthesis).
Thanks to Skellie, Collis and all those associated with the Envato Network—and very special big-ups to a very special girl… Kuyan.
Amen, Brothers!
Original source here.
Как писать Drum N Bass в FL Studio 12
Показать панель управления
Комментарии • 96
Бас хаус ты интереснее делаешь
Здравствуйте.где скачать серум для 32 бит системы
Бас тормозит. Режет сознание.
Почему бы даже в таких туториалах начального уровня сразу не рассказать за очень важные детали, такие как гост ноты например. Это ведь базовые фишки старой школы, без которых днб звучит как хуита.
А что за гост нота?
Скажи please где ты нашел сэмплы для битов?
Добрый вечер где скачивать сэмплы лупы плагены?)
Купить. Ну или ru tracker в помощь)
звучание ужасное, конечно, кроме бита, но как технический материал сойдет
@Kaito Shoma после твоих стримов стал интересен этот жанр) вот смотрим гайды :3
@K R A S H お尻 вы откуда это нашли?
в комментах отсталые люди сидят.. у чувака получился охуенный драм энд басс ( я даже скачал на телефон его) а у вас просто вкуса нет.. пиздец
Музыка получилась, конечно, примитивная (в частности, звук баса + предсказуемость развития композиции). Но рассказываете вроде неплохо. Посмотрю ещё Ваши ролики.
Откровенно говоря, херь полная. Тех же Bl4ck Owlz слышали? Их новый трек Watch Dis. Скудно.
Эммм. а для кого в FL придуман паттерн?? что за уродское использование плейлиста для ваншотов??
Мне понравилось, спасибо.
В паках с neurofunk-ом ищи.
Жесть дауны в комментах. Трек лютый топчик.
CTRL + B тебе в помощь!!
Это какая-то петросянская пародия на drum’n’bass. Нормальный d’n’b (как у Alix Perez или Phaction, например) достаточно сложно писать, там нужно в микродизайн басов и слоев уходить. Даже обычный neurofunk не всегда с первого раза получается, там нужна собранная коллекция басовых синтезаторов + их нужно грамотно компилировать. Хорошая MIDI-клавка с modwheel тоже всегда помогает в таком саунд-дизайне.
Чувак, это же просто посмешише, очень халтурно звучит, а если подробнее то очень плохо и слабо. Перед тем как делать такие видео, а уж тем более писать такое послушай треки: June Miller, Spor, Misanthrop, Phace, Gydra, Noisia, Billain, Disprove, Davip, Khronos, Current Value. А потом уже снимай такие туториалы. А пока что звучание очень низко сортное
Подскажите пожалуйста, можно ли подключив синиезатор к компу, выводить звуки виртуальных роялей или пианин через акустику синтезатора? Просто родное звучание не нравится)))
P.S нужна ли для этого внешняя звуковая карта?
Чушь, а не урок. Такой DnB хуже того, что был 10 лет назад. Посмотри лучше курс от SeamlessR
Вот он научит тебя DnB
SeamlessR круто делает. Может они сделают урок по музыке в стиле SemlessR. WIZARD BASS
Просто фэйспалм.. тут от днб только bpm. Очень слабо и безвкусно. За 4 года существования канала можно было набраться опыта побольше. Еще и курсы продаешь, апупеть просто.
Неплохо конечно, но у меня на FL Mobile поинтереснее вышло, а уж на PC версии можно было и получше.
бля как всегда создайте уроки как создавать Electro house, в стиле Hardwell, Olly James, Maddix все ета ждут
Приятно видеть в коментах что народ не совсем ещё отупел и понимает что этот тутор никакущий, что такой саунд даже не любительского уровня. При всём уважении к FL Studio PRO, но это кол.
DnB Tutors:
clip-share.net/p/PLCWmKat0TxijUepCA8yfHw8JJRoSf3bQ7
clip-share.net/p/PLkqrmEU3T5ugoIKeS_MONRTM00I1KOlPW
Подскажите сайты где можно скачать сэмпл паки d&b пожуйлста
Бро, звучит очень плоско, необходим мастеринг! советую тебе сделать вторую часть по мастерингу
Что это за Drum N Bass такой, противно слушать, вы курсы за деньги продаете, а пример показываете отстойный, я бы не купил после такого примера, покажите нормальный пример.
Источник
Написание Drum & Bass музыки в FL Studio
Обучающий видео урок по созданию Drum & Bass музыки
рекомендуем лучший обучающий материал
что почитать?
Всем привет! Вы на канале FL Studio PRO, и я Nelson Norman. Сегодня, мы поговорим о «реверберации», узнаем какие её виды существуют, для чего применяют данный эффект в обработке, и также, я кратко расскажу какие основные параметры могут Вас встретить в данных плагинах. Реверберация — это отражение звукового сигнала в замкнутом пространстве с некоторым количеством […]
Всем привет, Вы на канале FL Studio Pro, и я Nelson Norman. Сегодня, я расскажу, что такое «сатурация», где применяют данную обработку, какие виды «сатурации» бывают и коротко посмотрим на самые популярные плагины-сатураторы. Поехали! Итак, что такое «сатурация»? Сатурация — это насыщение аудио сигнала новыми гармониками, с целью добавления яркости, насыщения и «теплоты» звучания. Придуманы […]
Всем привет, Вы на канале FL Studio PRO, и я Nelson Norman. Сегодня я расскажу Вам о таком устройстве частотной обработки как «эквалайзер». Вы узнаете для чего применяется эквалайзер, какие бывают их разновидности, а также способы применения этих самых устройств в «цифровом мире» аудио. Поехали! Для начала давайте определимся, что же такое «эквалайзер»? Эквалайзер — […]
Всем привет, я Nelson Norman и это проект FL Studio PRO. Сегодня мы затронем самый задаваемый вопрос, как от новичков, так и от более-менее опытных продюсеров: «Какой ПК нужен для комфортной работы в FL Studio?», и даже скажу большее, сегодня мы постараемся собрать несколько «бюджетных» ПК, на которых будет комфортно работать еще не один год, […]
Источник
КАК СДЕЛАТЬ NEUROFUNK | ДРАМ Н БЕЙС В ФЛ СТУДИО | DRUM AND BASS В FLSTUDIO | КАК НАПИСАТЬ DNB
KOMMENTARE • 57
Честно слабенько, но за старание тоже уважение
Судя по коментам у тебя не получилось. Но думаю есть теперь мативашка все таки сделать трек днб)
Познавательное видео, но на фоне музыка отвлекает пипец.
Честно? Автор не надо называть это нейрофанком, возьми в пример хотя бы трек Fancy от FatLoaf’а
фрути лупс дэвиду битс кидали страйк за демонстрацию кастомного интерфейса флки, будь осторожнее
бред полный это не неурофунк
весь апрель никому не верь!
Блин, что то с нотами не то. В целом норм, но какафонит сильно
У Тебя классно получилось)
У Меня так не получается
вроде год видосу, а твое мне больше всех neuro нравится из тез что я находил из написания в FL))
@chaihog человек не умеет совсем делать днб. Сделаем на это скидку.
согласен. какая-то каша образуется
я не знаком с жанром от слова совсем, но помойму это лююютый дизгармон, нет? или так и должно быть 0_0
В данном примере да. В общем Drum and Bass это очень сложный жанр. И есть сотни тысяч треков, которые пестрят своей мелодичностью, атмосферой и динамикой.
может и лютый, я не слышу ЛЮТОГО, но я и не бетховен, могу ошибаться
у тебя вообще есть слух?
а как это определить?
Нужно было проспаться и послушать на свежую голову, это откровенный кал
@AFONE я и сам около пяти лет сидкл в фл, так ничего годного и не написал Давай обьединяться 😁
@Nikolai Degtyarev я безнадёжен😥
@Николай Дегтярёв 12 примерно
@AFONE сколько лет ты пишешь?
ты походу сам то первый день на ютубе, или ты из днб за жизнь слышал 2 трека
да я сейчас первый круг по разным жанрам пройду, и буду смотреть что народ больше интересует и в этих жанрах углубляться!
и какой же это нейрофанк
Можешь сделать видео о правильно мастеринге звука? Какие плагины следует использовать и т.д.
это очень сложный видос, я к нему если подойду то очень ответственно, разжевывая всё, поэтому это чуть позже, но дело хорошее!
Хах, крассава поднялся ❤️☺️
Привет!У тебя классно получается!У меня дальше (кик+хэт+снейр,потом басс,потом основная мелодия) ничего не получается!Как ты развиваешь свои идеи. ты где-то уроки смотрел или этим прям нужно много заниматься?А бывает на половине конструктора ты понимаешь что не очень и сносишь всё!САМОЕ ГЛАВНОЕ,щяс смешно будет. в голове такое проигрывается,а в проге даже примерно написать не могу!
ну всякое бывает, я инога видос снимаю два часа а потом удаляю потому что вышла помоина😀, надо просто много часов посвятить всем этапам, слушать ту музыку которую хочешь делать, тренироваться, пытаться, сравнивать с мастерами, делать выводы, что не так, и пытаться снова, только учитывая новые знания. Как то так) Вроде просто, но долго и монотонно👍 удачи в попытках
Источник
Как писать Drum N Bass в FL Studio 12
ความคิดเห็น • 96
Бас хаус ты интереснее делаешь
Здравствуйте.где скачать серум для 32 бит системы
Бас тормозит. Режет сознание.
Почему бы даже в таких туториалах начального уровня сразу не рассказать за очень важные детали, такие как гост ноты например. Это ведь базовые фишки старой школы, без которых днб звучит как хуита.
А что за гост нота?
Скажи please где ты нашел сэмплы для битов?
Добрый вечер где скачивать сэмплы лупы плагены?)
Купить. Ну или ru tracker в помощь)
звучание ужасное, конечно, кроме бита, но как технический материал сойдет
@Kaito Shoma после твоих стримов стал интересен этот жанр) вот смотрим гайды :3
@K R A S H お尻 вы откуда это нашли?
в комментах отсталые люди сидят.. у чувака получился охуенный драм энд басс ( я даже скачал на телефон его) а у вас просто вкуса нет.. пиздец
Музыка получилась, конечно, примитивная (в частности, звук баса + предсказуемость развития композиции). Но рассказываете вроде неплохо. Посмотрю ещё Ваши ролики.
Откровенно говоря, херь полная. Тех же Bl4ck Owlz слышали? Их новый трек Watch Dis. Скудно.
Эммм. а для кого в FL придуман паттерн?? что за уродское использование плейлиста для ваншотов??
Мне понравилось, спасибо.
В паках с neurofunk-ом ищи.
Жесть дауны в комментах. Трек лютый топчик.
CTRL + B тебе в помощь!!
Это какая-то петросянская пародия на drum’n’bass. Нормальный d’n’b (как у Alix Perez или Phaction, например) достаточно сложно писать, там нужно в микродизайн басов и слоев уходить. Даже обычный neurofunk не всегда с первого раза получается, там нужна собранная коллекция басовых синтезаторов + их нужно грамотно компилировать. Хорошая MIDI-клавка с modwheel тоже всегда помогает в таком саунд-дизайне.
Чувак, это же просто посмешише, очень халтурно звучит, а если подробнее то очень плохо и слабо. Перед тем как делать такие видео, а уж тем более писать такое послушай треки: June Miller, Spor, Misanthrop, Phace, Gydra, Noisia, Billain, Disprove, Davip, Khronos, Current Value. А потом уже снимай такие туториалы. А пока что звучание очень низко сортное
Подскажите пожалуйста, можно ли подключив синиезатор к компу, выводить звуки виртуальных роялей или пианин через акустику синтезатора? Просто родное звучание не нравится)))
P.S нужна ли для этого внешняя звуковая карта?
Чушь, а не урок. Такой DnB хуже того, что был 10 лет назад. Посмотри лучше курс от SeamlessR
Вот он научит тебя DnB
SeamlessR круто делает. Может они сделают урок по музыке в стиле SemlessR. WIZARD BASS
Просто фэйспалм.. тут от днб только bpm. Очень слабо и безвкусно. За 4 года существования канала можно было набраться опыта побольше. Еще и курсы продаешь, апупеть просто.
Неплохо конечно, но у меня на FL Mobile поинтереснее вышло, а уж на PC версии можно было и получше.
бля как всегда создайте уроки как создавать Electro house, в стиле Hardwell, Olly James, Maddix все ета ждут
Приятно видеть в коментах что народ не совсем ещё отупел и понимает что этот тутор никакущий, что такой саунд даже не любительского уровня. При всём уважении к FL Studio PRO, но это кол.
DnB Tutors:
thclips.com/p/PLCWmKat0TxijUepCA8yfHw8JJRoSf3bQ7
thclips.com/p/PLkqrmEU3T5ugoIKeS_MONRTM00I1KOlPW
Подскажите сайты где можно скачать сэмпл паки d&b пожуйлста
Бро, звучит очень плоско, необходим мастеринг! советую тебе сделать вторую часть по мастерингу
Что это за Drum N Bass такой, противно слушать, вы курсы за деньги продаете, а пример показываете отстойный, я бы не купил после такого примера, покажите нормальный пример.
Источник
Как писать Drum N Bass в FL Studio 12
Показать панель управления
Комментарии • 96
Бас хаус ты интереснее делаешь
Здравствуйте.где скачать серум для 32 бит системы
Бас тормозит. Режет сознание.
Почему бы даже в таких туториалах начального уровня сразу не рассказать за очень важные детали, такие как гост ноты например. Это ведь базовые фишки старой школы, без которых днб звучит как хуита.
А что за гост нота?
Скажи please где ты нашел сэмплы для битов?
Добрый вечер где скачивать сэмплы лупы плагены?)
Купить. Ну или ru tracker в помощь)
звучание ужасное, конечно, кроме бита, но как технический материал сойдет
@Kaito Shoma после твоих стримов стал интересен этот жанр) вот смотрим гайды :3
@K R A S H お尻 вы откуда это нашли?
в комментах отсталые люди сидят.. у чувака получился охуенный драм энд басс ( я даже скачал на телефон его) а у вас просто вкуса нет.. пиздец
Музыка получилась, конечно, примитивная (в частности, звук баса + предсказуемость развития композиции). Но рассказываете вроде неплохо. Посмотрю ещё Ваши ролики.
Откровенно говоря, херь полная. Тех же Bl4ck Owlz слышали? Их новый трек Watch Dis. Скудно.
Эммм. а для кого в FL придуман паттерн?? что за уродское использование плейлиста для ваншотов??
Мне понравилось, спасибо.
В паках с neurofunk-ом ищи.
Жесть дауны в комментах. Трек лютый топчик.
CTRL + B тебе в помощь!!
Это какая-то петросянская пародия на drum’n’bass. Нормальный d’n’b (как у Alix Perez или Phaction, например) достаточно сложно писать, там нужно в микродизайн басов и слоев уходить. Даже обычный neurofunk не всегда с первого раза получается, там нужна собранная коллекция басовых синтезаторов + их нужно грамотно компилировать. Хорошая MIDI-клавка с modwheel тоже всегда помогает в таком саунд-дизайне.
Чувак, это же просто посмешише, очень халтурно звучит, а если подробнее то очень плохо и слабо. Перед тем как делать такие видео, а уж тем более писать такое послушай треки: June Miller, Spor, Misanthrop, Phace, Gydra, Noisia, Billain, Disprove, Davip, Khronos, Current Value. А потом уже снимай такие туториалы. А пока что звучание очень низко сортное
Подскажите пожалуйста, можно ли подключив синиезатор к компу, выводить звуки виртуальных роялей или пианин через акустику синтезатора? Просто родное звучание не нравится)))
P.S нужна ли для этого внешняя звуковая карта?
Чушь, а не урок. Такой DnB хуже того, что был 10 лет назад. Посмотри лучше курс от SeamlessR
Вот он научит тебя DnB
SeamlessR круто делает. Может они сделают урок по музыке в стиле SemlessR. WIZARD BASS
Просто фэйспалм.. тут от днб только bpm. Очень слабо и безвкусно. За 4 года существования канала можно было набраться опыта побольше. Еще и курсы продаешь, апупеть просто.
Неплохо конечно, но у меня на FL Mobile поинтереснее вышло, а уж на PC версии можно было и получше.
бля как всегда создайте уроки как создавать Electro house, в стиле Hardwell, Olly James, Maddix все ета ждут
Приятно видеть в коментах что народ не совсем ещё отупел и понимает что этот тутор никакущий, что такой саунд даже не любительского уровня. При всём уважении к FL Studio PRO, но это кол.
DnB Tutors:
ru-clip.net/p/PLCWmKat0TxijUepCA8yfHw8JJRoSf3bQ7
ru-clip.net/p/PLkqrmEU3T5ugoIKeS_MONRTM00I1KOlPW
Подскажите сайты где можно скачать сэмпл паки d&b пожуйлста
Бро, звучит очень плоско, необходим мастеринг! советую тебе сделать вторую часть по мастерингу
Что это за Drum N Bass такой, противно слушать, вы курсы за деньги продаете, а пример показываете отстойный, я бы не купил после такого примера, покажите нормальный пример.
Источник