Как написать letter of application

Одна из самых сложных задач не только в английском, но и в русском языке — ведение деловой переписки и в принципе написание писем в формальном стиле. В этой статье мы расскажем вам, как правильно написать письмо-просьбу (letter of request) и письмо-заявление (letter of application) на английском языке, дадим списки фраз, которые помогут быстро и грамотно составить такие письма, а также приложим примеры писем.

Как писать письмо-просьбу и письмо-заявление на английском языке

Письмо-просьба на английском языке. Letter of request

Письмо-просьба (letter of request, letter of request of permission) — один из видов деловой переписки, который используют в том случае, если возникает потребность обратиться за:

  1. Разрешением на использование любых материалов, юридически принадлежащих другим лицам.
  2. Разрешением на проведение собеседования или встречи.
  3. Помощью в организации или проведении мероприятия.
  4. Информацией (уточняющими документами, сведениями о стоимости определенного товара, его наличии в каталоге и т. д.).
  5. Советом относительно каких-либо организационных действий или решений.
  6. Советом к эксперту в какой-либо области.

В начале письма следует указать ваш адрес (название и адрес компании, которую вы представляете), а затем — название и адрес компании, в которую вы обращаетесь.

Каждый пункт письма-просьбы на английском должен быть представлен отдельным параграфом. В первом параграфе обозначьте цель вашего письма. Будьте вежливы, но прямолинейны. Важно писать по существу, сохраняя официально-деловой стиль.

Если это уместно, укажите предельный срок выполнения вашего запроса, а также предоставьте уточняющую информацию о себе и сложившейся ситуации. Добавьте ваш телефонный номер и адрес электронной почты и предложите связаться с вами в случае возникновения каких-либо вопросов.

Завершите письмо, поблагодарив получателя за помощь и внимание, уделенное данной просьбе.

В письме-просьбе на английском вы можете использовать следующие фразы:

Фраза Перевод
Цель письма
I am writing to ask if you would be so kind/generous as to… Я пишу, чтобы спросить, не будете ли Вы столь добры/щедры…
I am writing to request your assistance concerning the matter of… Я пишу, чтобы попросить Вашей помощи касательно вопроса о…
I wonder if you could possibly help me…
I wonder if it would be possible for you to help me…
Я интересуюсь, не могли бы Вы помочь мне…
I would (greatly) appreciate it if you could…
I would be most grateful if you could…
Я буду (весьма) признателен, если Вы…
Я был бы очень благодарен, если бы Вы…
I am writing to ask/enquire if/whether you could possibly tell/inform me… Я пишу, чтобы узнать, не могли бы Вы рассказать мне / проинформировать меня о…
I am writing to request your permission for… Я пишу, чтобы попросить Вашего разрешения на…
I wonder if I might ask you for / request your valuable advice on/concerning… Мне интересно, могу ли я спросить/просить Вашего совета относительно…
Дополнительные вопросы
I would also like to know… Я бы также хотел узнать…
Could you send me more details… Не могли бы Вы отправить дополнительную информацию…
Could you tell me, whether… Не могли бы Вы сказать…
Заключительные фразы
I hope that my request will not inconvenience you too much. Надеюсь, моя просьба не доставит Вам большого неудобства.
I must apologize for troubling you with this matter. Прошу прощения, что потревожил Вас по данному вопросу.
I hope that you will forgive me for taking up your valuable time. Надеюсь, Вы извините меня за то, что отнял Ваше драгоценное время.
I look forward to hearing from you as soon as possible.
I look forward to receiving your reply as soon as possible.
С нетерпением жду ответа от Вас.
С нетерпением жду Вашего скорого ответа.
Thank(ing) you in anticipation of your kind cooperation.
Thank(ing) you in advance for your kind cooperation.
Заранее благодарю Вас за Ваше любезное сотрудничество.

Пример письма-просьбы на английском языке о разрешении:

Письмо-просьба

Письмо-заявление на английском языке. Letter of application

Письмо-заявление (letter of application, letter of application for a course) чаще всего является приложением к резюме, но оно также пишется при поступлении в университет, колледж или на краткосрочные курсы. В таком письме следует указать детальную информацию о полученном вами образовании и опыте. Это повысит ваши шансы на получение желаемой должности или на зачисление в выбранное учебное заведение.

В начале письма следует указать название и адрес учебного заведения или фирмы, а при необходимости — имя и должность человека, к которому вы обращаетесь.

Как и в любом деловом письме, каждый пункт вашего заявления должен быть освещен в отдельном параграфе. В первом параграфе следует указать цель вашего письма. Затем необходимо подробно рассказать про имеющуюся у вас квалификацию и опыт. Вы также можете указать ваши жизненные цели и интересы. Упомяните обо всех образовательных учреждениях, которые вы посещали, поделитесь информацией о курсах и стажировках, которые вы проходили. Далее стоит обозначить причины, побудившие вас подать заявку в данное учебное заведение или отправить резюме именно в эту компанию.

Следует придерживаться официально-делового стиля речи, быть вежливым и честным, приводить только достоверные факты.

В конце письма укажите, какие сопроводительные документы вы прилагаете к письму. Выразите признательность за рассмотрение вашего заявления и надежду на быстрый положительный ответ. После подписи вы можете привести свои контактные данные.

В письме-заявлении на английском вы можете использовать следующие фразы:

Фраза Перевод
Цель письма
I am writing to apply for admission to the course in… Я пишу, чтобы подать заявку на поступление на учебный курс в…
I would like to be considered for a place on the course in… Я прошу рассмотреть мое заявление о поступлении на учебный курс в…
I am writing with regard to… Я пишу в связи с…
I am writing to apply for… which I saw advertised in… Я пишу для того, чтобы подать заявку на…, объявление о которой я увидел в…
I would like to express my interest for… Выражаю заинтересованность в…
Упоминание о квалификации (опыте)
I hold a certificate/degree in… У меня есть сертификат/степень в…
I have taken/passed examination… Я сдал экзамен на…
I have completed the following courses / degree course… Я окончил следующие курсы / учебный курс на получение степени…
My degree is in English. У меня научная степень в области английского языка.
Уведомление о приложении
I enclose / have enclosed a copy of my degree/diploma… Прилагаю копию аттестата/диплома о присуждении научной степени…
I have attached all the other necessary documents like… Прилагаю все необходимые документы, такие как…
Please find enclosed a copy of my degree/diploma… Ниже прилагаются копии моего диплома/аттестата…
Заключительные фразы
I would be glad to attend an interview at any time convenient to you. Я с удовольствием пройду собеседование в любое удобное для Вас время.
I hope that you will consider me for entry/admission to… Надеюсь, что Вы рассмотрите мою кандидатуру на поступление/допуск в…
I hope that you will consider my application… Надеюсь, Вы рассмотрите мое заявление…
I hope you take a favorable decision regarding my application for… Надеюсь на положительное решение относительно моего заявления о…

Пример письма-заявления на английском языке о поступлении на учебный курс:

Письмо-заявление

Как видите, нет ничего сложного в составлении письма-просьбы и письма-заявления на английском языке. Используя приведенные нами фразы и примеры, вы легко справитесь с поставленной задачей. А если вы испытываете трудности с письменной английской речью или хотите быстро научиться вести переписку, приглашаем вас на курсы английского по Скайпу. Наши преподаватели помогут вам улучшить знания.

Мы составили для вас документ, в котором собраны фразы для написания письма-просьбы и письма-заявления.

Список фраз по теме «Как писать письмо-просьбу и письмо-заявление на английском языке» (*.pdf, 231 Кб)

© 2023 englex.ru, копирование материалов возможно только при указании прямой активной ссылки на первоисточник.

Здесь вы найдете 5 писем-образцов о приеме на работу (application letters). Все они приведены с переводом на русский язык.


Все о деловых письмах на английском и их типах


Полезные фразы для деловой переписки


Друзья, в 2022 году запущен онлайн тренинг для взрослых «Говорю по-английски грамотно» с голосовыми домашними заданиями и моей регулярной голосовой обратной связью. Цель тренинга — быстро систематизировать всю базовую грамматику с нюансами, закрыть пробелы и качественно вывести это в речь. По программе и условиям участия я подробно рассказываю в соцсетях (Instagram, Bкoнтaктe).

Письмо 1

Tom Garryson

7834 Divino street

Chicago, Illinois

Trend&Fashion

9034 Groom Street

Chicago, Illinois

USA, 90345

May 12, 2012

Dear Sirs,

I would like to apply for the job of courier in your company. I need part-time job and I am ready to work at the time convenient for you. I have a car for long distances and a bicycle for going round the city. I am very communicative and reliable. More information about me you may learn from my resume attached here.

With respect,

Tom Garryson

Перевод:

От: г-н Том Гэррисон

7834 Дивино улица, Чикаго, Иллинойс

Кому: «Тренд&Фэшн»

9034 Грум стрит, Чикаго, Иллинойс, США 90345

12 мая 2012 года

Уважаемые господа,

Я бы хотел претендовать на позицию курьера в Вашей компании. Мне нужна работа с частичной занятостью, я готов работать в то время, которое удобно Вам. У меня есть автомобиль для поездок на длинные расстояния и велосипед  для поездок по городу. Я — очень коммуникативный и ответственный человек. Более подробную информацию обо мне Вы можете узнать из моего резюме, приложенного к письму.

С уважением,

Том Гэррисон

Письмо 2

Andrew Roll

7834 Central street

Chicago, Illinois

Trend&Fashion

9034 Groom Street

Chicago, Illinois

USA, 90345

August 01, 2012

Dear Sirs

I have just completed my final year at the University of Chicago and would like to apply for a position of Marketing Specialist in your company. I do not have any work experience but I have a great wish to become the part of your company and do my best for its success. I attached my CV so that you can learn more information about me.  You may invite me for an interview at any time convenient for you. Thank you for your time.

With respect,

Andrew Roll

Перевод:

От: г-н Эндрю Ролл

7834 Централ стрит, Чикаго, Иллинойс

Кому: «Тренд&Фэшн»

9034 Грум стрит, Чикаго, Иллинойс, США 90345

01 августа 2012 года

Уважаемые господа

Я только что закончил Университет Чикаго и хотел бы работать в Вашей компании на позиции специалиста по маркетингу. У меня нет опыта работы, но зато у меня есть огромное желание стать частью Вашей компании и делать все возможное для ее успеха. Я приложил свое резюме, чтобы Вы могли узнать обо мне больше информации. Вы можете пригласить меня на собеседование в любое удобное для Вас время. Спасибо, что уделили мне время.

С уважением,

Эндрю Ролл

Рекомендую

1011907214

Kind regards — отличное и серьезное пособие от зарубежного автора, специалиста по коммуникациям, которая собрала в данной книге свой и чужой опыт ведения деловой переписки на английском языке. Там вы найдете множество живых примеров и советов. Эта книга станет вашим помощником и надежным партнером на долгое время.

Письмо 3

Kira Stan

7834 East street

Chicago, Illinois

Trend&Fashion

9034 Groom Street

Chicago, Illinois

USA, 90345

July 12, 2001

Dear Sirs

With reference to your vacancy for Office Manager I am sending you my CV attached to this letter. I have an experience of working as a secretary for 2 years in a small company  where I had no career prospects. I am the Bachelor of Business Administration and so I think my education would allow me to make a significant contribution to your company. I would be very grateful if you consider my application.

With respect,

Kira Stan

Перевод:

От: г-жа Кира Стэн

7834 Ист стрит, Чикаго, Иллинойс

Кому: «Тренд&Фэшн»

9034 Грум стрит, Чикаго, Иллинойс, США 90345

12 июля 2001 года

Уважаемые господа

В ответ на Вашу вакансию офис-менеджера я отправляю Вам свое резюме, приложенное к этому письму. Я имею опыт работы секретарем в течение 2 лет в маленькой компании, где у меня не было карьерных перспектив. Я имею степень бакалавра управления и поэтому я думаю, что мое образование позволит мне сделать значительный вклад в Вашу компанию. Я была бы Вам очень благодарна, если Вы рассмотрите мое заявление.

С уважением,

Кира Стэн

Письмо 4

Steve McGonagal

7834 Paradise street

Chicago, Illinois

Chicago Motors

9034 River Street

Chicago, Illinois

USA, 90345

July 21, 2007

Dear Sirs,

My name is Steve and I am writing in response to your advertisement. I am looking for a job of mechanic. I have experience of work as a mechanic in service center and appropriate education. I decided to move to your area that is why I apply for your job. I am a reliable person and would be a good worker for you. You  may invite me for an interview at any time. Thank you for your attention.

With respect,

Steve Mcgonagal

Перевод:

От: г-на Стив Макгонагал

7834 Парадайз стрит, Чикаго, Иллинойс

Кому: «Чикаго Моторс

9034 Ривер стрит, Чикаго, Иллинойс, США 90345

21 июля 2007 года

Уважаемые господа,

Меня зовут Стив и я пишу в ответ на ваше объявление о работе. Я ищу работу механика. У меня есть опыт работы механиком в сервисном центре и соответствующее образование. Я решил переехать в ваш район, поэтому я подаю заявку на Вашу вакансию. Я – ответственный человек и стану для Вас хорошим работником. Вы можете пригласить меня на собеседование в любое время. Спасибо за внимание.

С уважением,

Стив Макгонагал

Мой свежий обзор онлайн-платформы по изучению английского языка LingvoHabit. Рекомендую!

Письмо 5

Ann Peters

7834 Show street

Chicago, Illinois

Mr Cornwell

General Director

Helping Hand

9034 River Street

Chicago, Illinois

USA, 90345

July 21, 2008

Dear Mr Cornwell,

I am writing to apply for the job of volunteer worker. I saw this vacancy in Evening News this week. I have experience in volunteering – last year I helped immigrants to find temporary homes and job. As a volunteer in your company I would like to teach English for immigrants in our country or abroad if necessary.  I graduated with excellent marks this year and would like to be useful in your company helping people.

With respect,

Steve Mcgonagal

Перевод:

От: г-жи Энн Питерс

7834 Шоу стрит, Чикаго, Иллинойс

Кому: г-ну Корнуэллу, генеральный директор, Хелпин Хенд

9034 Ривер стрит, Чикаго, Иллинойс, США 90345

21 июля 2008 года

Уважаемый г-н Корнуелл,

Я пишу, так как хочу быть волонтером. Я увидела объявление о вакансии в «Ивнинг Ньюс» на этой неделе. У меня есть опыт работы волонтером – в прошлом году я помогала иммигрантам в поиске временного жилья и работы. В качестве волонтера в Вашей компании я хочу преподавать  английский язык иммигрантам в нашей стране или за границей, если потребуется. Я закончила школу с отличными оценками в этом году и хочу быть полезной в Вашей компании, помогая людям.

С уважением,

Энн Питерс

В наших статьях мы говорили о том, что такое a cover letter и как его писать. Сегодня мы рассмотрим вид сопроводительного письма, который касается успешного получения желаемой вакансии.

Несмотря на то, что очень часто эти два понятия отождествляют, разница между ними есть. A cover letter всегда отправляется вместе с резюме. В то время как an application letter может быть самостоятельным письмом, к нему не надо прилагать резюме.

Если вы отвечаете на объявление о вакансии, вам может понадобиться написать a letter of application. Это письмо, в котором обозначен весь ваш опыт работы и квалификации, а также четко указывается, почему вы хотите получить именно эту работу.

  • О написании писем в формальном стиле можно почитать в нашей статье «Как писать письмо-просьбу и письмо-заявление на английском языке».

В начале письма укажите, откуда вы узнали о данной вакансии (a vacancy):

I am writing to apply for the vacancy of a deputy sales manager advertised in the Jobs Today of 14 January 2017. – Пишу Вам с целью предложить мою кандидатуру на вакансию заместителя управляющего по продажам, опубликованную в Jobs Today 14 января 2017 г.

После этого вам необходимо будет указать ваш опыт работы (work experience/career history) и соответствующие квалификации (qualifications):

I have worked in the sales for a total of fifteen years. My first job was a junior sales assistant in a grocery store; then I was promoted to a sales manager and successfully worked at the store for ten years. For the last five years I worked as a senior sales manager and a deputy manager with Cookies & Co. – Я работал в продажах в общей сложности в течение пятнадцати лет. Моя первая должность – младший менеджер по продажам в продуктовом магазине; впоследствии меня повысили до менеджера по продажам, и я успешно работал в магазине в течение десяти лет. Последние пять лет я работал старшим менеджером по продажам и заместителем управляющего в компании Cookies & Co.

Далее необходимо указать, почему вы заинтересованы именно в этой вакансии (particularly interested in this job) и упомянуть необходимые качества и навыки (abilities and skills), которые у вас есть.

I am applying for this vacancy as I reckon on progress from a senior manager to a managerial position with further career advancement opportunities. I have always been interested in sales and I have been striving for professional and personal development and strongly believe your organization is a well-run business. I would like to work for your company. – Подавая заявку на эту вакансию, я рассчитываю на продвижение от старшего менеджера до руководящей должности с дальнейшими возможностями карьерного роста. Я всегда был заинтересован в продажах, стремлюсь к профессиональному и личностному развитию и убежден, что Ваша организация – хорошо отлаженная компания. Я бы хотел работать у Вас.

I suppose I have all the knowledge, expertise, and skills that your company is looking for. I have rich wholesales and retail experience, can schedule and prioritize tasks to optimize the working process and I can meet strict deadlines. I have very good communicational skills as I’ve worked with people for 15 years, and would greatly enjoy leading the team and working with customers. – Я полагаю, что обладаю знаниями, компетентностью и навыками, которые ищет Ваша компания. У меня богатый опыт оптовых и розничных продаж, я могу планировать и определять приоритеты заданий для оптимизации рабочего процесса, могу заканчивать работу в жесткие сроки. Обладаю хорошими навыками общения, так как работал с людьми в течение 15 лет, и с огромным удовольствием возглавлю коллектив, а также буду работать с покупателями.

Закончить письмо можно, употребив следующие фразы:

I would be glad to have an interview with you to give you a better idea about my experience and working potential. – Буду рад пройти собеседование, чтобы дать лучшее представление о моем опыте и трудовом потенциале.

I look forward to hearing from you and hope that you will be able to invite me for an interview. – С нетерпением жду Вашего ответа и надеюсь, что Вы сможете пригласить меня на собеседование.

I look forward to hearing from you at your earliest convenience. – Жду Вашего ответа как можно скорее.

Yours sincerely, / Yours faithfully, – С уважением,

Cоветую заглянуть в спойлер, там вы найдете пример сопроводительного письма.

Example

Пример письма

Конечно же, письмо должно видоизменяться в зависимости от вакансии. Надеюсь, что информация сегодняшней статьи станет для вас подспорьем и поможет найти ту работу, которую вы ищете. Удачи!

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Узнав о какой-нибудь крайне важной и интересной вакансии, потенциальный сотрудник, как правило, первым делом отправляет резюме. Тем не менее, в деловом мире уже давно существует такое понятие, как letter of application, письмо, нацеленное на получение конкретной должности с описанием личных характеристик и опыта работы. Такое письмо заявление часто путают с резюме, но это два разных документа. Один из частых вопросов, который можно найти в поисковиках – how to write a letter of application? Для того чтобы ответить на этот вопрос, необходимо обозначить, какие могут быть examples of letter of application и что именно должно включать такое письмо. Особенно актуальным будет письмо заявление на работу на английском, которое будет крайне полезным при обращении в иностранную компанию.

Общая характеристика писем-заявлений

Среди разнообразия business letters (деловых писем) general application letters for employment (заявления на работу) занимают важную роль и являются теми документами, с которыми рано или поздно сталкиваются едва ли не все соискатели. Чаще всего такие бумаги пишутся для того, чтобы обратить на себя внимание потенциального работодателя и доказать ему или ей, что им нужен такой опытный и квалифицированный сотрудник. Однако подобное заявление может использоваться не только как application letter for job vacancy.

Типы и примеры писем-заявлений

Письма-заявления могут составляться для разных целей — для получения должности в той или иной организации, для поступления в ВУЗ, получения стипендии. Мы с Вами рассмотрим примеры наиболее распространенных заявлений.

1. Заявление на работу — a letter of application for a job

Так, например, example of application letter for bank teller будет составлен в деловой форме и будет подразумевать, что автор письма хорошо знаком с должностью банковского служащего и владеет всеми необходимыми знаниями и навыками в этой сфере. Это вполне может быть и не banking sphere. Рядовой учитель может подать job application for teaching job, и многие primary teachers (учителя младших классов) и преподаватели других специальностей получают работу именно таким образом.

Вот как может выглядеть application letter example для должности учителя начальных классов, если опустить точную информацию.

Dear Mr. …,
I’m writing to you to apply for the position of a primary teacher. I’ve seen this vacation in … and hope that I will be suitable for this job. My first education is …, then finished additional courses in … and worked in … for … years. In my previous working place I was awarded as a … Your school has the reputation of a good educational establishment, and I suppose that will be able to make contribution to teaching children and become a part of your staff.
My contacts are…

I hope you will consider my letter attentively.
Sincerely yours,
Name

Переводиться этот job application sample будет следующим образом:

Уважаемый …,
Я пишу вам, чтобы подать заявку на должность учителя младших классов. Я увидела эту вакансию в … и надеюсь, что я моя кандидатура будет подходящей для этой должности. Мое первое образование …, затем я закончила дополнительные курсы в … и работала в … на протяжении … На моем предыдущем рабочем месте я была награжден как … Ваша школа имеет репутацию хорошего учебного заведения, и я полагаю, что смогу внести свой вклад в обучение детей и стать частью вашего коллектива.
Мои контакты …

Надеюсь, вы внимательно рассмотрите мое письмо.
Искренне Ваша,
Имя

Заявление на работу (designer)

Letters for employment, как видно из этого примера, включают не только информацию о себе, но и разъяснение, почему автор выбрал ту или иную вакансию. В отличие от резюме, которое составляется сжато и перечисляет только основные факты, a letter of application for a job example может включать развернутое описание. Ниже представлен пример с переводом, how to create a sample of application letter от лица graphic designer:

Dear Mr. …,
My name is …, and for the last … years I have been working as a graphic designer in …. Because of bankruptcy of the company we were asked to write the document of leave application form. I am in search of work now, and your proposal aroused my interest. You as a manager are an authoritative person and can consider my proposal for the position of a full-time graphic designer. I perfectly know such programs as …, …, and …, and also have confirmation of my qualification. If necessary, I can provide my portfolio that contains my best previous projects. I will be happy to become the member of the team of professionals and help you with the achievement of the company’s goals.
If you are interested in my candidacy, I leave my contact information:

Yours faithfully,
Name

Этот образец переводится следующим образом:

Уважаемый …,
Меня зовут …, и последние … лет я работал в должности графического дизайнера в …. В связи с банкротством компании, нас попросили написать заявление об уходе. Я нахожусь в поиске работы, и ваше предложение вызвало у меня интерес. Вы как менеджер являетесь авторитетным лицом и можете рассмотреть мое предложение на должность штатного графического дизайнера. Я прекрасно знаю такие программы, как …, … и …, а также имею подтверждение своей квалификации. В случае необходимости я могу предоставить свое портфолио, где отображены мои лучшие предыдущие работы. Я буду рад стать членом команды профессионалов и помочь вам с достижением целей компании.

Если вас заинтересовала моя кандидатуру, я оставляю свои контактные данные:
Искренне ваш,
Имя

2. Заявление в ВУЗ

Довольно часто formal application letter используется студентами, которые хотят получить место в престижном вузе и намерены донести до администрации то, насколько сильно они хотят стать учащимися конкретного заведения. Для этого они пишут a letter to a university. Так, college application letter обычно включает в себя описание предыдущего места обучения, информацию о себе и своих заслугах, если таковые имеются, а также обоснование, почему именно данный вуз выбран объектом автора письма. Для документа for scholarship in college sample обычно включает упоминание того, насколько сильно абитуриент нацелен на college enrollment и почему его кандидатура будет подходящей.

Обратив внимание на все особенности этих документов, можно понять, что example of a good application letter не имеет жестких рамок и зависит от самого автора. Важно лишь соблюдать установленные деловые нормы и знать, how to fill in the document.


Download Article

An expert-approved formatting and writing guide to help you stand out


Download Article

  • Sample Letters
  • |

  • Formatting
  • |

  • Introduction
  • |

  • Body Paragraphs
  • |

  • Closing Your Letter
  • |

  • Expert Q&A
  • |

  • Tips

So, you’ve found your dream job and want to make sure you nail the job application process. You double- and triple-check the criteria—they’re asking for a cover letter. What does that mean, and how do you write it? A cover letter or letter of application is a single page that sums up why you want and deserve the job. Think of it as an extension of your resume; a sales pitch for why you’re the perfect candidate. We’ve put together a step-by-step guide full of examples and tips on how to write a letter of application for a job. With our help and a little finesse, you may soon be calling that dream job your own.

Things You Should Know

  • Format your application letter single-spaced and in Times New Roman, Arial, or Calibri font that’s 10- to 12-point in size.
  • Open your letter with an engaging and confident first paragraph that briefly includes your qualifications, where you found the job, and your overall interest in the position.
  • Show your personality in the body paragraphs by describing the passions that relate to the position in 1 or 2 sentences.
  • Use keywords (like leadership, communication, and detail-oriented) from the job description throughout your letter to show that you’ve done your research.

Sample Letters

  1. Image titled Add Fonts to Google Slides Step 3

    1

    Use Times New Roman, Arial, or Calibri font. Stick with a standard font that’s easy to read and professional. Opt for a 10- to 12-point font size and avoid colored ink.[1]

  2. Image titled Adjust Spacing in Microsoft Word on PC or Mac Step 5

    2

    Single-space your application letter. The goal is to put all your relevant information on one page, and a single-spaced format will help you achieve that. Plus, it looks professional and is easy for potential employers to read.[2]

    Advertisement

  3. Image titled Write a Letter of Application for a Job Step 2

    3

    Include your contact information in the top left-hand corner. Having the proper letterhead can help your application letter look professional. Align the document to the left and include the information as follows:[3]

    • First and last name
    • Address
    • Phone number
    • Email address
    • Personal website and/or portfolio link (if you have one)
  4. Image titled Write a Letter of Application for a Job Step 3

    4

    Provide the company’s information. Including the contact information of the company or employer you’re applying to will put you above the rest and show that you’ve done your homework. Leave a line of space separating your information and theirs, following the same format and order as before.[4]

    • If you don’t know the hiring manager’s name, search the company’s website or refer to the name of the individual who originally posted the job opening.
    • If you’re in doubt about who to address your letter to, use “[Department] Hiring Manager.”
  5. Image titled Write a Letter of Application for a Job Step 4

    5

    Open your letter with a formal greeting. Address your application letter to the person listed in the company’s contact information. Use “Dear,” as a professional and polite greeting. For instance, “Dear Mr. Burgin.”[5]

    • If you don’t have the employer or hiring manager’s name, use a general but professional opening, “To Whom It May Concern” or “Dear [Department] Hiring Manager.”
  6. Advertisement

  1. Image titled Write a Letter of Application for a Job Step 5

    1

    Explain what drew you to the job. Your letter of application should capture the interest of a potential employer, so be engaging. Open with a strong, declarative statement about your excitement for the position or interest in the company. Briefly highlight traits that make you a star candidate to pique their interest.[6]

    • Be short and specific in this opening paragraph—save those details for later.
    • Think of your first paragraph as a sales pitch. What can you say that’ll grab their attention immediately? Is there something you have that other candidates don’t that make you more qualified for the position?
    • Show the employer that you’re familiar with the company and job application by noting keywords and characteristics valued by the company.
    • For example: “I write to apply for the Office Manager position at Acme Investments, Inc. I am an excellent fit for this position, as demonstrated by my extensive background in management and proven success as a corporate administrator.”
  2. Image titled Write a Letter of Application for a Job Step 6

    2

    State where you found the position. Continue your first paragraph with how you found the job. If someone you know already works for the company, great! Don’t be afraid to drop their name, as they could be a valuable reference. If you found the application through LinkedIn, Indeed, or another job website, list that instead.[7]

    • Companies appreciate when job candidates include this information because it lets them know where people are searching for jobs.
    • Only include a company contact or friend’s name if you have their permission. This way, they’ll be ready to answer any questions about you and your character later.
    • You may write something like: “John Smith recommended that I get in touch with you about the general manager position at EnviroRent,” or “I came across the available position on LinkedIn and believe I am a strong candidate.”
  3. Image titled Write a Letter of Application for a Job Step 7

    3

    Explain why hiring you would benefit the company. Sure, hiring you would ultimately benefit you and your life, but it would also help the employer. Highlight what you would bring to the table. List 1 or 2 accomplishments or experiences that make you the best fit for the job.[8]

    • For instance, if the company needs someone who can lead a team and handle multiple projects at once, note what team projects you’ve led in previous positions and how you improved overall productivity.
    • If you have numerical data or stats to back up your accomplishments, include them! This is your time to brag about your achievements and show how you’ve excelled in the workplace.
  4. Advertisement

  1. Image titled Write a Letter of Application for a Job Step 8

    1

    Summarize your strengths, qualifications, and experiences. In your second and third paragraphs, mirror the job qualifications with 2 to 3 of your abilities and experiences. Focus on attributes that make you the perfect fit for the role.[9]

    • Scan the job application for keywords like leadership, communication, management, and detail-oriented. Then, highlight in your letter how you have these characteristics or skills.
    • Avoid embellishing any of your qualifications. Remember, an employer can always double-check the facts.
    • If you’re not sure what to write, refer to your resume or CV. What have you done that matches the job description best, and how can you elaborate on it?
    • For example: “In my previous role, I successfully supported an office of 100 personnel and honed my management and interpersonal skills through customer service and clerical responsibilities.”
  2. Image titled Write a Letter of Application for a Job Step 9

    2

    Include details that aren’t on your resume. Don’t be afraid to paint a picture of yourself in your application letter. A hiring manager can read your resume or CV for the cliff notes of your experience; what they want now are the details. Show them the person behind the accomplishments by highlighting your passions and drive.[10]

    • For instance, you could express how the company has impacted you personally and why that’s driven you to apply for the position.
    • Although you want to provide details, keep it short. Stick to a 1 to 2-sentence description rather than a full-length story. Your letter should stay under 3 paragraphs.
    • Here’s an example: “My passion for teaching began the summer of my sophomore year of high school when I was a camp counselor. I was given the opportunity to teach a class focusing on local plant life, and the campers’ enthusiasm cultivated my love for teaching and conservation.
  3. Image titled Write a Letter of Application for a Job Step 11

    3

    Finish with a call to action. In your final body paragraph, emphasize your desire to work for the employer and restate your interest in the job or company. Then, let them know you’d be available for a personal interview at their earliest convenience. This is your call to action.[11]

    • For instance, you could write, “I am excited about the possibility of working for you and your company. I would be more than happy to discuss my qualifications and Acme’s future direction in person or via video conference.”
    • Keep your call to action brief and open, or provide specific dates you’d be available to meet with the employer.
  4. Advertisement

  1. Image titled End Business Letters Step 1

    1

    Thank the employer for their time and consideration. The best way to close a job application letter is to sign off politely and professionally. Acknowledge their time and thank them for considering you for the job. You can also further emphasize a will to speak with them.[12]

    • For instance, sign off with, “Thank you for your time and consideration. I look forward to hearing from you,” or “Thank you for considering me for this position. If you have any further questions or require additional documentation, please don’t hesitate to contact me.”[13]
  2. Image titled Write a Letter of Application for a Job Step 12

    2

    Sign off with a respectable salutation. Be polite and professional to keep your sign-off appropriate. Remember, you’re writing to a potential employer, not your best friend. Stick to “Sincerely,” “Best,” or “Thank you.”

  3. Image titled Write a Letter of Application for a Job Step 13

    3

    Sign and type your name. Place your signature directly under your sign-off. If you’re typing your letter, leave an extra space between the sign-off and your name, so you have space to sign your name. Providing a scripted signature gives your letter a flare of professionalism.[14]

    • If you’re sending your letter via email, import your signature into the document as an image or .png file.
  4. Advertisement

Add New Question

  • Question

    What do I write in an application letter?

    Adrian Klaphaak, CPCC

    Adrian Klaphaak is a career coach and founder of A Path That Fits, a mindfulness-based boutique career and life coaching company in the San Francisco Bay Area. He is also is an accredited Co-Active Professional Coach (CPCC). Klaphaak has used his training with the Coaches Training Institute, Hakomi Somatic Psychology and Internal Family Systems Therapy (IFS) to help thousands of people build successful careers and live more purposeful lives.

    Adrian Klaphaak, CPCC

    Career Coach

    Expert Answer

    Give specific examples of your past accomplishments and highlight how the results you achieved benefited your previous company.

  • Question

    What is the difference between a CV and a resume?

    wikiHow Staff Editor

    This answer was written by one of our trained team of researchers who validated it for accuracy and comprehensiveness.

    wikiHow Staff Editor

    wikiHow Staff Editor

    Staff Answer

    Great question! A CV is a detailed history of all of your experiences and credentials, whereas a resume is a summary of the experiences that relate to the applying job.

  • Question

    Which one is more acceptable: my address at a corner and the company’s at another corner, or the two at the same corner under one another?

    wikiHow Staff Editor

    This answer was written by one of our trained team of researchers who validated it for accuracy and comprehensiveness.

    wikiHow Staff Editor

    wikiHow Staff Editor

    Staff Answer

    Placing both addresses in the top left-hand corner under one another is the standard format for application letters.

See more answers

Ask a Question

200 characters left

Include your email address to get a message when this question is answered.

Submit

Advertisement

  • Always proofread and ask someone else to read over your application letter before you send it. This way, you can make sure it’s absolutely perfect and error-free.[15]

  • Keep the overall tone of the company or employer in mind while writing your letter. For instance, if you’re applying to be a journalist for a prestigious news website, match their word choice and writing style.

  • Be sure to customize your application letter for every job you apply to, even if they have the same qualifications.

Advertisement

About This Article

Article SummaryX

The best way to start an application letter is to mention where you found the job opportunity and how your strengths can benefit the employer. Devote time in the body paragraphs to tell the employer more about your experience and qualifications. Explain why you’re the best candidate and finish by inviting the hiring manager to contact you. For suggestions on how to prepare your letter, and examples of what to write, read on!

Did this summary help you?

Thanks to all authors for creating a page that has been read 10,508,729 times.

Did this article help you?


Download Article

An expert-approved formatting and writing guide to help you stand out


Download Article

  • Sample Letters
  • |

  • Formatting
  • |

  • Introduction
  • |

  • Body Paragraphs
  • |

  • Closing Your Letter
  • |

  • Expert Q&A
  • |

  • Tips

So, you’ve found your dream job and want to make sure you nail the job application process. You double- and triple-check the criteria—they’re asking for a cover letter. What does that mean, and how do you write it? A cover letter or letter of application is a single page that sums up why you want and deserve the job. Think of it as an extension of your resume; a sales pitch for why you’re the perfect candidate. We’ve put together a step-by-step guide full of examples and tips on how to write a letter of application for a job. With our help and a little finesse, you may soon be calling that dream job your own.

Things You Should Know

  • Format your application letter single-spaced and in Times New Roman, Arial, or Calibri font that’s 10- to 12-point in size.
  • Open your letter with an engaging and confident first paragraph that briefly includes your qualifications, where you found the job, and your overall interest in the position.
  • Show your personality in the body paragraphs by describing the passions that relate to the position in 1 or 2 sentences.
  • Use keywords (like leadership, communication, and detail-oriented) from the job description throughout your letter to show that you’ve done your research.

Sample Letters

  1. Image titled Add Fonts to Google Slides Step 3

    1

    Use Times New Roman, Arial, or Calibri font. Stick with a standard font that’s easy to read and professional. Opt for a 10- to 12-point font size and avoid colored ink.[1]

  2. Image titled Adjust Spacing in Microsoft Word on PC or Mac Step 5

    2

    Single-space your application letter. The goal is to put all your relevant information on one page, and a single-spaced format will help you achieve that. Plus, it looks professional and is easy for potential employers to read.[2]

    Advertisement

  3. Image titled Write a Letter of Application for a Job Step 2

    3

    Include your contact information in the top left-hand corner. Having the proper letterhead can help your application letter look professional. Align the document to the left and include the information as follows:[3]

    • First and last name
    • Address
    • Phone number
    • Email address
    • Personal website and/or portfolio link (if you have one)
  4. Image titled Write a Letter of Application for a Job Step 3

    4

    Provide the company’s information. Including the contact information of the company or employer you’re applying to will put you above the rest and show that you’ve done your homework. Leave a line of space separating your information and theirs, following the same format and order as before.[4]

    • If you don’t know the hiring manager’s name, search the company’s website or refer to the name of the individual who originally posted the job opening.
    • If you’re in doubt about who to address your letter to, use “[Department] Hiring Manager.”
  5. Image titled Write a Letter of Application for a Job Step 4

    5

    Open your letter with a formal greeting. Address your application letter to the person listed in the company’s contact information. Use “Dear,” as a professional and polite greeting. For instance, “Dear Mr. Burgin.”[5]

    • If you don’t have the employer or hiring manager’s name, use a general but professional opening, “To Whom It May Concern” or “Dear [Department] Hiring Manager.”
  6. Advertisement

  1. Image titled Write a Letter of Application for a Job Step 5

    1

    Explain what drew you to the job. Your letter of application should capture the interest of a potential employer, so be engaging. Open with a strong, declarative statement about your excitement for the position or interest in the company. Briefly highlight traits that make you a star candidate to pique their interest.[6]

    • Be short and specific in this opening paragraph—save those details for later.
    • Think of your first paragraph as a sales pitch. What can you say that’ll grab their attention immediately? Is there something you have that other candidates don’t that make you more qualified for the position?
    • Show the employer that you’re familiar with the company and job application by noting keywords and characteristics valued by the company.
    • For example: “I write to apply for the Office Manager position at Acme Investments, Inc. I am an excellent fit for this position, as demonstrated by my extensive background in management and proven success as a corporate administrator.”
  2. Image titled Write a Letter of Application for a Job Step 6

    2

    State where you found the position. Continue your first paragraph with how you found the job. If someone you know already works for the company, great! Don’t be afraid to drop their name, as they could be a valuable reference. If you found the application through LinkedIn, Indeed, or another job website, list that instead.[7]

    • Companies appreciate when job candidates include this information because it lets them know where people are searching for jobs.
    • Only include a company contact or friend’s name if you have their permission. This way, they’ll be ready to answer any questions about you and your character later.
    • You may write something like: “John Smith recommended that I get in touch with you about the general manager position at EnviroRent,” or “I came across the available position on LinkedIn and believe I am a strong candidate.”
  3. Image titled Write a Letter of Application for a Job Step 7

    3

    Explain why hiring you would benefit the company. Sure, hiring you would ultimately benefit you and your life, but it would also help the employer. Highlight what you would bring to the table. List 1 or 2 accomplishments or experiences that make you the best fit for the job.[8]

    • For instance, if the company needs someone who can lead a team and handle multiple projects at once, note what team projects you’ve led in previous positions and how you improved overall productivity.
    • If you have numerical data or stats to back up your accomplishments, include them! This is your time to brag about your achievements and show how you’ve excelled in the workplace.
  4. Advertisement

  1. Image titled Write a Letter of Application for a Job Step 8

    1

    Summarize your strengths, qualifications, and experiences. In your second and third paragraphs, mirror the job qualifications with 2 to 3 of your abilities and experiences. Focus on attributes that make you the perfect fit for the role.[9]

    • Scan the job application for keywords like leadership, communication, management, and detail-oriented. Then, highlight in your letter how you have these characteristics or skills.
    • Avoid embellishing any of your qualifications. Remember, an employer can always double-check the facts.
    • If you’re not sure what to write, refer to your resume or CV. What have you done that matches the job description best, and how can you elaborate on it?
    • For example: “In my previous role, I successfully supported an office of 100 personnel and honed my management and interpersonal skills through customer service and clerical responsibilities.”
  2. Image titled Write a Letter of Application for a Job Step 9

    2

    Include details that aren’t on your resume. Don’t be afraid to paint a picture of yourself in your application letter. A hiring manager can read your resume or CV for the cliff notes of your experience; what they want now are the details. Show them the person behind the accomplishments by highlighting your passions and drive.[10]

    • For instance, you could express how the company has impacted you personally and why that’s driven you to apply for the position.
    • Although you want to provide details, keep it short. Stick to a 1 to 2-sentence description rather than a full-length story. Your letter should stay under 3 paragraphs.
    • Here’s an example: “My passion for teaching began the summer of my sophomore year of high school when I was a camp counselor. I was given the opportunity to teach a class focusing on local plant life, and the campers’ enthusiasm cultivated my love for teaching and conservation.
  3. Image titled Write a Letter of Application for a Job Step 11

    3

    Finish with a call to action. In your final body paragraph, emphasize your desire to work for the employer and restate your interest in the job or company. Then, let them know you’d be available for a personal interview at their earliest convenience. This is your call to action.[11]

    • For instance, you could write, “I am excited about the possibility of working for you and your company. I would be more than happy to discuss my qualifications and Acme’s future direction in person or via video conference.”
    • Keep your call to action brief and open, or provide specific dates you’d be available to meet with the employer.
  4. Advertisement

  1. Image titled End Business Letters Step 1

    1

    Thank the employer for their time and consideration. The best way to close a job application letter is to sign off politely and professionally. Acknowledge their time and thank them for considering you for the job. You can also further emphasize a will to speak with them.[12]

    • For instance, sign off with, “Thank you for your time and consideration. I look forward to hearing from you,” or “Thank you for considering me for this position. If you have any further questions or require additional documentation, please don’t hesitate to contact me.”[13]
  2. Image titled Write a Letter of Application for a Job Step 12

    2

    Sign off with a respectable salutation. Be polite and professional to keep your sign-off appropriate. Remember, you’re writing to a potential employer, not your best friend. Stick to “Sincerely,” “Best,” or “Thank you.”

  3. Image titled Write a Letter of Application for a Job Step 13

    3

    Sign and type your name. Place your signature directly under your sign-off. If you’re typing your letter, leave an extra space between the sign-off and your name, so you have space to sign your name. Providing a scripted signature gives your letter a flare of professionalism.[14]

    • If you’re sending your letter via email, import your signature into the document as an image or .png file.
  4. Advertisement

Add New Question

  • Question

    What do I write in an application letter?

    Adrian Klaphaak, CPCC

    Adrian Klaphaak is a career coach and founder of A Path That Fits, a mindfulness-based boutique career and life coaching company in the San Francisco Bay Area. He is also is an accredited Co-Active Professional Coach (CPCC). Klaphaak has used his training with the Coaches Training Institute, Hakomi Somatic Psychology and Internal Family Systems Therapy (IFS) to help thousands of people build successful careers and live more purposeful lives.

    Adrian Klaphaak, CPCC

    Career Coach

    Expert Answer

    Give specific examples of your past accomplishments and highlight how the results you achieved benefited your previous company.

  • Question

    What is the difference between a CV and a resume?

    wikiHow Staff Editor

    This answer was written by one of our trained team of researchers who validated it for accuracy and comprehensiveness.

    wikiHow Staff Editor

    wikiHow Staff Editor

    Staff Answer

    Great question! A CV is a detailed history of all of your experiences and credentials, whereas a resume is a summary of the experiences that relate to the applying job.

  • Question

    Which one is more acceptable: my address at a corner and the company’s at another corner, or the two at the same corner under one another?

    wikiHow Staff Editor

    This answer was written by one of our trained team of researchers who validated it for accuracy and comprehensiveness.

    wikiHow Staff Editor

    wikiHow Staff Editor

    Staff Answer

    Placing both addresses in the top left-hand corner under one another is the standard format for application letters.

See more answers

Ask a Question

200 characters left

Include your email address to get a message when this question is answered.

Submit

Advertisement

  • Always proofread and ask someone else to read over your application letter before you send it. This way, you can make sure it’s absolutely perfect and error-free.[15]

  • Keep the overall tone of the company or employer in mind while writing your letter. For instance, if you’re applying to be a journalist for a prestigious news website, match their word choice and writing style.

  • Be sure to customize your application letter for every job you apply to, even if they have the same qualifications.

Advertisement

About This Article

Article SummaryX

The best way to start an application letter is to mention where you found the job opportunity and how your strengths can benefit the employer. Devote time in the body paragraphs to tell the employer more about your experience and qualifications. Explain why you’re the best candidate and finish by inviting the hiring manager to contact you. For suggestions on how to prepare your letter, and examples of what to write, read on!

Did this summary help you?

Thanks to all authors for creating a page that has been read 10,508,729 times.

Did this article help you?

Расскажем, как грамотно написать письмо-просьбу и письмо-заявление на английском языке. Ещё дадим списки фраз, которые помогут быстро и грамотно составить такие письма, а также приложим примеры писем.

Письмо-просьба на английском языке — letter of request

Письмо-просьба (letter of request, letter of request of permission) — один из видов деловой переписки, который используют в том случае, если возникает потребность обратиться за:

1. Разрешением на использование любых материалов, юридически принадлежащих другим лицам;

2. Разрешением на проведение собеседования или встречи;

3. Помощью в организации или проведении мероприятия;

4. Информацией (уточняющими документами, сведениями о стоимости определённого товара, его наличии в каталоге и т. д.);

5. Советом относительно каких-либо организационных действий или решений;

6. Советом к эксперту в какой-либо области.

В начале письма следует указать твой адрес (название и адрес компании, которую ты представляешь), а затем — название и адрес компании, в которую ты обращаешься.

Каждый пункт письма-просьбы на английском должен быть представлен отдельным параграфом. В первом параграфе обозначь цель своего письма. Будь вежливым, но прямолинейным. Важно писать по существу, сохраняя официально-деловой стиль.

Если это уместно, укажи предельный срок выполнения запроса, а также предоставь уточняющую информацию о себе и сложившейся ситуации. Добавь свой телефонный номер и адрес электронной почты и предложи связаться с тобой в случае возникновения каких-либо вопросов.

Заверши письмо, поблагодарив получателя за помощь и внимание, уделённое этой просьбе.

В письме-просьбе на английском можешь использовать следующие фразы:

Цель письма

I am writing to ask if you would be so kind/generous as to… — Я пишу, чтобы спросить, не будете ли вы столь добры/щедры…

I am writing to request your assistance concerning the matter of… — Я пишу, чтобы попросить вашей помощи касательно вопроса о…

I wonder if you could possibly help me… I wonder if it would be possible for you to help me… — Я интересуюсь, не могли бы вы помочь мне…

I would (greatly) appreciate it if you could… I would be most grateful if you could… — Я буду (весьма) признателен, если вы… Я был бы очень благодарен, если бы вы…

I am writing to ask/enquire if/whether you could possibly tell/inform me… — Я пишу, чтобы узнать, не могли бы вы рассказать мне / проинформировать меня о…

I am writing to request your permission for… — Я пишу, чтобы попросить вашего разрешения на…

I wonder if I might ask you for your valuable advice on/concerning… I wonder if I might request your valuable advice on/concerning… — Я пишу, чтобы спросить, можете ли вы разрешить/позволить мне…

I wonder if I might ask you for / request your valuable advice on/concerning… — Мне интересно, могу ли я спросить/просить вашего совета относительно…

Дополнительные вопросы

I would also like to know… — Я бы также хотел узнать…

Could you send me more details… — Не могли бы вы отправить дополнительную информацию…

Could you tell me, whether… — Не могли бы вы сказать…

Заключительные фразы

I hope that my request will not inconvenience you too much. — Надеюсь, моя просьба не доставит вам большого неудобства.

I must apologize for troubling you with this matter. — Прошу прощения, что потревожил вас по данному вопросу.

I hope that you will forgive me for taking up your valuable time. — Надеюсь, вы извините меня за то, что отнял ваше драгоценное время.

I look forward to hearing from you as soon as possible. I look forward to receiving your reply as soon as possible. — С нетерпением жду ответа от вас. С нетерпением жду вашего скорого ответа.

Thank(ing) you in anticipation of your kind cooperation. Thank(ing) you in advance for your kind cooperation. — Заранее благодарю вас за ваше любезное сотрудничество.

Пример письма-просьбы на английском языке о разрешении:

Письмо-просьба

Письмо-заявление на английском языке — letter of application

Письмо-заявление (letter of application, letter of application for a course) чаще всего является приложением к резюме, но его также пишут при поступлении в университет, колледж или на краткосрочные курсы. В таком письме следует указать детальную информацию о полученном тобой образовании и опыте. Это повысит твои шансы на получение желаемой должности или на зачисление в выбранное учебное заведение.

В начале письма следует указать название и адрес учебного заведения или фирмы, а при необходимости — имя и должность человека, к которому ты обращаешься.

Как и в любом деловом письме, каждый пункт твоего заявления должен быть освещён в отдельном параграфе. В первом параграфе следует указать цель твоего письма. Затем необходимо подробно рассказать про имеющуюся у тебя квалификацию и опыт. Ты также можешь указать свои жизненные цели и интересы. Упомяни обо всех образовательных учреждениях, которые ты посещал, поделись информацией о курсах и стажировках, которые  проходил. Далее стоит обозначить причины, побудившие тебя подать заявку в это учебное заведение или отправить резюме именно в эту компанию.

Следует придерживаться официально-делового стиля речи, быть вежливым и честным, приводить только достоверные факты.

В конце письма укажи, какие сопроводительные документы ты прилагаешь к письму. Вырази признательность за рассмотрение твоего заявления и надежду на быстрый положительный ответ. После подписи можешь привести свои контактные данные.

В письме-заявлении на английском можно использовать следующие фразы:

Цель письма

I am writing to apply for admission to the course in… — Я пишу, чтобы подать заявку на поступление на учебный курс в…

I would like to be considered for a place on the course in… — Я прошу рассмотреть моё заявление о поступлении на учебный курс в…

I am writing with regard to… — Я пишу в связи с…

I am writing to apply for… which I saw advertised in… — Я пишу с целью подать заявку на…, объявление о которой я увидел в…

I would like to express my interest for… — Выражаю заинтересованность в…

Упоминание о квалификации (опыте)

I hold a certificate/degree in… — У меня есть сертификат/степень в…

I have taken/passed examination… — Я сдал экзамен на…

I have completed the following courses / degree course… — Я окончил следующие курсы / учебный курс на получение степени…

My degree is in English. — У меня научная степень в области английского языка.

Уведомление о приложении

I enclose / have enclosed a copy of my degree/diploma… — Прилагаю копию аттестата/диплома о присуждении научной степени…

I have attached all the other necessary documents like… — Прилагаю все необходимые документы: …

Please find enclosed a copy of my degree/diploma… — Ниже прилагаются копии моего диплома/аттестата…

Заключительные фразы

I would be glad to attend an interview at any time convenient to you. — Я с удовольствием пройду собеседование в любое удобное для вас время.

I hope that you will consider me for entry/admission to… — Надеюсь, что вы рассмотрите мою кандидатуру на поступление/допуск в…

I hope that you will consider my application… — Надеюсь, вы рассмотрите моё заявление…

I hope you take a favorable decision regarding my application for… — Надеюсь на положительное решение относительно моего заявления о…

Пример письма-заявления на английском языке о поступлении на учебный курс:

Письмо-заявление

Как видишь, нет ничего сложного в составлении письма-просьбы и письма-заявления на английском языке. Используя приведённые нами фразы и примеры, ты справишься с поставленной задачей.

Если тебе нужна помощь в составлении писем для работы или учёбы, присмотрись к нашим пособиям «Пиши — поступай» и «The Dream Job — как заполучить работу мечты».

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Как написать jingle bells
  • Как написать j rock
  • Как написать introduction
  • Как написать imessage на iphone
  • Как написать i love you примером