Как написать приключенческий сценарий


Загрузить PDF


Загрузить PDF

Кто не любит послушать увлекательную историю? Всем интересно узнать о приключениях Индианы Джонса, исследовавшего мир, и подобных ему героев… Вы и сами можете написать свою собственную приключенческую историю! Просто следуйте приведенным ниже советам.
(ПРИМЕЧАНИЕ: в этом руководстве речь идет о написании рассказа в духе приключений Индианы Джонса. Возможно, вас интересуют приключенческие истории иного рода.)

Шаги

  1. Изображение с названием Write an Adventure Story Step 1

    1

    Придумайте артефакт. Это очень важный аспект создания приключенческой истории. Ваш артефакт может быть основан на уже известных объектах (меч Экскалибур, яблоко раздора и тому подобное) или вы можете придумать что-то свое. Обладает ли ваш артефакт сверхъестественными свойствами? Фантазируйте, подходите к процессу творчески!

  2. Изображение с названием Write an Adventure Story Step 2

    2

    Придумайте героя. В каждой приключенческой истории должен быть герой, в противном случае события не будут развиваться. Будет ли ваш герой мужчиной или женщиной? Каков он? Зачем ему нужен артефакт? Выбор за вами!

  3. Изображение с названием Write an Adventure Story Step 3

    3

    Придумайте спутника для вашего героя. Приключенческая история не столь увлекательна, если герой действует в одиночку, вот почему вы должны создать для него помощника. Является ли компаньон верным другом или предателем? Мужчина это или женщина? Решать, опять-таки, вам.

  4. Изображение с названием Write an Adventure Story Step 4

    4

    Придумайте злодея. Неразрывно с добром существует и зло, поэтому в вашей истории должен быть злодей. Он действует в одиночку или у него есть сообщники? Раскаивается ли он в своих поступках?

  5. Изображение с названием Write an Adventure Story Step 5

    5

    Сочините свою историю. Это самый увлекательный этап создания приключенческого рассказа. Вам нужно продумать сюжетную линию. Обозначьте ключевые события вашей истории. Напишите черновик и отложите его в сторону. Когда вы закончите сочинять историю, необходимо будет отшлифовать детали вашего рассказа. Погибает ли злодей? Удается ли герою раздобыть артефакт?

  6. Изображение с названием Write an Adventure Story Step 6

    6

    Расположите события по порядку и продумайте детали. Когда вы закончите наброски, вам нужно расположить их по порядку, добавить подробностей и более тщательно все обработать.[1]
    На этом этапе вы можете увидеть пробелы или нестыковки в сюжете и изменить определенные события.

  7. Изображение с названием Write an Adventure Story Step 7

    7

    Придумайте название. Когда ваша приключенческая история уже почти готова, необходимо дать ей название. Оно должно быть неразрывно связано с историей и привлекать внимание читателей. Теперь ваш рассказ завершен, и им можно поделиться с друзьями!

    Реклама

Советы

  • Создайте препятствия, преодолевая которые ваш герой вынужден будет рисковать жизнью.
  • Не зацикливайтесь на поиске артефакта. На пути вашего героя должны возникать большие и маленькие проблемы, с которыми ему предстоит справиться.
  • Будьте очень убедительны. Несмотря на то, что это вымышленная история, все детали должны быть достаточно правдоподобными. Как, например, ваши читатели отнесутся к рассказу о нацистах, которые охотятся за сокровищами в 2011 году? Ведь национал-социалистическая партия существовала только в период с 1919 по 1945 год.
  • Наполните рассказ схватками, сражениями, погонями и прочими активно развивающимися событиями.
  • Снабдите героя какой-то характерной чертой. Ваш персонаж должен обладать атрибутом, который останется в памяти читателей. Это может быть элемент одежды (фетровая шляпа, пробковый шлем), характерное высказывание («блин!», «понял!») — да что угодно!
  • Окончание истории должно понравиться читателям. Если вы планируете продолжение, в финале должен быть намек на это.
  • Придумайте артефакту историю. Читателям вашего приключенческого рассказа необходимо знать некоторые детали, касающиеся артефакта. Если артефакт основан на объекте или месте, уже имеющем историю — правдивую или вымышленную (Эльдорадо, Атлантида, Золотое руно), изучите ее и создайте на этой основе свою собственную, добавив какие-то штрихи, чтобы сделать рассказ более убедительным.
  • Подберите подходящее имя для героя. Оно должно отличаться от имен других персонажей. Наличие двух персонажей с одинаковыми или похожими именами запутает читателей.
  • Пусть обстановка в рассказе будет накаленной. В нем должны присутствовать конфликты, как внутренние, так и внешние.
  • Попросите кого-нибудь из друзей или родственников прочитать или выслушать вашу историю. Пусть они посоветуют, что в ней можно улучшить.

Реклама

Предупреждения

  • Если ваши персонажи списаны с реальных людей, будьте предельно тактичны, стараясь никого не обидеть и не оскорбить.
  • Не затягивайте свою историю. Ваши читатели могут заскучать.
  • Будь оригинальны. Вы должны создать свою собственную историю, а не копировать других авторов, иначе вас могут обвинить в плагиате. В случае если вы черпаете вдохновение из чужого произведения (фильма, романа), создайте свою собственную концепцию.

Реклама

Об этой статье

Эту страницу просматривали 16 189 раз.

Была ли эта статья полезной?

Сегодня утром, преодолевая стылый, залитый дождями путь до конторы, задумался о том, как визуально-алгебраически можно типировать все возможные сюжеты приключенческой литературы и не только. И пришёл к мысли, что, задумывая «Тентаклиаду», я спонтанно сторонился одних и тянулся к другим формулам, которые только сейчас собираюсь сформулировать.

Формулировка пока достаточно сырая, но там есть зерно, которое я очень хочу обозначить. Итак.

Схема 1а. Приключение-вектор.
Подавляющее большинство приключенческих повествований строятся по принципу линейного передвижения от одной точки до другой. Приняв за «А» исходный пункт, где герой (герои) начинает своё приключение, мы можем представить сюжетную структуру так:

А — B — C — D — … — N

Герой движется от одной географической (эмоциональной, философской, событийной) локации к другой, а от другой к следующей. Каждая предыдущая территория может давать «ключи», «подсказки» и прочие «висящие на стене ружья» для последующих остановок героя, а может и не давать. Главное, что герой всегда движется вперёд, не поворачиваясь вспять, в крайнем случае лишь мысленно возвращаясь к каким-то аспектам предыдущих локаций. По этому принципу построено 90% фэнтези-литературы и 99% сюжетных видеоигр. В случае с играми такое объяснимо и оправдано в чуть большей степени, поскольку изначально заданная парадигма гейм-дизайна предполагает движение от одного уровня к другому. Для приключенческой литературы же, на мой взгляд, это самый простой и тривиальный путь формирования сюжета.

Схема 1б. Приключение-цикл.
Как вариация линейной схемы, ещё возможна такая:

А — B — C — D — … — N — A

В самом конце путешествия герой замыкает круг и возвращается домой. Например, «Властелин Колец» или «Алиса в Стране Чудес» построены по этому принципу. Однако сущностного наполнения такой финт ушами не добавляет: возвращение на родину, как правило, нужно лишь для эмоциональной галочки, оно не сюжетообразующее, ему посвящены минимальные абзацы в самом конце. Вся основная фабула приключенческой истории такого типа лежит строго между «А» и «А», самих «А» практически не касаясь.

Последнее время мне такая схема интересна всё меньше, хотя примеров её всё больше. В ней всегда имеется соблазн для придумщика скатиться в казуальную сериальность: просто клепать один за одним сюжетные модули и помещать в них героя. Механическая процедура нанизывания, часто страдающая от недостатка изобретательности.

Схема 2а. Приключение-петли.
Гораздо интереснее, когда пункт «А» является по-настоящему отправным и играет ключевую роль как в становлении героя, так и в его приключении. В этом конструкте герой всегда возвращается в свой основной ареал обитания следующим образом:

А — B — A — C — A — D — A

По этому принципу выстроены «Приключения Синдбада», «Три мушкетёра», «Гаргантюа и Пантагрюэль». И если в случае с Синдбадом возвращение в «А» имеет чисто номинальный характер (и, тем самым, приближает эту историю к первой схеме), то у Дюма «А» (если мы принимаем за «А» Париж) — чуть ли не основная площадка для развёртывания фабулы. В сфере видеоигр абсолютным шедевром нанизывания петель является «Shadow of the Colossus». Мы исследуем мир постепенно, кругами, плавно увеличивая окоём, расширяя картину мира и его понимание, каждый раз переживая новое приключение и каждый раз начиная из отправной точки. Это очень здорово. В более серьёзных жанрах повествования по сути только «А» и существует. Приключенческий жанр всегда придаёт герою вектор ускорения к новым точкам, однако, будучи «лёгким» жанром, так часто забывает про это самое «А»! Схема «петель» же как раз даёт почувствовать как мир снаружи, так и мир внутри. Она добавляет живости и убедительности, насыщает произведение настоящими героями и событиями, даёт почувствовать почву под ногами.

Схема 2б. Приключение-спираль.
Наконец, самое для меня интересное, но так мало представленное, это постепенная трансформация изначального отправного пункта при каждом его очередном появлении в сюжете:

А1 — B — A2 — C — A3 — D — A4

Каждая локальная «петля» сюжета накладывает отпечаток на «возвращение домой». Т.е., «В» превращает «А1» в «А2», «С» превращает «А2» в «А3» и т.д. Внезапно, примером такого построения оказывается «Гарри Поттер». Несмотря на все мои серьёзные претензии к последним книгам (в основном, по художественной части), следует отметить, что от книги к книге Хогвартс меняется всё сильнее и сильнее. Каждый раз, возвращаясь назад, герои вынуждены решать новые проблемы и подстраиваться под новые обстоятельства. По принципу спирали написаны романы А. Иванова — и «Золото Бунта», и «Сердце Пармы». Мир здесь одновременно и герметично-локален (с уникальной атмосферой, духом и мифологией) и, вместе с тем, массивен, дискретно разнообразен. При этом герой — обязательно! — сплавляясь ли по реке теснин, отправляясь ли воевать за Камень, перемещаясь ли пленником в Москву, всегда возвращается в свою цитадель — и географически, и психологически — причём совершает это не единожды. И всякий раз эта цитадель, сохраняя свои изначальные черты, изменяется — как в рамках событийной фабулы, так и в рамках символического, духовного своего значения.

Именно эту схему спирали мне хочется использовать в «Тентаклиаде». Она представляется и по-философски глубокой, и легко захватывающей, интригующей. Фактически, это схема эволюции без отрыва от неких констант. Она позволяет углубиться в вопросы, интересующие автора и узкий круг читателей, и, при этом, остаётся летящим приключением для широкой аудитории.

Hey everybody,

 This feed is about the traditional three act structure when writing an action/adventure story or screenplay.

Act I «The Setup»

Act 1 is a great time to begin throwing out a lot of foreshadowing. For many films, once you watch a few times the same film over and over, you can understand a lot of the early dialogue much better. That is because the dialogue involved at the beginning is written with the end in mind. Remember that for the action adventure storyline, it is extremely important that each piece of action and dialogue move the story forward. It is unwise to rant during a job interview, so be careful not to get carried away with this joke or that ideal.

 Act 1 is also the time when your main characters can be introduced. I love to start my screenplays out in a very simple way. Usually, one character will ask, «what are you going to do» and another will say «this is what I am going to do» GOAL From that point forward it is important to know a few things as the writer: who is your hero/villain, who are the supporting characters, and how does each character start out in the story (how will they change by the end).

 One of my favorite things about writing act one is that I love to start our character out on a mission (going to the market for example) and then have the entire plot spun on its head when the inciting incident occurs (our guy gets mugged) Inciting Incident. This can be really fun as a writer because it gives you a blank check to write anything you find relevant and exciting. I am a big fan of gang stories so lets go with that.

Lets review, we have a guy (GUY) who wants to go the market GOAL, but he ends up getting mugged (II) on the way there by, just to keep it simple, the villain (MUGGER).

So once we have reached the end of Act I it is great to throw in a great plot point. For instance here, I would say that the mugger gets away but drops his own wallet. Here our man can pick it up and go to the market. This is a great time (end of Act one) to add a central character. For this GUY I would insert a love interest. Lets say the cashier woman. To buy his groceries, the man uses the gangsters credit card. (PLOT POINT) Give a scene like this a real ominous tone as the story is bound to get wild in Act II.

Want to master Microsoft Excel and take your work-from-home job prospects to the next level? Jump-start your career with our Premium A-to-Z Microsoft Excel Training Bundle from the new Gadget Hacks Shop and get lifetime access to more than 40 hours of Basic to Advanced instruction on functions, formula, tools, and more.

Buy Now (97% off) >

Other worthwhile deals to check out:

  • 97% off The Ultimate 2021 White Hat Hacker Certification Bundle
  • 98% off The 2021 Accounting Mastery Bootcamp Bundle
  • 99% off The 2021 All-in-One Data Scientist Mega Bundle
  • 59% off XSplit VCam: Lifetime Subscription (Windows)
  • 98% off The 2021 Premium Learn To Code Certification Bundle
  • 62% off MindMaster Mind Mapping Software: Perpetual License
  • 41% off NetSpot Home Wi-Fi Analyzer: Lifetime Upgrades

Hey everybody,

 This feed is about the traditional three act structure when writing an action/adventure story or screenplay.

Act I «The Setup»

Act 1 is a great time to begin throwing out a lot of foreshadowing. For many films, once you watch a few times the same film over and over, you can understand a lot of the early dialogue much better. That is because the dialogue involved at the beginning is written with the end in mind. Remember that for the action adventure storyline, it is extremely important that each piece of action and dialogue move the story forward. It is unwise to rant during a job interview, so be careful not to get carried away with this joke or that ideal.

 Act 1 is also the time when your main characters can be introduced. I love to start my screenplays out in a very simple way. Usually, one character will ask, «what are you going to do» and another will say «this is what I am going to do» GOAL From that point forward it is important to know a few things as the writer: who is your hero/villain, who are the supporting characters, and how does each character start out in the story (how will they change by the end).

 One of my favorite things about writing act one is that I love to start our character out on a mission (going to the market for example) and then have the entire plot spun on its head when the inciting incident occurs (our guy gets mugged) Inciting Incident. This can be really fun as a writer because it gives you a blank check to write anything you find relevant and exciting. I am a big fan of gang stories so lets go with that.

Lets review, we have a guy (GUY) who wants to go the market GOAL, but he ends up getting mugged (II) on the way there by, just to keep it simple, the villain (MUGGER).

So once we have reached the end of Act I it is great to throw in a great plot point. For instance here, I would say that the mugger gets away but drops his own wallet. Here our man can pick it up and go to the market. This is a great time (end of Act one) to add a central character. For this GUY I would insert a love interest. Lets say the cashier woman. To buy his groceries, the man uses the gangsters credit card. (PLOT POINT) Give a scene like this a real ominous tone as the story is bound to get wild in Act II.

Want to master Microsoft Excel and take your work-from-home job prospects to the next level? Jump-start your career with our Premium A-to-Z Microsoft Excel Training Bundle from the new Gadget Hacks Shop and get lifetime access to more than 40 hours of Basic to Advanced instruction on functions, formula, tools, and more.

Buy Now (97% off) >

Other worthwhile deals to check out:

  • 97% off The Ultimate 2021 White Hat Hacker Certification Bundle
  • 98% off The 2021 Accounting Mastery Bootcamp Bundle
  • 99% off The 2021 All-in-One Data Scientist Mega Bundle
  • 59% off XSplit VCam: Lifetime Subscription (Windows)
  • 98% off The 2021 Premium Learn To Code Certification Bundle
  • 62% off MindMaster Mind Mapping Software: Perpetual License
  • 41% off NetSpot Home Wi-Fi Analyzer: Lifetime Upgrades

Как пишеться хороший приключенческий сценарий?

Опыт в написании есть! Меня волнует следующее, каким образом нужно создать приключенческий сценарий так что бы он отвечал всем современным критериям кинематографии?! Мне нужно понять чего хочет увидеть зритель! Его много чего достало! (История и мистификация он много чему уже не верит ((()И я сбился в поисках! Не хочу повторяться!
Я имею ввиду что в нем обязательно ли должна быть, дружба, любовь, предательство, отчаяние, месть, раскаяние, вера, поиски, и, т, д, и, т, п и хэппи энд конечно)! Сценарий будет создаваться ориентировочно на современном ладу, в так сказать в нашем времени! Ещё есть идея написания сценария на религиозно фантастическую тему (типа Брюсс всемогущий) но она не так изощрена фантастикой))) Можете привести примеры из фильмов, буду рад посмотреть!


Download Article


Download Article

Everyone just loves to listen at a good old adventure story, who doesn’t? It’s fun to hear how adventure heroes like Indiana Jones explore the world in a thrilling way…Now you can write your own adventure story too! Just follow the steps below. (NOTE: this guide is all about how to make an adventure story similar to the Indiana Jones, this might not be the adventure story you’re looking for.)

  1. Image titled Write an Adventure Story Step 1

    1

    Create your artifact.[1]
    This is very important if you are to create an adventure story, your artifact could either be based from true objects (the Excalibur, apple of discord, etc.) or you could make one up! Does your artifact possess supernatural powers? Be free and creative! Have fun.

  2. Image titled Write an Adventure Story Step 2

    2

    Create your hero. Every adventure story must have a hero or else the events will not untangle![2]
    You could choose what your protagonist could be, is he/she male or female? What’s his/her educational degree? Why is he/she interested in the artifact? It’s your call!

    Advertisement

  3. Image titled Write an Adventure Story Step 3

    3

    Create your sidekick.[3]
    Adventure stories are no fun if the hero goes solo, that’s why you must create a sidekick (usually a leading lady, a child, etc.) Is your sidekick loyal or is he a traitor? Is he/she male or female? It’s also your decision.

  4. Image titled Write an Adventure Story Step 4

    4

    Create your villain. Now if there’s good, there is always bad, that’s why you must make a villain. Is your villain alone or with some companions? Does he repent or not?

  5. Image titled Write an Adventure Story Step 5

    5

    Create your story.[4]
    Now this is the most fun part in making an adventure story. You get to choose, arrange and decide the fateful events in your story. Make a draft and put it aside so that when you’re done making the story, you can polish your story’s details. Does the villain die? Is the artifact retrieved?

  6. Image titled Write an Adventure Story Step 6

    6

    Arrange your story. When you’re done with the drafts, you must arrange your events and start to polish your adventure story’s details.[5]
    Here you can see the plot spaces and could change a certain event in the story.

  7. Image titled Write an Adventure Story Step 7

    7

    Create a title! Since your adventure story is already done, write its title! It must be connected to your story and it must be inviting to your listeners. After making your adventure story, go share it with your friends!

  8. Advertisement

Add New Question

  • Question

    How do I avoid making a cliche artifact?

    Community Answer

    Think about the motivation of your character. Why do they need to find this artifact? If you have a unique character you can come up with a unique need for the artifact. That being said: there’s nothing original under the sun. Don’t be afraid to do something someone else has already done, just make it your own! There’s a great book called Steal Like An Artist all about where to find inspiration. It’s a good read if you’re feeling blocked because it will motivate you to find your inspiration in the things you enjoy yourself.

  • Question

    How do I write extended sequences about traveling without making it boring?

    Community Answer

    Describe in detail the surroundings of the area your character is traveling in. You could also break up a traveling sequence with flashbacks or important dialogue, or, if your narrative allows for it, switch to following another character while that character is in transit.

  • Question

    When I write, the story doesn’t seem to have a good plot when I read over it. How can I improve my writing?

    Community Answer

    Make sure you have an outline before you write. Whether it be a simple paragraph that explains what happens in order, or full on character designs and a step by step plot, you need something that outlines a plot before you start to write. From there you can change your story to fit what you want and write it eventually! Find a good spot where you can brainstorm, get a pen and a bunch of paper, and just write down everything you come up with, eventually putting it in an outline.

See more answers

Ask a Question

200 characters left

Include your email address to get a message when this question is answered.

Submit

Advertisement

  • Make cliff-hanging obstacles that are near death for your hero to overcome.

  • Don’t just focus on the artifact. Give your heroes a little or big problem they have to face from the villain.

  • Be much convincing. You must be convincing when telling your adventure. For instance, your story must cope up with your setting because how can your listeners relate to the story if it’s about Nazis chasing a treasure hunter in the year 2011? Nazis only existed from the 1930s-1950s.

Show More Tips

Thanks for submitting a tip for review!

Advertisement

  • Never mock or insult anything based from real life.

  • Don’t prolong your story. Your listeners might get bored.

  • Be original. You must make your own story, don’t copy from others or else you’ll be a criminal for infringement. In case that you based your story from an inspiration (movie, novel, etc.) make your own concept out of it.

Advertisement

Things You’ll Need

  • pencil or pen
  • An eraser
  • computer, notebook, or paper (for writhing)
  • reference sources

References

About This Article

Thanks to all authors for creating a page that has been read 160,401 times.

Did this article help you?

Get all the best how-tos!

Sign up for wikiHow’s weekly email newsletter

Subscribe

You’re all set!


Download Article


Download Article

Everyone just loves to listen at a good old adventure story, who doesn’t? It’s fun to hear how adventure heroes like Indiana Jones explore the world in a thrilling way…Now you can write your own adventure story too! Just follow the steps below. (NOTE: this guide is all about how to make an adventure story similar to the Indiana Jones, this might not be the adventure story you’re looking for.)

  1. Image titled Write an Adventure Story Step 1

    1

    Create your artifact.[1]
    This is very important if you are to create an adventure story, your artifact could either be based from true objects (the Excalibur, apple of discord, etc.) or you could make one up! Does your artifact possess supernatural powers? Be free and creative! Have fun.

  2. Image titled Write an Adventure Story Step 2

    2

    Create your hero. Every adventure story must have a hero or else the events will not untangle![2]
    You could choose what your protagonist could be, is he/she male or female? What’s his/her educational degree? Why is he/she interested in the artifact? It’s your call!

    Advertisement

  3. Image titled Write an Adventure Story Step 3

    3

    Create your sidekick.[3]
    Adventure stories are no fun if the hero goes solo, that’s why you must create a sidekick (usually a leading lady, a child, etc.) Is your sidekick loyal or is he a traitor? Is he/she male or female? It’s also your decision.

  4. Image titled Write an Adventure Story Step 4

    4

    Create your villain. Now if there’s good, there is always bad, that’s why you must make a villain. Is your villain alone or with some companions? Does he repent or not?

  5. Image titled Write an Adventure Story Step 5

    5

    Create your story.[4]
    Now this is the most fun part in making an adventure story. You get to choose, arrange and decide the fateful events in your story. Make a draft and put it aside so that when you’re done making the story, you can polish your story’s details. Does the villain die? Is the artifact retrieved?

  6. Image titled Write an Adventure Story Step 6

    6

    Arrange your story. When you’re done with the drafts, you must arrange your events and start to polish your adventure story’s details.[5]
    Here you can see the plot spaces and could change a certain event in the story.

  7. Image titled Write an Adventure Story Step 7

    7

    Create a title! Since your adventure story is already done, write its title! It must be connected to your story and it must be inviting to your listeners. After making your adventure story, go share it with your friends!

  8. Advertisement

Add New Question

  • Question

    How do I avoid making a cliche artifact?

    Community Answer

    Think about the motivation of your character. Why do they need to find this artifact? If you have a unique character you can come up with a unique need for the artifact. That being said: there’s nothing original under the sun. Don’t be afraid to do something someone else has already done, just make it your own! There’s a great book called Steal Like An Artist all about where to find inspiration. It’s a good read if you’re feeling blocked because it will motivate you to find your inspiration in the things you enjoy yourself.

  • Question

    How do I write extended sequences about traveling without making it boring?

    Community Answer

    Describe in detail the surroundings of the area your character is traveling in. You could also break up a traveling sequence with flashbacks or important dialogue, or, if your narrative allows for it, switch to following another character while that character is in transit.

  • Question

    When I write, the story doesn’t seem to have a good plot when I read over it. How can I improve my writing?

    Community Answer

    Make sure you have an outline before you write. Whether it be a simple paragraph that explains what happens in order, or full on character designs and a step by step plot, you need something that outlines a plot before you start to write. From there you can change your story to fit what you want and write it eventually! Find a good spot where you can brainstorm, get a pen and a bunch of paper, and just write down everything you come up with, eventually putting it in an outline.

See more answers

Ask a Question

200 characters left

Include your email address to get a message when this question is answered.

Submit

Advertisement

  • Make cliff-hanging obstacles that are near death for your hero to overcome.

  • Don’t just focus on the artifact. Give your heroes a little or big problem they have to face from the villain.

  • Be much convincing. You must be convincing when telling your adventure. For instance, your story must cope up with your setting because how can your listeners relate to the story if it’s about Nazis chasing a treasure hunter in the year 2011? Nazis only existed from the 1930s-1950s.

Show More Tips

Thanks for submitting a tip for review!

Advertisement

  • Never mock or insult anything based from real life.

  • Don’t prolong your story. Your listeners might get bored.

  • Be original. You must make your own story, don’t copy from others or else you’ll be a criminal for infringement. In case that you based your story from an inspiration (movie, novel, etc.) make your own concept out of it.

Advertisement

Things You’ll Need

  • pencil or pen
  • An eraser
  • computer, notebook, or paper (for writhing)
  • reference sources

References

About This Article

Thanks to all authors for creating a page that has been read 160,401 times.

Did this article help you?

Get all the best how-tos!

Sign up for wikiHow’s weekly email newsletter

Subscribe

You’re all set!

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Как написать приказ об утверждении графика отпусков образец
  • Как написать приказ об увольнении сотрудника
  • Как написать приказ об положение об оплате труда работников образец
  • Как написать приказ об отмене предыдущего приказа
  • Как написать приказ об отмене отпуска