Как пишется аль каусар

Аль-Каусар : транскрипция, перевод, на арабском, слушать

Сура Аль-Каусар  на арабском языке

إِنَّآ أَعۡطَيۡنَٰكَ ٱلۡكَوۡثَرَ ١
فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَٱنۡحَرۡ ٢
إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ ٱلۡأَبۡتَرُ ٣

Транскрипция

  1. Иннааа А`тайнаакаль-Каусар
  2. Фасалли Лираббика Уанхар.
  3. Инна Шааниака Хуаль-Абэтар.

Внимание! Транскрипция суры Аль-Кари’а, а так же других сур не может передать правильное произношение Священного Корана, т.к. на арабском языке есть буквы, которые никак не передать русскими буквами. Если вы не умеете читать Коран на арабском сами, но хотите выучить какую-нибудь суру, то лучше всего обратиться к тому, кто сможет вам обучить его правильно. Если у вас нет такой возможности, то изучайте суру Аль-Кари’а по аудио воспроизведению ниже.

Смысловой перевод

  1. Поистине, Мы даровали тебе аль-Каусар.
  2. Поэтому молись своему Господу и совершай жертвоприношение.
  3. Поистине, твой ненавистник сам окажется бездетным.

Это смысловой перевод суры Аль-Каусар от Абу Али, Абу Яхья, Камиль Хазрат и Ерсин Амире.

Преимущества суры

Аль-Каусар – это 108-я сура Священного Корана, расположенная в 30-м джузе. Она относится к трем очень коротким сурам (вместе с сурами аль-Аср и ан-Наср) и состоит всего из 3-х аятов. Аль-Каусар считается мекканской сурой.

Эта сура называется аль-Каусар («Обильный»), так как в ее первом аяте упоминается это слово. Аллах Всевышний говорит: «إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ» — «Поистине Мы даровали тебе (о Мухаммад!) Изобилие (источник или реку в Раю под этим именем)».

Говоря о ниспослании суры аль-Каусар упоминаются некоторые хадисы. Так, от Анаса ибн Малика, да будет доволен им Аллах, передается, что как-то в один день Пророк, мир ему, будучи среди своих сподвижников решил подремать, но затем поднял голову улыбаясь. Тогда сподвижники спросили его: «Что тебя развеселило о Посланник Аллаха». На это Пророк, мир ему сказал: «Мне была только что ниспослана сура (и далее он прочитал суру аль-Каусар)».

Передается также, что ниспослание суры связано с именем Аса ибн Ваиля, когда он сказал о Пророке, мир ему: «Он призывает людей, но он мужчина куцый, бездетный. Когда он умрет, его забудут». И тогда была ниспослана эта сура, в третьем аяте которой есть такие слова – «إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الأَبْتَرُ» «Поистине, твой ненавистник (т.е. Ас ибн Ваиль) сам окажется бездетным». 

Видео

«Аль-Каусар» («Обильный», «Изобилие») – это сто восьмая по счёту и самая короткая сура Священной Книги мусульман. В ней всего-навсего три аята, ниспосланных Мухаммаду (с.г.в.), когда тот находился в Мекке.

В первом аяте суры «Каусар» (встречаются также варианты написания «Кавсар» и «Кяусар») Творец обращается к Своему Посланнику (с.г.в.), говоря ему о даровании множества благ как в мире этом, так и в мире грядущем.

В частности, речь идёт о реке Каусар, которая течёт в райских садах. Однажды один из сподвижников Пророка (с.г.в.) спросил об этой реке у Аиши бинт Абу Бакр.

На что она ему ответила: «Она дарована Милости миров Мухаммаду (с.г.в.). Вдоль её берегов расположены шатры из полого жемчуга, а также сосуды, численность которых соответствует количеству звёзд на небосводе.

А на одном из притоков реки Каусар будет находиться водоём Посланника Всевышнего (с.г.в.), и вокруг него будут собраны представители всей его уммы». (Бухари).

Творец в суре «Аль-Каусар» призывает к искреннему поклонению и совершению молитвы, а также к принесению жертвы в праздник Ид аль-Адха (Курбан-байрам), вознося хвалу и благодаря своего Господа за дарованные блага.

В заключительном аяте Создатель говорит Пророку: твои ненавистники, утверждающие, что ты являешься бездетным, сами окажутся таковыми.

Дело в том, что во времена Посланника Всевышнего (с.г.в.) многие многобожники, его ненавидевшие, всячески оскорбляли Пророка Мухаммада (с.г.в.) и напоминали ему, что все его сыновья перешли в мир иной в младенчестве, стремясь тем самым заставить вновь пережить и испытать это горе.

Они говорили Божьему Посланнику (с.г.в.), что после смерти его род исчезнет и все забудут его учение, таким образом ислам прекратит своё существование.

В этой суре Господь наставляет Пророка (с.г.в.), чтобы он не отчаивался и знал – все его ненавистники понесут ощутимый урон и окажутся в бедственном положении.

Читают суру «Изобилие» и во время совершения обязательной ежедневной молитвы, и в иное время.

From Wikipedia, the free encyclopedia

Sura 108 of the Quran

ٱلكَوْثَر
Al-Kauthar
Abundance
  • Arabic text
  • Audio file
  • English translation
Classification Meccan
Other names Bounty, Plenty, Good in Abundance
Position Juzʼ 30
No. of verses 3
No. of words 10

← Quran 107

Quran 109 →

Al-Kawthar (Arabic: الكوثر, «Abundance»)[1] is the 108th chapter (sūrah) of the Quran. It is the shortest chapter, consisting of three ayat or verses:

۝[2] We have given thee abundance [3]
۝ So pray to your Lord and sacrifice [to Him alone].[4][5]
۝ Indeed, your enemy is the one cut off.[6]

There are several different opinions as the timing and contextual background of its supposed revelation (asbāb al-nuzūl). According to Ibn Ishaq, it is an earlier «Meccan surah», which is believed to have been revealed in Mecca, sometime before the Isra and Mi’raj.

Text and meaning[edit]

Text and transliteration[edit]

  • Hafs from Aasim ibn Abi al-Najud

بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِیمِ
Bismi l-lāhi r-raḥmāni r-raḥīm(i)
إِنَّاۤ أَعۡطَیۡنَـٰكَ ٱلۡكَوۡثَرَ ۝١

¹ ’in-nā ’a‘ṭaynāka l-kawthar(a)
فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَٱنۡحَرۡ ۝٢

² Faṣal-li lirab-bika wanḥar
إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ ٱلۡأَبۡتَرُ ۝٣

³ ’in-na shāni’aka huwa l-’abtar(u)


  • Warsh from Nafiʽ al-Madani

بِسۡمِ اِ۬للَّهِ اِ۬لرَّحۡمَٰنِ اِ۬لرَّحِيمِ
Bismi l-lāhi r-raḥmāni r-raḥīm(i)
إِنَّآ أَعۡطَيۡنَٰكَ اَ۬لْكَوۡثَرَ ۝١

¹ ’in-nā ’a‘ṭaynāka l-kawthar(a)

فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانۡحَرِ ۝٢

² Faṣal-li lirab-bika wanḥar(i)
اِنَّ شَانِئَكَ هُوَ اَ۬لَابۡتَرُ ۝٣

³ ’in-na shāni’aka huwa labtar(u)

Meanings[edit]

1
Verily, We have granted you (O Muhammad) Al-Kauthar (a river or lake in Paradise);

2
Therefore turn in prayer to your Lord and sacrifice (to Him only).

3
For he who makes you angry (O Muhammad), — he will be cut off (from every good thing in this world and in the Hereafter).


1
Indeed, We have granted you, [O Muhammad], al-Kawthar.

2
So pray unto thy Lord, and sacrifice.

3
Indeed, your enemy is the one cut off.


1
To thee have We granted the Fount (of Abundance).

2
Therefore to thy Lord turn in Prayer and Sacrifice.

3
For he who hateth thee, he will be cut off (from Future Hope).


1
Lo! We have given thee Abundance;

2
So pray unto thy Lord, and sacrifice.

3
Lo! it is thy insulter (and not thou) who is without posterity.


[edit]

The word Kauthar is derived from the root ك — ث — ر k — th — r, which has meanings of «to increase in number, to outnumber, to happen frequently; to show pride in wealth and/or children; to be rich, plentiful, abundance.» The form Kawthar itself is an intensive deverbal noun, meaning «abundance, multitude». It appears in the Qur’an solely in this sūrah.

Hadith[edit]

The first and foremost exegesis/tafsir of the Qur’an is found in hadith of Muhammad.[11] Although scholars including ibn Taymiyyah claim that Muhammad has commented on the whole of the Qur’an, others including Ghazali cite the limited amount of narratives, thus indicating that he has commented only on a portion of the Qur’an.[12] Ḥadīth (حديث) is literally «speech» or «report», that is a recorded saying or tradition of Muhammad validated by isnad; with Sirah Rasul Allah these comprise the sunnah and reveal shariah. According to Aishah,[13][14] the life of the Islamic prophet Muhammad was practical implementation of Qur’an.[15][16][17] Therefore, higher count of hadith elevates the importance of the pertinent surah from a certain perspective. This surah was held in special esteem in hadith, which can be observed by these related narratives.

  • Imam Ahmad recorded from Anas bin Malik that a man said, «O Messenger of Allah! What is Al-Kawthar?» He (the Prophet) replied: «It is a river in Paradise which my Lord has given me. It is whiter than milk and sweeter than honey. There are birds in it whose necks are (long) like carrots.» Umar said, «O Messenger of Allah! Verily, they (the birds) will be beautiful.» The Prophet replied: «The one who eats them (i.e., the people of Paradise) will be more beautiful than them, O Umar.»
  • Narrated by Anas bin Malik: The Prophet said: «While I was walking in Paradise (on the night of Mi’raj), I saw a river, on the two banks of which there were tents made of hollow pearls. I asked, «What is this, O Gabriel?» He said, ‘»that is the Kawthar which Your Lord has given to you.» Behold! Its scent or its mud was sharp smelling musk!» (The sub-narrator, Hudba is in doubt as to the correct expression.)[18][19]
  • Narrated by Ibn ‘Abbas: The word ‘Al-Kauthar’ means the abundant good which Allah gave to him (the Prophet Muhammad). Abu Bishr said: I said to Sa’id ibn Jubayr, «Some people claim that it (Al-Kauthar) is a river in Paradise.» Sa`ibn Jubayr, replied, «The river that is in Paradise is one item of that good which Allah has bestowed upon him (Muhammad).»[20][21]
  • Narrated Abu ʿUbaidah : I asked ‘Aisha ‘regarding the verse:—‘Verily we have granted you the Kauthar.’ She replied, «The Kauthar is a river which has been given to your Prophet on the banks of which there are (tents of) hollow pearls and its utensils are as numberless as the stars.»[22]
  • Narrated Haritha bin Wahb : I heard the Prophet mentioning the Lake-Fount (Al-Kauthar), saying, «(The width of the Lake-Fount) is equal to the distance between Medina and Sana’ (capital of Yemen).» Haritha said that he heard the Prophet saying that his Lake-Fount would be as large as the distance between Sana’ and Medina. Al-Mustaurid said to Haritha, «Didn’t you hear him talking about the vessels?» He said, «No.» Al-Mustaurid said, «The vessels are seen in it as (numberless as) the stars.»[23]
  • Narrated Anas bin Malik : One day the Messenger of Allah (may peace be upon him) was sitting amongst us that he dozed off. He then raised his head smilingly. We said: What makes you smile. Messenger of Allah? He said: A Sura has just been revealed to me, and then recited: In the name of Allah, the Compassionate, the Merciful. Verily We have given thee Kauthar (fount of abundance). Therefore, turn to thy Lord for prayer and offer sacrifice, and surely thy enemy is cut off (from the good). Then he (the Prophet) said: Do you know what Kauthar is? We said: Allah and His Messenger know best. The Prophet (may peace be upon him) said: It (Kauthar) is a canal which my Lord, the Exalted and Glorious has promised me, and there is an abundance of good in it. It is a cistern and my people would come to it on the Day of Resurrection, and tumblers there would be equal to the number of stars. A servant would be turned away from (among the people gathered there). Upon this I would say: My Lord, he is one of my people, and He (the Lord) would say: You do not know that he innovated new things (in Islam) after you. Ibn Hujr made this addition in the hadith:» He (the Prophet) was sitting amongst us in the mosque, and He (Allah) said: (You don’t know) what he innovated after you»[24]
  • Narrated Sahl ibn Sa’d : I heard the Prophet saying, «I am your predecessor at the Lake-Fount (Kauthar), and whoever will come to it, will drink from it, and whoever will drink from it, will never become thirsty after that. There will come to me some people whom I know and they know me, and then a barrier will be set up between me and them.» Abu Sa’id Al-Khudri added that the Prophet further said: «I will say those people are from me. It will be said, ‘You do not know what changes and new things they did after you.’ Then I will say, ‘Far removed (from mercy), far removed (from mercy), those who changed (the religion) after me! «[25]
  • Narrated Asma’ : The Prophet said, «I will be at my Lake-Fount (Kauthar) waiting for whoever will come to me. Then some people will be taken away from me whereupon I will say, ‘My followers!’ It will be said, ‘You do not know they turned Apostates as renegades (deserted their religion).'» (Ibn Abi Mulaika said, «Allah, we seek refuge with You from turning on our heels from the (Islamic) religion and from being put to trial»).[26][27]
  • Narrated ‘Abdullah : The Prophet said, «I am your predecessor at the Lake-Fount (Kauthar) and some men amongst you will be brought to me, and when I will try to hand them some water, they will be pulled away from me by force whereupon I will say, ‘O Lord, my companions!’ Then the Almighty will say, ‘You do not know what they did after you left, they introduced new things into the religion after you.'»[28]
  • Narrated Samra ibn Jundab : I heard the Prophet, saying, «I am your predecessor at the Lake-Fount.(Al-Kauthar).[29]
  • Narrated Abu Huraira : The Prophet said, «There is a garden from the gardens of Paradise between my house and my pulpit, and my pulpit is on my Lake Fount (Al-Kauthar).»[30][31][32]
  • Narrated Anas bin Malik : Allah’s Messenger sent for the Ansar and gathered them in a tent and said to them, «Be patient till you meet Allah and His Messenger, and I will be on the lake-Tank (Al-Kauthar).»[33]
  • Narrated Mukhtar bin Fulful : that he had heard Anas b. Malik said that the Messenger of Allah (may peace be upon him) dozed off, and the rest of the hadith is the same as transmitted by Mus−hir except for the words that he (the Prophet) said: It (Kauthar) is a canal which my Lord the Exalted and the Glorious has promised me in Paradise. There is a tank over it, but he made no mention of the tumblers like the number of the stars.[34]
  • Narrated Uqbah ibn Amir : One day the Prophet went out and offered the funeral prayers of the martyrs of Uhud and then went up the pulpit and said, «I will pave the way for you as your predecessor and will be a witness on you. By Allah! I see my Fount (Kauthar) just now and I have been given the keys of all the treasures of the earth (or the keys of the earth). By Allah! I am not afraid that you will worship others along with Allah after my death, but I am afraid that you will fight with one another for the worldly things.»[35]
  • Narrated Yahya bin Said : Once the Prophet called the Ansar to grant them part of the land of Bahrain. On that, they said, «No! By Allah, we will not accept it unless you grant a similar thing to our Quarries brothers as well.» He said, «That will be theirs if Allah wishes.» But when the Ansar persisted in their request, he said, «After me, you will see others given preference over you in this respect (in which case) you should be patient till you meet me at the Tank (of Al-Kauthar).»[36]
  • Narrated Usaid bin Hudair : A man from the Ansar said, «O Allah’s Messenger! Will you appoint me as you have appointed so-and-so?» The Prophet said, «After me, you will see others given preference to you; so be patient till you meet me at the Tank (i.e. Lake of Kauthar). (on the Day of Resurrection).»[37]
  • Narrated Anas bin Malik : The Prophet said to the Ansar, «After me, you will see others given preference to you; so be patient till you meet me, and your promised place (of the meeting) will be the Tank (i.e. Lake of Kauthar).»[38]
  • Narrated Anas bin Malik : When Allah favored His Messenger with the properties of Hawazin tribe as Fai (booty), he started giving to some Quarries men even up to one-hundred camels each, whereupon some Ansari men said about Allah’s Messenger, «May Allah forgive His Messenger! He is giving to (men of) Qur’aish and leaves us, even though our swords are still dropping blood (of the infidels)» When Allah’s Messenger was informed of what they had said, he called the Ansar and gathered them in a leather tent and did not call anybody else along, with them. When they gathered, Allah’s Messenger came to them and said, «What is the statement which, I have been informed, and that which you have said?» The learned ones among them replied,» O Allah’s Messenger! The wise ones amongst us did not say anything, but the youngsters amongst us said, ‘May Allah forgive His Messenger; he gives the Qur’aish and leaves the Ansar, even though our swords are still dribbling (wet) with the blood of the infidels.’ » Allah’s Messenger replied, I give to such people as are still close to the period of Infidelity (i.e. they have recently embraced Islam and Faith is still weak in their hearts). Won’t you be pleased to see people go with fortune, while you return with Allah’s Messenger to your houses? By Allah, what you will return with, is better than what they are returning with.» The Ansar replied, «Yes, O Allah’s Messenger, we are satisfied’ Then the Prophet said to them.» You will find after me, others being preferred to you. Then be patient till you meet Allah and meet His Messenger at Al-Kauthar (i.e. a fount in Paradise).» (Anas added:) But we did not remain patient.[39]

References[edit]

  1. ^ The 1698 Maracci Quran notes some chapters have two or more titles, occasioned by the existence of different copies in the Arabic. It is thought to refer to (a river or lake in Paradise). (George Sale, Preliminary discourse 3)
  2. ^ Arabic script in Unicode symbol for a Quran verse, U+06DD, page 3, Proposal for additional Unicode characters
  3. ^ Sam Gerrans’ translation
  4. ^ Sahih International translators indicate by means of square parentheses where Sunni orthodoxy requires words to be inserted.
  5. ^ Gerrans, S., «The Quran: A Complete Revelation», 2016
  6. ^ Sahih International translation Quran 108
  7. ^ «quran.com, al-Kawthar (108), Muhsin Khan».
  8. ^ «quran.com, al-kawthar (108), Saheeh International».
  9. ^ «quran.com, al-Kawthar (108), Yusuf Ali».
  10. ^ «quran.com, al-Kawthar (108), Pikhtall».
  11. ^ Şatibi, El-muvafakat
  12. ^ Muhsin Demirci, Tefsir Usulü, 120
  13. ^ Grade : Sahih (Al-Albani) صحيح (الألباني) حكم  :
    Reference  : Sunan Abi Dawud 1342
    In-book reference  : Book 5, Hadith 93
    English translation  : Book 5, Hadith 1337
  14. ^ Al-Adab Al-Mufrad » Dealings with people and good character — كتاب
    English reference  : Book 14, Hadith 308
    Arabic reference  : Book 1, Hadith 308
  15. ^ Sahih Al- Jami’ AI-Saghir, No.4811
  16. ^ Sunan Ibn Majah 2333
    In-book reference  : Book 13, Hadith 26
    English translation  : Vol. 3, Book 13, Hadith 2333
  17. ^ Grade : Sahih (Darussalam)
    Reference  : Sunan an-Nasa’i 1601
    In-book reference  : Book 20, Hadith 4
    English translation  : Vol. 2, Book 20, Hadith 1602
  18. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 76: To make the Heart Tender (Ar-Riqaq) Volume 8, Number 583
  19. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 60: Prophetic Commentary on the Qur’an (Tafseer of the Prophet (pbuh)) Volume 6, Number 488
  20. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 76: To make the Heart Tender (Ar-Riqaq) Volume 8, Number 580
  21. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 60: Prophetic Commentary on the Qur’an (Tafseer of the Prophet (pbuh)) Volume 6, Number 490
  22. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 60: Prophetic Commentary on the Qur’an (Tafseer of the Prophet (pbuh)) Volume 6, Number 489
  23. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 76: To make the Heart Tender (Ar-Riqaq) Volume 8, Number 591
  24. ^ Sahih Muslim Chapter No: 4, Prayers (Kitab Al-Salat) Hadith no: 790
  25. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 88: Afflictions and the End of the World Volume 9, Number 174
  26. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 88: Afflictions and the End of the World Volume 9, Book 88, Number 172
  27. ^ Sahih Bukhari Chapter No: 41, Distribution of Water Hadith no: 561
  28. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 88: Afflictions and the End of the World Volume 9, Number 173
  29. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 76: To make the Heart Tender (Ar-Riqaq) Volume 8, Number 589
  30. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 30: Virtues of Madinah Volume 3, Number 112
  31. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 92: Holding Fast to the Qur’an and Sunnah Volume 9, Number 435
  32. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 21: Prayer at Night (Tahajjud) Volume 2, Number 287
  33. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 93: ONENESS, UNIQUENESS OF ALLAH (TAWHEED) Volume 9, Number 533
  34. ^ Sahih Muslim Chapter No: 4, Prayers (Kitab Al-Salat) Hadith no: 791
  35. ^ Sahih Bukhari Chapter No: 23, Funerals (Al-Janaaiz) Hadith no: 428
  36. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 53: One-fifth of Booty to the Cause of Allah (Khumus) Volume 4, Number 389:
  37. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 58: Merits of the Helpers in Madinah (Ansaar) Volume 5, Number 136
  38. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 58: Merits of the Helpers in Madinah (Ansaar) Volume 5, Number 137
  39. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 53: One-fifth of Booty to the Cause of Allah (Khumus) Volume 4, Number 375

External links[edit]

  • Quran 108 Clear Quran translation

Media related to Al-Kawthar at Wikimedia Commons

From Wikipedia, the free encyclopedia

Sura 108 of the Quran

ٱلكَوْثَر
Al-Kauthar
Abundance
  • Arabic text
  • Audio file
  • English translation
Classification Meccan
Other names Bounty, Plenty, Good in Abundance
Position Juzʼ 30
No. of verses 3
No. of words 10

← Quran 107

Quran 109 →

Al-Kawthar (Arabic: الكوثر, «Abundance»)[1] is the 108th chapter (sūrah) of the Quran. It is the shortest chapter, consisting of three ayat or verses:

۝[2] We have given thee abundance [3]
۝ So pray to your Lord and sacrifice [to Him alone].[4][5]
۝ Indeed, your enemy is the one cut off.[6]

There are several different opinions as the timing and contextual background of its supposed revelation (asbāb al-nuzūl). According to Ibn Ishaq, it is an earlier «Meccan surah», which is believed to have been revealed in Mecca, sometime before the Isra and Mi’raj.

Text and meaning[edit]

Text and transliteration[edit]

  • Hafs from Aasim ibn Abi al-Najud

بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِیمِ
Bismi l-lāhi r-raḥmāni r-raḥīm(i)
إِنَّاۤ أَعۡطَیۡنَـٰكَ ٱلۡكَوۡثَرَ ۝١

¹ ’in-nā ’a‘ṭaynāka l-kawthar(a)
فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَٱنۡحَرۡ ۝٢

² Faṣal-li lirab-bika wanḥar
إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ ٱلۡأَبۡتَرُ ۝٣

³ ’in-na shāni’aka huwa l-’abtar(u)


  • Warsh from Nafiʽ al-Madani

بِسۡمِ اِ۬للَّهِ اِ۬لرَّحۡمَٰنِ اِ۬لرَّحِيمِ
Bismi l-lāhi r-raḥmāni r-raḥīm(i)
إِنَّآ أَعۡطَيۡنَٰكَ اَ۬لْكَوۡثَرَ ۝١

¹ ’in-nā ’a‘ṭaynāka l-kawthar(a)

فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانۡحَرِ ۝٢

² Faṣal-li lirab-bika wanḥar(i)
اِنَّ شَانِئَكَ هُوَ اَ۬لَابۡتَرُ ۝٣

³ ’in-na shāni’aka huwa labtar(u)

Meanings[edit]

1
Verily, We have granted you (O Muhammad) Al-Kauthar (a river or lake in Paradise);

2
Therefore turn in prayer to your Lord and sacrifice (to Him only).

3
For he who makes you angry (O Muhammad), — he will be cut off (from every good thing in this world and in the Hereafter).


1
Indeed, We have granted you, [O Muhammad], al-Kawthar.

2
So pray unto thy Lord, and sacrifice.

3
Indeed, your enemy is the one cut off.


1
To thee have We granted the Fount (of Abundance).

2
Therefore to thy Lord turn in Prayer and Sacrifice.

3
For he who hateth thee, he will be cut off (from Future Hope).


1
Lo! We have given thee Abundance;

2
So pray unto thy Lord, and sacrifice.

3
Lo! it is thy insulter (and not thou) who is without posterity.


[edit]

The word Kauthar is derived from the root ك — ث — ر k — th — r, which has meanings of «to increase in number, to outnumber, to happen frequently; to show pride in wealth and/or children; to be rich, plentiful, abundance.» The form Kawthar itself is an intensive deverbal noun, meaning «abundance, multitude». It appears in the Qur’an solely in this sūrah.

Hadith[edit]

The first and foremost exegesis/tafsir of the Qur’an is found in hadith of Muhammad.[11] Although scholars including ibn Taymiyyah claim that Muhammad has commented on the whole of the Qur’an, others including Ghazali cite the limited amount of narratives, thus indicating that he has commented only on a portion of the Qur’an.[12] Ḥadīth (حديث) is literally «speech» or «report», that is a recorded saying or tradition of Muhammad validated by isnad; with Sirah Rasul Allah these comprise the sunnah and reveal shariah. According to Aishah,[13][14] the life of the Islamic prophet Muhammad was practical implementation of Qur’an.[15][16][17] Therefore, higher count of hadith elevates the importance of the pertinent surah from a certain perspective. This surah was held in special esteem in hadith, which can be observed by these related narratives.

  • Imam Ahmad recorded from Anas bin Malik that a man said, «O Messenger of Allah! What is Al-Kawthar?» He (the Prophet) replied: «It is a river in Paradise which my Lord has given me. It is whiter than milk and sweeter than honey. There are birds in it whose necks are (long) like carrots.» Umar said, «O Messenger of Allah! Verily, they (the birds) will be beautiful.» The Prophet replied: «The one who eats them (i.e., the people of Paradise) will be more beautiful than them, O Umar.»
  • Narrated by Anas bin Malik: The Prophet said: «While I was walking in Paradise (on the night of Mi’raj), I saw a river, on the two banks of which there were tents made of hollow pearls. I asked, «What is this, O Gabriel?» He said, ‘»that is the Kawthar which Your Lord has given to you.» Behold! Its scent or its mud was sharp smelling musk!» (The sub-narrator, Hudba is in doubt as to the correct expression.)[18][19]
  • Narrated by Ibn ‘Abbas: The word ‘Al-Kauthar’ means the abundant good which Allah gave to him (the Prophet Muhammad). Abu Bishr said: I said to Sa’id ibn Jubayr, «Some people claim that it (Al-Kauthar) is a river in Paradise.» Sa`ibn Jubayr, replied, «The river that is in Paradise is one item of that good which Allah has bestowed upon him (Muhammad).»[20][21]
  • Narrated Abu ʿUbaidah : I asked ‘Aisha ‘regarding the verse:—‘Verily we have granted you the Kauthar.’ She replied, «The Kauthar is a river which has been given to your Prophet on the banks of which there are (tents of) hollow pearls and its utensils are as numberless as the stars.»[22]
  • Narrated Haritha bin Wahb : I heard the Prophet mentioning the Lake-Fount (Al-Kauthar), saying, «(The width of the Lake-Fount) is equal to the distance between Medina and Sana’ (capital of Yemen).» Haritha said that he heard the Prophet saying that his Lake-Fount would be as large as the distance between Sana’ and Medina. Al-Mustaurid said to Haritha, «Didn’t you hear him talking about the vessels?» He said, «No.» Al-Mustaurid said, «The vessels are seen in it as (numberless as) the stars.»[23]
  • Narrated Anas bin Malik : One day the Messenger of Allah (may peace be upon him) was sitting amongst us that he dozed off. He then raised his head smilingly. We said: What makes you smile. Messenger of Allah? He said: A Sura has just been revealed to me, and then recited: In the name of Allah, the Compassionate, the Merciful. Verily We have given thee Kauthar (fount of abundance). Therefore, turn to thy Lord for prayer and offer sacrifice, and surely thy enemy is cut off (from the good). Then he (the Prophet) said: Do you know what Kauthar is? We said: Allah and His Messenger know best. The Prophet (may peace be upon him) said: It (Kauthar) is a canal which my Lord, the Exalted and Glorious has promised me, and there is an abundance of good in it. It is a cistern and my people would come to it on the Day of Resurrection, and tumblers there would be equal to the number of stars. A servant would be turned away from (among the people gathered there). Upon this I would say: My Lord, he is one of my people, and He (the Lord) would say: You do not know that he innovated new things (in Islam) after you. Ibn Hujr made this addition in the hadith:» He (the Prophet) was sitting amongst us in the mosque, and He (Allah) said: (You don’t know) what he innovated after you»[24]
  • Narrated Sahl ibn Sa’d : I heard the Prophet saying, «I am your predecessor at the Lake-Fount (Kauthar), and whoever will come to it, will drink from it, and whoever will drink from it, will never become thirsty after that. There will come to me some people whom I know and they know me, and then a barrier will be set up between me and them.» Abu Sa’id Al-Khudri added that the Prophet further said: «I will say those people are from me. It will be said, ‘You do not know what changes and new things they did after you.’ Then I will say, ‘Far removed (from mercy), far removed (from mercy), those who changed (the religion) after me! «[25]
  • Narrated Asma’ : The Prophet said, «I will be at my Lake-Fount (Kauthar) waiting for whoever will come to me. Then some people will be taken away from me whereupon I will say, ‘My followers!’ It will be said, ‘You do not know they turned Apostates as renegades (deserted their religion).'» (Ibn Abi Mulaika said, «Allah, we seek refuge with You from turning on our heels from the (Islamic) religion and from being put to trial»).[26][27]
  • Narrated ‘Abdullah : The Prophet said, «I am your predecessor at the Lake-Fount (Kauthar) and some men amongst you will be brought to me, and when I will try to hand them some water, they will be pulled away from me by force whereupon I will say, ‘O Lord, my companions!’ Then the Almighty will say, ‘You do not know what they did after you left, they introduced new things into the religion after you.'»[28]
  • Narrated Samra ibn Jundab : I heard the Prophet, saying, «I am your predecessor at the Lake-Fount.(Al-Kauthar).[29]
  • Narrated Abu Huraira : The Prophet said, «There is a garden from the gardens of Paradise between my house and my pulpit, and my pulpit is on my Lake Fount (Al-Kauthar).»[30][31][32]
  • Narrated Anas bin Malik : Allah’s Messenger sent for the Ansar and gathered them in a tent and said to them, «Be patient till you meet Allah and His Messenger, and I will be on the lake-Tank (Al-Kauthar).»[33]
  • Narrated Mukhtar bin Fulful : that he had heard Anas b. Malik said that the Messenger of Allah (may peace be upon him) dozed off, and the rest of the hadith is the same as transmitted by Mus−hir except for the words that he (the Prophet) said: It (Kauthar) is a canal which my Lord the Exalted and the Glorious has promised me in Paradise. There is a tank over it, but he made no mention of the tumblers like the number of the stars.[34]
  • Narrated Uqbah ibn Amir : One day the Prophet went out and offered the funeral prayers of the martyrs of Uhud and then went up the pulpit and said, «I will pave the way for you as your predecessor and will be a witness on you. By Allah! I see my Fount (Kauthar) just now and I have been given the keys of all the treasures of the earth (or the keys of the earth). By Allah! I am not afraid that you will worship others along with Allah after my death, but I am afraid that you will fight with one another for the worldly things.»[35]
  • Narrated Yahya bin Said : Once the Prophet called the Ansar to grant them part of the land of Bahrain. On that, they said, «No! By Allah, we will not accept it unless you grant a similar thing to our Quarries brothers as well.» He said, «That will be theirs if Allah wishes.» But when the Ansar persisted in their request, he said, «After me, you will see others given preference over you in this respect (in which case) you should be patient till you meet me at the Tank (of Al-Kauthar).»[36]
  • Narrated Usaid bin Hudair : A man from the Ansar said, «O Allah’s Messenger! Will you appoint me as you have appointed so-and-so?» The Prophet said, «After me, you will see others given preference to you; so be patient till you meet me at the Tank (i.e. Lake of Kauthar). (on the Day of Resurrection).»[37]
  • Narrated Anas bin Malik : The Prophet said to the Ansar, «After me, you will see others given preference to you; so be patient till you meet me, and your promised place (of the meeting) will be the Tank (i.e. Lake of Kauthar).»[38]
  • Narrated Anas bin Malik : When Allah favored His Messenger with the properties of Hawazin tribe as Fai (booty), he started giving to some Quarries men even up to one-hundred camels each, whereupon some Ansari men said about Allah’s Messenger, «May Allah forgive His Messenger! He is giving to (men of) Qur’aish and leaves us, even though our swords are still dropping blood (of the infidels)» When Allah’s Messenger was informed of what they had said, he called the Ansar and gathered them in a leather tent and did not call anybody else along, with them. When they gathered, Allah’s Messenger came to them and said, «What is the statement which, I have been informed, and that which you have said?» The learned ones among them replied,» O Allah’s Messenger! The wise ones amongst us did not say anything, but the youngsters amongst us said, ‘May Allah forgive His Messenger; he gives the Qur’aish and leaves the Ansar, even though our swords are still dribbling (wet) with the blood of the infidels.’ » Allah’s Messenger replied, I give to such people as are still close to the period of Infidelity (i.e. they have recently embraced Islam and Faith is still weak in their hearts). Won’t you be pleased to see people go with fortune, while you return with Allah’s Messenger to your houses? By Allah, what you will return with, is better than what they are returning with.» The Ansar replied, «Yes, O Allah’s Messenger, we are satisfied’ Then the Prophet said to them.» You will find after me, others being preferred to you. Then be patient till you meet Allah and meet His Messenger at Al-Kauthar (i.e. a fount in Paradise).» (Anas added:) But we did not remain patient.[39]

References[edit]

  1. ^ The 1698 Maracci Quran notes some chapters have two or more titles, occasioned by the existence of different copies in the Arabic. It is thought to refer to (a river or lake in Paradise). (George Sale, Preliminary discourse 3)
  2. ^ Arabic script in Unicode symbol for a Quran verse, U+06DD, page 3, Proposal for additional Unicode characters
  3. ^ Sam Gerrans’ translation
  4. ^ Sahih International translators indicate by means of square parentheses where Sunni orthodoxy requires words to be inserted.
  5. ^ Gerrans, S., «The Quran: A Complete Revelation», 2016
  6. ^ Sahih International translation Quran 108
  7. ^ «quran.com, al-Kawthar (108), Muhsin Khan».
  8. ^ «quran.com, al-kawthar (108), Saheeh International».
  9. ^ «quran.com, al-Kawthar (108), Yusuf Ali».
  10. ^ «quran.com, al-Kawthar (108), Pikhtall».
  11. ^ Şatibi, El-muvafakat
  12. ^ Muhsin Demirci, Tefsir Usulü, 120
  13. ^ Grade : Sahih (Al-Albani) صحيح (الألباني) حكم  :
    Reference  : Sunan Abi Dawud 1342
    In-book reference  : Book 5, Hadith 93
    English translation  : Book 5, Hadith 1337
  14. ^ Al-Adab Al-Mufrad » Dealings with people and good character — كتاب
    English reference  : Book 14, Hadith 308
    Arabic reference  : Book 1, Hadith 308
  15. ^ Sahih Al- Jami’ AI-Saghir, No.4811
  16. ^ Sunan Ibn Majah 2333
    In-book reference  : Book 13, Hadith 26
    English translation  : Vol. 3, Book 13, Hadith 2333
  17. ^ Grade : Sahih (Darussalam)
    Reference  : Sunan an-Nasa’i 1601
    In-book reference  : Book 20, Hadith 4
    English translation  : Vol. 2, Book 20, Hadith 1602
  18. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 76: To make the Heart Tender (Ar-Riqaq) Volume 8, Number 583
  19. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 60: Prophetic Commentary on the Qur’an (Tafseer of the Prophet (pbuh)) Volume 6, Number 488
  20. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 76: To make the Heart Tender (Ar-Riqaq) Volume 8, Number 580
  21. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 60: Prophetic Commentary on the Qur’an (Tafseer of the Prophet (pbuh)) Volume 6, Number 490
  22. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 60: Prophetic Commentary on the Qur’an (Tafseer of the Prophet (pbuh)) Volume 6, Number 489
  23. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 76: To make the Heart Tender (Ar-Riqaq) Volume 8, Number 591
  24. ^ Sahih Muslim Chapter No: 4, Prayers (Kitab Al-Salat) Hadith no: 790
  25. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 88: Afflictions and the End of the World Volume 9, Number 174
  26. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 88: Afflictions and the End of the World Volume 9, Book 88, Number 172
  27. ^ Sahih Bukhari Chapter No: 41, Distribution of Water Hadith no: 561
  28. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 88: Afflictions and the End of the World Volume 9, Number 173
  29. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 76: To make the Heart Tender (Ar-Riqaq) Volume 8, Number 589
  30. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 30: Virtues of Madinah Volume 3, Number 112
  31. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 92: Holding Fast to the Qur’an and Sunnah Volume 9, Number 435
  32. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 21: Prayer at Night (Tahajjud) Volume 2, Number 287
  33. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 93: ONENESS, UNIQUENESS OF ALLAH (TAWHEED) Volume 9, Number 533
  34. ^ Sahih Muslim Chapter No: 4, Prayers (Kitab Al-Salat) Hadith no: 791
  35. ^ Sahih Bukhari Chapter No: 23, Funerals (Al-Janaaiz) Hadith no: 428
  36. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 53: One-fifth of Booty to the Cause of Allah (Khumus) Volume 4, Number 389:
  37. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 58: Merits of the Helpers in Madinah (Ansaar) Volume 5, Number 136
  38. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 58: Merits of the Helpers in Madinah (Ansaar) Volume 5, Number 137
  39. ^ Translation of Sahih Bukhari, Book 53: One-fifth of Booty to the Cause of Allah (Khumus) Volume 4, Number 375

External links[edit]

  • Quran 108 Clear Quran translation

Media related to Al-Kawthar at Wikimedia Commons

Аль-Каусар — это самая короткая сура Священного Корана, в переводе с арабского означает «Изобилие». Сура состоит из трех аятов и была ниспослана Пророку Мухаммаду (мир ему и благословение Аллаха) в Мекке. В 108 суре «Каусар» Всевышний Творец обрадовал своего Посланника (салаЛлаху алейхи уас-салям) тем, что ему дарованы великие блага и милости в обеих мирах.

Кроме транскрипции для названия 108 суры «Аль Каусар» встречаются еще варианты написания русскими буквами, такие как «Кавсар» и «Каусяр».

О суре «Аль Каусар»

Согласно хадису река Каусар обещанная Пророку (мир ему и благословение Аллаха) находится в Райских садах и обладает великими благами. Этот райский источник впадает в бассейн, у которого соберется община в День воскресения ин ща Аллах.

В 108 суре также передается радостная весть о том, что недруг Пророка (мир ему и благословение) будет лишен всяких благ и сам останется бездетным.

Анас ибн Малик, да будет доволен им Аллах, рассказывал: “Однажды, когда посланник Аллаха(мир ему) сидел с нами в мечети, он немного вздремнул, а затем, улыбаясь, поднял голову. Мы спросили: “Что рассмешило тебя, о посланник Аллаха?” Он сказал: “Только что мне была ниспослана сура”, — а затем прочитал:

Бисмилляхир-Рахманир-Рахиим
Инна А`тайнакаль-Каусар.
Фасалли Лираббика Уанхар.
Инна Шани`ака Хуаль-Абтар.

Перевод:

С именем Аллаха Милостивого, Милосердного!
Мы даровали тебе Изобилие (реку в Раю, которая называется аль-Каусар).
Посему совершай намаз ради своего Господа и закалывай жертву.
Воистину, твой ненавистник сам окажется бездетным.

Затем Пророк спросил: “А знаете ли вы, что такое Изобилие, аль-Каусар?” Мы ответили: “Аллаху и Его посланнику это ведомо лучше”. Он сказал: “Это — река, обетованная мне Великим и Всемогущим Господом. В ней — великие блага. Он впадает в бассейн, у которого соберется моя община в День воскресения. Число бокалов у него равно числу звезд на небе. Однако некоторых из людей будут отталкивать от него, и тогда я скажу: “Господи! Ведь он — из моей общины!”. Тогда мне скажут: “Поистине, ты не ведаешь, что они выдумали после тебя” (“аль-Джами’ ас-Сахих” (“Сборник достоверных хадисов”) имама Муслима, 1/300).

Транскрипция суры Аль Каусар

Транскрипция суры Каусар и фото для заучивания текста.

Бисмилляхир-Рахманир-Рахиим

  • 108:1 Инна А`тайнакаль-Каусар.
  • 108:2 Фасалли Лираббика Уанхар.
  • 108:3 Инна Шани`ака Хуаль-Абтар.



Транскрипция суры аль Каусар
Pinterest

Транскрипция суры аль Каусар и смысловой перевод Э. Кулиева

Перевод суры Аль Каусар на русский язык

С именем Аллаха, Милостивого и Милосердного

  • 108:1 Мы даровали тебе Изобилие (реку в Раю, которая называется аль-Каусар).
  • 108:2 Посему совершай намаз ради своего Господа и закалывай жертву.
  • 108:3 Воистину, твой ненавистник сам окажется бездетным.

Смысловой перевод 108 Суры Аль Куасар Эльмира Кулиева на русский язык.

Обучающее видео

Смотрите видео с Мишари Рашидом у нас на сайте в режиме онлайн для правильного произношения. Шейх Мишари Рашид обучает детей правильному произношению суры Аль-Каусар.

Видео с Мишари Рашид

Смотрите видео как Мишари Рашид поет из Корана суру Аль-Каусар (но вы не пойте, а читайте — не громко и не тихо), внимательно слушайте произношение букв для чтения Корана и правильного заучивания.

Правильное чтение 108 суры

Если эта страница была полезной для вас, пожалуйста, будьте добры, поделитесь ссылкой в любой из ниже перечисленных соцсетей! Немало времени уходит на статью, с момента подготовки материалов, до ее публикации.

Аль-Каусар — Изобилие

108:1

إِنَّآ أَعۡطَيۡنَٰكَ ٱلۡكَوۡثَرَ ١

‘Innā ‘A`ţaynāka Al-Kawthara

Мы даровали тебе Каусар (бесчисленные блага, в том числе одноименную реку в Раю).[1]

1. Мы одарили тебя великими благами и щедрыми дарами, одним из которых является райская река Каусар. Мы также даровали тебе водоем, длина и ширина которого равны месячному пути. Его воды белее молока и слаще меда. Вокруг него расставлены сосуды, которые своим числом и по своему блеску не уступают звездам на небе. Всякий, кому будет позволено отведать один глоток из этого водоема, никогда более не испытает жажды. Затем Аллах повелел Своему посланнику, да благословит его Аллах и приветствует, быть признательным за эти милости и сказал:

108:2

فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَٱنۡحَرۡ ٢

Faşalli Lirabbika Wa Anĥar

Посему совершай намаз ради своего Господа и закалывай жертву.[1]

1. Всевышний особо выделил намаз и жертвоприношение, потому что именно они являются двумя самыми прекрасными и самыми важными обрядами поклонения и приближения к Аллаху. Совершая намаз, человек смиряется перед Господом душой и телом и целиком погружается в поклонение Ему. Принося жертву, человек приближается к Аллаху посредством своего отборного и ценного имущества. Он закалывает жертвенных животных, расходуя свое состояние ради Аллаха, вопреки тому, что человеческая душа любит богатство и не желает расставаться с ним.

108:3

إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ ٱلۡأَبۡتَرُ ٣

‘Inna Shāni’aka Huwa Al-‘Abtaru

Воистину, твой ненавистник сам окажется бездетным.[1]

1. Кто питает ненависть к Пророку Мухаммаду, да благословит его Аллах и приветствует, и пытается опорочить его и умалить его достоинство, тот непременно окажется в убытке. Его деяния будут тщетны, а добрая память о нем навсегда покинет сердца людей. Что же касается Пророка Мухаммада, да благословит его Аллах и приветствует, то он сумел достичь подлинного совершенства, которого только может достичь Божье творение. И свидетельством этого являются добрая память о нем и многочисленность его сторонников и последователей.

108 сура Аль-Каусар была ниспослана в Мекке и является самой короткой в Коране. Она состоит всего из 3 аятов, 10 слов и 42 арабских букв. Хронологический порядок ниспослания суры: 15.

Полное значение слова «Каусар» («Кавсар») не может быть выражено одним словом ни на одном языке мира. Это имя существительное, которое буквально означает «Изобилие», но применяемый здесь контекст не подразумевает только обычного земного изобилия. Всевышний наделил Своего посланника (мир ему и благословение) изобилием добра и духовными благами. Милости Аллаха не ограничены, а изобилует бесчисленными выгодами и благословениями.

Враги думали, что Мухаммад (мир ему и благословение) был полностью потрясен: он был отрезан от общества и стал совершенно беспомощным. Его дети мужского пола были мертвы, торговые дела, которыми он занимался до пророчества были разрушены, а ниспосылаемый Коран слушали только малочисленные на тот момент сподвижники и незначительная часть людей живущих в Мекке. Неверующие арабы-курайшиты думали, что неудача и разочарование будут его уделом, а в его потомстве никого не останется, чтобы помнить о нем (салаЛлаху-алейхи-уас-салям). В таких условиях была ниспослана сура «Каусар». Когда Аллах сказал: «Мы даровали тебе Каусар», то это само по себе означало, что недальновидные противники ошибались. Притеснители думали, что сами разрушили и лишили пророка тех благ, которые у него были до Пророчества (мир ему и благословение). На самом же деле Всевышний Творец (Свят Он и Велик) наделил пророка несравненными моральными качествами, знаниями и мудростью. Милостивый Творец предопределил так,  чтобы рациональные и всеобъемлющие принципы изложенные в Коране могли распространиться по всему миру, а благословенное имя Пророка возвеличивалось мусульманами. Мы знаем, что уже более 1400 лет возвеличивается имя Пророка Мухаммада (салаЛлаху-алейхи-уас-салям) и будет возвеличиваться до Судного Дня, ин ща Аллах. Неверующие ошибались тогда, ошибаются и сейчас. Могущество целиком принадлежит Аллаху: Он Всезнающий, Совершенный, Мудрый. Понимание аятов Корана и размышления над ними должны помочь мусульманам по всему миру, находящимся в трудном положении, ин ща Аллах.

В суре «Каусар» Всевышний Господь говорит пророку Мухаммаду (мир ему и благословение) о том, что Он даровал ему реку «Каусар», которая находится в Раю и оказал ему великие блага в обеих мирах. Всевышний повелел ему искренне совершать молитвы и приносить жертвы только Единому Аллаху, закалывая жертвенных животных в знак благодарности за оказанную ему милость и достоинство. Сура заканчивается радостной вестью, что его недруг лишён всякого блага.

Сура аль Каусар: транскрипция 108 суры Корана Транскрипция для заучивания.

Сура Аль-Каусар: смысловой перевод на русский язык

Читайте перевод текста 108 суры на русском языке:

Во имя Аллаха Милостивого и Милосердного!

  • 108:1 Мы даровали тебе Изобилие (реку в Раю, которая называется аль-Каусар).
  • 108:2 Посему совершай намаз ради своего Господа и закалывай жертву.
  • 108:3 Воистину, твой ненавистник сам окажется бездетным.

Сура Аль-Каусар на арабском языке

Читайте текст суры «аль-Каусар» на арабском языке:

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

  • 108:1 إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ
  • 108:2 فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ
  • 108:3 إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ

Транскрипция суры Аль-Каусар

Транслитерация суры «Каусар». Ниже по тексту смотрите видео с правильным произношением.

Бисмилляхир-Рахманир-Рахиим

  • 108:1 Инна А`тайнакаль-Каусар.
  • 108:2 Фасалли Лираббика Уанхар.
  • 108:3 Инна Шани`ака Хуаль-Абтар.

Видео с правильным произношением аятов

Для того, чтобы самостоятельно выучить суру «Кавсар» смотрите видео с транскрипцией и слушайте правильное произношение слов.

Сура Аль-Кяусар ( Русский روسي ) سورة الكوثرСура Аль-Кяусар ( Русский روسي ) سورة الكوثر

На сайте moynamaz.ru можно узнать точное время намаза во всех городах и населенных пунктах России.

Начните вводить название вашего города в поиске по сайту — затем выберите определившийся город.

Пожалуйста, будьте добры, поделитесь ссылкой у себя на странице, ин ща Аллах.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Как пишется алхамдулиллах на арабском правильно
  • Как пишется алфавит на японском
  • Как пишется алукард
  • Как пишется алтын на татарском
  • Как пишется алтерерия