Как пишется драменбейс на английском

- dragon |ˈdræɡən|  — дракон, дуэнья, карабинер, карабин, летучий дракон

трёхглавый дракон — a three-headed dragon
мифический морской дракон; морской дракон — sea dragon
великий дракон (заправила в ку-клукс-клане) — grand dragon

Смотрите также

доджи-дракон — dragonfly doji
дракон огнедышащий — fire-dragon
мифический морской дракон — sea-dragon
морской дракон; морской змей — sea-serpent
морской дракон; морской змей; морская змея — sea serpent
морской змей, морской дракон, морская змея — sea snake

Дмитрий на английском языке

Продолжаем тему русских имен в иностранных языках, и сегодня будем разбирать, как пишут и произносят имя Дмитрий на английском языке. Уже по написанию можно понять, что вся сложность здесь заключается в верной передаче гласных звуков: существует несколько вариантов транслитерации, поэтому вопрос «имя Дмитрий на английском как пишется» до сих пор остается актуальным. Но в сегодняшнем материале мы постараемся максимально сгладить все «трудности перевода» и выяснить, как же все-таки правильно переводить Дмитрий на английский язык. Для этого разберем основные нюансы, рассмотрим варианты перевода и поговорим об официальных правилах транслитерации.

Перевод имени Дмитрий на английский

Итак, начнем с общих принципов. В отличие от ряда российских имен, Дмитрий по-английски как такового аналога не имеет. Например, если мужское русское имя Александр можно заменить иностранным Alex (Алекс), а Михаил – Michael (Майкл), то с Дмитрием так не получится. Но как же тогда выполнить перевод имени Дмитрий на английский? На самом деле просто, ведь для того и придуман метод транслитерации. Кратко разберем что он собой представляет.

Итак, транслитерация – это когда знаки кириллицы (русский алфавит) заменяют схожими по звучанию международными латинскими символами. Иначе говоря, просто пишется имя Дмитрий английскими буквами. Но вот тут и возникает сложность: звук «и» можно передать в транслитерации буквами «y», «j», «i», да еще и соседний «й» добавляет проблем, ведь он передается такими же символами, а иногда этот звук и вовсе в транслитерации пропускают. Так как же тогда написать имя Дмитрий на английском языке? Как уже отмечалось, на этот вопрос есть несколько ответов, и давайте уже с ними познакомимся поближе.

Английские варианты написания имени Дмитрий

К данному моменту мы уже успели выяснить, что для перевода русских имен, не имеющих аналогов в английской речи, необходимо использовать метод транслитерации. Для проведения такой работы нам понадобится таблица сопоставлений символов, поэтому первым делом с ней и предлагаем разобраться.

Итак, чтобы написать по-английски Дмитрий, необходимо заменить русские буквы на следующие символы.

Д м и т р и й
D m i t r i;

y

i;

y;

j;

Как видно, окончание имени может состоять из различных букв и буквосочетаний, в чем и выражается вся трудность в написании русских имен латиницей. Дело в том, что официально в Британии или США не утверждена какая-либо единая транскрипция для кириллических букв, следовательно, все возможные варианты можно равнозначно считать верными. Таким образом получается, что имя Дмитрий по-английски пишется следующим образом:

  • Dmitri
  • Dmitrii;
  • Dmitriy;
  • Dmitrij;
  • Dmitry.

Собственно, до недавнего времени почти все эти варианты и были распространены в широком обиходе. Например, при заполнении анкет на визу многие владельцы имени Дмитрий переименовывали себя на иностранный лад словом Dmitrij, хотя такое написание и прочтение больше характерно для восточноевропейских языков (немецкий, польский, чешский), чем для английской речи. Также нередко у мужчин с именем Дмитрий встречаются документы с надписью Dmitriy. Чаще всего подобным методом транслитерируют имена для оформления банковских карт и проездных документов.

А еще есть вариант, как пишется Дмитрий на английском, когда после D добавляют букву i. Получается более приближенное к английскому звучанию слово Dimitry (Dimitriy). Впрочем, изначально и в славянском языке имя Дмитрий писалось схожим образом: сравните Димитрий на церковнославянском или Дьмитр(ии) на древнерусском. Все дело в исходном корне словообразования: имя произошло от древнегреческого языка и переводится как «посвященный Деметре». Но как бы там ни было, в современном русском языке устоявшейся считается именная форма Дмитрий, поэтому передавать звучание этого имени транслитерацией Dimitry (Dimitriy) будет некорректно.

И напоследок стоит отметить, как англичане напишут имя Дмитрий в сокращенной и уменьшительно-ласкательной форме. Так, если по правилам транслитерации переводить с русского языка ласкательную форму «Димочка», то на английском получится надпись Dimochka. Обратите особое внимание на буквосочетание ch, которым передается русский звук «ч». А вот популярная форма «Дима» по-английски звучит и пишется ровно так же, как и по-русски: Dima.

Вот сколько вариантов того, как может писаться и пишется имя Дмитрий на английском языке, мы привели. Однако, частота использования приведенных примеров отнюдь не говорит об их правильности. Да, в Англии и США нет единого узаконенного стиля написания, но в России не так давно был принят официальный государственный стандарт. И только согласно утвержденному ГОСТу наша Федеральная Миграционная служба оформляет для граждан заграничные паспорта и иные документы, требующие международной транслитерации русских имен. Так что предусмотрен и единственно верный (с российской точки зрения) стандарт написания имени Дмитрий по-английски. О нем и расскажем подробно в следующем разделе.

Как пишется имя Дмитрий на английском в официальных документах

Мы узнали различные варианты англо-перевода для имени Дмитрий, но сошлись на том, что в России верным считается лишь один из них. Разберем, как же выглядит правописание по-английски Дмитрий с точки зрения российских законов.

Итак, в 2010 году Федеральная Миграционная Служба России официально признала ГОСТ Р 52535.1. единым стандартом для транслитерации российских имен в заграничном паспорте. И согласно этому документу, буквы российской кириллицы имеют следующие аналоги для латинского письма.

А A Ё E Л L С S Ч CH
Б B Ж ZH М M Т T Ш SH
В V З Z Н N У U Щ SHCH
Г G И I О O Ф F Ы Y
Д D Й I П P Х KH Э E
Е E К K Р R Ц TS Ю

Я

IU

IA

Сопоставив с указанными значениями буквы имени, получаем, что правильно Дмитрий на английском языке пишется в формате Dmitrii. Обратите внимание на удвоенную i, т.к. это не опечатка, а достоверный перевод звучания: первая i передает звук «и», а вторая – «й».

Таким образом, с 2010 года в загранпаспорте россиян имя Дмитрий пишется на английском языке только формой Dmitrii. Однако, очень редко, но все же случаются исключения из этого правила. Причем происходит это по требованию самого оформителя документов и объясняется путаницей в написании.

Так, если в ранее выданных документах (собственности на недвижимость, водительских правах, регистрационных бумагах и т.п.) ваше имя транслитерировалось другим способом, то вы имеете право попросить инспектора оставить в новом паспорте прежнюю форму написания. Понятно, например, что имя Дима по-английски в паспорте не пишется и писаться не может по определению. Но, если в важных иностранных документах ваши персональные данные обозначены именной формой Dmitriy или Dmitry, то это можно считать основанием для подачи заявления о сохранении прежней транслитерации. В большинстве случае инспектор идет навстречу, дабы не создавать путаницу в документах, удостоверяющих личность человека.

Не стоит, конечно, злоупотреблять этим правом без надобности и выдумывать себе эксклюзивную транслитерацию. Впрочем, этого вам без причины сделать и не дадут: все вопросы решаются исключительно усмотрением главного инспектора. Так что менять написание имени по вашему требованию служащие паспортного стола не обязаны, но в сложной ситуации действительно могут пойти заявителю навстречу.

Просмотры: 6 157

ЮДУ



Ученик

(203),
закрыт



11 лет назад

Как пишется драменбейс на английском


1

рамблер на английском языке как пишется?

Как по-английски пишется рамблер?

Как будет рамблер на английском языке?

Как написать рамблер транслитом?

2 ответа:

Как пишется драменбейс на английском



1



0

Рамблер на английском языке пишется так: rambler. Рамблер первый интернет портал в России подключённый к всемирной компьютерной сети интернет, первоначально это был только поисковик, а сейчас крупный медийно сервисный портал.

Как пишется драменбейс на английском



0



0

Добрый день.

Сайт «Рамблер» давно существует в России. Свое существование он начал еще в 1996 году, тогда он был первым поисковым порталом в России.

Поисковая система существовала до 2011 года, после чего он стал медийно-сервисным интернет-порталом, который в настоящее время является очень популярным.

А если вы не знаете, как пишется слово «Рамблер» на английском языке, то это узнать просто.

Правильно пишется слово «Рамблер» по-английски: «rambler».

Читайте также

Как пишется драменбейс на английском

Слово «рукавица» переводится на английский язык как mitten. Соответственно, слово «рукавички» по-английски будет звучать как mittens. Есть еще выражение knitted gloves, которое переводится как «варежки» (дословно вязаные перчатки).

Как пишется драменбейс на английском

1

Слово трактор по английскому языку звучит точно также как и на нашем родном — tractor |ˈtræktər|  — трактор, тягач, самолет с тянущим винтом . Таких слов достаточно в нашем лексиконе , которые звучат примерно одинаково и имеют один и тот же смысл.

Как пишется драменбейс на английском

Приветствую! Я сейчас учусь в университете на техническом направлении, информационная безопасность. Часто, когда нам задают какой-то материал, то приходиться искать в интернете. Так вот, каждая книга, относящаяся каким-либо образом к программированию или компьютерам может помочь при поиске ответа на Ваш второй вопрос. В конце русских книжек обычно указывается литература, из которой взят мателиал. Часто берут из иностранных изданий. Так вот, достаточно самой со словарём посидеть и переводить, по несколько раз, Вы и запомните что-то.

Из учебников могу посоветовать только Маркушевскую Л.П.

Кроме этого, можно заходить на иностранные сайты(версии сайтов) по интересующим Вам темам и самой переводить всё и запоминать. Сначала будет сложно, но потом Вы привыкнете.

Где выучить? Мне кажется, сам дешёвый способ — дома. Можно смотреть видео на английском о компьютерных(информационных) технологиях и системах, как дополнение к тому, что выше написала.

Как пишется драменбейс на английском

Конечно можно сказать по разному, самый употребляемый вариант это: » I am not sure of that.», фразу можно усилить добавив (quite): » I am not quite sure of that.» Конечно можно немного разнообразить лексику: » I’m hazy on that point. » Можно и удлинить фразу, придав ей некий оттенок глубоких мыслительных процессов ): » I wouldn’t be so positive about it.» Вторую частью вопроса можно и упростить, но главное её разбодяжить такими словами как, so / quite / rather / more

И вот на выходе мы можем получить следующие: I am not quite sure of that. This case is more complicated.

Как пишется драменбейс на английском

Многие из нас путают употребление слов just и only, и это не удивительно, тем более, что в некоторых ситуациях они взаимозаменяемы. Например, слово only может употребляться в предложении как прилагательное, как наречие и даже как союзное слово. Когда only употребляется в предложении как наречие, то его легко, без какого-либо ущерба, можно заменить на слово just: Моцарту было всего лишь 5 лет, когда он начал сочинять музыку.

Mozart was only (just) five when he started composing. Или, вот-Я всего лишь хочу,чтобы ты меня выслушал.I only (just)expect you to listen to what I have to say.

Если only употребляется в качестве прилагательного, то оно означает «единственный».

This is the only photograph I have of my great grandfather.Это у меня единственная фотография прадеда. Only you can understand me. Ты единственный, кто меня понимает.

I think it is an advantage to be an only child.Думаю, что быть единственным ребёнком-это преимущество.

Иногда слово only употребляется как союзное слово и имеет значение but (но) или only if (если только).

We both live in the same city only I live closer to the sea. Мы оба живем в одном городе, только (но) я живу ближе к морю.

He’s got a great sense of humour only he drinks too much.У него классное чувство юмора, только (но) он сильно пьёт.

You may come with us only if you behave. Можешь пойти с нами, если только хорошо будешь вести себя.

Слово just означает недавно, буквально, только что. Они только, что приехали. They have just arrived. Я только, что поговорил с ней о свадьбе. I’ve iust spoken to her about the wedding.Совершенно очевидно, что в этих предложениях нельзя сказать only вместо just.

А еще слово just означает exactly» именно то»,»как раз»,» точно это». This is just (exactly) what I wanted to do. Это именно то, что я хотел сделать.А ещё just встречается в устойчивых словосочетаниях, just a minute, например.

Вот другие примеры: 1. Он только, что вышел из офиса (конечно, just)

  1. Я просто шутил. (конечно, just и only)
  2. Разве мы уже (только, что)не проходили по этой улице. Мы потерялись? (конечно, just). Этот пример приведу в английском варианте, чтобы понятнее было. Haven’t we just walked through this street? Are we lost?
  3. Те туфли были как раз моего размера. (конечно, just).А по-английски это- These shoes were just the right size for me.
  4. Они уезжали только на неделю (конечно, just и only).
  5. Какое совпадение! Я только, что говорил про тебя и ты заходишь.(конечно, just). А вот как это по-английски.What a coincidence! I’ve just mentioned you and you walk into the room.

Как писать даты

1. Британский (европейский) вариант

На письме британцы оформляют даты, как мы с вами: число ставят впереди, а за ним месяц (с заглавной буквы) и год. К примеру, 29 ноября 2020 года можно записать как:

  1. 29 November
  2. 29 Nov 2020
  3. 29 November 2020
  4. 29th November 2020
  5. The 29th of November 2020
  6. The 29th of November, 2020
  7. The twenty-ninth of November, 2020

Чем длиннее формат даты, тем более формально она звучит. Третий и четвертый варианты наиболее вежливые и общеупотребимые формы. Варианты 5-7 звучат официально, их используют в документах для печати, например, в свадебных приглашениях. Британцы редко отделяют год запятой.

Сокращать месяцы на письме можно до первых трех букв названия. Исключения составляют май, May, и июнь, June (у них отсутствуют сокращенные формы), а также сентябрь, September (сокращается как Sept).

2. Американский вариант

В отличие от британцев, американцы сперва указывают месяц, а вслед за ним число и год:

  1. November 29
  2. Nov 29, 2020
  3. November 29, 2020
  4. November 29th, 2020
  5. November the 29th, 2020
  6. November the twenty-ninth, 2020

Последние три варианта, с порядковыми числительными, не распространены в США. Еще отличие от британской традиции в том, что американцы обязательно ставят запятую после числа и перед годом.

Исторические причины «самобытного» американского формата дат остаются туманными. По одной из версий, американские колонисты позаимствовали подобный формат у британцев, которые до начала XX века ставили месяц впереди числа. США переняли старинный английский вариант, а Британская Империя склонилась в сторону европейского стиля написания дат. Так это или нет, сейчас доказать сложно. Однако не забываете об особенностях американского тайм-колорита, когда поедете в Штаты.

3. Числовой формат

Для разделения чисел в английском языке используется знак слэша (/), точки или дефис:

  Британский вариант Американский вариант
1 25 July 2018 July 25, 2018
2 25/7/2018 7/25/2018
3 25/7/18 7/25/18
4 25/07/2018 07/25/2018
5 25.07.2018 07.25.2018
6 25-07-2018 07-25-2018

Во втором и третьем вариантах номер месяца написан сокращенно, без ноля, поэтому эти форматы подходят для неформальных писем, например, между друзьями или коллегами. Четвертый, пятый и шестой варианты более формальные, их используют в официальных документах, например, счет-фактурах.

Как произносить даты

1. Число и месяц

Чтобы правильно прочитать дату, прежде всего надо определить, в какой традиции она была написана – британской или американской. К примеру, 04/07/2021 для британцев будет означать 4 июля 2021 года, а для американцев – 7 апреля 2021 года. 

Произносятся они тоже по-разному (но и в том, и в другом случае число надо читать как порядковое числительное):

  • 30 March (британский вариант): the thirtieth of March
  • March 30 (американский вариант): March the thirtieth

В британском варианте порядковое числительное числа идет на первом месте и согласуется с названием месяца с помощью of. В американском варианте первым произносят название месяца и никак не согласовывают с числом (определенный артикль перед ним не опускается).

2. Года

Это только кажется, что любой год сложно прочитать. Правило чтения годов очень простое: четырехзначное число надо разложить на две части. Например:

  • 1392: thirteen (13) ninety-two (92)
  • 1684: sixteen (16) eighty-four (84)
  • 1845: eighteen (18) forty-five (45)

Если в числе встречаются ноли, носители языка произносят их как oh [əʊ] или hundred. Если нолей два, тогда только hundred

  • 1200: twelve hundred
  • 1401: fourteen hundred and one / fourteen oh one
  • 1708: seventeen hundred and eight / seventeen oh eight

Для того, чтобы произнести на английском года первого десятилетия XXI века, в ход идет конструкция «two thousand…»:

  • 2000: two thousand
  • 2004: two thousand and four / twenty oh four

Для того, чтобы прочитать уже 2010-х года, числа можно либо разложить на две части, либо использовать конструкцию «two thousand…»:

  • 2011: two thousand and eleven / twenty eleven
  • 2014: two thousand and fourteen / twenty fourteen

Как писать и произносить дни, месяцы и годы в Великобритании и США:

Британский вариант

Американский вариант

03 May 1974

May 03, 1974

03/05/1974

05/03/1974

the third of May, nineteen seventy-four

May the third, nineteen seventy-four

3. Десятилетия и века

Есть два способа, чтобы правильно прочитать век на английском: 1) использовать порядковые числительные до 21 или 2) поделить четырехзначное число на две части, как в случае с годами. Не забывайте про отличительную особенность подсчета веков: для того, чтобы определить, о каком веке (century) идет речь, нужно прибавить единицу к числу, которое стоит перед сотнями (hundreds). Например:

  • 700-799: the seven hundreds / the eighth century (7+1 =8)
  • 1800-1899: the eighteen hundreds / the nineteenth century (18+1 = 19)
  • 1900-1999: the nineteen hundreds / the twentieth century (19+1=20)

Века состоят из десятилетий (decades), которые записывают и произносят во множественном числе с окончанием -s (так как десятилетия описывают несколько лет):

  • the 1790s: the seventeen nineties
  • the 1920s: the nineteen twenties
  • the 2020s: the twenties (можно сократить, когда подразумевается недавнее десятилетие)

В Великобритании 2000-2009 года принято называть «the noughties» [nɔːtis], в США «the aughts» [ɔːt]. А вот ушедшую эпоху 2010-х до сих пор затрудняются назвать одним словом. Так, можно встретить варианты «the twenty-tens», «the teens», BBC News предлагало формы «tensies» и «teensies». Какое название укрепится в современном английском, остается под вопросом.

Как использовать даты в речи

Существует несколько вариантов ответа на вопрос «What date is it today?». Если, к примеру, сегодня 3 июня, то правильно будет сказать:

  • It’s the third of June / third of June
  • It’s June the third

Если вопрос звучит как «What day is it (today)?», значит собеседник хочет узнать не только число, но и день недели. День необходимо произнести первым, а на письме отделить запятой:

  • It’s Monday, the third of June
  • It’s Monday, June the third

С датами используем два предлога: предлог on, если речь идет про конкретный день, и предлог in, если про год или век: 

  • I was born on September 29th, 1993. – Я родился 29 сентября 1993 года.
  • My parents got married on the 31st of July, 1982. – Мои родители поженились 31 июля 1982 года.
  • I got my bachelor’s degree in 2017. – Я получила степень бакалавра в 2017 году.
  • The first photograph was created in the 18th century. – Первая фотография была сделана в 18 веке.

Как писать и произносить исторические даты

Если в предложении вы встретите даты с сокращениями B.C. или A.D., знайте, что, речь идет о наиболее отдаленном прошлом. B.C. расшифровывается как «Before Christ» [biˌfɔː’kraist], то есть «до рождества Христова», «до нашей эры». Например:

Plato wrote about the Atlantis legend around 360 B.C. – Платон написал легенду об Атлантиде около 360 года до нашей эры.

A.D. – это сокращение латинского «Anno Domini» [,ænəu’dɔminai], что означает «Год Господень» или же «нашей эры». Обычно это сокращение используют для того, чтобы прояснить, о каком конкретно отдаленном временном периоде идет речь – нашей эры или до нашей эры. Например:

Romulus Augustulus was the last Roman Emperor from 475-476 A.D. – Ромул Август был последним римским императором, правившим в 475-476 годах нашей эры.

Использовать эту аббревиатуру в контексте 2020 года, например, нет смысла.

Заключение

Формат записи даты в Великобритании отличается от записи в США: в британском варианте, как и в русском, вначале указывается число, затем месяц (чч.мм.гг), в американском – на первом месте стоит месяц (мм.чч.гг). Поэтому, чтобы правильно прочитать дату, прежде всего надо определить, в какой традиции она была написана – британской или американской. Иначе можно ошибиться на несколько месяцев.

Когда употребляете даты в устной речи, не забывайте что для чтения чисел нужно использовать порядковые числительные. Чтобы прочитать год, достаточно разложить четырехзначное число на две части. В случае с веками можете либо разложить на два числа, либо прочесть как порядковое числительное. Если хотите сказать, в какой день произошло то или иное событие, используйте предлог «on», а если хотите сказать про событие в определенный год или век, тогда предлог «in».

Читаем дальше:

15 полезных правил написания чисел в английском

Как правильно писать русские имена английскими буквами?

Чем отличаются британский и американский английский

Бесплатный переводчик онлайн с английского на русский

Хотите общаться в чатах с собеседниками со всего мира, понимать, о чем поет Билли Айлиш, читать английские сайты на русском? PROMT.One мгновенно переведет ваш текст с английского на русский и еще на 20+ языков.

Точный перевод с транскрипцией

С помощью PROMT.One наслаждайтесь точным переводом с английского на русский, а для слов и фраз смотрите английскую транскрипцию, произношение и варианты переводов с примерами употребления в разных контекстах. Бесплатный онлайн-переводчик PROMT.One — достойная альтернатива Google Translate и другим сервисам, предоставляющим перевод с английского на русский и с русского на английский.

Нужно больше языков?

PROMT.One бесплатно переводит онлайн с английского на азербайджанский, арабский, греческий, иврит, испанский, итальянский, казахский, китайский, корейский, немецкий, португальский, татарский, турецкий, туркменский, узбекский, украинский, финский, французский, эстонский и японский.

«DnB» redirects here. For the Norwegian bank, see DNB ASA.

Drum and bass
Stylistic origins
  • Jungle
  • breakbeat hardcore
  • darkcore
  • techno
  • dub
  • reggae fusion[1]
  • electronica
  • breakbeat
  • industrial
Cultural origins Early-to-mid 1990s, United Kingdom
Derivative forms
  • Dubstep
  • UK garage
  • grime
  • footwork
Subgenres
  • Darkstep
  • hardstep
  • jump up
  • liquid funk
  • neurofunk
  • techstep
  • drumfunk
  • technoid
  • drill ‘n’ bass
Fusion genres
  • breakcore
  • digital hardcore
  • raggacore
Regional scenes
Sambass
Other topics
  • List of jungle and drum and bass artists
  • drum and bass record labels
  • history of drum and bass
  • junglist
  • breakcore
  • glitch
  • experimental music

An example of a D&B song in the subgenre of liquid D&B

Drum and bass (also written as drum & bass or drum’n’bass and commonly abbreviated as D&B, DnB, or D’n’B) is a genre of electronic dance music characterised by fast breakbeats (typically 165–185 beats per minute[2]) with heavy bass and sub-bass lines,[3] samples, and synthesizers. The genre grew out of the UK’s rave scene in the 1990s.[4]

The popularity of drum and bass at its commercial peak ran parallel to several other UK dance styles. A major influence was the original Jamaican dub and reggae sound that influenced jungle’s bass-heavy sound. Another feature of the style is the complex syncopation of the drum tracks’ breakbeat.[5] Drum and bass subgenres include breakcore, ragga jungle, hardstep, darkstep, techstep, neurofunk, ambient drum and bass, liquid funk (a.k.a. liquid drum and bass), jump up, drumfunk, sambass, and drill ‘n’ bass. Drum and bass has influenced many other genres like hip hop, big beat, dubstep, house, trip hop, ambient music, techno, jazz, rock and pop.

Drum and bass is dominated by a relatively small group of record labels. Major international music labels had shown very little interest in the drum and bass scene until BMG Rights Management acquired RAM in February 2016.[6] Since then, the genre has seen a significant growth in exposure. Whilst the origin of drum and bass music is in the UK, the genre has evolved considerably with many other prominent fanbases located in all over the world.

History[edit]

In the late 1980s and early 1990s, a growing nightclub and overnight outdoor event culture gave birth to new genres in the rave scene including breakbeat hardcore, darkcore, and hardcore jungle, which combined sampled syncopated beats, or breakbeats, and other samples from a wide range of different musical genres and, occasionally, samples of music, dialogue and effects from films and television programmes. From as early as 1991, tracks were beginning to strip away some of the heavier sampling and «hardcore noises» and create more bassline and breakbeat led tracks. Some tracks increasingly took their influence from reggae and this style would become known as hardcore jungle (later to become simply jungle), whilst darkcore (with producers such as Goldie, Doc Scott, 4hero, and 2 Bad Mice) were experimenting with sounds and creating a blueprint for drum and bass, especially noticeable by late 1993.

By 1994, jungle had begun to gain mainstream popularity, and fans of the music (often referred to as junglists) became a more recognisable part of youth subculture. The genre further developed, incorporating and fusing elements from a wide range of existing musical genres, including the raggamuffin sound, dancehall, MC chants, dub basslines, and increasingly complex, heavily edited breakbeat percussion. Despite the affiliation with the ecstasy-fuelled rave scene, jungle also inherited associations with violence and criminal activity, both from the gang culture that had affected the UK’s hip-hop scene and as a consequence of jungle’s often aggressive or menacing sound and themes of violence (usually reflected in the choice of samples). However, this developed in tandem with the often positive reputation of the music as part of the wider rave scene and dancehall-based Jamaican music culture prevalent in London. By 1995, whether as a reaction to, or independently of this cultural schism, some jungle producers began to move away from the ragga-influenced style and create what would become collectively labelled, for convenience, as drum and bass.[7]

As the genre became generally more polished and sophisticated technically, it began to expand its reach from pirate radio to commercial stations and gain widespread acceptance (circa 1995–1997). It also began to split into recognisable subgenres such as hardstep, jump up, ragga, techstep, and what was known at the time as intelligent. As more melodic and often jazz-influenced subgenres of drum and bass called atmospheric or intelligent (Blame and Blu Mar Ten) and jazzstep (4Hero, Roni Size) gained mainstream appeal, additional subgenres emerged including techstep in 1996, drawing influence from techno.

The emergence of related styles such as liquid funk brought a wave of new artists incorporating new ideas and techniques, supporting continual evolution of the genre. To this day, drum and bass makes frequent appearances in mainstream media and popular culture including in television, as well as being a major reference point for subsequent genres such as grime and dubstep,[8] and producing successful artists including Chase & Status, Netsky, Metrik, and Pendulum.

Musical features[edit]

Drum and bass incorporates a number of scenes and styles, from the highly electronic, industrial sounds of techstep to the use of conventional, acoustic instrumentation that characterise the more jazz-influenced end of the spectrum.[3][9] The sounds of drum and bass are extremely varied due to the range of influences behind the music. Drum and bass could at one time be defined as a strictly electronic musical genre, with the only «live» element being the DJ’s selection and mixing of records during a set. «Live» drum and bass using electric, electronic and acoustic instruments played by musicians on stage emerged over the ensuing years of the genre’s development.[10][11][12]

Influences[edit]

A very obvious and strong influence on jungle and drum and bass, thanks to the British African-Caribbean sound system scene, is the original Jamaican dub and reggae sound, with pioneers like King Tubby, Peter Tosh, Sly & Robbie, Bill Laswell, Lee Perry, Mad Professor, Roots Radics, Bob Marley and Buju Banton heavily influencing the music.[13][14] This influence has lessened with time, but is still evident, with many tracks containing ragga vocals.

As a musical style built around funk or syncopated rock and roll breaks, James Brown, Al Green, Marvin Gaye, Ella Fitzgerald, Gladys Knight & the Pips, Billie Holiday, Aretha Franklin, Otis Redding, the Supremes, the Commodores, Jerry Lee Lewis, and even Michael Jackson acted as funk influences on the music.[15][16][17][18][19][20] Jazz pioneer Miles Davis has been named as a possible influence.[21] Blues artists such as Lead Belly, Robert Johnson, Charlie Patton, Muddy Waters and B.B King have also been cited by producers as inspirations. Even modern avant-garde composers such as Henryk Gorecki have received mention.[22] One of the most influential tracks in drum and bass history was «Amen Brother» by The Winstons, which contains a drum solo that has since become known as the «Amen break», which, after being extensively used in early hip hop music, went on to become the basis for the rhythms used in drum and bass.[5]

Kevin Saunderson released a series of bass-heavy, minimal techno cuts as Reese/The Reese Project in the late ’80s, which were hugely influential in drum and bass. One of his more famous basslines (Reese – «Just Want Another Chance», Incognito Records, 1988) was indeed sampled on Renegade’s Terrorist and countless others since, being known simply as the ‘Reese’ bassline. He followed these up with equally influential (and bassline-heavy) tracks in the UK hardcore style as Tronik House in 1991–1992. Another Detroit artist who was important to the scene was Carl Craig. The sampled-up jazz break on Craig’s Bug in the Bassbin was also influential on the newly emerging sound. DJs at the Heaven nightclub on «Rage» nights used to play it as fast as their Technics record decks would go, pitching it up in the process.[23]

By the late 1980s and early 1990s, the tradition of breakbeat use in hip hop production had influenced the sound of breakbeat hardcore, which in turn led to the emergence of jungle, drum and bass, and other genres that shared the same use of broken beats.[24][25] Drum and bass shares many musical characteristics with hip-hop, though it is nowadays mostly stripped of lyrics. Grandmaster Flash, Roger Troutman, Afrika Bambaata, Run DMC, Mac Dre, Public Enemy, Schooly D, N.W.A, Kid Frost, Wu-Tang Clan, Dr. Dre, Mos Def, Beastie Boys and the Pharcyde are very often directly sampled, regardless of their general influence.[26]

Clearly, drum and bass has been influenced by other music genres, though influences from sources external to the electronic dance music scene perhaps lessened following the shifts from jungle to drum and bass, and through to so-called «intelligent drum and bass» and techstep.[27][28][29][30] It still remains a fusion music style.

Some tracks are illegally remixed and released on white label (technically bootleg), often to acclaim. For example, DJ Zinc’s remix of The Fugees’ «Ready or Not», also known as «Fugee Or Not», was eventually released with the Fugees’ permission after talk of legal action, though ironically, the Fugees’ version infringed Enya’s copyright to an earlier song.[26] White labels, along with dubplates, played an important part in drum and bass musical culture.

Drum elements[edit]

Sampling[edit]

The Amen break was synonymous with early drum and bass productions but other samples have had a significant impact, including the Apache, Funky Drummer, «Soul Pride», «Scorpio» and «Think (About It)» breaks.[31][32] Early pioneers often used Akai samplers and sequencers on the Atari ST to create their tracks.[33]

Synthesis[edit]

Of equal importance is the TR-808 kick drum, an artificially down-pitched or elongated bass drum sound sampled from Roland’s classic TR-808 drum machine, and a sound which has been subject to an enormous amount of experimentation over the years.[34]

Rhythm composition[edit]

Many drum and bass tracks have featured more than one sampled breakbeat in them and a technique of switching between two breaks after each bar developed. A more recent commonly used break is the «Tramen», which combines the Amen break, a James Brown funk breakbeat («Tighten Up» or «Samurai» break) and an Alex Reece drum and bass breakbeat.[35]

The relatively fast drum beat forms a canvas on which a producer can create tracks to appeal to almost any taste and often will form only a background to the other elements of the music. Syncopated breakbeats remain the most distinctive element as without these a high-tempo 4/4 dance track could be classified as techno or gabber.[36]

The complex syncopation of the drum tracks’ breakbeat is another facet of production on which producers can spend a very large amount of time. The Amen break is generally acknowledged to have been the most-used (and often considered the most powerful) break in drum and bass.[5]

Bass elements[edit]

The genre places great importance on the bassline, in this case a deep sub-bass musical pattern which can be felt physically through powerful sound systems due to the low-range frequencies favoured. There has been considerable exploration of different timbres in the bass line region, particularly within techstep. The bass lines most notably originate from sampled sources or synthesizers. Bass lines performed with a bass instrument, whether it is electric, acoustic or a double bass, are less common.

Atmospheric elements[edit]

Atmospheric pads and samples may be added over the fundamental drum and bass to provide different feels. These have included «light» elements such as ambient pads as found in ambient electronica and samples of jazz and world musics, or «dark» elements such as dissonant pads and sci-fi samples to induce anxiety in the dancer.

Vocal and melodic elements[edit]

Old-school DnB usually included an MC providing vocals. Some styles (such as jazz-influenced DnB) also include melodic instruments soloing over the music.

Tempo[edit]

Drum and bass is usually between 160 and 180 BPM, in contrast to other breakbeat-based dance styles such as nu skool breaks, which maintain a slower pace at around 130–140 BPM. A general upward trend in tempo has been observed during the evolution of drum and bass. The earliest forms of drum and bass clocked in at around 130 bpm in 1990/1991, speeding up to around 155–165 BPM by 1993. Since around 1996, drum and bass tempos have predominantly stayed in the 170–180 range. Recently, some producers have started to once again produce tracks with slower tempos (that is, in the 150-170 bpm range), but the mid-170s tempo is still a hallmark of the drum and bass sound.[26][37]

A track combining the same elements (broken beat, bass, production techniques) as a drum and bass track, but with a slower tempo (say 140 BPM), might not be drum and bass, but instead may qualify as a drum and bass-influenced breakbeat track.[38]

Drop[edit]

Many mixing points begin or end with a «drop». The drop is the point in a track where a switch of rhythm or bassline occurs and usually follows a recognisable build section and breakdown. Sometimes, the drop is used to switch between tracks, layering components of different tracks, as the two records may be simply ambient breakdowns at this point. Some DJs prefer to combine breakbeats, a more difficult exercise. Some drops are so popular that the DJ will «rewind» or «reload» or «lift up» the record by spinning it back and restarting it at the build. The drop is often a key point from the point of view of the dance floor, since the drum breaks often fade out to leave an ambient intro playing. When the beats re-commence they are often more complex and accompanied by a heavier bassline, encouraging the crowd to begin dancing.

Live performance[edit]

Drum and bass exhibits a full frequency response which can sometimes only be fully appreciated on sound systems which can handle very low frequencies, including sub-bass frequencies that are often felt more than heard. As befits its name, the bass element of the music is particularly pronounced, with the comparatively sparse arrangements of drum and bass tracks allowing room for basslines that are deeper than most other forms of dance music. Consequently, drum and bass parties are often advertised as featuring uncommonly loud and bass-heavy sound systems.

There are however many albums specifically designed for personal listening. The DJ mix is a particularly popular form of release, with a popular DJ or producer mixing live, or on a computer, a variety of tracks for personal listening. Additionally, there are many albums containing unmixed tracks, suited for home or car listening.[39]

DJ performance[edit]

Although this practice has declined in popularity,[40] DJs are often accompanied by one or more MCs, drawing on the genre’s roots in hip hop and reggae/ragga.[41]

MCs do not generally receive the same level of recognition as producer/DJs, and some events are specifically marketed as being MC-free. There are relatively few well-known drum and bass MCs, mainly based in London and Bristol, including Stevie Hyper D (deceased), the Ragga Twins, Dynamite MC, Skibadee(deceased) and MC Tali.[42]

Live instrument performance[edit]

Aphrodite in 2009 at Pirate Station, the world’s largest drum and bass festival at that time, in Moscow

Many musicians have adapted drum and bass to live performances, which feature instruments such as drums (acoustic or electronic), samplers, synthesizers, turntables, bass (either upright or electric) and guitars (acoustic or electric). Samplers have also been used live by assigning samples to a specific drum pad or key on drum pads or synthesizers. MCs are frequently featured in live performances.

Subgenres[edit]

Congo Natty, a ragga jungle artist

Smaller scenes within the drum and bass community have developed and the scene as a whole has become much more fractured into specific subgenres, which have been grouped[43] into «light» (influenced by ambient, jazz, and world music) and «heavy» (influenced by industrial music, sci-fi, and anxiety) styles, including:

Mainline drum and bass[edit]

  • Ragga jungle or ragga drum & bass was inspired by the original ragga jungle style, with influences from reggae and dancehall music.
  • Jump-up, appearing in the mid-1990s,[44] employs heavy and energetic drum and bass,[44] characterised by robotic and heavy bass sounds. It also is generally less serious and contains more humour than other subgenres.[45][46]
  • Drumstep or halftime is a combination of drum and bass and dubstep, where the beat structure is half time, while the remaining elements still adhere to the usual sub-bass and tempo of drum and bass.[47][48][49]
  • Drill ‘n’ bass (also known as fungle and spunk jazz) incorporates double-time drum and bass with undanceable rhythms, low-brow humour, and ambient vibes of IDM.[50] The subgenre was developed by Squarepusher and Aphex Twin, whose rapid and irregularly syncopated basslines discouraged dancing.[51]

Light drum and bass[edit]

  • Intelligent drum & bass or intelligent jungle is a smoother style, influenced by ambient music, chillout, jazz and soul music. It was pioneered by such artists as Omni Trio, Peshay, Seba, Blu Mar Ten, Deep Blue, Photek,[52] LTJ Bukem[52] and his label Good Looking Records,[53] and the label Moving Shadow.
  • Atmospheric drum and bass creates a calmer yet more synthetic sound. It was pioneered by London Elektricity and Nu:Tone.[54]
  • Jazzstep, jazzy jungle, jazz & bass or drum & jazz demonstrates heavy influence by jazz. It uses typical jazz scales, rhythms and instrumentation.[55]
  • Liquid funk (or simply «liquid») draws heavily on harmonic and melodic grooves, and samples from funk, jazz, soul, R&B, disco, house and breakbeat.
  • Sambass, a Brazilian drum and bass style, incorporates elements from samba, bossa nova and other Latin music styles. Pioneered by artists such as DJ Marky.[56]

Heavy drum and bass[edit]

  • Darkstep is characterised by fast drums and a general dark mood, drawing influences from dark ambient, industrial and hardcore music.
  • Techstep is characterised by sci-fi soundscapes[9] and samples from science fiction culture. Pioneered by artists such as Bad Company UK, Ed Rush, Optical, Dom & Roland, and the label Moving Shadow.[57][58]
  • Neurofunk or neuro is the progression from techstep[59] incorporating more elements from jazz and funk.
  • Hardstep is a harder style which uses gritty basslines and heavy yet simple electronic melodies.[53]
  • Metal & Bass or Bass Metal is a style which specifically uses Heavy Metal guitar riffs.

Genres influenced by drum and bass[edit]

Born around the same time as jungle, breakcore and digital hardcore share many of the elements of drum and bass and to the uninitiated, tracks from the extreme end of drum and bass may sound identical to breakcore thanks to speed, complexity, impact and maximum sonic density combined with musical experimentation. German drum and bass DJ The Panacea is also one of the leading digital hardcore artists. Raggacore resembles a faster version of the ragga-influenced jungle music of the 1990s, similar to breakcore but with more friendly dancehall beats (dancehall itself being a very important influence on drum and bass).[60] Darkcore, a direct influence on drum and bass, was combined with influences of drum and bass itself leading to the creation of darkstep. There is considerable crossover from the extreme edges of drum and bass, breakcore, darkcore, digital hardcore and raggacore with fluid boundaries.

Intelligent dance music (IDM) is a form of art music based on DnB and other electronic dance musics, exploring their boundaries using ideas from science, technology, contemporary classical music and progressive rock, often creating un-danceable, art gallery style music.

Recently created in the United States is a genre called ghettotech which contains synth and basslines similar to drum and bass.[37][61][62][63][64]

Ecosystem[edit]

Record labels[edit]

Drum and bass is dominated by a small group of record labels. These are mainly run by DJ-producers, such as London Elektricity’s Hospital Records, Andy C and Scott Bourne’s RAM,[65] Goldie’s Metalheadz, Fabio and Sarah Sandy’s Creative Source Records, Kasra’s Critical Music, DJ Friction’s Shogun Audio,[66] DJ Fresh’s Breakbeat Kaos,[67] Ed Rush & Optical’s Virus Recordings, Futurebound’s Viper Recordings and DJ Hype, Pascal, NoCopyrightSounds and formerly DJ Zinc’s True Playaz (known as Real Playaz as of 2006).[68]

Prior to 2016, the major international music labels such as Sony Music and Universal had shown very little interest in the drum and bass scene, with the exception of some notable signings, including Pendulum’s In Silico LP to Warner. Roni Size’s label played a big, if not the biggest, part in the creation of drum and bass with their dark, baseline sounds. V Recordings also played a large part of the development of drum and bass.[69]

BMG Rights Management acquired Ram Records in February 2016,[6] making a strategic investment to help RAM Records (a London-based drum and bass record company co-owned by Andy C and his business partner Scott Bourne). RAM Records has been pushing the boundaries of drum and bass further into the mainstream with artists such as Chase and Status and Sub Focus.[65]

Now defunct labels, include Rob Playford’s Moving Shadow, running from 1990 until 2007, which played a pivotal role in the nineties drum and bass scene, releasing records by artists such as Omni Trio.

Formats and distribution[edit]

Purchasing[edit]

Originally drum and bass was mostly sold in 12-inch vinyl single format. With the emergence of drum and bass into mainstream music markets, more albums, compilations and DJ mixes started to be sold on CDs. As digital music became more popular, websites focused on electronic music, such as Beatport, began to sell drum and bass in digital format.

Distributors (wholesale)[edit]

The bulk of drum and bass vinyl records and CDs are distributed globally and regionally by a relatively small number of companies such as SRD (Southern Record Distributors), ST Holdings, & Nu Urban Music Limited.[70]

As of 11 September 2012, Nu Urban ceased trading and RSM Tenon were instructed to assist in convening statutory meetings of members and creditors to appoint a liquidator. This left many labels short on sales, as Nu Urban were one of the main distributors for the vinyl market in the drum and bass scene.[71]

Regional scenes[edit]

Anglosphere[edit]

Despite its roots in the UK, which is still treated as the «home» of drum and bass, the style has firmly established itself around the world. There are strong scenes in other English-speaking countries including Australia, Canada, New Zealand, South Africa, and the United States.[72][73]

Continental Europe[edit]

DnB is popular in continental Europe. The Czech Republic currently hosts the largest drum and bass festival in the world, LET IT ROLL, with an annual attendance of approximately 30,000. The genre is also encountered in Slovakia, and local producers in both countries such as A-Cray, Rido, Forbidden Society, L Plus, B-Complex, Changing Faces, Lixx, Dephzac, and Gabanna are becoming well known worldwide. There are several other drum and bass festivals being held each year in these countries, including Trident Festival, Exploration Festival, or Hoofbeats Open Air in the summer, or one-night events such as LET IT ROLL Winter, Imagination Festival, and LET IT ROLL Winter Slovakia in the colder months. During club season, promoters race between each other to organise better events, often resulting in up to ten parties being held during one weekend, with no more than a two-hour travel between them.

Hungary has an emerging DnB scene centered in Budapest. The A38 Ship, which hosts frequent DnB gigs and festivals on the Danube, and Akvárium Klub are two of the most popular DnB venues. Nowadays, every major Hungarian music festival hosts drum and bass artists and DJs. The main pioneer for the Hungarian DnB scene is Bladerunnaz, a Budapest-based drum and bass crew, which organizes most of the DnB parties in Hungary.

Austria has a large emerging DnB scene with many artists such as Camo & Krooked, Ill.Skillz and mainly the Mainframe record label being all based in or around Vienna. Notable events include «The Hive» and «Beat It» held at Flex.

In Ireland, the biggest scene by far is in Dublin, with a night every Sunday by the Initial Kru mostly showcasing local DJs but occasionally bringing over international guests such as Spirit and Seba. Record label Boey Audio also run events showcasing local, national and international acts, as well as promoters such as Sól Fúd, Ragga Jungle Dublin and Springfield Crew Massive. There are much smaller regional scenes in areas such as Limerick, Cork and Galway which usually have monthly nights.

Latin America[edit]

The most prominent Drum & Bass artists include DJ Marky, XRS and Zardonic.

Brazilian drum and bass is sometimes referred to as «sambass», with a specific samba-influenced style and sound.

Venezuela was home to many crews including ones led by Adam F, Dieselboy, AK1200 and many more. Due to the current political climate, however, most crews and promoters have left the country.

Argentina is home to the +160 crew led by Bad Boy Orange, and Killerdrumz, who organized the first Therapy Sessions events in the region.

Colombia is home to the currently largest Drum & Bass scene, being Bogotá the city where most of the collectives that organize events are located. Among them are RE.SET, La Modular, Silentzcorp, WomandBass, Treesounds, Autonotek and Bogotá Project. Several labels have also emerged there, including I.D Bogotá Music, Inbassion Recs and Singular Files. Bogotá is also the home of the Radikal Styles Festival that brings together local talent and international big names. Other cities where Drum & Bass collectives have emerged include Medellín (Dnb Medellín), Tunja (Bass Animal Recordings) and Zipaquirá (Outbreak Frequencies).

Media presence[edit]

Today, drum and bass is widely promoted using different methods such as video sharing services like YouTube and Dailymotion, blogs, radio, and television, the latter being the most uncommon method. More recently, music networking websites such as SoundCloud and Mixcloud have become powerful tools for artist recognition, providing a vast platform that enables quick responses to new tracks. Record labels have adopted the use of podcasts. Prior to the rise of the internet, drum and bass was commonly broadcast over pirate radio.[74]

Radio[edit]

The three highest-profile radio stations playing drum and bass shows are BBC Radio 1 with The Drum and Bass Show — formerly with Friction, who was replaced with René LaVice in 2017,[75] simulcast in the US and Canada on Sirius XM, and DJ Hype on Kiss 100 in London. Fabio and Grooverider previously held a long-standing drum and bass show on Radio 1. Radio 1 also had the One in the Jungle show.

The BBC’s Black music station BBC Radio 1Xtra used to feature the genre heavily, with DJ Bailey (show axed as of 29 August 2012) and Crissy Criss (show axed as of August 2014)[76] as its advocates. The network also organises a week-long tour of the UK each year called Xtra Bass. London pirate radio stations have been instrumental in the development of drum and bass, with stations such as Kool FM (which continues to broadcast today having done so since 1991),[77] Origin FM, Don FM (the only drum and bass pirate to have gained a temporary legal licence), Renegade Radio 107.2FM, Rude FM, Wax FM and Eruption among the most influential.

As of 2014, despite higher profile stations such as 1Xtra scaling back their drum and bass specialist coverage, the genre has made its way into UK top 10 charts with drum and bass inspired tracks from artists such as Rudimental and Sigma. Earlier in August 2014, before Crissy Criss’ show was axed, the BBC held a whole prime time evening event dedicated to showcasing drum and bass by allowing four major labels to participate.[78]

As of November 2014, six drum & bass songs had reached the no.1 spot on the UK’s top 40 chart, since the genre was first being played on the radio, around 1993. The first of these was in 2012. The fact that all six of these songs reached number 1 in only two years shows the increase in popularity and commercialisation of the genre in recent years. The artists who produced these songs are Sigma, Rudimental and DJ Fresh (all had two No.1 hits).

Internet radio[edit]

Internet radio stations, acting in the same light as pirate stations, have also been an instrumental part in promoting drum and bass music; the majority of them funded by listener and artist donations.

Drum and bass was supported by Ministry of Sound radio from the early 2000s until 2014 and later featuring Tuesday shows from labels such as Metalheadz, Fabio & Grooverider, DJ Marky, Viper Recordings, Shogun Audio and Hospital Records. From September 2014, Ministry abruptly dropped all non-mainstream genres to focus on mainstream EDM, causing disappointment amongst the fans of the D&B community.[79]

North American radio[edit]

In Toronto since 1994, The Prophecy on 89.5 CIUT-FM with Marcus Visionary, DJ Prime and Mr. Brown, is North America’s longest running jungle radio show.[80]

Album 88.5 (Atlanta) and C89.5fm (Seattle) have shows showcasing drum and bass.

Seattle also has a long-standing electronica show known as Expansions on 90.3 FM KEXP. The rotating DJs include Kid Hops, whose shows are made up mostly of drum and bass. In Columbus, Ohio WCBE 90.5 has a two-hour electronic only showcase, All Mixed Up, Saturday nights at 10 pm. At the same time, WUFM 88.7 plays its Electronic Playground.

Tulsa, Oklahoma’s rock station, 104.5 The Edge, has a two-hour show starting at 10 pm Saturday nights called Edge Essential Mix, mixed by DJ Demko, showcasing electronic and drum and bass style. While the aforementioned shows in Ohio rarely play drum and bass, the latter plays the genre with some frequency.

In Tucson, Arizona, 91.3 FM KXCI has a two-hour electronic show known as Digital Empire, Friday nights at 10 pm (MST). Resident DJ Trinidad showcases various styles of electronica, with the main focus being drum and bass, jungle and dubstep.

In Augusta, Georgia, Zarbizarre of the Cereal Killaz hosts a show called FreQuency on WHHD on Friday nights from 11 pm until 1 am, showcasing drum and bass during the second hour of the show.[81]

Magazines[edit]

The best-known drum and bass publication was Kmag magazine (formerly called Knowledge Magazine) before it went completely online in August 2009. Although it is still live, after 20 years Kmag ceased updating their site at the end of 2014. Kmag has announced a book to celebrate their 25th anniversary to be published in December 2019. Kmag’s publishing arm, Vision, published Brian Belle-Fortune’s All Crews Journeys Through Jungle Drum & Bass Culture in 2004.

Other publications include the longest-running drum and bass magazine worldwide, ATM Magazine, and Austrian-based Resident. London-based DJ magazine has also been running a widely respected drum and bass reviews page since 1994, written by Alex Constantinides, which many followers refer to when seeking out new releases to investigate. In 2012 he stopped writing the reviews, and they are now contributed by Whisky Kicks.

Books[edit]

  • All Crews: Journeys Through Jungle / Drum and Bass Culture (2005) by Brian Belle-Fortune (ISBN 0-9548897-0-3), nonfiction
  • «Roots ‘n Future» in Energy Flash (1998) by Simon Reynolds, Picador (ISBN 0-330-35056-0), nonfiction (British edition)
  • Generation Ecstasy: Into the World of Techno and Rave Culture (1998) by Simon Reynolds, Routledge. (ISBN 0415923735), nonfiction (American edition)
  • Rumble in the Jungle: The Invisible History of Drum and Bass (2002) by Steven Quinn, in: Transformations, No 3 (2002), nonfiction (ISSN 1444-3775) PDF file
  • State of Bass: Jungle – The Story So Far (1997) by Martin James, Boxtree (ISBN 0-7522-2323-2), nonfiction
  • The Rough Guide to Drum ‘n’ Bass (1999) by Peter Shapiro and Alexix Maryon (ISBN 1-85828-433-3), nonfiction
  • King Rat (1998) by China Miéville (ISBN 0-330-37098-7), fiction

Mainstream acceptance[edit]

The earliest mainstream drum and bass releases include Goldie’s album Timeless from 1995. Other early examples include the Mercury Music Prize-winning album New Forms (1997) from Reprazent;[82] 4hero’s Mercury-nominated Two Pages from 1998; and then, in the 2000s, Pendulum’s Hold Your Colour in 2005 (the best-selling drum and bass album).

In 2012, drum and bass achieved its first UK No. 1 single, «Hot Right Now», by DJ Fresh, which was one of the fastest-selling singles of 2012 at the time of release, launching the career of Rita Ora in the process.[83]

Numerous video games (such as Hudson Soft’s Bomberman Hero, Hi-Rez Studios’ Tribes: Ascend, Electronic Arts’ Need for Speed: Undercover, Rockstar Games’ Grand Theft Auto series, and Sony’s Wipeout series from Pure onward) have contained drum and bass tracks. Microsoft Studios’ Forza Horizon 2, 3, 4 and 5 feature a Hospital Records radio channel.[84][85][86]

The genre has some popularity in soundtracks; for instance, «Ultrasonic Sound» was used in The Matrixs soundtrack, and the E-Z Rollers’ song «Walk This Land» appeared in the film Lock, Stock and Two Smoking Barrels.[87] Ganja Kru’s «Super Sharp Shooter» can be heard in the 2006 film Johnny Was.[88]

The Channel 4 show Skins uses the genre in some episodes, notably in the first series’ third episode, «Jal», where Shy FX and UK Apache’s «Original Nuttah» was played in Fazer’s club.[89]

See also[edit]

  • Dogs on Acid
  • List of electronic music genres
  • List of jungle and drum and bass artists
  • List of jungle and drum and bass emcees

References[edit]

  1. ^ Reynolds, Simon (2013). Energy Flash: A Journey Through Rave Music and Dance Culture. Soft Skull Press. Whether they were black or white, or skinny lads from brum called combatant these artists reaffirmed drum and bass’s place in an African continuum (dub, hip hop James Brown, etc…) whose premise constitute a radical break with Western music, classical and pop.
  2. ^ «List of Average Tempo (BPM) By Genre | Digital DJ Hub». DigitalDJHub. Retrieved 30 April 2020.
  3. ^ a b «Jungle/Drum’n’Bass». AllMusic. Retrieved 1 June 2014.
  4. ^ Murphy, Ben. «These are the drum ‘n’ bass sub-genres that you need to know». Red Bull Music Academy. Retrieved 25 December 2020.
  5. ^ a b c Proctor, Landon (21 February 2006). «Video explains the world’s most important 6-sec drum loop». YouTube. Archived from the original on 11 December 2021. Retrieved 15 February 2017.
  6. ^ a b «BMG Invests In Drum & Bass Powerhouse RAM». BMG. 3 February 2016. Retrieved 18 August 2017.
  7. ^ Reynolds, Simon (2013). Energy Flash: A Journey Through Rave Music and Dance Culture. Soft Skull Press. So when I talk about the vibe disappearing from drum and bass, I’m talking about the blackness going as the ragga samples get phased out, the bass loses its reggae feels and becomes more linear and propulsive rather than moving around the beat with a syncopated relation with the drum.
  8. ^ «Global Bass on the music landscape». Rhythmtravels.com. Archived from the original on 23 December 2019. Retrieved 22 October 2021.
  9. ^ a b Reynolds, Simon (2013). Energy Flash: A Journey Through Rave Music and Dance Culture. Soft Skull Press. Where intelligent drum and bass suffers from an obsessive-compulsive cleanliness, techstep production is deliberately dirty, all dense murk and noxious drones.
  10. ^ New Dawn – City Clubs Take Back The Night article, Village Voice, 27 February 2001
  11. ^ «Knowledge Magazine Article mentioning rise of live drum and bass in 2004». Archived from the original on 12 March 2007. Retrieved 18 October 2006.
  12. ^ «Knowledge Magazine Article on live drum and bass bands». Archived from the original on 19 October 2006. Retrieved 18 October 2006.
  13. ^ «NJC–Sativa Records interview by Dhanu Le Noury at planetdnb.com». Archived from the original on 10 May 2006. Retrieved 6 September 2006.
  14. ^ «A Guy Called Gerald’s Silent Drum & Bass Protest by Benedetta Skrufff at tranzfusion.net». Archived from the original on 17 September 2006. Retrieved 6 September 2006.
  15. ^ «Red Bull Academy Interview Fabio – The Root To The Shoot». Archived from the original on 20 April 2008. Retrieved 4 September 2007.
  16. ^ «Liquid V Show Us The Bigger Picture». breakbeat.co.uk. Retrieved 6 September 2006.[dead link]
  17. ^ «Mike Bolton interview on rwdmag.com». Archived from the original on 25 October 2006. Retrieved 6 September 2006.
  18. ^ «Being Everything But The Girl». Salon. 28 September 1998. Archived from the original on 11 November 2007. Retrieved 26 January 2007.
  19. ^ «Bailey profile». BBC. Retrieved 6 September 2006.
  20. ^ «Makoto interview». 404audio.com. Archived from the original on 2 November 2006. Retrieved 6 September 2006.
  21. ^ «Ill Logic & Raf interview». breakbeat.co.uk. Archived from the original on 11 October 2006. Retrieved 6 September 2006.
  22. ^ Collin, Matthew. «Goldie». techno.de. Archived from the original on 15 March 2012. Retrieved 6 September 2006.
  23. ^ «Fabio». www.redbullmusicacademy.com. Retrieved 23 July 2021.
  24. ^ «Photek interview». native-instruments.com. Archived from the original on 20 March 2006. Retrieved 6 September 2006.
  25. ^ «MC XYZ interview at planetdnb.com». Archived from the original on 10 May 2006. Retrieved 6 September 2006.
  26. ^ a b c «Zinc interview – Hardware Bingo». Red Bull Academy. Archived from the original on 10 May 2010. Retrieved 4 September 2007.
  27. ^ Berman, Nigel (2002). «Goldie article». Insight. Nigel Berman. Archived from the original on 23 January 2013. Retrieved 6 September 2006.
  28. ^ «LTJ Bukem». knowledgemag.co.uk. Archived from the original on 27 September 2007. Retrieved 6 September 2006.
  29. ^ «History of drum & bass on London News». Archived from the original on 6 February 2007. Retrieved 18 January 2007.
  30. ^ «Klute». knowledgemag.co.uk. Archived from the original on 13 March 2007. Retrieved 6 September 2006.
  31. ^ «Forever And Ever Amen article on knowledgemag.co.uk». Archived from the original on 9 March 2007. Retrieved 6 September 2006.
  32. ^ «The Breaks». Jungle Breaks. Archived from the original on 4 August 2010. Retrieved 15 August 2010.
  33. ^ «Forever And Ever Amen article on knowledgemag.co.uk». Archived from the original on 9 March 2007. Retrieved 6 September 2006.
  34. ^ «TR-808». Retrieved 24 December 2006.
  35. ^ «Dom & Roland interview by Ben Willmott at knowledgemag.co.uk». Archived from the original on 24 July 2011. Retrieved 6 September 2006.
  36. ^ «Life in The Fast Lane: An Overview of Drum and Bass by George Broyer at drumbum.com». Archived from the original on 7 August 2011. Retrieved 6 September 2006.
  37. ^ a b «Red Bull Academy Interview Fabio – The Root To The Shoot». Archived from the original on 20 April 2008. Retrieved 4 September 2007.
  38. ^ «Remix Mag Interview with Rob Playford, drum and bass pioneer at remixmag.com». Archived from the original on 7 February 2007. Retrieved 5 October 2006.
  39. ^ «The Good Life, No Such Thing As Society», The Independent, 23 July 2003
  40. ^ Reynolds, Simon (2013). Energy Flash: A Journey Through Rave Music and Dance Culture. Soft Skull Press. When the drum and bass gradually fell into the orbit of techno, the MC — both as a samplesource taken from dancehall and rap records and as a live partner of the DJ in the club — began to disappear from the music.
  41. ^ «Goldie in Shanghai on youtube.com». YouTube. Retrieved 6 September 2006.
  42. ^ «MC Evolution feature on knowledgemag.co.uk». Archived from the original on 9 March 2007. Retrieved 6 September 2006.
  43. ^ Ferrigno. Ferrigno, Emily D. «The Dark Side: representing science fiction in drum ‘n’bass.» New Review of Film and Television Studies 9.01 (2011): 95-104. Vol. 01. pp. 95–104.
  44. ^ a b Bogdanov, Vladimir (2001). All music guide to electronica: the definitive guide to electronica. Rough Guides. pp. 225, 638, 140. ISBN 0879306289.[permanent dead link]
  45. ^ Ishkur (2005). «Ishkur’s guide to Electronic Music». Retrieved 1 June 2014.
  46. ^ Reynolds, Simon (2013). Energy Flash: A Journey Through Rave Music and Dance Culture. Soft Skull Press.
  47. ^ «Dubstep, Drumstep, and DNB». Brad Bator. 31 March 2011. Archived from the original on 9 March 2014. Retrieved 31 July 2015.
  48. ^ «WTF is Drumstep?». The Beatport Team. 4 February 2011. Archived from the original on 3 September 2015. Retrieved 31 July 2015.
  49. ^ «What is Drumstep». Most Addictive Music. 2 August 2016. Archived from the original on 1 August 2019. Retrieved 12 August 2019.
  50. ^ Shapiro, Peter (1 August 1999). Drum ‘n’ Bass: The Rough Guide. Rough Guides. p. 207. ISBN 1858284333.
  51. ^ Greene, Paul D.; Porcello, Thomas, eds. (1 March 2010). Wired for Sound: Engineering and Technologies in Sonic Cultures. Wesleyan University Press. p. 161. ISBN 978-0819565167.
  52. ^ a b Ishkur (2005). «Atmospheric drum and bass». Retrieved 1 June 2014.
  53. ^ a b Gilman, Ben. «A short history of Drum and Bass». Archived from the original on 29 May 2014. Retrieved 1 June 2014.
  54. ^ Ishkur (2005). «Liquid funk». Retrieved 1 June 2014.
  55. ^ Ishkur (2005). «Jazz step». Retrieved 1 June 2014.
  56. ^ Chris Christodoulou (2002). «Rumble in the Jungle: The Invisible History of Drum and Bass by Steven Quinn, in: Transformations, No 3 (2002)». Archived from the original on 10 November 2014. Retrieved 1 June 2014. the popularity of the sambass subgenre, exported to the dance clubs and pop charts of the UK by Brazil’s DJ Marky in the mid-2000s, or the Asian drum ‘n’ breaks scene, which draws on classical Indian music, bhangra and Bollywood film soundtracks.
  57. ^ «Slipping Into Darkness». The Wire. June 1996. Retrieved 31 January 2013.
  58. ^ Chris Christodoulou (2002). «Rumble in the Jungle: The Invisible History of Drum and Bass by Steven Quinn, in: Transformations, No 3 (2002)». Archived from the original on 10 November 2014. Retrieved 6 April 2014. Techstep is a subgenre of drum ‘n’ bass characterised by harsh noise, tonal dissonance and a discourse of sonic violence.
  59. ^ «2 Steps Back». The Wire. December 1997. Retrieved 31 January 2013.
  60. ^ «Raggacore article on lfodemon.com». Archived from the original on 17 February 2007. Retrieved 6 September 2006.
  61. ^ «A Guy Called Gerald feature at knowledgemag.co.uk». Archived from the original on 9 August 2011. Retrieved 6 September 2006.
  62. ^ «Remix Mag Interview with Rob Playford, drum and bass pioneer at remixmag.com». Archived from the original on 7 February 2007. Retrieved 5 October 2006.
  63. ^ ««Popular Musicology On Line Article «Big Tings Ah Gwan»: Junglist Music Takes Centre Stage, An Introduction to Jungle Music And An Enquiry Into Its Impact On The London Jazz Scene»«. Archived from the original on 16 February 2012. Retrieved 4 September 2007.
  64. ^ «Pitchshifter biography». Retrieved 16 May 2009.
  65. ^ a b «RAM Records». RAM Records. Retrieved 15 February 2017.
  66. ^ «About Us». Shogun Audio. Archived from the original on 16 July 2012.
  67. ^ «Eternal evolution: why drum’n’bass refuses to die». www.redbull.com. Retrieved 5 October 2017.
  68. ^ «Playaz Recordings — About». Facebook.
  69. ^ Beer, Nathan (12 August 2016). «V Recordings’ Bryan Gee Discusses History and Future of Drum & Bass + Premieres Intelligent Manners’ «How Sweet It Is»«. NEST HQ. Archived from the original on 23 November 2016. Retrieved 23 November 2016.
  70. ^ «Distribution feature at knowledgemag.co.uk». Archived from the original on 9 March 2007. Retrieved 6 September 2006.
  71. ^ «Announcement of bankruptcy on nu-urbanmusic.co.uk». www.nu-urbanmusic.co.uk. Retrieved 21 September 2012.
  72. ^ «Drum & Bass Keeps The Beat», Boston Globe, 6 February 2003.
  73. ^ «Liquid Drum and Bass is back! North America’s thriving scene of young producers is conquering the world with a fresh sound | B Music».
  74. ^ «Pirate Radio Stations — A Brief Timeline of the UK scene». www.fantazia.org.uk. Archived from the original on 6 October 2016. Retrieved 15 February 2017.
  75. ^ «Friction announces departure from Radio 1 & 1Xtra, Rene LaVice to takeover from November». www.ukf.com. 11 October 2017. Retrieved 8 January 2018.
  76. ^ «27/08/2014, D&B with Crissy Criss — BBC Radio 1Xtra». BBC. Retrieved 15 February 2017.
  77. ^ «Super Sunday Kool FM 94.5 | Nicky Blackmarket, Funky Flirt, Shabba D & Riddla D | Drum & Bass 1999». YouTube. Archived from the original on 11 December 2021. Retrieved 22 October 2021.
  78. ^ «D&B Soundclash Special, MistaJam — BBC Radio 1Xtra». BBC. Retrieved 15 February 2017.
  79. ^ Steven, Colin (26 September 2014). «Ministry Of Sound Radio Drops Drum & Bass». K Mag.
  80. ^ «The Prophecy on CIUT 89.5 FM». Facebook.com. Retrieved 22 October 2021.
  81. ^ «FreQuency on HD — HD98.3». hd983.com. Archived from the original on 16 February 2017. Retrieved 15 February 2017.
  82. ^ «The Pop Life», New York Times, 17 September 1997.
  83. ^ «Hot right now | full Official Chart History | Official Charts Company». Official Charts.
  84. ^ Hospital Records Radio on Forza Horizon 2, 2 September 2014, retrieved 29 April 2017
  85. ^ Hospital Records Radio returns for Forza Horizon 3, 27 September 2016, retrieved 29 April 2017
  86. ^ OUT NOW – ‘Forza Horizon 4: Hospital Soundtrack’, 26 October 2018, retrieved 15 December 2019
  87. ^ Flemyng, Jason; Fletcher, Dexter; Moran, Nick; Statham, Jason (28 August 1998), Lock, Stock and Two Smoking Barrels, retrieved 15 February 2017
  88. ^ «Various Artists: Johnny Was Motion Picture Soundtrack, Vol. 2. (Reggae from the Film) — Music on Google Play». play.google.com. Retrieved 16 January 2017.
  89. ^ «Music from Skins (UK) S1E03». TuneFind. Retrieved 15 February 2017.

External links[edit]

  • bassblog.pro — drum and bass mixes, since 2009
  • t.me/bassblogpro — drum and bass mixes on Telegram
  • DnbLyrics.com — the biggest collection of drum and bass lyrics
  • History of drum & bass — a BBC timeline with track listings, quotes and samples

̈ɪbeɪs I
1. сущ.
1) основа, основание;
базис to establish, set up a base ≈ создать базу advanced, forward, main base ≈ главное основание, главная причина Henry’s charter was at once welcomed as a base for the needed reforms. ≈ Генрихова хартия была сразу единодушно воспринята как основа столь необходимых реформ.
2) база;
опорный пункт air, air-force base ≈ военно-воздушная база army, military base ≈ военная база missile base ≈ ракетная база naval base ≈ морская база
3) спорт место старта
4) «дом» (в играх) ;
база (в бейсболе) get to first base
5) подножие( горы)
6) архит. пьедестал, цоколь;
фундамент
7) хим. основание
8) грам. корень;
основа
9) полигр. ножка литеры;
колодка для клише;
фацетная доска
10) тех. база (один из тре х электродов транзистора)
11) геральдика нижняя часть щита
12) геом. основание
13) матем. основание (логарифма, степени, системы счисления) The base of our system of numeration is
10. ≈ Мы используем систему счисления с основанием 10, мы используем десятеричную систему счисления. ∙ change one’s base power base be off one’s base
2. гл.
1) базировать, размещать войска The American troops were based in Korea. ≈ Американские войска были расположены в Корее.
2) базировать, обосновывать;
основывать, строить base on base upon base oneself upon smth. Syn: found, ground II
1. прил.
1) низкий в моральном или социальном смысле а) низкий;
низменный, подлый, грязный Foolish sinners will submit to the basest servitude, and be attendants of swine. ≈ Неразумным грешникам достанется самая грязная работа, надзирать за свиньями в хлеву (комментарии Бекстера к евангелию от Луки) Syn: mean, low, ignoble б) низкого социального статуса или происхождения в) незаконнорожденный г) архаич. несвободный
2) о качестве металлов и сплавов а) неблагородный, простой, окисляющийся( о металлах) of base alloy б) смешанный( о сплаве благородного металла с неблагородным) ;
поддельный (сплавы благородных металлов с неблагородными использовались фальшивомонетчиками) They searched his pockets, and found all his copper was base. ≈ Они обыскали его и выяснили, что все его медные монеты были поддельные. base coin
3) юр. условный, неокончательно установленный
4) исходный, начальный, первоначальный base period
5) низкого роста, небольшого размера A crowd of monks with base foreheads. ≈ Толпа низколобых монахов.
6) низкокачественный, дрянной base Latin
2. гл., уст.
1) принижать;
ниспровергать, повергать ниц To base at the feet of his conqueror the crown which he came unjustly by. ≈ Положить к ногам своего победителя корону, которая досталась ему не по праву.
2) понижать в звании;
унижать Love weakens strength, and bases honour. ≈ Любовь лишает сил, и к тому же унижает.
3) разбавлять благородный металл каким-либо другим( в сплаве) III прил.;
уст.;
= bass III

основа, основание;
базис;
база;
низ, дно — mountain * подножие горы — * of the great pyramid основание великой пирамиды — * of the skull (анатомия) основание черепа — * of a leaf (ботаника) пазуха листа — * of a cloud, cloud * (метеорология) нижняя сторона /граница/ облака;
основание /базис/ облака основа, основание, основной момент, пункт — a sound * for reform прочное основание реформы — a clear * for action ясный план действий — to stand on a sound * стоять на твердой почве( о выводах и т. п.) — the * of his thought runs true основа его рассуждений верна база;
опорный пункт — air * военно-воздушная база — supply * база снабжения — the * of operations( военное) основной район опорных пунктов преим (военное) (стартовая) площадка — launching * стартовая позиция( ракеты) (военное) орудийная платформа (математика) основание (геометрической фигуры) (математика) основание (системы счисления логарифмов) (строительство) основание, донная часть;
фундамент (архитектура) пьедестал, цоколь — * of a statue пьедестал статуи (техническое) фундаментная плита;
основная рама (машины) ;
основная доска( прибора) (техническое) штатив (геология) подошва (тж. * surface) (геология) подстилающий слой, подстилающая порода (геодезия) базис (электротехника) цоколь (лампы) ;
изолирующее основание (рубильника и т. п.) (кинематографический) подложка( химическое) основание (полиграфия) ножка литеры, подставка клише основа (слова) (спортивное) место старта;
стартовая площадка или линия — home * цель, финиш( бейсбол) «дом» (в играх) (военное) дно снаряда;
запоясковая часть снаряда > off * (американизм) необоснованный, неуместный( об утверждении) ;
ошибающийся, заблуждающийся, далекий от истины;
врасплох, неожиданно — (to be) off one’s * (быть) не в своем уме;
винтика не хватает — to get to first * (американизм) добиться первого /первоначального/ успеха (в чем-л.) — to reach home * успешно закончить дело основной, базисный;
фундаментальный базовый( специальное) основной — * rock (геология) основная порода — * pay (экономика) основная заработная плата;
(военное) основное денежное довольствие — * map рабочая схематическая карта — * circle( техническое) основная окружность( зубчатого зацепления) — * point (топография) основной ориентир — * piece( военное) основное орудие — * salary тарифная ставка (оплаты труда) базовый;
относящийся к базе — * camp базовый лагерь( альпинистов и т. п.) ;
центральный поселок( лесорубов и т. п.) — * depot( военное) базовый склад — * area (военное) район базирования — * area soldier( военное) (разговорное) тыловик — * hospital( военное) базовый госпиталь базисный — * year (экономика) базисный год — * time норма /норматив/ времени — * price( экономика) базисная цена( военное) донный — * charge донный заряд (авиация) наземный (on, upon) основывать, обосновывать — *d on experiment основанный на опыте, опирающийся на опыты — bank-notes *d on gold банкноты, обеспеченные золотом базировать, размещать войска (строительство) фундировать низкий, низменный, подлый — * act низкий поступок — * person подлая личность, гнусный тип — * ingratitude черная неблагодарность — * mind подлая душонка — of * descent низкого происхождения — from * motives из низменных побуждений нижний — B. Egypt( устаревшее) Нижний Египет низкий;
негромкий — * sound низкий звук( устаревшее) низкорослый, невысокий низкокачественный;
некачественный — a cheap and * imitation дешевая низкопробная подделка — * oil сырая нефть — * ore бедная руда фальшивый, неполноценный или низкого достоинства (о монете) зазорный — no needed service is to be looked upon as * всякий труд почетен неблагородный, окисляющийся (о металлах) низкопробный( о сплаве) простонародный, грубый, испорченный (о языке) — * Latin вульгарная /народная/ латынь — * langauge испорченный /засоренный/ язык;
грубые /похабные/ выражения (устаревшее) незаконный, незаконнорожденный — * son внебрачный сын (юридическое) преим. (историческое) принудительный;
рабский, крепостной — * tenure крепостная система землепользования — * service отработка, барщина — * estate низшее сословие;
крепостные крестьяне игра в бары (тж. prisoner’s *)

base уст. = bass ~ база;
опорный пункт ~ база ~ базировать, основывать;
to base oneself( upon smth.) опираться( на что-л.) ~ базис ~ «дом» (в играх) ;
игра в бары (тж. prisoner’s base) ~ закладывать основание ~ исходный;
base period( year) исходный период( год) ~ грам. корень (слова) ~ спорт. место старта ~ неблагородный, простой, окисляющийся (о металлах) ;
of base alloy низкопробный ~ низкий;
низменный, подлый ~ полигр. ножка литеры;
колодка для клише;
фацетная доска ~ основа, основание;
базис ~ основа ~ хим. основание ~ основание ~ основание системы счисления ~ основывать ~ панель ~ подложка ~ подножие (горы) ~ архит. пьедестал, цоколь;
фундамент ~ юр. условный, неокончательно установленный

~ базировать, основывать;
to base oneself (upon smth.) опираться (на что-л.)

~ исходный;
base period (year) исходный период (год) period: base ~ базисный период

to be off one’s ~ амер. разг. быть не в своем уме to be off one’s ~ амер. разг. нелепо заблуждаться (about — в чем-л.)

knowledge ~ вчт. база знаний knowledge ~ база знаний

monetary ~ денежная база monetary ~ монетарная база

number ~ вчт. основание системы счисления

~ неблагородный, простой, окисляющийся (о металлах) ;
of base alloy низкопробный

rate ~ база для исчисления тарифа

Англо-русские и русско-английские словари и энциклопедии. English-Russian and Russian-English dictionaries and translations

Англо-русский перевод DRUM AND BASS

Драм-энд-бэйс


American English-Russian dictionary.

     Американский Англо-Русский словарь.
2012


На основании Вашего запроса эти примеры могут содержать грубую лексику.


На основании Вашего запроса эти примеры могут содержать разговорную лексику.

Перевод «драм-н-бэйс» на английский


Стиль музыки — от классической до драм-н-бэйс — зависит от «тех эмоций, которые я стараюсь в себе пробудить.



The nature of the music — from classical to drum and bass — depends on the emotion I’m trying to evoke in myself.


На протяжении следующих трёх лет он работал музыкальным продюсером для нескольких местных групп жанра драм-н-бэйс, брейкбит и металл, в те времена он время от времени использовал псевдоним «Anscenic».



Over the next three years he worked as a record producer for several local drum and bass, breakbeat and metal bands, during which time he occasionally used the stage name «Anscenic».


В конце 1990-х годов австрийский дуэт Kruder & Dorfmeister популяризовал стиль, создавая ремиксы поп, хип-хоп и драм-н-бэйс песен под влиянием соул-джаза 70-х годов.



In the late 1990s, the Austrian duo Kruder & Dorfmeister popularized the style with their downtempo remixes of pop, hip-hop, and drum and bass tracks with influences of the ’70s soul jazz.


Хоулетт также был сопродюсером трека «Immunize» австралийской драм-н-бэйс группы Pendulum, вышедшего в 2010-м.



Howlett was a co-producer on the track «Immunize» from Australian drum and bass act Pendulum’s third album Immersion, which was released in 2010.


Микс был записан в разгар популярности дабстепа и имеет широкий спектр жанров, таких как драм-н-бэйс, french house, дабстеп и электроника.



The mix was recorded at the height of the dubstep popularity and features a wide variety of genres such as; Drum and Bass, French House, Dubstep and Electronica.


«Cheer Up» — это данс-поп песня, которая содержит в себе несколько жанров, включая хип-хоп, tropical house и драм-н-бэйс; это сочетание было описано как «яркий поп».



«Cheer Up» is a dance-pop song that incorporates multiple genres, including hip hop, tropical house, and drum and bass; this blend was described as «color pop».


Редактор Рор Cultured Бенс Иллес назвал пластинку «очень мрачным трип-хоп-альбомом», на который повлияли драм-н-бэйс, транс и даже элементы джаза и альтернативного рока.



Moreover, Pop Cultured editor Bence Illés wrote that it is a «very dark trip hop album», that was influenced by drum and bass, trance, and even elements of jazz and alternative rock.


Sigma — британский драм-н-бэйс дуэт, в составе которого выступают Кэмерон Эдвардс и Джо Лензи.



Sigma is a British drum and bass duo consisting of Cameron Edwards and Joe Lenzie.


Согласно New York Times, музыка, связанная с сипанком, представляет собой «крохотный» поджанр, заимствующий из таких стилей, как витч-хаус, чиптюн, драм-н-бэйс и южный рэп.



According to The New York Times, seapunk music «constitutes a tiny music subgenre» that contains elements of witch house, chiptune, drum and bass and Southern rap.


Я слушал хип-хоп, драм-н-бэйс, ездил на Cosmic party в Fridge в Лондоне в 1990 году, где диджеем был Soul II Soul, а также ударился головой в подвале одного паба, где Chemical Brothers играли вживую.



I listened to hip hop, drum and bass, went to Cosmic parties, to the Fridge in London in 1990 where Soul II Soul were DJing, and banged my head in the basement of a pub where the Chemical Brothers did their thing live.


Scorn связан с KK Records, Invisible Records, Hymen и с совсем недавнего времени с важнейшим американским лейблом драм-н-бэйс направления OHM Resistance, с которым Мик Харрис ранее имел связи относительно других своих проектов.



Scorn has been associated with KK Records, Invisible Records, Hymen and most recently seminal US drum and bass label OHM Resistance, to which Harris had earlier ties to with other projects.


Так, например, в обзоре The Fragile Стив Купер пишет, что альбом сочетает разнообразные приёмы, такие как соло на фортепиано в «The Frail» и элементы драм-н-бэйс в «Starfuckers, Inc.».



Reviewing The Fragile, critic Steve Cooper noted that the album juxtaposes widely varied genres, such as solo piano in «The Frail» and drum and bass elements in «Starfuckers, Inc.»


Канадский драм-н-бэйс дуэт Му Sister Ocean записал версию песни в размере 4/4 для своего альбома Function Control Option Command.



Canadian bass & drum duo My Sister Ocean recorded a version in 4/4 time for their album Function Control Option Command.


The Love Club EP заканчивается драм-н-бэйс песней с влиянием трип-хопа, «Biting Down», в которой представляется «футуристическая борьба барабанных ударов».



The Love Club EP concludes with the trip hop-influenced drum and bass number «Biting Down», featuring «futuristic war drum thump».


Кит Фарли из AllMusic отметил, что «альбом отражает художественное использование семплированных брейкбитов — впервые появившихся на альбомах Art of Noise — с намёками на хип-хоп 80-х плюс их эквивалент 90-х, драм-н-бэйс».



AllMusic’s Keith Farley notes that «the album charts the artistic use of sampled breakbeats — pioneered by the Art of Noise themselves — with nods to ’80s hip-hop plus their ’90s equivalent, drum’n’bass


Играйте гимн на ложках, делайте его как рэп, фолк, трэш-металл, оперу или драм-н-бэйс.



Play the anthem on spoons, do it as rap, folk, opera, grime or drum ‘n’ bass.


Это была культурная граница германской техно движения (Acid House, драм-н-бэйс, трип-хоп, транс, и т.д…) Запросила ресурсами для выпуска своих композиций.



It was the cultural boundary Germanic techno movement (acid house, drum ‘n’ bass, trip hop, trance, etc…) Sought resources to produce his compositions.


Нейромонах Феофан — музыкальный (нЭУрофанк) проект из Санкт-Петербурга, исполняющий музыку, стилизованную под «древнерусский» драм-н-бэйс.



Neuromonakh Feofan (Russian: HeйpoMoHáx ФeoфáH, lit. ‘Neuromonk Feofan’) is a musical project from St. Petersburg, Russia, performing music in drum ‘n’ bass styles.


Drum ‘n’ Bass — он же Драм-н-бэйс, DnB, D&B и другие не менее популярные аббревиатуры обозначающие прекрасный динамичный жанр электронной музыки.



Drum’n’Bass radio — aka Drum and bass, DnB, D&B and other popular abbreviation of beautiful dynamic genre of electronic music.


Scorn связан с KK Records, Invisible Records, Hymen и с совсем недавнего времени с важнейшим американским лейблом драм-н-бэйс направления OHM Resistance, с которым Мик Харрис ранее имел связи относительно других своих проектов.



Scorn has been associated with KK Records, Invisible Records, Hymen and most recently seminal US drum and bass label OHM Resistance, to which Harris had earlier ties to with other projects.

Ничего не найдено для этого значения.

Результатов: 20. Точных совпадений: 20. Затраченное время: 35 мс

Documents

Корпоративные решения

Спряжение

Синонимы

Корректор

Справка и о нас

Индекс слова: 1-300, 301-600, 601-900

Индекс выражения: 1-400, 401-800, 801-1200

Индекс фразы: 1-400, 401-800, 801-1200

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Corpus name: OpenSubtitles2018. License: not specified. References: http://opus.nlpl.eu/OpenSubtitles2018.php, http://stp.lingfil.uu.se/~joerg/paper/opensubs2016.pdf

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Как пишется драм картридж
  • Как пишется достань багаж
  • Как пишется доставке или доставки правильно
  • Как пишется доставка товара
  • Как пишется досписание или до списание