Как пишется софт скиллс на английском

  • 1
    личные качества

    Универсальный русско-английский словарь > личные качества

  • 2
    навыки межличностного общения

    Универсальный русско-английский словарь > навыки межличностного общения

  • 3
    навыки работы с людьми

    Универсальный русско-английский словарь > навыки работы с людьми

  • 4
    менее дефицитные специальности

    Универсальный русско-английский словарь > менее дефицитные специальности

  • 5
    навыки, выработка которых не требует длительного обучения

    Универсальный русско-английский словарь > навыки, выработка которых не требует длительного обучения

  • 6
    недостаточные навыки

    Универсальный русско-английский словарь > недостаточные навыки

  • 7
    социальная компетенция

    Универсальный русско-английский словарь > социальная компетенция

  • 8
    социальные навыки

    Универсальный русско-английский словарь > социальные навыки

См. также в других словарях:

  • Soft skills — is a sociological term which refers to the cluster of personality traits, social graces, ability with language, personal habits, friendliness, and optimism that mark people to varying degrees. Soft skills complement hard skills, which are the… …   Wikipedia

  • soft skills — UK US noun [plural] ► WORKPLACE, HR people s abilities to communicate with each other and work well together: »We are focusing on soft skills such as team building and communications. »Soft skills and appearance are becoming more important in… …   Financial and business terms

  • Soft Skills — The character traits and interpersonal skills that characterize a person s relationships with other people. In the workplace, soft skills are considered a complement to hard skills, which refer to a person s knowledge and occupational skills.… …   Investment dictionary

  • Soft Skills — Soziale Kompetenz, häufig auch Soft Skills genannt, bezeichnet den Komplex all der persönlichen Fähigkeiten und Einstellungen, die dazu beitragen, das eigene Handeln von einer individuellen auf eine gemeinsame Handlungsorientierung hin… …   Deutsch Wikipedia

  • Soft skills — Soziale Kompetenz, häufig auch Soft Skills genannt, bezeichnet den Komplex all der persönlichen Fähigkeiten und Einstellungen, die dazu beitragen, das eigene Handeln von einer individuellen auf eine gemeinsame Handlungsorientierung hin… …   Deutsch Wikipedia

  • soft skills — N PLURAL Soft skills are interpersonal skills such as the ability to communicate well with other people and to work in a team. Ant: hard skills …   English dictionary

  • soft skills —    application and discipline    If not taught in the home, hardest of all to acquire at school:     There are also problems with many basic skills such as literacy and numeracy and there are difficulties with soft skills such as the ability to… …   How not to say what you mean: A dictionary of euphemisms

  • soft skills — /ˈsɒft skɪlz/ (say soft skilz) plural noun skills relating to interaction with other people, as the ability to communicate well, display emotional empathy, resolve conflicts, be an effective leader, etc., especially such skills as applied in the… …  

  • Soft Skills — soziale Fähigkeiten; mit Menschen können (umgangssprachlich); Sozialkompetenz; soziale Kompetenz …   Universal-Lexikon

  • Soft Skill — Soziale Kompetenz, häufig auch Soft Skills genannt, bezeichnet den Komplex all der persönlichen Fähigkeiten und Einstellungen, die dazu beitragen, das eigene Handeln von einer individuellen auf eine gemeinsame Handlungsorientierung hin… …   Deutsch Wikipedia

  • Soft skill — Soziale Kompetenz, häufig auch Soft Skills genannt, bezeichnet den Komplex all der persönlichen Fähigkeiten und Einstellungen, die dazu beitragen, das eigene Handeln von einer individuellen auf eine gemeinsame Handlungsorientierung hin… …   Deutsch Wikipedia


На основании Вашего запроса эти примеры могут содержать грубую лексику.


На основании Вашего запроса эти примеры могут содержать разговорную лексику.

soft skills

мягкие навыки

мягких навыков

мягкими навыками

мягким навыкам

гибкие навыки

мягких навыках

гибких навыков

социальных навыков

умственных навыков

навыки межличностного общения

умственные навыки

социальные навыки

навыков межличностного общения

мягкие» навыки


Soft skills should not be overlooked.


Soft skills are increasingly important in this day and age.



Действительно, soft skills становятся все более и более важными в наши дни.


Soft skills are hard to measure.


Soft skills are difficult to measure.


In Soft skills oriented to project management, team management and negotiation



В мягких навыков ориентированных на управление проектами, управление командой и переговоров


Soft skills complement hard or technical skills for productive workplace performance and everyday life competencies.



Мягкие навыки дополняют сложные, также известные как технические, для продуктивной работы на рабочем месте и мастерства повседневной жизни.


At the interview, their main task is to evaluate your Soft skills.



На собеседовании основной их задачей является оценить ваши Soft skills.


Soft skills: 7 things leaders should never do in email



Мягкие навыки: 7 вещей, которые руководители никогда не должны допускать в электронной почте


Soft skills are non-professional skills that are not related to the official duties of a person.



Soft skills — это надпрофессиональные навыки, не связанные с должностными обязанностями человека.


Soft skills aren’t easy to measure.


Soft skills and com- petences in research methods are part of the study program.



Мягкие навыки и компетенции, как в методах исследования являются частью учебной программы.


Soft skills are not that measurable.



Soft skills не поддаются количественному измерению.


Soft skills, on the other hand, are less tangible and difficult to measure.



Напротив, Soft Skills не осязаемы и менее поддаются измерению.


Soft skills are more important than hard skills.



Для нас наиболее важны soft skills по сравнению с hard skills.


Soft skills such as communication, problem solving, and creative thinking are extremely valuable and desirable to employers.



Мягкие навыки, такие как общение, решение проблем и творческое мышление, чрезвычайно ценны и желательны для работодателей.


Soft skills relate to the way in which those employees perform those tasks.



Мягкие навыки связаны с тем, как эти сотрудники выполняют эти задачи.


Soft skills are skills that cannot be easily traced, verified, and clearly demonstrated.



Soft skills — навыки, проявление которых сложно отследить, проверить и наглядно продемонстрировать.


Soft skills are often linked to personal qualities and people skills.



Soft skills прежде всего связаны с личными качествами и социальными навыками.


Soft skills are a critical component of professional success.



На сегодняшний день Soft skills являются важнейшими составляющими профессионального успеха.


Soft skills, such as communication, teamwork and presentation skills, are integrated throughout the curriculum.



Мягкие навыки, такие как общение, совместная работа и навыки презентации, интегрированы в учебную программу.

Ничего не найдено для этого значения.

Результатов: 823. Точных совпадений: 823. Затраченное время: 77 мс

Documents

Корпоративные решения

Спряжение

Синонимы

Корректор

Справка и о нас

Индекс слова: 1-300, 301-600, 601-900

Индекс выражения: 1-400, 401-800, 801-1200

Индекс фразы: 1-400, 401-800, 801-1200

Soft skills, also known as power skills, common skills or core skills, are skills applicable to all professions.[1][2][3][4] These include critical thinking, problem solving, public speaking, professional writing, teamwork, digital literacy, leadership, professional attitude, work ethic, career management and intercultural fluency. This is in contrast to hard skills, which are specific to individual professions.[5][6][7]

The word «skill» highlights the practical function. The term alone has a broad meaning, and describes a particular ability to complete tasks ranging from easier ones like learning how to kick a ball[6] to harder ones like learning to be creative.[6] In this specific instance, the word «skill» has to be interpreted as the ability to master hardly controlled actions.

History[edit]

The term «soft skills» was created by the U.S. Army in the late 1960s. It refers to any skill that does not employ the use of machinery. The military realized that many important activities were included within this category, and in fact, the social skills necessary to lead groups, motivate soldiers, and win wars were encompassed by skills they had not yet catalogued or fully studied.
Since 1959, the U.S. Army has been investing a considerable amount of resources into technology-based development of training procedures. In 1968 the U.S. Army officially introduced a training doctrine known as «Systems Engineering of Training» covered in the document CON Reg 350-100-1.[8][9]

PG Whitmore cited the CON Reg 350-100-1 definition: «job-related skills involving actions affecting primarily people and paper, e.g., inspecting troops, supervising office personnel, conducting studies, preparing maintenance reports, preparing efficiency reports, designing bridge structures.»[10]

In 1972, a US Army training manual began the formal usage of the term «soft skills».[11]
At the 1972 CONARC Soft Skills Conference, Dr. Whitmore presented a report[12][13][14] aimed at figuring out how the term «soft skills» is understood in various CONARC schools. After designing and processing a questionnaire, experts formulated a new tentative definition: «Soft skills are important job-related skills that involve little or no interaction with machines and whose application on the job is quite generalized.»[12][14]

They further criticized the state of the concept then as vague with a remark «in other words, those job functions about which we know a good deal are hard skills and those about which we know very little are soft skills.» Another immediate study by them also concluded in a negative tone.[12]

Psychologist Nicholas Humphrey famously stated that social intelligence, rather than qualitative intelligence, defines humans. Many industries today give prominence to the soft skills of their employees. Some companies now offer professional training of soft skills to their employees.

Concept[edit]

Soft skills are personal attributes that enable someone to interact effectively. These skills can include social graces, communication abilities, language skills, personal habits, cognitive or emotional empathy, time management, teamwork and leadership traits. A definition based on review literature explains soft skills as an umbrella term for skills under three key functional elements: people skills, social skills, and personal career attributes.[2]

The importance of soft skills lies in the fact that they are not restricted to a specific field. These thinking dispositions consist of a group of abilities that can be used in every aspect of people’s lives, without any need to readapt them based on the situation. Their ductility helps “people to adapt and behave positively so that they can deal effectively with the challenges of their professional and everyday life”.[15] Soft skills make people flexible in a world which keeps changing.

Interest in soft skills has increased over the years. The more research that is conducted, the more people understand the relevance of this concept. The huge amount of fund companies and worldwide organizations are investing in the training and development of this field shows this interest. The European Commission launched the program Agenda for new skills and jobs in 2012 in order to train and explain to young adults this new set of skills.[15]

In the 21st century, soft skills are a major differentiator, a sine qua non for employability and success in life.[16] The Nobel Prize-winning economist James Heckman claims that “soft skills predict success in life, that they casually produce that success, and that programs that enhance soft skills have an important place in an effective portfolio of public policies”.[15] The significance employers give to the topic is shown by the fact that soft skills are now as important as GPA (once considered the most important factor in making decisions) in hiring a new worker.[15]

The high request, and the broadly diffused confusion about the meaning and the training of soft skills represent two elements that can explain the lack of soft skills in the job market. Employers struggle to find leaders and worker able to keep up with the evolving job market. The problem is not limited to young people who are looking for a job, but also for actual employees. A 2019 survey by the Society for Human Resource Management found that three-quarters of employers have a hard time finding graduates with the soft skills their companies need.[17]

Versus hard skills[edit]

“Hard skills include technical or administrative competence”.[18] Soft skills are commonly used to “refer to the “emotional side” of human beings in opposition to the IQ (Intelligent Quotient) component related to hard skills».[15] Hard and soft skills are usually defined as similar concepts or complements. This fact demonstrates how these two different types of abilities are strictly related.

Hard skills were the only skills necessary for career employment and were generally quantifiable and measurable from an educational background, work experience or through interview. Success at work seemed to be related solely to the technical ability of completing tasks. For this reason, employer and companies used to hire new people based only on their objective competencies. This clarifies why nowadays people with good soft skills are in such shorter supply than workers with good hard skills.

The trend has changed in the last years, in part due to more businesses adopting a hybrid work environment.[19] Hard skills still represent a fundamental aspect, but soft skills equaled them for importance. According to the leadership professor Robert Lavasseur, most of the researchers he interviewed in this field  “rated soft skills higher than technical skills”.[18] Studies by Stanford Research Institute and the Carnegie Mellon Foundation among Fortune 500 CEOs confirm this idea establishing that 75% of long term job success resulted from soft skills and only 25% from technical skills (Sinha, 2008). Another study found that 80% of achievements in career are determined by soft skills and only 20% by hard skills.

In employment sectors that have seen rapid growth, employers have stated that newly graduated employees possess a skill gap. This skill gap resides between soft and hard skills, these newly graduated employees possess the hard skills required and expected, but are lacking the soft skills.[20]

Measurement[edit]

Studies by the OECD in 2015 suggested soft skills can be meaningfully measured within cultural and linguistic boundaries. Such measures include a combination of methods that include self-reported personality, behavioural surveys and objective psychological assessments. These measurements can be improved by collecting data from multiple sources across learning contexts such as the school environment, family context and the wider community and triangulating the data (OECD, 2015).[21]

This is because surveys can be subject to bias and having multiple sources such as self, teacher, peer and parental reporting can provide unique perspectives on student’s skills as well as infer latent personality (John and De Fruyt, 2014).[22]  In addition, anchoring vignettes is another method that can be implemented to lessen biases and increase data quality as well as improve cross-cultural comparability of soft skill assessments (King, Murray, Salomon, and Tandon, 2003;[23] Kyllonen and Bertling, 2014[24]).

Education[edit]

Because of their rising importance, the need to teach soft skills has become a major concern for educators and employers all over the world.[25][26] Because soft skills are poorly defined, teaching them is more challenging, compared to classical skills. For this reason, the first step consists of understanding how to evaluate them, so that educators can track student progress.

As for teaching, evaluating soft skills is harder than technical skills. “Quizzes or exams cannot accurately measure interpersonal and leadership skills”.[27] Group projects seem to be a good way to develop soft skills, but evaluating them still represents a hard obstacle. Researchers consider peer evaluation a good compromise between working in groups and an objective evaluation. The researches conducted on this topic reported both positive and negative results.[27] The study carried out by professor Zhang of Georgia Southern University, although with few participants, “is an initial step in designing and validating a peer assessment scale”.[27]

“The development of soft skills is much more difficult than the development of hard skills because it requires actively interacting with others on an ongoing basis and being willing to accept behavioral feedback”.[18] While hard skills can be learned studying from a book or from individual training, soft skills needs a combination of environment and other people to be mastered. For this reason, learning doesn’t depend solely on the person, but it is influenced by different factors that make the education harder and unpredictable.

Training transfer, “defined as the extent to which what is learned in training is applied on the job and enhances job-related performance”,[28] is another reason why the education of soft skills is hard. “Prior research and anecdotal evidence has emphasized that soft-skills training is significantly less likely to transfer from training to job than hard-skills training”.[28] This forces companies and organizations to invest more money and time in training, and not all are willing to do it.[28]

The OECD ‘’Future of Education and Skills 2030’’ report released in 2019 highlighted the growing importance of soft skills in education due to trends such as globalization and rapid advancements in technology and artificial intelligence, which demand changes of the labor market and the skills future workers require in order to succeed. It says, «to remain competitive, workers will need to acquire new skills continually, which requires flexibility, a positive attitude towards lifelong learning and curiosity».[29]

Research has been conducted investigating the transfer of soft skills and knowledge through formats such as play (DeKorver, Choi and Town, 2017[30]) as well as project-based learning (Lee and Tsai, 2004[31]). Another key finding from the literature is that in order to maximize benefits of soft skills over the long-term, they should be focused on young children particularly from the age of 1 – 9 years old. Nobel prize winners Heckman and Kautz (2012[32]) provided evidence of this in their analysis of the Perry Preschool Soft Skills program, where they found how personality traits can be changed in ways that produce beneficial life outcomes. The program involved teaching social skills to 3 and 4-year-old children from low income black families with initial IQ scores below 85 at age 3. 128 children participated in the four year high-quality preschool education program which emphasized active learning. The children were involved in activities designed to develop their decision making and problem solving skills and that were planned, executed and reviewed by the children themselves with support from adults. Teachers also paid weekly 1.5 hour visits to each student’s home to involve the mother in the educational process and help implement the preschool curriculum at home.

This longitudinal study was evaluated using randomized controlled trials (RCT). It was found that the group which experienced the enrichment preschool program compared to the control group which didn’t participate had significantly more positive life outcomes than their peers by the age of 40. This included that 60% of the program group earned more per year (over US$20,000) as compared to the 40% that the non-program group. In addition, 77% of the program group graduated high school whereas only 60% of the non-program group graduated. Other life outcomes included program school participants were less likely to get arrested, owned their own home and car and had fewer teenage pregnancies (Heckman and Kautz, 2012[32]).
Evidence from other studies are consistent with the findings from the Perry Preschool Program, such as data from Project STAR (Student/Teacher Achievement Ratio) carried out by Krueger and Whitmore (2001[33]) and Project PATHS (Promoting Alternative Thinking Strategies) that teaches self-control, emotional awareness and social-problem skills aimed at elementary school children (Bierman et al., 2010[34]). Both studies have found implementing soft skills education to small groups of children at a young age have led to significantly higher wages in early adulthood compared to their peers and other lifetime successes (Dee and West, 2011;[35] Durlak et al., 2011[36]).

Metacognition[edit]

The same OECD report emphasized the importance of metacognitive skills for lifelong learning. Metacognition amounts to thinking about one’s thinking. More specifically, it refers to the processes used to assess one’s understanding. It includes critical thinking, reflection, and awareness of oneself as a thinker and a learner (Chick, 2013). With increasing automation, purely cognitive or professional skills no longer suffice to navigate this VUCA world (volatile, uncertain, complex, and ambiguous) (Yeo, 2019,[37] OECD 2015.[21]

Employment[edit]

According to the OECD’s Skills Outlook 2019 report, life-long learning or metacognition, is becoming more necessary for employment and for handling a future environment of increased uncertainty. The report states, ‘humans are likely to be able to handle uncertainty better than AI,’ as an artificial intelligence can complete specific tasks efficiently, but cannot be easily programmed to account for the uncertainty and unexpected complexity encountered in working with humans or for human customers. Put another way, soft skills are very difficult to code. In contrast, humans can respond more readily to uncertainty, volatility, complexity, and ambiguity, through being adaptable learners and being able to readily adopt, develop, and discard their beliefs and their understanding of the world, when given a new context (OECD, 2019[38]). That said, humans sometimes fail to adapt productively, and machines, in many cases, lack those capacities entirely (Laukkonen, Biddell and Gallagher, 2018[39]).

Criticism[edit]

While «soft skills» have become increasingly taught in educational programs worldwide, some scholars have shown the inconsistent usage of the term, as well as the ways it is used to control, rather than empower, employees. Deborah Cameron, for example, shows that the growing focus on «communication» skills among service providers in the UK has limited workers’ forms of expression and produced uniform conversational codes.[40] Kori Allan demonstrates that state-run integration programs for new immigrants in Canada, employ the focus on soft skills so that individuals adopt the interpersonal cultural norms of Canadian society.[41] In China, the Ministry of Education has sought to promote students’ self-expression and communicational skills at the expense of exam-driven learning, yet the difficulty in measuring these abilities,[42] and moreover the fact that these abilities are more easily identified among the urban elite rather than democratically accessible,[43] has curtailed much of these efforts. As Gil Hizi shows, rather than being treated as objectively recognized abilities necessary for the job market, people in China who foster soft skills regard themselves as becoming more individualistic and cosmopolitan in contrast to the demands of their local culture.[44]

See also[edit]

  • Basic interpersonal communicative skills
  • DISCO — European Dictionary of Skills and Competences
  • Empathy
  • Life skills
  • Theory of multiple intelligences
  • 21st century skills
  • Vocational skills

References[edit]

  1. ^ «Why «power skills» is the new term for soft skills in the hybrid work world». 18 February 2022.
  2. ^ a b «NACE Defines Career Readiness, Identifies Key Competencies». National Association of Colleges and Employers. Retrieved 9 March 2021. The National Association of Colleges and Employers, through a task force of college career services and HR/staffing professionals, has developed a definition, based on extensive research among employers, and identified eight competencies associated with career readiness.
  3. ^ Tritelli, David (20 January 2015). «Employers Judge Recent Graduates Ill-Prepared for Today’s Workplace, Endorse Broad and Project-Based Learning as Best Preparation for Career Opportunity and Long-Term Success». Association of American Colleges and Universities. Retrieved 9 March 2021.
  4. ^ «Core competencies — importance of a set of base transferable skills». National Skills Commission. Australian government. Retrieved 4 July 2021.
  5. ^ Workforce connections: Key soft skills that foster youth workforce success, Child Trends, June 2015
  6. ^ a b c Claxton, Guy; Costa, A.; Kallick, Bena. «Hard thinking about soft skills». Educational Leadership. 73: 60–64.
  7. ^ «The Core Leadership Skills You Need in Every Role». Center for Creative Leadership. 24 November 2020. Retrieved 30 May 2021.
  8. ^ CON Reg 350-100-1 (PDF), Fort Monroe, Virginia: UNITED STATES CONTINENTAL ARMY COMMAND, 1968, retrieved November 21, 2016
  9. ^ Silber, K.H. & Foshay, W.R., Handbook of Improving Performance in the Workplace, Instructional Design and Training Delivery, John Wiley & Sons 2009, ISBN 9780470190685, p.63
  10. ^ CON Reg 350-100-1, as cited in Whitmore, Paul G., «What are soft skills?»
  11. ^ Katherine S. Newman, Chutes and Ladders: Navigating the Low-wage Labor Market, Harvard University Press 2006, ISBN 0674023366, p.351
  12. ^ a b c Whitmore, Paul G., «What are soft skills?», Paper presented at the CONARC Soft Skills Conference, Texas, 12–13 December 1972
  13. ^ Fry, John P., «Procedures for Implementing Soft-Skill Training in CONARC Schools,» Paper presented at the CONARC Soft Skills Conference, Texas, 12–13 December 1972
  14. ^ a b Whitmore, Paul G.; Fry, John P., «Soft Skills: Definition, Behavioral Model Analysis, Training Procedures. Professional Paper 3-74.», Research Report ERIC Number: ED158043, 48pp.
  15. ^ a b c d e Succi, Chiara. «Soft Skills for the Next Generation: Toward a Comparison between Employers and Graduate Students’ Perceptions». Sociologia del Lavoro. 137: 244–256.
  16. ^ Heckman and Kautz, Hard Evidence on Soft Skills, 2012
  17. ^ «Employers Say Students Aren’t Learning Soft Skills in College». Society for Human Resource Management. October 21, 2019. Retrieved December 4, 2020.
  18. ^ a b c Levasseur, Robert E. (2013). «People Skills: Developing Soft Skills — a Change Management Perspective». Interfaces. 43 (6): 566–571. doi:10.1287/inte.2013.0703.
  19. ^ Brown, Molly. «IT careers: 5 soft skills for engineering teams in 2022». The Enterprisers Project. Retrieved 23 February 2022.
  20. ^ https://www.ryerson.ca/content/dam/diversity/reports/KSG2015_SoftSkills_FullReport.pdf[bare URL PDF]
  21. ^ a b Skills for Social Progress: The Power of Social and Emotional Skills. www.oecd-ilibrary.org. OECD Skills Studies. 2015. doi:10.1787/9789264226159-en. ISBN 9789264226142. Retrieved 2020-04-28.
  22. ^ «The returns of going to university are higher among those in the higher social and emotional skill deciles». Skills for Social Progress. OECD Skills Studies. 2015-03-10. doi:10.1787/9789264226159-graph16-en. ISBN 9789264226142. ISSN 2307-8731.
  23. ^ King, Gary; Murray, Christopher J. L.; Salomon, Joshua A.; Tandon, Ajay (2003). «Enhancing the Validity and Cross-Cultural Comparability of Measurement in Survey Research». The American Political Science Review. 97 (4): 567–583. doi:10.1017/S0003055403000881. ISSN 0003-0554. JSTOR 3593024. S2CID 229170977.
  24. ^ Rutkowski, Leslie Davier, Matthias von Rutkowski, David (2013). Handbook of International large-scale assessment : background, technical issues, and methods of data analysis. CRC Press. ISBN 978-1-4398-9512-2. OCLC 867469251.{{cite book}}: CS1 maint: multiple names: authors list (link)
  25. ^ «Employers Say Students Aren’t Learning Soft Skills in College». Society for Human Resource Management. October 21, 2019. Retrieved December 4, 2020.
  26. ^ Crowley, Elizabeth (25 October 2019). «Tackling the future ‘human’ skills deficit together». Chartered Institute of Personnel and Development. Retrieved 1 February 2021.
  27. ^ a b c Zhang, Aimao (2012). «Peer assessment of soft skills and hard skills». Journal of Information Technology Education: Research. 11: 155–168. doi:10.28945/1634.
  28. ^ a b c Laker, Dennis R.; Powell, Jimmy L (2011). «The Differences between Hard and Soft Skills and Their Relative Impact on Training Transfer». Human Resource Development Quarterly. 22: 111–122. doi:10.1002/hrdq.20063.
  29. ^ «OECD Skills Outlook 2019 : Thriving in a Digital World | en | OECD». www.oecd.org. Retrieved 2020-04-28.
  30. ^ DeKorver, Brittland K.; Choi, Mark; Towns, Marcy (2017-02-14). «Exploration of a Method To Assess Children’s Understandings of a Phenomenon after Viewing a Demonstration Show». Journal of Chemical Education. 94 (2): 149–156. Bibcode:2017JChEd..94..149D. doi:10.1021/acs.jchemed.6b00506. ISSN 0021-9584.
  31. ^ Lee, C.-I.; Tsai, F.-Y. (2004-02-03). «Internet project-based learning environment: the effects of thinking styles on learning transfer». Journal of Computer Assisted Learning. 20 (1): 31–39. doi:10.1111/j.1365-2729.2004.00063.x. ISSN 0266-4909.
  32. ^ a b Heckman, James J.; Kautz, Tim (2012-08-01). «Hard evidence on soft skills». Labour Economics. European Association of Labour Economists 23rd annual conference, Paphos, Cyprus, 22-24th September 2011. 19 (4): 451–464. doi:10.1016/j.labeco.2012.05.014. ISSN 0927-5371. PMC 3612993. PMID 23559694.
  33. ^ Krueger, Alan B.; Whitmore, Diane M. (2001-01-01). «The Effect of Attending a Small Class in the Early Grades on College‐test Taking and Middle School Test Results: Evidence from Project Star». The Economic Journal. 111 (468): 1–28. doi:10.1111/1468-0297.00586. ISSN 0013-0133.
  34. ^ Bierman, Karen L.; Coie, John D.; Dodge, Kenneth A.; Greenberg, Mark T.; Lochman, John E.; McMahon, Robert J.; Pinderhughes, Ellen (April 2010). «The effects of a multiyear universal social–emotional learning program: The role of student and school characteristics». Journal of Consulting and Clinical Psychology. 78 (2): 156–168. doi:10.1037/a0018607. ISSN 1939-2117. PMC 3534742. PMID 20350027.
  35. ^ Dee, Thomas S.; West, Martin R. (March 2011). «The Non-Cognitive Returns to Class Size» (PDF). Educational Evaluation and Policy Analysis. 33 (1): 23–46. doi:10.3102/0162373710392370. ISSN 0162-3737. S2CID 36383874.
  36. ^ Durlak, Joseph A.; Weissberg, Roger P.; Dymnicki, Allison B.; Taylor, Rebecca D.; Schellinger, Kriston B. (January 2011). «The Impact of Enhancing Students’ Social and Emotional Learning: A Meta-Analysis of School-Based Universal Interventions». Child Development. 82 (1): 405–432. doi:10.1111/j.1467-8624.2010.01564.x. ISSN 0009-3920. PMID 21291449. S2CID 5689540.
  37. ^ Yeo, Jennifer (2019-01-02). «Facing the challenges of the future of education». Learning: Research and Practice. 5 (1): 1–3. doi:10.1080/23735082.2019.1585120. ISSN 2373-5082.
  38. ^ «OECD Skills Outlook 2019 : Thriving in a Digital World | en | OECD». www.oecd.org. Retrieved 2020-04-28.
  39. ^ «OECD Future of Education and Skills 2030 — Organisation for Economic Co-operation and Development». www.oecd.org. Retrieved 2020-04-28.
  40. ^ Cameron, Deborah (2000). Good to Talk?: Living and working in a communication culture. London, UK: Sage.
  41. ^ Allan, Kori (2016). «Going Beyond Language: Soft skill-ing cultural difference and immigrant integration in Toronto, Canada». Multilingua. 35 (6): 617–647. doi:10.1515/multi-2015-0080. S2CID 152173634.
  42. ^ Woronov, Terry (2008). «Raising Quality, Fostering «Creativity»: Ideologies and Practices of Education Reform in Beijing». Anthropology & Education Quarterly. 39 (4): 401–422. doi:10.1111/j.1548-1492.2008.00030.x.
  43. ^ Howlett, Zachary (2021). Meritocracy and its Discontents. Ithaca, NY: Cornell University Press.
  44. ^ Hizi, Gil (2021). «Against Three «Cultural» Characters Speaks Self-Improvement: Social Critique and Desires for «Modernity» in Pedagogies of Soft Skills in Contemporary China». Anthropology and Education Quarterly. 52 (3): 237–253. doi:10.1111/aeq.12366. S2CID 234152158.

◦ Brieuc du Roscoät, Romaric Servajean-Hilst, Sébastien Bauvet and Rémi Lallement(2022), Soft skills related to innovation and organizational transformation. How to act in uncertainty?, Institut pour la transformation et l’innovation, March 2022 https://www.strategie.gouv.fr/english-articles/soft-skills-innovate-and-transform-organizations

Further reading[edit]

  • Peggy, Klaus (2008), The Hard Truth About Soft Skills: Workplace Lessons Smart People Wish They’d Learned Sooner, HarperCollins, ISBN 978-0-061-28414-4
  • Giusti, Giuseppe (2008), Soft Skills for Lawyers, Chelsea Publishing, ISBN 978-0-9558926-0-8

Словосочетания

soft skills — менее дефицитные специальности; навыки межличностного общения

Автоматический перевод

мягкие навыки

Перевод по словам

soft  — мягкий, нежный, тихий, легкий, слабый, гибкий, мягко, нежно, тихо
skill  — навык, умение, мастерство, квалификация, искусство, ловкость, сноровка, выучка

Дополнение / ошибка

Смотрите также: 

Мультитран  Wikipedia(En)  Academic.ru  Reverso 

Soft skills: перевод, синонимы, произношение, примеры предложений, антонимы, транскрипция, определение

Произношение и транскрипция

Перевод по словам

soft [adjective]

adjective: мягкий, нежный, тихий, легкий, слабый, гибкий, приятный, рыхлый, ласковый, неяркий

adverb: мягко, нежно, тихо

  • soft in the head — мягкий в голове
  • soft sawder — мягкая пила
  • soft codec — программный кодек
  • soft sprung motor car — автомобиль с мягкой подвеской
  • soft excavation — разработка мягких грунтов
  • soft leather bag — мягкий кожаный мешок
  • popular soft drink — популярный безалкогольный напиток
  • soft background music — легкая фоновая музыка
  • soft murmur — тихое журчание
  • soft launch — мягкий старт

skills [noun]

noun: умение, мастерство, навык, ловкость, искусство, квалификация, сноровка, выучка

  • minister of human resources and skills development — министр трудовых ресурсов и социального развития
  • secretary of state for business, innovation and skills — министр бизнеса, инноваций и образования
  • skills area — область квалификации
  • standard skills — основные упражнения
  • acquire skills — получить навыки
  • acquisition of practical skills — приобретение практических навыков
  • political skills — политический талант
  • skills development program — программа повышения квалификации
  • conversation skills — разговорные навыки
  • study skills — навыки обучения

Определение

Soft Skills — personal attributes that enable someone to interact effectively and harmoniously with other people.

Предложения с «soft skills»

We think the numbers will work out, that as health outcomes get better and as people have formal work, we’re going to be able to train them with the soft-skills training that you add to it to become workers that will have a huge impact, and that may be the one area that grows the most.

Мы думаем, что цифры сойдутся, как только увеличится эффект от лечения на общее состояние здоровья и занятость, мы сможем их обучать, повышать их социальные навыки для того, чтобы становились работниками, оказывающими большое влияние, — и это может стать одной из ныне сильнорастущих областей.

Good rhetorical skills help to generate soft power.

Хорошие ораторские навыки способны выступать в качестве мягкого силового воздействия.

Soft power is the ability to attract others, and the three key soft-power skills are emotional intelligence, vision, and communications.

Мягкая власть — это способность привлекать других, а тремя ключевыми навыками мягкой власти являются эмоциональный интеллект, мировоззрение и общение.

Whether they are transformational or incremental in their objectives, leaders need certain soft- and hard-power skills to be effective.

Вне зависимости от того, является лидер в своих целях трансформационным или степенным, для того чтобы быть эффективным, ему необходимо обладать определенными навыками применения жесткой и мягкой силы.

Luminous heaven-breezes Touching you soft, Like as fingers when skillfully Wakening harp-strings.

Светящиеся небеса — бризы прикасаются к тебе мягко, как пальцы при искусном пробуждении струн арфы.

  • «soft skills» Перевод на арабский
  • «soft skills» Перевод на бенгальский
  • «soft skills» Перевод на китайский
  • «soft skills» Перевод на испанский
  • «soft skills» Перевод на хинди
  • «soft skills» Перевод на японский
  • «soft skills» Перевод на португальский
  • «soft skills» Перевод на русский
  • «soft skills» Перевод на венгерский
  • «soft skills» Перевод на иврит
  • «soft skills» Перевод на украинский
  • «soft skills» Перевод на турецкий
  • «soft skills» Перевод на итальянский
  • «soft skills» Перевод на греческий
  • «soft skills» Перевод на хорватский
  • «soft skills» Перевод на индонезийский
  • «soft skills» Перевод на французский
  • «soft skills» Перевод на немецкий
  • «soft skills» Перевод на корейский
  • «soft skills» Перевод на панджаби
  • «soft skills» Перевод на маратхи
  • «soft skills» Перевод на узбекский
  • «soft skills» Перевод на малайский
  • «soft skills» Перевод на голландский
  • «soft skills» Перевод на польский
  • «soft skills» Перевод на чешский

Вы можете получить престижное образование, пройти уйму курсов и даже иметь солидный опыт, но это не значит, что за вами сразу выстроится очередь из работодателей. Конкуренция на рынке труда сегодня довольно высока. Тут даже красным дипломом уже никого не удивишь

Чтобы не ошибиться при подборе кандидатов, рекрутеры предварительно составляют портрет идеального сотрудника. В нем указываются не только профессиональные компетенции, но и личностные качества работника, причем по каждой специальности отдельно. Ваша задача — понять, какие hard и soft skills в резюме будут интересны эйчару, и грамотно отразить их в своем документе.

Содержание

  • Что такое hard skills в работе и в резюме
  • Что такое soft skills в резюме и в жизни
  • Что важнее: hard или soft skills
  • Как включить жесткие и мягкие навыки в резюме
  • Заключение

Что такое hard skills в работе и в резюме

Хард скиллз – это так называемые твердые или жесткие навыки. Чтобы ими овладеть, нужно учиться в техникуме, колледже, институте или на курсах дополнительного образования. Они специфичны для каждой профессии.

софт скиллс в резюме пример

Hard skills осязаемы и могут быть подтверждены дипломами, сертификатами или лицензиями. Такие скиллы легко оценить, например, с помощью тестов и экзаменационных вопросов.

Если сомневаетесь, как правильно написать название скилла в резюме, воспользуйтесь генератором навыков на сайте myresume.ru. Просто выберите свою профессию из списка, и алгоритм предложит подходящие варианты компетенций.

Hard skills в резюме являются ключевыми словами для систем ATS.

Обращайте внимание на информацию, указанную в вакансии. Там рекрутеры подробно описывают то, что хотят видеть в идеальном сотруднике.

Что такое soft skills в резюме и в жизни

Софт скиллс – это наши врожденные способности, черты характера. Soft skills могут трансформироваться и развиваться в течение жизни благодаря общению, накоплению опыта. Проще говоря, они – ваша человеческая сущность.

Например

Доброта, умение сопереживать, слушать и слышать собеседника, отзывчивость, мягкость. А также приобретенные социальные навыки: коммуникация, командная работа, критическое мышление.

Такие скиллы не зависят от профессии или специализации. Но они могут существенно повлиять на карьерный рост человека.

Сегодня, чтобы быть востребованным специалистом, недостаточно обладать только высоким IQ и специальными навыками. Гарвардский университет провел исследование на эту тему.

Оказалось, что успешность в работе на 85 % опосредована личностными качествами и социальными навыками сотрудника и только на 15% — его профессиональными и техническими компетенциями.

Мягких навыков огромное количество, но не все софт скиллс в резюме будут работать на вас.

ТОП-5 актуальных мягких навыков в резюме соискателей:

  1. Креативность. У современных работодателей в тренде творческий подход к выполнению задач. Они ждут от своих сотрудников creativity на всех этапах жизни проекта. Работники должны уметь смотреть на проблему под другим углом и выдавать нестандартные решения.
  2. Умение убеждать. Претендент на должность должен уметь отстаивать свою точку зрения, понятно доносить идеи, убеждать людей и эффективно вести переговоры.
  3. Командная работа. Умение работать в коллективе, делегировать задачи, понимать и принимать, что кто-то делает что-то лучше – очень ценное качество на рынке труда. Ведь команда всегда может достичь большего, чем один человек.
  4. Адаптивность. Этот навык позволяет работать в любых условиях, приспосабливаться к текущим изменениям. Adaptability помогает быстро переключаться в стрессовых ситуациях, принимать решения, не бояться брать ответственность на себя.
  5. Эмоциональный интеллект. Человек с развитым emotional intelligence прекрасно владеет своими эмоциями и умеет правильно их выражать. Этот навык помогает в построении отношений, взаимодействии, общении.

Что важнее: hard или soft skills

Трудно сказать, что важнее  хард или софт скилы для резюме. Существуют профессии, где наиболее ценны твердые навыки либо сотрудник является таким уникальным специалистом, что руководство готово закрыть глаза на недостатки его характера, неумение или нежелание общаться.

В других профессиях важнее мягкие навыки. Как говорится, был бы человек хороший, а знания и опыт приложатся. Для некоторых специальностей даже допустимо полное отсутствие профнавыков, обучение новичков проводится непосредственно на рабочем месте.

А есть профессии, где одинаково ценны те и другие качества. Например, юрист. Он должен обладать обязательными профессиональными компетенциями: знанием законодательной базы, умением составлять нормативные документы, опытом проведения правовых процедур и прочее. При этом чтобы эффективно выполнять свою работу и получать достойный заработок, юристу крайне необходимы мягкие скиллы: умение общаться и убеждать, ораторское искусство, стрессоустойчивость, адаптивность.

Без профессиональных навыков зачастую не обойтись, но и мягкие не стоит недооценивать. Когда во время локдауна работодателям срочно потребовалось перевести сотрудников на удаленку, специалисты с развитыми софт скилс быстро перестроились. Новые условия никак не отразились на их продуктивности и результативности. Тем же, у кого адаптивность была развита плохо, пришлось сложнее: кто-то уволился, кто-то оформил отпуск без содержания.

hard skills в резюме

Как включить жесткие и мягкие навыки в резюме

Чтобы понравиться работодателю, нужно произвести на него впечатление. Проще всего это сделать, продемонстрировав свои профессиональные навыки и личные качества. Хард скиллы в резюме впишите в блок «Навыки». Чем больше компетенций вы укажите, тем лучше. Главное – соответствие должности, на которую вы претендуете.

Мягкие навыки обычно указывают в блоке «Личные качества». Здесь не нужно больших списков, достаточно 4-5 характеристик. Для усиления эффекта рекомендуем включить важные скиллы в достижения или раздел «О себе». Добавьте количественные показатели и описание, как у вас в работе проявилась та или иная черта характера.

Больше примеров hard и soft skills в резюме вы найдете на сайте myresume.ru в этом разделе.

Заключение

Для стремительного карьерного роста важно не то, сколько скиллов вы указали в резюме, а то, в какой степени они у вас развиты, и как проявляются в работе. Рекомендуем не стоять на месте, а постоянно заниматься самосовершенствованием. Это касается и профессиональных, и мягких навыков.

Прокачав свои скилы на достаточном уровне, вы больше не будете переживать из-за отсутствия работы. Но появится другая проблема — придется научиться говорить «нет», ведь от заманчивых предложений не будет отбоя

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Как пишется софой или софай
  • Как пишется софинансирование слитно или раздельно
  • Как пишется софиечке или софиичке
  • Как пишется софи лорен
  • Как пишется соус болоньезе