Как пишется суперселл на английском

- super |ˈsuːpər|  — супер, супербоевик, первоклассный товар, лишний человек

супер-шмидт — super scattering
супер партнёр — super affiliate
супер оператор — super operator

супер-рельефный — super defined
супер видео-графический адаптер — super video graphic adapter
универсальное тракторное масло супер — super tractor oil universal

ещё 3 примера свернуть

Смотрите также

супер-арбитр — super-arbitrator
супер-станция — distant signal importation
супер смарт-карта — super-smart card
супер-магниторезистивность — giant magneto-resistive
супер-гетеродинный приёмник — beat-frequency receiver
становиться супер-рельефным — get super-ripped
супер пластификатор; суперпластификатор — high-range water reducer
становящийся супер-рельефным; становление супер-рельефным — getting super-ripped

Supercell Oy — компания, занимающаяся разработкой игр для мобильных устройств. Основана 14 мая 2010 года в Хельсинки, Финляндия. Главный исполнительный директор — Илкка Паананен[3].

История[править | править код]

Компания Supercell была основана Илккой Паананеном и Микко Кодисойей, ранее работавших в мобильной игровой компании Sumea. Кодисойя был одним из основателей Sumea в 1999 году, Илкка Паананен был принят на работу в качестве генерального директора компании в 2000 году. В 2004 году Sumea приобрела компания American Digital Chocolate, разместив в Финляндии свою европейскую штаб-квартиру. Паананен стал управляющим американской компании в Европе, Кодисойя сохранил должность креативного директора. В 2010 году оба покинули компанию[4].

Паананен вначале работал в финансовой компании Lifeline Ventures, но затем решил стать предпринимателем. В 2010 году он, Кодисойя, Петри Стурман, Ласси Леппинен (главный программист в Sumea и Digital Chocolate), Виса Форстен и Нико Дером основали в Нииттюкумпу, районе города Эспоо, свою игровую компанию, в которой руководители не должны были вмешиваться в работу разработчиков игр[5]. Кодисойя и Паананен инвестировали в новую компанию 250 000 евро из своих сбережений, сделанных за время работы в Sumea. Кроме того, им удалось получить кредит в размере 400 000 евро от финского агентства по финансированию технологических инноваций Tekes. Ещё одним инвестором стала Lifeline Ventures. Вскоре Supercell привлекла ещё 750 000 евро от нескольких инвесторов, среди которых были London Ventures Partner и Initial Capital.

21 июня 2016 года, Tencent, китайский телеком гигант, владеющий WeChat, выкупает контрольный пакет акций Supercell у японцев из SoftBank. Стоимость — 8.57 миллиарда долларов при оценке компании в 10.2 миллиарда.

Первые игры[править | править код]

Первой игрой Supercell стала MMOG Gunshine, в которую можно было играть в Facebook как на компьютере, используя браузер, так и на мобильных устройствах. Прототип игры был готов через восемь месяцев[5]. В мае 2011 года, после завершения Gunshine, Accel Partners инвестировала 8 млн евро в компанию[6], а её акционер Кевин Комолли стал членом совета директоров Supercell[7]. На пике популярности в Gunshine играло примерно полмиллиона игроков.

В ноябре 2011 года Supercell отказалась от Gunshine по трём причинам: игра не могла достаточно долго удерживать интерес игроков, в неё было слишком трудно играть, не было мобильной версии. Поняв, что компания не смогла догнать компанию-лидера Facebook-игр Zynga, было решено сосредоточиться на играх для IPad, прекратив уже начатую разработку ещё одной игры для Facebook. Изменение направления развития Supercell не оттолкнуло от неё инвесторов, но Паананену пришлось сделать более подробные отчёты о деятельности компании для инвесторов[5].

Компания одновременно разработала пять игр. Первой была выпущена Pets vs. Orcs. Она оказалась не очень успешной, после чего была приостановлена разработка игры Tower. В мае 2012 года свет увидела игра HayDay, ставшая первой игрой Supercell, выпущенной на международном уровне[5]. HayDay представляла собой симулятор фермы, своего рода видение Supercell успешной игры Zynga Facebook FarmVille. Игра была опубликована в середине лета 2012 года и сразу добилась успеха, из-за чего мощности сервера оказалось недостаточно, чтобы поддерживать всех игроков. За первые четыре месяца HayDay стала одной из самых прибыльных игр в App Store в США и в течение 2,5 лет была одной из самых прибыльных в мире. Игра получала регулярные обновления до 2016 года. Позже разработка была временно приостановлена и возобновлена только в декабре 2016.

Clash of Clans[править | править код]

Ведущий продюсер Supercell Лассе Лаухенто (ранее работал в Bloodhouse) и проектный руководитель Ласси Леппинен хотели сделать стратегическую игру, в которую можно было бы просто и приятно играть, используя сенсорный экран. На создание Clash of Clans ушло шесть месяцев. Игра была выпущена в августе 2012 года. За три месяца она стала самым прибыльным приложением в США. Согласно App Annie, в 2013 и 2014 годы Clash of Clans была самой прибыльной мобильной игрой в мире[8].

Летом 2013 года Supercell начал сотрудничество в области маркетинга с японской GungHo, компании собирались продвигать игры друг друга на своих собственных рынках. В результате Clash of Clans стало одним из самых скачиваемых приложений в Японии. Председатель совета GungHo Тайзо Сон познакомил Паананен со своим братом Масаеси Соном, генеральный директор SoftBank Corporation. Вскоре финнам предложили продать их компанию. Сделка состоялась в октябре 2013 года. SoftBank и GungHo купили 51 % акций Supercell за 1,1 млрд евро[9], что стало крупнейшей в истории ценой, заплаченной за финскую частную компанию. За шесть месяцев стоимость Supercell утроилась, так как ещё весной того же 2013 года компания продала 16,7 % своих акций за 100 млн евро[10].

Выпустив летом 2012 года Clash of Clans и HayDay, Supercell не предлагала на рынке новых игр почти два года. Разработка игры Boom Beach началась осенью 2012 года, но выпущена она была только в 2014 году. Новая стратегическая игра была очень успешной в США сразу же после выпуска в марте, но не смогла надолго задержаться на вершине хит-парадов. Тем не менее, благодаря дорогостоящей маркетинговой кампании, начатой Supercell в декабре 2014 года, Boom Beach смогла войти топ-30 самых скачиваемых приложений для iPhone, а в 2015 году превзошла Hay Day в чартах[11].

1 июня 2015 года Softbank приобрел ещё 22,7 % акций SuperCell, доведя свою долю в компании до 73,2 % и став единственным внешним акционером[12]. Илкке Паананену принадлежит 6 % акций, Микко Кодисойе — 5,4 %.

В марте 2016 года Supercell выпустила новую игру, Clash Royale . Clash Royale стала главным «конкурентом» Clash of Clans по популярности, и к 2016 году обошла её, став самой прибыльной. Между выпусками Boom Beach и Clash Royale Supercell прекратила девять игровых проектов, в том числе два в фазе испытания. Один из них, Smash Land, разрабатывала команда из 4-5 человек в течение 10 месяцев[13]. Игра Battle Buddies была изъята из магазина игр из-за плохой монетизации, несмотря на получение положительных отзывов от критиков[14].

В июне 2017 года Supercell запустила в Канаде игру Brawl Stars. Геймплей игры напоминает геймплей Battle Buddies, но с аналогом сундуков из Clash Royale. Во всём мире игра была выпущена 12 декабря 2018 года. В России же, игра вышла раньше, 8 декабря 2018 года.

Clash of Clans, Hay Day и Boom Beach являются freemium-играми и оказались очень успешными для компании, принося ей в 2013 году ежедневно доход в среднем по 2,5 млн долл.[15].

Игры[править | править код]

Название Год Доступность Описание
Gunshine.net (позже переименована в Zombies Online) 2011 No Первая игра и единственная немобильная игра Supercell[16]. Являлась браузерной игрой, была выпущена в 2011 году. Её серверы были закрыты 30 ноября 2012 года[17].
Pets vs Orcs 2012 No Pets vs Orcs была первой мобильной игрой компании. В 2012 году её можно было загрузить чуть больше месяца[18].
Battle Buddies 2012 No Вторая мобильная игра компании, Battle Buddies, была запущена в ряде стран в 2012 году, однако разработка была прекращена позже в том же году[19]. Она была закрыта из-за плохой монетизации, несмотря на положительные отзывы критиков[20].
Hay Day 2012 Yes 21 июня 2012 года Supercell выпустили Hay Day на iOS и 30 ноября 2013 года на Android.
Clash of Clans 2012 Yes 2 августа 2012 года Supercell выпустили Clash of Clans на iOS и 7 октября 2013 года на Android.
Boom Beach 2014 Yes 26 марта 2014 года Supercell выпустили Boom Beach на iOS и Android[21].
Spooky Pop 2014 No Spooky Pop был выпущен Supercell в декабре 2014 года, а его поддержка прекращена в марте 2015 года[22]. 9 февраля 2015 года приложение было удалено из канадского App Store[23]. 10 марта 2015 года игра была полностью закрыта[24].
Smash Land 2015 No Smash Land был запущен в Канаде и Австралии 1 апреля 2015 года[25]. Однако 1 июля того же года Supercell объявили на своём официальном форуме, что решили отменить разработку игры[26]. Smash Land оставался доступным для загрузки до 1 сентября, после чего он был окончательно удалён со всех платформ[26].
Clash Royale 2016 Yes 4 января 2016 года Supercell запустили Clash Royale на iOS, а 16 февраля 2016 года на Android для Канады, Гонконга, Австралии, Швеции, Норвегии, Дании, Исландии, Финляндии и Новой Зеландии. 2 марта 2016 года Supercell запустили глобальную версию[27].
Brawl Stars 2018 Yes 14 июня 2017 года Supercell анонсировали Brawl Stars. На следующий день игра была запущена в Канаде[28]. Версия для Android была выпущена 26 июня 2018 года в Канаде, Финляндии, Швеции, Норвегии, Дании, Ирландии, Сингапуре и Малайзии[29]. Глобальная версия была запущена 12 декабря 2018 года[30].
Rush Wars 2019 No 26 августа 2019 года была запущена бета-версия Rush Wars в Канаде, Австралии и Новой Зеландии[31]. 5 ноября 2019 года стало известно, что сервера игры отключат 30 ноября[32].
Hay Day Pop 2020 No 16 марта 2020 года была запущена бета-версия Hay Day Pop. Игра была доступна в Финляндии, Канаде, Норвегии и других странах[33]. 30 ноября 2020 года Supercell анонсировали, что Hay Day Pop будет закрыта. Игра была отключена 1 февраля 2021 года[34].
Clash Quest 2021 Yes 2 апреля 2021 года Supercell анонсировали 3 новые игры, одной из них является Clash Quest[35]. 6 апреля она стала доступной в Финляндии, Швеции, Норвегии, Исландии и Дании на iOS и Android[36]. 6 мая игра стала доступной на Филиппинах[37].
Clash Mini 2021 Yes 2 апреля 2021 года Supercell анонсировали 3 новые игры, включая Clash Mini[35]. 8 ноября 2021 года бета-версия игры стала доступна в Финляндии, Швеции, Норвегии, Исландии, Дании и Канаде для iOS и Android[38].
Clash Heroes 2021 будет выпущена позже 2 апреля 2021 года Supercell анонсировали 3 новые игры, включая Clash Heroes[35].
Everdale 2021 Yes 23 августа 2021 года в Канаде, Швейцарии, Великобритании, Скандинавии, Австралии, Новой Зеландии, Сингапуре, Гонконге, Филиппинах и Малайзии была выпущена бета-версия градостроительной мобильной игры[39].

Награды[править | править код]

В 2012 году Supercell была признана лучшей скандинавской стартап-компанией[40] и выбрана в качестве финского разработчика мобильных игр года[41].

В следующем году Supercell выиграла конкурс Finnish Teknologiakasvattaja 2013 (Technology Educator 2013)[42], и была выбрана в качестве предпринимателя года в сфере разработки программного обеспечения.

В 2014 году научно-консалтинговое агентство T-Media признала Supercell как наиболее уважаемую компанию Финляндии в своём докладе Luottamus&Maine (Trust&Reputation)[43].

Литература[править | править код]

  • Lappalainen, Elina. Pelien valtakunta. Miten suomalaiset peliyhtiöt valloittivat maailman. — Atena, 2015. — 300 с. ISBN 9789523001169

Примечания[править | править код]

  1. 1 2 Supercell revenues take a big dip in 2018 — to $5.6 billion and profits of $635 million (англ.). venturebeat.com (12 февраля 2019). Дата обращения: 11 января 2020.
  2. Our Story (англ.). Supercell. Дата обращения: 16 марта 2021.
  3. Karsten Strauss. Is This The Fastest-Growing Game Company Ever? (англ.). Forbes (7 апреля 2013). Дата обращения: 22 апреля 2016.
  4. Lappalainen, 2015, pp. 167−168.
  5. 1 2 3 4 Lappalainen, 2015, pp. 169−171.
  6. Breaking: Supercell Raises $12M from Accel Partners (англ.) (недоступная ссылка). ArcticStartup. Дата обращения: 25 декабря 2015. Архивировано 30 декабря 2015 года.
  7. Lappalainen, 2015, p. 172.
  8. Lappalainen, 2015, pp. 183−187.
  9. Dredge, Stuart Clash of Clans студии Supercell raises $1.5 bn to become the next Nintendo (англ.). The Guardian (15 октября 2015). Дата обращения: 25 декабря 2015.
  10. Lappalainen, 2015, pp. 209−210.
  11. Lappalainen, 2015, pp. 195−199.
  12. Lunden, Ingrid SoftBank Ups Its Stake In Supercell To 73% As Sole External Shareholder (англ.). TechCrunch. Дата обращения: 25 декабря 2015.
  13. Kris Graft. Quality is worth killing for: Supercell’s ruthless approach to production (англ.). Gamasutra (16 марта 2016). Дата обращения: 17 марта 2016.
  14. A first look at Supercell’s tablet-only combat title Battle Buddies (англ.). www.adweek.com. Дата обращения: 25 декабря 2015.
  15. The $2.4 Million-Per-Day Company: Supercell (англ.). Forbes. Дата обращения: 25 декабря 2015.
  16. Vilpponen, Antti Supercell Combines The Very Best In Finnish Gaming. ArcticStartup (16 February 2011). Дата обращения: 04.05.2022.
  17. Zombies Online/Gunshine.net Shutdown notice. Gunshine.net. Дата обращения: 8 апреля 2015.
  18. Seufert, Eric Benjamin What is Supercell’s strategy with Boom Beach?. Mobile Dev Memo (6 January 2014). Дата обращения: 8 апреля 2015.
  19. Lappalainen, Elina Epäonnistumistakin voi juhlia – Hittipeliyhtiö Supercell hautasi floppinsa samppanjalla (фин.). Talouselämä. Talentum (29 November 2012). Дата обращения: 8 апреля 2015. Архивировано 13 апреля 2015 года.
  20. A first look at Supercell’s tablet-only combat title Battle Buddies 7 March 2012
  21. Boom Beach is one of the most popular game on Google Play Store.
  22. Supercell Cancels Spooky Pop.
  23. Spooky Pop, Supercell’s match-three puzzler, has been cancelled.
  24. Clash of Clans. Clash of Clans. Дата обращения: 12 августа 2015.
  25. Clash of Clans Maker Supercell soft-Launches ‘Smash Land’ in Canada (4 May 2015).
  26. 1 2 Smash Land Announcement.
  27. Clash Royale Soft Launch Announcement 4 January 2016
  28. Callaham, John Clash of Clans developer Supercell reveals new game, Brawl Stars. Android Authority (14 June 2017). Дата обращения: 3 апреля 2021.
  29. Sholtz, Matthew Brawl Stars is finally coming to Android, with limited access starting today. Android Police (26 June 2018). Дата обращения: 3 апреля 2021.
  30. Minotti, Mike Supercell’s Brawl Stars launches on iOS and Android. VentureBeat (12 декабря 2018). Дата обращения: 3 апреля 2021. Архивировано 18 апреля 2021 года.
  31. Supercell teases new mobile game Rush Wars.
  32. Rush Wars Closing (англ.). Supercell.
  33. Welcome to the Neighborhood! × Supercell (англ.). Supercell. Дата обращения: 9 июня 2020.
  34. Hay Day Pop [HayDayPop]. Unfortunately, we have made the hard decision to end the development of Hay Day Pop.
    Thank you for being an amazing community; we could not be more grateful. ❤️ You can find more information here 👇 supr.cl/TheFinalGoodbye. [твит]
    . Твиттер (30 November 2020). Дата обращения: 23 января 2021.
  35. 1 2 3 Announcing Three Unique New Clash Games in Development × Supercell (англ.). Supercell. Дата обращения: 2 апреля 2021.
  36. Supercell’s Clash Quest has been released in selected countries. Mobile Gaming Hub (6 April 2021). Дата обращения: 6 апреля 2021.
  37. Ahmed, Wasif New Supercell game, Clash Quest is now available in the Philippines. Dot Esports (6 May 2021). Дата обращения: 11 мая 2021.
  38. Clash Mini Reaches Beta & More Clash News × Supercell (англ.). Supercell. Дата обращения: 4 декабря 2021.
  39. Takahashi, Dean Supercell launches beta for Everdale and unveils 3 new Clash of Clans games (англ.). VentureBeat (23 августа 2021). Дата обращения: 23 августа 2021.
  40. Leena Laakso. Supercell voitggrti startup-kilpailun (фин.). Kauppalehti (10 декабря 2012). Дата обращения: 26 марта 2016.
  41. Maria Rautio. Vuoden suomalainen pelinkehittäjä valittiin — lahjoitti koko summan Movemberille (фин.). YleX (2 ноября 2012). Дата обращения: 24 марта 2015.
  42. Supercell voitti, Vexvelle kunniaa (фин.) (недоступная ссылка). Talotekniikka (10 октября 2013). Дата обращения: 24 марта 2015. Архивировано 2 апреля 2015 года.
  43. Juha-Matti Mäntylä. Suomen hyvämaineisimmat: Supercell, Kone ja… kolmatta et muuten arvaa (фин.). Talouselämä (12 сентября 2014). Дата обращения: 16 марта 2015.

Ссылки[править | править код]

  • Официальный веб-сайт

Ваш текст переведен частично.
Вы можете переводить не более 999 символов за один раз.

Войдите или зарегистрируйтесь бесплатно на PROMT.One и переводите еще больше!

<>


supercell

существительное

мн.
supercells

Контексты

Below are some best practices from our partner, Supercell, on how to best leverage Facebook pages for your apps.
Ниже представлено несколько советов, касающихся использования Страниц Facebook для рекламы, от нашего партнера — компании Supercell.

Until September 2008, when the transmission towers were disabled, Rwandacell phones could operate on their Supercell sister network that operated in Masisi and Rutshuru (Democratic Republic of the Congo).
До сентября 2008 года, когда трансмиссионные вышки были выведены из строя, телефоны “Rwandacell” могли работать через связанную с ней сеть “Supercell”, действовавшую в Масиси и Рутшуру (Демократическая Республика Конго).

The same article stated that he was in talks with JPMorgan Chase about fundraising at a valuation of more than $3 billion, which would match the $3 billion valuation Supercell reached with funding from Japan’s SoftBank.
В той же статье утверждалось, что он ведет переговоры с JPMorgan Chase о финансировании в размере более трех миллиардов долларов, совпадающего с тремя миллиардами, собранными Supercell с помощью японского Soft Bank.

Больше

Откройте возможности нейронного машинного перевода PROMT

PROMT.One — это облачное приложение – бесплатный онлайн-переводчик
для перевода с языка на язык на основе нейронных сетей (Neural Machine Translation),
словарь с транскрипцией, разговорники и многое другое. Наслаждайтесь правильным и точным переводом на английский, немецкий и еще 20+ языков.

Смотрите перевод слов и устойчивых выражений, транскрипцию и произношение в онлайн cловаре. Словари PROMT для
английского,
немецкого,
французского,
русского,
испанского,
итальянского и
португальского языков включают миллионы слов и словосочетаний, самую современную разговорную
лексику, которая постоянно отслеживается и пополняется нашими лингвистами.

Изучайте формы английских глаголов,
немецких глаголов,
испанских глаголов,
французских глаголов,
португальских глаголов,
итальянских глаголов,
русских глаголов
и падежные формы существительных и прилагательных в разделе
Спряжение и
склонение
.

Учите употребление слов и выражений в разных Контекстах.
Миллионы реальных примеров  на
английском,
немецком,
испанском,
французском
помогут вам в изучении иностранных языков и подготовке домашних заданий.

Переводите в любом месте и в любое время с помощью бесплатного мобильного переводчика PROMT.One для iOS и
Android. Попробуйте голосовой и фотоперевод.

Установите языковые пакеты для офлайн-перевода на мобильных устройствах и универсальный плагин PROMT АГЕНТ для Windows
с подпиской PREMIUM.


английский

арабский
немецкий
английский
испанский
французский
иврит
итальянский
японский
голландский
польский
португальский
румынский
русский
шведский
турецкий
украинский
китайский


русский

Синонимы
арабский
немецкий
английский
испанский
французский
иврит
итальянский
японский
голландский
польский
португальский
румынский
русский
шведский
турецкий
украинский
китайский
украинский


На основании Вашего запроса эти примеры могут содержать грубую лексику.


На основании Вашего запроса эти примеры могут содержать разговорную лексику.


«Music Group supercell Holds Auditions for Next Album».



Музыкальная группа Supercell проведет прослушивание для следующего альбома (англ.).


These type of storms are stronger than the single-cell storm, yet much weaker than the supercell storm.



Данный тип грозы обычно более интенсивен, чем одноячейковая гроза, но много слабее суперъячейковой грозы.


The standard definition given above is referred to as the Classic supercell.


In 2012, Supercell was awarded as the best Nordic start-up company and chosen as the Finnish game developer of the year.



В 2012 году Supercell была признана лучшей скандинавской стартап-компанией и выбрана в качестве финского разработчика игр года.


For more information see Supercell‘s Fan Content Policy.



Для дополнительной информации смотри Правила Supercell для фанатского контента.


Between the releases of Boom Beach and Clash Royale, Supercell had discontinued nine game projects, two in their test release phase.



Между выпусками Воом Beach и Clash Royale Supercell прекратила девять игровых проектов, в том числе два в фазе испытания.


In 2014, the research and consultancy agency T-Media chose Supercell as Finland’s most reputable company in their Luottamus&Maine (Trust&Reputation) report.



В 2014 году научно-консалтинговое агентство T-Media признала SuperCell как наиболее уважаемую компанию Финляндии в своем докладе Luottamus&Maine (Trust&Reputation).


In six months, Supercell‘s value had tripled, since in spring 2013 the company had sold 16.7% of its shares for 100 million euros.



За шесть месяцев стоимость SuperCell утроилась, так как ещё весной того же 2013 года компания продала 16,7% своих акций за 100 млн евро.


In summer 2013, Supercell started marketing collaboration with the Japanese GungHo: the companies cross-marketed each other’s games in their own games in their own markets.



Летом 2013 года Supercell начал сотрудничество в области маркетинга с японской GungHo, компании собирались продвигать игры друг друга на своих собственных рынках.


In May 2012, Hay Day was published and eventually became Supercell‘s first internationally released game.



В мае 2012 года свет увидела игра HayDay, ставшая первой игрой Supercell, выпущенной на международном уровне.


In the following October, Supercell raised 750,000 euros through seed funding from for example London Venture Partners and Initial Capital.



Вскоре Supercell привлекла ещё 750000 евро от нескольких инвесторов, среди которых были London Ventures Partner и Initial Capital.


SoftBank and GungHo bought 51% of Supercell‘s shares for 1.1 billion euros which is the largest price for a Finnish private company in history.



SoftBank и GungHo купили 51 % акций SuperCell за 1,1 млрд евро, что стало крупнейшей в истории ценой, заплаченной за финскую частную компанию.


Until September 2008, when the transmission towers were disabled, Rwandacell phones could operate on their Supercell sister network that operated in Masisi and Rutshuru. CNDP regularly buys or is sent credit for these telephones through representatives in Rwanda.



До сентября 2008 года, когда трансмиссионные вышки были выведены из строя, телефоны «Rwandacell» могли работать через связанную с ней сеть «Supercell«, действовавшую в Масиси и Рутшуру. НКЗН регулярно покупает или получает кредит в связи с этими телефонами через представителей в Руанде.


From May 25 to June 19, 2011, Ryo of Supercell held auditions for the vocalist on the band’s third album Zigaexperientia (2013).



В этом же году с 25 мая по 19 июня Supercell проводили прослушивание в поисках вокалиста для третьего студийного альбома, который был назван Zigaexperientiaruen (2013).


On 1 June 2015, SoftBank acquired additional 22.7% stake in Supercell, increasing its total stake to 73.2% and becoming the sole external shareholder of the company.



1 июня 2015 года Softbank приобрел ещё 22,7 % акций SuperCell, доведя свою долю в компании до 73,2 % и став единственным внешним акционером.


After Gunshine’s completion, Accel Partners also invested 8 million euros in the company in May 2011, and shareholder Kevin Comolli became a member of Supercell‘s board of directors.



В мае 2011 года, после завершения Gunshine, Accel Partners инвестировала 8 млн евро в компанию, а её акционер Кевин Комолли стал членом совета директоров SuperCell.


Both Clash of Clans and Hay Day were released in the summer 2012, and Supercell did not release a new game in almost two years.



Выпустив летом 2012 года Clash of Clans и HayDay, и Supercell не предлагала на рынке новых игр почти два года.


In November 2011, Supercell abandoned Gunshine for three reasons: it did not interest players for long enough, it was too difficult to play, and the mobile version did not work as well as the browser version.



В ноябре 2011 года Supercell отказалась от Gunshine по трем причинам: игра не могла достаточно долго удерживать интерес игроков, в неё было слишком трудно играть, не было мобильной и также браузерной версий.


In a review by Stephen Habermann (IGN) he noted that it seemed like a modern version of Clash of Clans, another video game by Supercell.



Стивен Хаберманн (IGN) отметил, что это современная версия Clash of Clans, но она еще одна игра от Supercell.


Investors like De Rubertis listen to entrepreneur pitches, meet with them one-on-one, and watch presentations in their search for the next Supercell, the phenomenal Finnish gaming company that has been valued at 2.2 billion euros by Japanese investors.



Инвесторы, подобные Де Рубертису, выслушивают представление бизнес-плана, встречаются с предпринимателями один на один и смотрят презентации в поисках следующей Supercell — феноменальной 3-летней финской игровой компании, в которую было вложено японскими инвесторами 22 миллиарда евро.

Ничего не найдено для этого значения.

Результатов: 25. Точных совпадений: 25. Затраченное время: 40 мс

Documents

Корпоративные решения

Спряжение

Синонимы

Корректор

Справка и о нас

Индекс слова: 1-300, 301-600, 601-900

Индекс выражения: 1-400, 401-800, 801-1200

Индекс фразы: 1-400, 401-800, 801-1200

  • 1
    supercell

    Большой англо-русский и русско-английский словарь > supercell

  • 2
    supercell

    Англо-русский словарь технических терминов > supercell

  • 3
    supercell

    Универсальный англо-русский словарь > supercell

  • 4
    supercell

    English-Russian meteorological dictionary > supercell

  • 5
    supercell hailstorm

    Универсальный англо-русский словарь > supercell hailstorm

  • 6
    supercell thunderstorm

    Универсальный англо-русский словарь > supercell thunderstorm

  • 7
    multicell [supercell] hailstorm

    Англо-русский словарь технических терминов > multicell [supercell] hailstorm

  • 8
    model supercell

    Универсальный англо-русский словарь > model supercell

  • 9
    сверхъячейка

    Англо-русский словарь технических терминов > сверхъячейка

  • 10
    сверхъячейка

    Большой англо-русский и русско-английский словарь > сверхъячейка

См. также в других словарях:

  • Supercell — Datos generales Origen Japón Información artística Género(s) J pop …   Wikipedia Español

  • Supercell — bezeichnet: Supercell (Unternehmen), ein Mobilfunkunternehmen in der Demokratischen Republik Kongo Supercell (Band), eine japanische Band Supercell (Album), das Debütalbum dieser Band Diese Seite ist eine …   Deutsch Wikipedia

  • Supercell — ██████████90  …   Wikipédia en Français

  • Supercell — A supercell is a severe thunderstorm with a deep, continuously rotating updraft (a mesocyclone). [ [http://www.stormchasers.au.com/lemon7.htm 12B ] ] Of the four classifications of thunderstorms (supercell, single cell, multi cell, and squall… …   Wikipedia

  • Supercell (Album) — Supercell Studioalbum von Supercell feat. Hatsune Miku Veröffentlichung 2009 Label Sony Music Direct Format …   Deutsch Wikipedia

  • Supercell (Unternehmen) — Supercell SPRL ist ein Mobilfunkunternehmen in Nordkivu in der Demokratischen Republik Kongo. Die ursprünglich regional beschränkte Konzession wurde später in eine nationale Konzession umgewandelt,[1] eine Expansion außerhalb Kivus scheint bis… …   Deutsch Wikipedia

  • Supercell (crystal) — In solid state physics and crystallography, when describing crystal structure, a supercell is a repeating unit cell of the crystal that contains several primitive cells. In some cases, these primitive cells of the underlying crystal are perturbed …   Wikipedia

  • supercell — noun A severe thunderstorm with updrafts and downdrafts that are in near balance, allowing the storm to maintain itself for several hours. Supercells often produce large hail, powerful downpours, very strong winds and sometimes tornadoes …   Wiktionary

  • supercell — /ˈsupəsɛl/ (say soohpuhsel) noun a severe thunderstorm with a persistent rotating updraft, its clouds being massed in a large circle …   Australian-English dictionary

  • supercell — …   Useful english dictionary

  • Supercell (Band) — …   Deutsch Wikipedia

Ваш текст переведен частично.
Вы можете переводить не более 999 символов за один раз.

Войдите или зарегистрируйтесь бесплатно на PROMT.One и переводите еще больше!

<>


supercell

существительное



мн.
supercells

Контексты

Below are some best practices from our partner, Supercell, on how to best leverage Facebook pages for your apps.
Ниже представлено несколько советов, касающихся использования Страниц Facebook для рекламы, от нашего партнера — компании Supercell.

Until September 2008, when the transmission towers were disabled, Rwandacell phones could operate on their Supercell sister network that operated in Masisi and Rutshuru (Democratic Republic of the Congo).
До сентября 2008 года, когда трансмиссионные вышки были выведены из строя, телефоны “Rwandacell” могли работать через связанную с ней сеть “Supercell”, действовавшую в Масиси и Рутшуру (Демократическая Республика Конго).

The same article stated that he was in talks with JPMorgan Chase about fundraising at a valuation of more than $3 billion, which would match the $3 billion valuation Supercell reached with funding from Japan’s SoftBank.
В той же статье утверждалось, что он ведет переговоры с JPMorgan Chase о финансировании в размере более трех миллиардов долларов, совпадающего с тремя миллиардами, собранными Supercell с помощью японского Soft Bank.

Больше

Бесплатный переводчик онлайн с английского на русский

Хотите общаться в чатах с собеседниками со всего мира, понимать, о чем поет Билли Айлиш, читать английские сайты на русском? PROMT.One мгновенно переведет ваш текст с английского на русский и еще на 20+ языков.

Точный перевод с транскрипцией

С помощью PROMT.One наслаждайтесь точным переводом с английского на русский, а для слов и фраз смотрите английскую транскрипцию, произношение и варианты переводов с примерами употребления в разных контекстах. Бесплатный онлайн-переводчик PROMT.One — достойная альтернатива Google Translate и другим сервисам, предоставляющим перевод с английского на русский и с русского на английский.

Нужно больше языков?

PROMT.One бесплатно переводит онлайн с английского на азербайджанский, арабский, греческий, иврит, испанский, итальянский, казахский, китайский, корейский, немецкий, португальский, татарский, турецкий, туркменский, узбекский, украинский, финский, французский, эстонский и японский.

  • 1
    supercell

    Большой англо-русский и русско-английский словарь > supercell

  • 2
    supercell

    Англо-русский словарь технических терминов > supercell

  • 3
    supercell

    Универсальный англо-русский словарь > supercell

  • 4
    supercell

    English-Russian meteorological dictionary > supercell

  • 5
    supercell hailstorm

    Универсальный англо-русский словарь > supercell hailstorm

  • 6
    supercell thunderstorm

    Универсальный англо-русский словарь > supercell thunderstorm

  • 7
    multicell [supercell] hailstorm

    Англо-русский словарь технических терминов > multicell [supercell] hailstorm

  • 8
    model supercell

    Универсальный англо-русский словарь > model supercell

  • 9
    сверхъячейка

    Англо-русский словарь технических терминов > сверхъячейка

  • 10
    сверхъячейка

    Большой англо-русский и русско-английский словарь > сверхъячейка

См. также в других словарях:

  • Supercell — Datos generales Origen Japón Información artística Género(s) J pop …   Wikipedia Español

  • Supercell — bezeichnet: Supercell (Unternehmen), ein Mobilfunkunternehmen in der Demokratischen Republik Kongo Supercell (Band), eine japanische Band Supercell (Album), das Debütalbum dieser Band Diese Seite ist eine …   Deutsch Wikipedia

  • Supercell — ██████████90  …   Wikipédia en Français

  • Supercell — A supercell is a severe thunderstorm with a deep, continuously rotating updraft (a mesocyclone). [ [http://www.stormchasers.au.com/lemon7.htm 12B ] ] Of the four classifications of thunderstorms (supercell, single cell, multi cell, and squall… …   Wikipedia

  • Supercell (Album) — Supercell Studioalbum von Supercell feat. Hatsune Miku Veröffentlichung 2009 Label Sony Music Direct Format …   Deutsch Wikipedia

  • Supercell (Unternehmen) — Supercell SPRL ist ein Mobilfunkunternehmen in Nordkivu in der Demokratischen Republik Kongo. Die ursprünglich regional beschränkte Konzession wurde später in eine nationale Konzession umgewandelt,[1] eine Expansion außerhalb Kivus scheint bis… …   Deutsch Wikipedia

  • Supercell (crystal) — In solid state physics and crystallography, when describing crystal structure, a supercell is a repeating unit cell of the crystal that contains several primitive cells. In some cases, these primitive cells of the underlying crystal are perturbed …   Wikipedia

  • supercell — noun A severe thunderstorm with updrafts and downdrafts that are in near balance, allowing the storm to maintain itself for several hours. Supercells often produce large hail, powerful downpours, very strong winds and sometimes tornadoes …   Wiktionary

  • supercell — /ˈsupəsɛl/ (say soohpuhsel) noun a severe thunderstorm with a persistent rotating updraft, its clouds being massed in a large circle …  

  • supercell — …   Useful english dictionary

  • Supercell (Band) — …   Deutsch Wikipedia


На основании Вашего запроса эти примеры могут содержать грубую лексику.


На основании Вашего запроса эти примеры могут содержать разговорную лексику.


supercell, готов выслушать тебя


После ухода он основал свою собственную студию, Supercell.



After leaving, he later opened up his own studio, Supercell.


За сценарий отвечает Ёсино Хироюки (Yoshino Hiroyuki) (Macross Frontier, My-HiME), а redjuice, художник, известный по иллюстрациям для группы supercell, работает над оригинальным дизайном персонажей.



The anime’s script supervisor is Hiroyuki Yoshino (Macross Frontier, My-HiME), while redjuice, the artist best known as the illustrator of the music group supercell, is working on the original character designs.


Мне встретился сайт, предлагающий внутриигровые покупки для игр Supercell.



I’ve seen another site that offers in-game products for Supercell games.


Ушедший год был отличным для Supercell.



Last year was yet another excellent year for Supercell.


Supercell — это популярный разработчик, который всегда создает блокбастеры для мобильных устройств.



With unlimited creativity, Supercell is a popular developer who always creates blockbuster games on mobile.


Оценки Supercell являются ошеломляющими, а также прибыль компании.



Supercell valuations are mind boggling, and so are the company’s profits.


Supercell может пересмотреть стоимость товаров и услуг, предлагаемых посредством Сервиса в любое время.



Supercell may revise the pricing for the goods and services offered through the Service at any time.


Игра разработана и поддерживается известным Разработчиком игр Supercell.



It is developed and maintained by the well-known game developer, SuperCell.


По завершении сделки Supercell будет принадлежать консорциуму инвесторов и собственным сотрудникам.



Following the transaction, Supercell will be owned by the Consortium and by Supercell’s employees.


Одно из последних ее приобретений — 84,3% доли в Supercell за $8,6 млрд.



Today it acquired an 84 percent share in Supercell for $8.6 billion.


Здесь, в Supercell, у нас чрезвычайно высокие стандарты для наших игр.



Here at Supercell, we have extraordinarily high standards for our games.


Все это отличные номера, и у Supercell есть еще один хит на руках.



These are all excellent numbers and Supercell has another hit on its hands.


Это одно из самых сложных решений, которые мы принимаем в Supercell, но также и самое важное.



This is one of the hardest decisions that we make at Supercell, but also the most important.


Supercell дарят нам настоящие мобильные игровые хиты.



Supercell give us a real mobile gaming hits.


Нынешняя сделка оценивает Supercell в $10,2 млрд.



This deal values Supercell at $10.2 billion.


Сама Supercell заработала за этот период $80 млн, остальной доход распределили между собой магазины приложений.



Supercell itself earned $ 80 million during this period; the remaining income was distributed among the app stores themselves.


Это похоже на игру Supercell, и в основном хорошая это отличная игра.



It seems like a supercell game and it’s mostly a good thing.


Supercell является разработчиком трех самых успешных и популярных стратегических игр за всю историю.



Supercell is the developer of three of the most successful and popular strategy games ever.


Мы хотим, чтобы вы сами могли полностью контролировать свои действия в играх Supercell.



We want you to be in total control of your experience with Supercell games.

Ничего не найдено для этого значения.

Результатов: 230. Точных совпадений: 230. Затраченное время: 79 мс

Documents

Корпоративные решения

Спряжение

Синонимы

Корректор

Справка и о нас

Индекс слова: 1-300, 301-600, 601-900

Индекс выражения: 1-400, 401-800, 801-1200

Индекс фразы: 1-400, 401-800, 801-1200

From Wikipedia, the free encyclopedia

Supercell Oy

Supercell-logo.svg
Supercell headquarters in Jätkäsaari, Helsinki, Finland, 2020.jpg

Supercell’s headquarters in Jätkäsaari

Type Subsidiary
Industry Mobile games
Founded 14 May 2010; 12 years ago
Founder
  • Ilkka Paananen
  • Mikko Kodisoja
Headquarters

Helsinki

,

Finland

Key people

Ilkka Paananen (CEO)[1]
Products See § Games
Revenue Increase €1.89 billion[2] (2021)

Operating income

Increase €734 million[2] (2021)

Number of employees

340[3] (2021)
Parent Tencent (81.4%; 2016–present)
Subsidiaries Space Ape Games (62%; 2017–present)
Website supercell.com

Supercell Oy is a Finnish mobile game development company based in Helsinki. Founded on 14 May 2010,[4] the company’s debut game was the browser game Gunshine.net, and after its release in 2011, Supercell started developing games for mobile devices. Since then, the company has fully released five mobile games: Hay Day, Clash of Clans, Boom Beach, Clash Royale, and Brawl Stars, which are freemium fast-paced games and have been very successful for the company, the first two generating revenue of €2 million a day in 2013.[5]

Following its rapid growth, Supercell opened additional offices in Tokyo, Shanghai, San Francisco, and Seoul. In 2016, the company was bought out by Chinese conglomerate Tencent holdings, taking an 81.4% stake in the company valued at €8.4 billion.[6]

Company[edit]

Business model[edit]

Supercell focuses on the development of free-to-play games that yield profits through the in-game micropayments. The company’s objective is to focus on the successful games that stay popular for years. The focus has not been on revenue, but on the principle «just design something great, something that users love.»[7] Game development focuses around «cells» of five to seven people which start with idea generation and an initial review by CEO Paananen.[7] The team subsequently develops the idea into a game, which the rest of the company’s employees get to play-test, followed by play-testing in Canada’s App store; if the Canada reception is good, the next step is global rollout (App Store).[7] Successful failures are celebrated by employees.[7] One of the games that was cancelled well into development was Battle Buddies, which had also been rated well in the test market, but the number of players was still too small. The final decision for cancelling a project is done by the development team themselves.

History[edit]

Background and founding[edit]

Before Supercell, two of its founders, Mikko Kodisoja and Ilkka Paananen, worked at Sumea, a mobile game company. Kodisoja co-founded Sumea in 1999, and Paananen was hired as the company’s CEO in 2000. In 2003, Sumea made a profit of €1.2 million. In the following year, the American Digital Chocolate bought Sumea and made the company its Finnish headquarters and Paananen the European manager. Kodisoja, the firm’s creative director left the company in 2010, followed soon after by Paananen.[8]

Paananen moved to venture capital company Lifeline Ventures, but wanted to create a game company where executives would not disturb the work of the game developers. Together, Paananen, Kodisoja, Petri Styrman, Lassi Leppinen, Visa Forstén, and Niko Derome who had known each other through work connections, founded Supercell in 2010. The company started its business in the Niittykumpu district of Espoo.[9]

Kodisoja and Paananen invested €250,000 in the company. Tekes, the Finnish funding agency for technology innovation loaned them a further €400,000 and Lifeline Ventures also invested in Supercell. The following October, Supercell raised €750,000 through seed funding, including from London Venture Partners and Initial Capital. The first game Supercell started to develop was the massive multiplayer online game Gunshine that could be played on Facebook with a browser or on mobile platforms. The game prototype was ready in eight months.[9] After Gunshine’s completion, Accel Partners also invested €8 million in the company in May 2011, and shareholder Kevin Comolli became a member of Supercell’s board of directors. Accel also invested in Rovio, among others.[10]

Change of strategies[edit]

In November 2011, Supercell abandoned Gunshine for three reasons: it did not interest players for long enough, it was too difficult to play, and the mobile version did not work as well as the browser version. At best, the game had approximately half a million players. Supercell considered Zynga’s market leadership in games on the Facebook platform insurmountable and so decided to focus on iPad games, cancelling a Facebook game it was developing. In order to ease concerns of Supercell’s investors due to the change of direction, Paananen increased the detail of progress reports.[9]

The company simultaneously developed five games and the first to be released for public testing was Pets vs Orcs. This game and Tower were abandoned. In May 2012, Hay Day was published and eventually became Supercell’s first internationally released game.[9] Hay Day was Supercell’s version of Zynga’s successful Facebook game FarmVille, an easy-to-play farm simulator. Supercell added to their farming simulator the ability to refine products, a production chain, and touch screen properties. The social aspect of the game was emphasised as well. In four months, the game became one of the most profitable games in Apple’s App Store in the US, and was one of the most profitable in the world for two and a half years. The game receives regular updates and is maintained by a team of 14 people.[11]

Development of Clash of Clans[edit]

Lasse Louhento had started at Bloodhouse, and Lassi Leppinen was the chief programmer at Sumea and Digital Chocolate. Their team had spent months on a fantasy themed Facebook game when Supercell changed strategies. Leppinen and Louhento wanted to make a strategy game that would use a touch screen so playing would be as simple and pleasant as possible. The development of Clash of Clans took six months, and the game was released on 2 August 2012. In three months, it became the most profitable app in the US. According to App Annie, in the years 2013 and 2014 Clash of Clans was the most profitable mobile game in the world. The eponymous battle between the clans was added to the game as late as 2014.[12]

In summer 2013, Supercell began a marketing collaboration with the Japanese video game company GungHo: the companies cross-marketed each other’s games in their own markets. As a result, Clash of Clans became one of the most downloaded apps in Japan. GungHo’s chairman of the board Taizo Son flew to Finland to thank Paananen and later introduced him to his brother Masayoshi Son, the CEO of the SoftBank Corporation. Soon, they proposed a corporate acquisition which indeed happened on 7 October 2013. SoftBank and GungHo bought 51% of Supercell’s shares for 1.1 billion euros which is the largest price for a Finnish private company in history. In six months, Supercell’s value had tripled, since in spring 2013 the company had sold 16.7% of its shares for 100 million euros.[13]

Development of games after Clash of Clans[edit]

Both Clash of Clans and Hay Day were released in summer 2012,[7] and Supercell did not release a new game in almost two years. The design of the third game Boom Beach started in the autumn of 2012, and it was released in 2014. The new strategy game was released to the test market at the end of 2013, after which it went through large changes. The game was very successful in the US right after its release in March, but it did not stay at the top of the download charts for very long. However, it rose to the top 30 of the most downloaded iPhone apps after Supercell started an expensive marketing campaign in December 2014. In 2015, the game surpassed Hay Day in the charts.[14]

In March 2016, Supercell released its fourth supported game, Clash Royale, which uses similar characters from Clash of Clans. Between the releases of Boom Beach and Clash Royale, Supercell had discontinued multiple game projects, two in their test release phase. One of them was Smash Land which had been developed by 4 to 5 people for 10 months.[15]

In December 2018, Supercell released Brawl Stars globally, which was their fifth supported game and took 18 months to develop from its original release.[16]

On December 15, 2021, Supercell announced that they are opening a new game studio in North America to make games for other platforms like PC and consoles.[17]

Funding[edit]

Accel Partners and Index Ventures invested $12 million in the Series A of Supercell in 2011.[18] In October 2013 it was announced that the Japanese company GungHo Online Entertainment and its parent SoftBank had acquired 51% of the company for a reported $1.51 billion.[19] On 1 June 2015, SoftBank acquired an additional 22.7% stake in Supercell, which brought their total stake to 73.2% of the company and made them the sole external shareholder.[20] In 2016, Supercell reported annual revenues of around €2.11 billion.[21] In three years, the company’s revenues have grown a total of 800 percent, from 78.4 million (2012).[21][22][23]

Ownership[edit]

In June 2016, Halti S.A., a Luxembourg-based consortium founded that month, acquired 81.4% of Supercell for $8.6 billion.[24][25] At the time, Japan’s SoftBank valued Supercell at $10.2 billion.[24] Halti S.A. was 50%-owned by Chinese technology company Tencent; in October 2019, Tencent increased its stake in the consortium to 51.2% by acquiring shares worth $40 million as part of a convertible bond.[25][26]

Space Ape Games[edit]

In 2017, Supercell acquired 60% of Space Ape Games, a mobile game developer based in London.[27] In February 2021, it was announced that Space Ape will collaborate with Supercell to make Beatstar, which led to Supercell ID becoming available on Beatstar.[28] In late 2021, Space Ape developed Boom Beach: Frontlines, a spin-off of Boom Beach with Supercell. It was soft-launched in Canada on 19 October 2021 and was released to selected countries. On 30 November 2022, the game was announced to be discontinued with servers shutting down in January 2023.

Games[edit]

Title Year Availability Description
Gunshine.net (later Zombies Online) 2011 Discontinued Gunshine.net (later known as Zombies Online) was Supercell’s first game and only non-mobile game. It was a browser game that released in 2011.[29] The servers were shut down on 30 November 2012.[30]
Pets vs Orcs 2012 Discontinued Pets vs Orcs was the company’s first mobile game. It was downloadable for a little over a month in 2012.[31]
Battle Buddies 2012 Discontinued The company’s second mobile game, Battle Buddies was soft-launched in a number of countries in 2012, but was discontinued later in the same year.[32] The game was pulled out of market due to poor monetization, despite gaining positive reviews from critics.[33]
Hay Day 2012 (iOS) and 2013 (Android) Available On 21 June 2012, Supercell released Hay Day on iOS and on 20 November 2013 on Android.
Clash of Clans 2012 (iOS) and 2013 (Android) Available On 2 August 2012, Supercell worldwide released Clash of Clans on iOS and on 7 October 2013 on Android. The online strategy game where players build defenses and train troops to attack other players’ bases, is the top grossing app of iOS and Android of all time. Clash of Clans has also received positive reviews from global audience. It has a score of 9/10 by Pocket Gamer and 4.5/5 stars from Gamezebo.
Boom Beach 2014 Available On 26 March 2014, Supercell released Boom Beach on iOS and Android.[34]
Spooky Pop 2014 Discontinued The Canadian soft-launch of Supercell’s addition to its mobile line-up, Spooky Pop, was released in December 2014 and discontinued in March 2015.[35] On 9 February 2015, the app was removed from the Canadian App Store and those with previously downloaded copies trying to access the game were met with a pop-up message of the discontinuance. On 10 March 2015, the game was fully shut down.[36] Supercell has since been described as conservative on the release of titles after the successes of Clash of Clans and Boom Beach as opposed to many other mobile-development companies.[37]
Smash Land 2015 Discontinued Smash Land was launched on a limited basis in Canada and Australia on 1 April 2015.[38] However, on 1 July of that year, Supercell announced on its official forum that it had decided to cancel development of the game.[39] Smash Land remained available for download until 1 September, at which point it was permanently removed from online distribution platforms.[39]
Clash Royale 2016 Available On 4 January 2016, Supercell soft-launched Clash Royale on iOS and also on 16 February 2016, Supercell soft-launched the game on Android in Canada, Hong Kong, Australia, Sweden, Norway, Denmark, Iceland, Finland and New Zealand. On 2 March 2016, Supercell launched the game globally for iOS and Android.[40]
Brawl Stars 2018 Available On 14 June 2017, Supercell announced Brawl Stars via a video on YouTube. It received an iOS soft launch in the Canadian App Store the following day.[41] It was released in the Finland, Sweden and Norway App Stores on 19 January 2018. The Android version was released on 26 June 2018 in Canada, Finland, Sweden, Norway, Denmark, Ireland, Singapore and Malaysia.[42] The game was globally released on 12 December 2018, one and a half years after the beta release.[16]
Rush Wars 2019 Discontinued On 26 August 2019, a beta version of Rush Wars was launched in Canada, Australia and New Zealand.[43] On 5 November 2019, it was announced that the game would not be continued, and would shut down on 30 November.[44]
Hay Day Pop 2020 Discontinued On 16 March 2020, Hay Day Pop was released in beta. The game is only available to certain countries such as Finland, Canada, Norway and others.[45] On 30 November 2020, Supercell announced that they will discontinue Hay Day Pop. The servers were shut down on 1 February 2021.[46]
Clash Quest 2021 Discontinued On 2 April 2021, Supercell announced three new games in development, including Clash Quest.[47] On 6 April 2021, Clash Quest became available in Finland, Sweden, Norway, Iceland, and Denmark on iOS and Android.[48] On 6 May 2021, the game became available in the Philippines.[49] On 17 August 2022, the Clash Quest Twitter account announced that the development of the game has been discontinued.[50][51] The servers were shut down on 29 September 2022.[52]
Clash Mini 2021 released On 2 April 2021, Supercell announced three new games in development, including Clash Mini.[47] On 8 November 2021, Clash Mini became available in Finland, Sweden, Norway, Iceland, Denmark, and Canada on iOS and Android.[53]
Clash Heroes Unreleased On 2 April 2021, Supercell announced three new games in development, including Clash Heroes.[47]
Everdale 2021 Discontinued On 23 August 2021, a beta version of the world-building mobile game Everdale was launched in Canada, Switzerland, United Kingdom, Nordics, Australia, New Zealand, Singapore, Hong Kong, Philippines and Malaysia.[54] On 3 October 2022, Supercell announced ending of the development of Everdale. The servers were shut down on 31 October 2022.[55]
Boom Beach: Frontlines 2022 Discontinued A game within the Boom Beach universe — the game by Space Ape Games soft launched in Canada on October 19th, 2021. It would later expand into 18 more regions on August 3rd, 2022. The game would eventually have it’s servers taken offline on January 16th, 2023 after Space Ape Games announced it was ending development. [56] The game was discontinued on 30 November of the same year, with servers shutting down in January 2023.[57]
Squad Busters 2023 Available limited The game was announced on 1 Feb 2023. It was available from 6 Feb 2023 to 16 Feb 2023 only in Canada, only on Android and only for selected participants.[58]

Marketing[edit]

During Super Bowl XLIX in February 2015, Supercell spent $9 million for a 60-second runtime in front of 118.5 million viewers. According to The Guardian, the Clash of Clans advertisement was one of the most popular advertisements of the 61 spots aired on NBC.[59] The commercial, dubbed «Revenge», featured Liam Neeson parodying his character from the Taken film series by seeking revenge in a coffee shop for a random player destroying his village. The commercial has reached a total of 165 million[60] views on the game’s official YouTube channel so far,[61] and it was the most watched commercial on YouTube in 2015.[62] Despite the success of the commercial, Supercell has seen only a marginal increase in downloads following the advertisement.[63] In 2020, Supercell collaborated with an animation production studio Psyop, produced a short film Lost & Crowned, was uploaded on 12 September 2020 and qualified for Oscars recognition in December.

Acknowledgements[edit]

In 2012, Supercell was awarded as the best Nordic start-up company[64] and chosen as the Finnish game developer of the year.[65] The following year, Supercell won the Finnish Teknologiakasvattaja 2013 (Technology Educator 2013) contest,[66] and the company was chosen as the software entrepreneur of the year. In 2014, the research and consultancy agency T-Media chose Supercell as Finland’s most reputable company in their Luottamus&Maine (Trust&Reputation) report.[67]

Notes[edit]

  1. ^ Takahashi, Dean (15 May 2020). «The DeanBeat: Supercell CEO’s 10 takeaways from 10 years of mobile games». GamesBeat. VentureBeat. Archived from the original on 16 May 2020. Retrieved 23 January 2021.
  2. ^ a b «Are Our Best Days Behind Us or Ahead of Us?». Supercell. 15 February 2022. Retrieved 27 February 2022.
  3. ^ «Our story». Supercell. Archived from the original on 25 December 2014. Retrieved 23 January 2021.
  4. ^ Swan, Eva (14 May 2020). «Supercell, the mobile game hit-maker, celebrates 10-year anniversary». Dot Esports. Archived from the original on 2 May 2021. Retrieved 7 April 2021.
  5. ^ Strauss, Karsten (18 April 2013). «The $2.4 Million-Per-Day Company: Supercell». Forbes. Archived from the original on 21 November 2018. Retrieved 23 January 2021.
  6. ^ Perez, Matt (23 October 2019). «Tencent Buys Majority Stake in ‘Clash Of Clans’ Developer Supercell». Forbes. Archived from the original on 5 January 2021. Retrieved 23 January 2021.
  7. ^ a b c d e Strauss, Karsten (6 May 2013). «Is This the Fastest-Growing Game Company Ever?». Technology. Forbes (Paper). pp. 50, 52. Archived from the original on 4 August 2017. Retrieved 15 September 2017.
  8. ^ Lappalainen, p. 167–168
  9. ^ a b c d Lappalainen, p. 169–171
  10. ^ Lappalainen, p. 172
  11. ^ Lappalainen, p. 176–182
  12. ^ Lappalainen, p. 183–187
  13. ^ Lappalainen, p. 209–210
  14. ^ Lappalainen, p. 195–199
  15. ^ Graft, Kris (16 March 2016). «Quality is worth killing for: Supercell’s ruthless approach to production» Archived 20 April 2016 at the Wayback Machine, Gamasutra. Retrieved 17 March 2016.
  16. ^ a b Minotti, Mike (12 December 2018). «Supercell’s Brawl Stars launches on iOS and Android». VentureBeat. Archived from the original on 18 April 2021. Retrieved 3 April 2021.
  17. ^ «We Are Opening a Game Studio in North America to Make Games You Might Not Expect From Us × Supercell». Supercell. Retrieved 30 December 2021.
  18. ^ «Supercell Raises $12M from Accel Partners». Business Wire. 25 May 2011. Archived from the original on 1 November 2016. Retrieved 31 October 2016.
  19. ^ Clash of Clans maker Supercell raises $1.5bn to become the next Nintendo Archived 2 December 2016 at the Wayback Machine 15 October 2013
  20. ^ Lunden, Ingrid. «SoftBank Ups Its Stake In Supercell To 73% As Sole External Shareholder». Archived from the original on 22 December 2015. Retrieved 15 September 2017.
  21. ^ a b Pietarila, Päivikki (9 March 2016). «Supercelliltä hurjat luvut: liikevaihto harppasi 2,1 miljardiin». Kauppalehti (in Finnish). Archived from the original on 14 May 2016. Retrieved 9 March 2016.
  22. ^ Pietarila, Päivikki (24 March 2015). «Supercell meni kirkkaasti yli miljardirajan». Kauppalehti (in Finnish). Archived from the original on 2 April 2015. Retrieved 24 March 2015.
  23. ^ «Supercell Oy – Taloustiedot». Fonecta Finder (in Finnish). Archived from the original on 9 March 2016. Retrieved 9 March 2016.
  24. ^ a b Osawa, Juro; Needleman, Sarah E. (21 June 2016). «Tencent Seals Deal to Buy ‘Clash of Clans’ Developer Supercell for $8.6 Billion». Wall Street Journal. ISSN 0099-9660. Archived from the original on 21 June 2016. Retrieved 1 August 2016.
  25. ^ a b Tencent (21 October 2019). «Acquisition of Additional Equity Voting Interest in the Consortium Holding a Majority Interest in Supercell Oy» (PDF). Hong Kong Stock Exchange. Archived (PDF) from the original on 23 October 2019. Retrieved 23 October 2019.
  26. ^ Taylor, Haydn (23 October 2019). «Tencent takes majority control over Supercell». GamesIndustry.biz. Archived from the original on 23 October 2019. Retrieved 23 October 2019.
  27. ^ «Space Ape Games». spaceapegames.com. Retrieved 23 October 2021.
  28. ^ «Supercell ID Is Expanding to New Games × Supercell». Supercell. Retrieved 23 October 2021.
  29. ^ Vilpponen, Antti (16 February 2011). «Supercell Combines The Very Best In Finnish Gaming». ArcticStartup. Archived from the original on 27 January 2021. Retrieved 23 March 2021.
  30. ^ «Zombies Online/Gunshine.net Shutdown notice». Gunshine.net. Archived from the original on 18 June 2019. Retrieved 8 April 2015.
  31. ^ Seufert, Eric Benjamin (6 January 2014). «What is Supercell’s strategy with Boom Beach?». Mobile Dev Memo. Archived from the original on 9 June 2019. Retrieved 8 April 2015.
  32. ^ Lappalainen, Elina (29 November 2012). «Epäonnistumistakin voi juhlia – Hittipeliyhtiö Supercell hautasi floppinsa samppanjalla». Talouselämä (in Finnish). Talentum. Archived from the original on 13 April 2015. Retrieved 8 April 2015.
  33. ^ A first look at Supercell’s tablet-only combat title Battle Buddies 7 March 2012
  34. ^ «Boom Beach is one of the most popular game on Google Play Store». Archived from the original on 14 May 2015. Retrieved 9 May 2015.
  35. ^ «Supercell Cancels Spooky Pop». Archived from the original on 11 June 2019. Retrieved 14 February 2015.
  36. ^ «Spooky Pop, Supercell’s match-three puzzler, has been cancelled». Archived from the original on 14 February 2015. Retrieved 14 February 2015.
  37. ^ «Clash of Clans». Clash of Clans. Archived from the original on 30 September 2017. Retrieved 12 August 2015.
  38. ^ «Clash of Clans Maker Supercell soft-Launches ‘Smash Land’ in Canada». 4 May 2015. Archived from the original on 9 June 2019. Retrieved 14 July 2015.
  39. ^ a b «Smash Land Announcement». Archived from the original on 1 July 2015. Retrieved 1 July 2015.
  40. ^ Clash Royale Soft Launch Announcement Archived 14 August 2016 at the Wayback Machine 4 January 2016
  41. ^ Callaham, John (14 June 2017). «Clash of Clans developer Supercell reveals new game, Brawl Stars». Android Authority. Archived from the original on 29 April 2021. Retrieved 3 April 2021.
  42. ^ Sholtz, Matthew (26 June 2018). «Brawl Stars is finally coming to Android, with limited access starting today». Android Police. Archived from the original on 20 April 2021. Retrieved 3 April 2021.
  43. ^ «Supercell teases new mobile game Rush Wars». Archived from the original on 25 August 2019. Retrieved 25 August 2019.
  44. ^ «Rush Wars Closing». Supercell. Archived from the original on 5 November 2019. Retrieved 5 November 2019.
  45. ^ «Welcome to the Neighborhood! × Supercell». Supercell. Archived from the original on 7 April 2020. Retrieved 9 June 2020.
  46. ^ Hay Day Pop [@HayDayPop] (30 November 2020). «Unfortunately, we have made the hard decision to end the development of Hay Day Pop. Thank you for being an amazing community; we could not be more grateful. ❤️ You can find more information here 👇 supr.cl/TheFinalGoodbye» (Tweet). Retrieved 23 January 2021 – via Twitter.
  47. ^ a b c «Announcing Three Unique New Clash Games in Development × Supercell». Supercell. Archived from the original on 2 April 2021. Retrieved 2 April 2021.
  48. ^ «Supercell’s Clash Quest has been released in selected countries». Mobile Gaming Hub. 6 April 2021. Archived from the original on 6 April 2021. Retrieved 6 April 2021.
  49. ^ Ahmed, Wasif (6 May 2021). «New Supercell game, Clash Quest is now available in the Philippines». Dot Esports. Archived from the original on 11 May 2021. Retrieved 11 May 2021.
  50. ^ Clash Quest [@ClashQuest] (17 August 2022). «Hello Captains, We’ve made the difficult decision to discontinue development of Clash Quest. Thank you for supporting our game, sharing your feedback, and for being an amazing community for the past year. You can find more information here: https://supr.cl/3pqzJx2» (Tweet). Retrieved 17 August 2022 – via Twitter.
  51. ^ Khayyat, Mehrdad (17 August 2022). «Supercell Discontinues The Development Of Clash Quest Before A Full Launch». DualShockers. Retrieved 18 August 2022.
  52. ^ «Clash Quest Ending Development × Supercell». Supercell. Retrieved 20 November 2022.
  53. ^ «Clash Mini Reaches Beta & More Clash News × Supercell». Supercell. Retrieved 11 November 2021.
  54. ^ Takahashi, Dean (23 August 2021). «Supercell launches beta for Everdale and unveils 3 new Clash of Clans games». VentureBeat. Retrieved 23 August 2021.
  55. ^ «Everdale Ending Development × Supercell». Supercell. Retrieved 20 November 2022.
  56. ^ «Boom Beach Frontlines: data di lancio, pre-registrazione e informazioni» (in Italian). 2 August 2022. Retrieved 30 November 2022.
  57. ^ Botadkar, Tanish (30 November 2022). «Boom Beach: Frontlines is ending development with servers shutting down in January 2023». Retrieved 30 November 2022.
  58. ^ «Supercell reveals crossover game Squad Busters with characters from various IPs». 1 February 2023. Retrieved 6 February 2023.
  59. ^ «Clash of Clans mobile game was most popular Super Bowl ad in 2015». Archived from the original on 18 January 2017. Retrieved 16 December 2016.
  60. ^ Clash of Clans: Revenge (Official Super Bowl TV Commercial) on YouTube
  61. ^ «‘Clash of Clans’ Is One Huge Hit». Archived from the original on 14 February 2015. Retrieved 14 February 2015.
  62. ^ Juvonen, Anna (31 December 2015). «Suomalaisyrityksen mainos vuoden katsotuin YouTubessa». Kauppalehti (in Finnish). Archived from the original on 3 January 2016. Retrieved 17 January 2016.
  63. ^ «Forget Liam Neeson and Kate Upton — even the ‘worst’ Super Bowl game ad worked». 12 February 2015. Archived from the original on 11 June 2017. Retrieved 15 September 2017.
  64. ^ Laakso, Leena (10 December 2012). «Supercell voitti startup-kilpailun» Archived 23 December 2015 at the Wayback Machine, Kauppalehti (in Finnish). Retrieved on 26 March 2016.
  65. ^ Rautio, Maria (2 November 2012). «Vuoden suomalainen pelinkehittäjä valittiin – lahjoitti koko summan Movemberille» Archived 23 December 2015 at the Wayback Machine, YleX (in Finnish). Retrieved on 24 March 2015.
  66. ^ (10 October 2013). «Supercell voitti, Vexvelle kunniaa», Talotekniikka (in Finnish). Retrieved on 24 March 2015.
  67. ^ Mäntylä, Juha-Matti (12 September 2014). «Suomen hyvämaineisimmat: Supercell, Kone ja… kolmatta et muuten arvaa» Archived 22 December 2015 at the Wayback Machine, Talouselämä (in Finnish). Retrieved on 16 March 2015.

References[edit]

  • Lappalainen, Elina (2015). Pelien valtakunta: miten suomalaiset peliyhtiöt valloittivat maailman? [Game empire: how the Finnish gaming companies conquered the world? Google Translate] (in Finnish). Atena. OCLC 918792916.

External links[edit]

Supercell: перевод, синонимы, произношение, примеры предложений, антонимы, транскрипция

Произношение и транскрипция

Предложения со словом «supercell»

The National Weather Service is currently tracking a second supercell moving in our direction.

Отслеживают вторую сверхъячейку, идущую к нам.

The original illustration inspired a song of the same name by Supercell , which gained popularity on the Nico Nico Douga website.

Оригинальная иллюстрация вдохновила одноименную песню Supercell , которая получила популярность на сайте Нико Нико дуги.

Many of the Verso program companies grew fast, including gaming companies Supercell and Rovio.

Многие из программных компаний Verso быстро росли, в том числе игровые компании Supercell и Rovio.

Notable partners included Uber, Finnair, Supercell , Reaktor, and others.

Среди известных партнеров были Uber, Finnair, Supercell , Reaktor и другие.

The winner Junction 2015 was Slush Smackdown, from the Supercell Unlimited track.

Победитель Джанкшн 2015 была слякоть пощечину, от которой Supercell неограниченное трассе.

Partners included Supercell , Zalando, the European Space Agency, General Electric, Sitra, Tieto, UPM and others.

Партнеры, как Supercell , компания Zalando, Европейского космического агентства, Дженерал Электрик, Ситра, Тието, УПМ и другие.

Partners included Facebook, Daimler, Supercell , McKinsey, Epic Games, Vkontakte, Ericsson and others.

Среди партнеров были Facebook, Daimler, Supercell , McKinsey, Epic Games, Vkontakte, Ericsson и другие.

Some of these storms become supercell thunderstorms; these can produce some tornadoes, occasionally those of EF3 strength or higher.

Некоторые из этих штормов становятся сверхклеточными грозами; они могут вызывать некоторые торнадо, иногда с силой EF3 или выше.

Because of its position in North Texas, Fort Worth is very susceptible to supercell thunderstorms, which produce large hail and can produce tornadoes.

Из — за своего положения в Северном Техасе Форт — Уэрт очень восприимчив к сверхсветовым грозам, которые производят большой град и могут вызвать торнадо.

Предлагаем Вашему вниманию современный англо-русский и русско-английский словарь EnglishLib, в котором содержиться более 2 000 000 слов и фраз. На этой странице содержится полезная информации о слове «supercell».
А именно, здесь можно найти перевод (значение) «supercell» на русском языке, синонимы, антонимы, краткое определение слова «supercell» , произношение и транскрипцию к слову «supercell». Также, к слову «supercell» представлено грамотно составленные примеры предложений для лучшего восприятия слова в контексте.

  • «supercell» Перевод на арабский
  • «supercell» Перевод на бенгальский
  • «supercell» Перевод на китайский
  • «supercell» Перевод на испанский
  • «supercell» Перевод на хинди
  • «supercell» Перевод на японский
  • «supercell» Перевод на португальский
  • «supercell» Перевод на русский
  • «supercell» Перевод на венгерский
  • «supercell» Перевод на иврит
  • «supercell» Перевод на украинский
  • «supercell» Перевод на турецкий
  • «supercell» Перевод на итальянский
  • «supercell» Перевод на греческий
  • «supercell» Перевод на хорватский
  • «supercell» Перевод на индонезийский
  • «supercell» Перевод на французский
  • «supercell» Перевод на немецкий
  • «supercell» Перевод на корейский
  • «supercell» Перевод на панджаби
  • «supercell» Перевод на маратхи
  • «supercell» Перевод на узбекский
  • «supercell» Перевод на малайский
  • «supercell» Перевод на голландский
  • «supercell» Перевод на польский
  • «supercell» Перевод на чешский

Произношение supercell (супосэл) :

sˈuːpəsˌɛl

Ваш броузер не поддерживает аудио

супосэл транскрипция – 6 результатов перевода

…as you can see from this footage.

The National Weather Service is currently tracking a second supercell moving in our direction.

I know it’s hard to imagine…

…как вы видите на этих кадрах.

Отслеживают вторую сверхъячейку, идущую к нам.

Трудно представить…

He even took credit for the Civil Rights movement

acceptance speech has been slowly drifting north since he gave it… and is headed straight for the supercell

The South Park and San Francisco smug is already at critical mass.

Он даже воздал заслугам Движения за гражданские права. Смотрите.

Дело в том, что самомнение его речи медленно дрейфует на север с момента её произнесения и направляется прямо к эпицентру.

Самомнение Саут Парка и Сан Франциско уже само по себе — критическая масса.

I figured you out.

This supercell is massive, folks.

Expect rain and high winds over the next 24 hours.

Я тебя раскусил!

Нужно найти эту девушку. ♪ ♪ Делко, у меня тут бегун.

На ближайшие 24 часа ожидается дожди и ветер.

…as you can see from this footage.

The National Weather Service is currently tracking a second supercell moving in our direction.

I know it’s hard to imagine…

…как вы видите на этих кадрах.

Отслеживают вторую сверхъячейку, идущую к нам.

Трудно представить…

He even took credit for the Civil Rights movement

acceptance speech has been slowly drifting north since he gave it… and is headed straight for the supercell

The South Park and San Francisco smug is already at critical mass.

Он даже воздал заслугам Движения за гражданские права. Смотрите.

Дело в том, что самомнение его речи медленно дрейфует на север с момента её произнесения и направляется прямо к эпицентру.

Самомнение Саут Парка и Сан Франциско уже само по себе — критическая масса.

I figured you out.

This supercell is massive, folks.

Expect rain and high winds over the next 24 hours.

Я тебя раскусил!

Нужно найти эту девушку. ♪ ♪ Делко, у меня тут бегун.

На ближайшие 24 часа ожидается дожди и ветер.

Показать еще

Хотите знать еще больше переводов supercell (супосэл)?

Мы используем только переведенные профессиональными переводчиками фразы supercell для формирования нашей постоянно обновляющейся базы. Это позволяет максимально точно переводить супосэл не просто слова, но и целые фразы, учитывая контекст и особенности их использования.

Перевести новое выражение

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Как пишется суперобложка слитно или раздельно
  • Как пишется супермен на английском
  • Как пишется суперкомфортный
  • Как пишется суперинтеллектуальный
  • Как пишется супергерои на английском