Как правильно написать трейлер к фильму

Лонг признает: «Иногда мы заставляем фильм выглядеть гораздо лучше, чем он есть на самом деле, и возможно, соблазняем зрителей на поход в кино, что они бы, вероятно, не сделали, не будь этого хитро сконструированного трейлера».  Лонг добавляет: «В каком-то роде это история не о том, что ты добавляешь в трейлер, а о том, что ты не включаешь в него. Ты можешь показать публике атмосферу фильма, находишь крутую музыку, интересный диалог и стараешься не слишком «пересластить»».

Чистейшей формой самовыражения для трейлер-мейкеров является то, что Лонг называет «версия номер один». Он замечает: «Когда мы делаем первую версию трейлера, мы не спрашиваем, что хотят увидеть люди, мы спрашиваем, что бы привлекло нас пойти на этот фильм. Первое, что ты показываешь киностудии и есть «версия номер один». Затем идут различные изменения. Вклад руководителей студии, отдела маркетинга и продюсеров обычно оборачивается десятками модификаций. Бывает, аналитический центр заставляет пройти целый круг модификаций, чтобы вернуться к первоначальному концепту». Лонг вспоминает: «Мы делали трейлер для фильма Клинта Иствуда и находились уже на седьмом или восьмом варианте. Клинт его посмотрел, мы все сидим ждем его ответа и вдруг он говорит: «Это очень хорошо, ребята! Давайте теперь посмотрим первый вариант».

Когда Клинт Иствуд посмотрел «версию номер один», вспоминает Лонг, он решил, что она все же является самой ясной и близкой к концепту фильма, который он пытался продать. Были сделаны пара изменений, но по сути в работу пошла первая версия, просто слегка видоизмененная. Лонг признается: «Иногда ты слишком много думаешь над процессом. Тогда наши инстинкты были ориентированы сугубо на заработок».


Загрузить PDF


Загрузить PDF

Трейлеры — это отдельный жанр искусства. Хорошие трейлеры заставляют зрителя заинтересоваться фильмом, но не раскрывают лишнего. Они увлекают, дают краем глаза взглянуть на то, что ждет зрителя на экране, чтобы у людей возникло желание увидеть весь фильм целиком. Чтобы сделать качественный трейлер, потребуется много усилий: вам придется много планировать, проявлять настойчивость и использовать целый набор навыков, которые будут отличаться от навыков, необходимых для создания полнометражного фильма.

  1. Изображение с названием Make a Movie Trailer Step 1

    1

    Начните с логотипа компании и информации о ней. Вспомните последний трейлер, который вам довелось посмотреть. Если только вы не смотрели ролик к малобюджетному независимому фильму, первыми кадрами были не сцены из фильма, а заставки с логотипами студии, спонсоров или прочих компаний, связанных с производством фильма. Эти заставки появляются на экране на небольшой промежуток времени, но они очень важны для людей, которые вложили в этот фильм деньги и силы, поэтому помните о них.

    • Не забывайте, что необязательно сначала показывать логотипы, а потом переходить к фильму — можно сделать это одновременно. Нередко в трейлерах эта информация появляется в первые секунды, когда уже начинает звучать музыка, создающая настроение, или диалоги.
    • В редких случаях логотипы компаний стилизируются под конкретный трейлер. К примеру, в трейлере к «Офисному пространству» (1999 год) логотип компании «20th Century Fox» оказывается на листе, появляющемся из офисной копировальной машины.[1]
  2. Изображение с названием Make a Movie Trailer Step 2

    2

    Задайте настроение, определите жанр и основных героев. Не пытайтесь объяснить аудитории основные факты. В первые 10-30 секунд трейлера зрители должны сами понять, о каком фильме идет речь, кто главный герой и к какому жанру относится это кино (к примеру, драма, комедия, триллер). Нет единственно правильного способа сделать это, но очень часто в трейлерах показывают, как главный герой что-то говорит и делает, и это задает тон ролику и дает намек на содержание фильма.

    • Рассмотрим первые 20-30 секунд трейлера к фильму 2014 года «Одержимость» с Дж. К. Симмонсом и Майлзом Теллером.

      Мы видим улицу Нью-Йорка ночью. Молодой парень Эндрю Ньюман (играет Майлз Теллер) разговаривает в кафе с девушкой Николь (играет Мелисса Бенойст) примерно того же возраста.
      Николь
      Здесь очень мило.
      Эндрю
      Мне очень нравится музыка, которую они играют. Боб Эллис на барабанах.
      Николь смеется, и мы видим, как ноги молодых людей соприкасаются под столом.
      Эндрю (закадровый голос)
      Я играю в самом крутом джазовом оркестре Шаффера — это лучшее музыкальное учебное заведение страны
      Пока Эндрю говорит, мы видим, как он стоит возле университета, а потом — как он играет на барабанах. Появляется Теренс Флетчер (играет Дж. К. Симмонс), человек в возрасте. Он вешает свое пальто и шляпу на вешалку. Мы видим, как Флетчер говорит с Эндрю, который стоит, опираясь на стену.
      Флетчер
      Важнее всего расслабиться. Не думай о счете, не думай, что о тебе подумают другие парни. Ты здесь не просто так. Получай от этого удовольствие.
      В кадре показывается Флетчер, который дает команду оркестру играть.
      Флетчер
      И пять, шесть…

      Всего за 20 секунд трейлер к фильму «Одержимость» сообщает нам очень много информации: что главный герой — Эндрю, что он — молодой талант, что в фильме есть любовная линия, что Флетчер — наставник Эндрю.
  3. Изображение с названием Make a Movie Trailer Step 3

    3

    Покажите основной конфликт в фильме. Описав текущее положение дел, покажите главный конфликт: людей, вещи, чувства и события, которые формируют основу фильма. Иными словами, объясните зрителю, почему он должен заинтересоваться этими героями и их историей. Попробуйте ответить на следующие вопросы: «Что стало основой сюжета?», «Что чувствуют герои из-за этого?», «Как главный герой пытается решить проблему?» Как говорит Джерри Флаттум, автор Scriptmag.com, «Любая история основывается на конфликте. Без конфликта нет драматизма. Драматизм — это и есть конфликт».[2]

    • Вернемся к «Одержимости». После того как показаны основные герои, автор трейлера вскользь описывает конфликт.

      Мы видим, как Эндрю уверенно играет на барабанах в оркестре под управлением Флетчера. Звучит бодрый джаз.
      Флетчер
      (Хвалит Эндрю) Да у нас здесь Бадди Рич!
      Оркестр начинает играть снова. Внезапно Флетчер останавливает игру.
      Флетчер
      (Обращаясь к Эндрю) Здесь у нас проблема. Ты спешишь. Начали! (Флетчер дает знак начать играть.) Пять, шесть и …
      Эндрю и весь оркестр начинают играть снова. Вдруг Флетчер швыряет в сторону Эндрю стул, и тому удается увернуться в последний момент.
      Флетчер
      (Рассержено) Ты спешил или отставал?
      Эндрю
      (Робко) Я… я не знаю.
      На экране крупным планом показывают, как Флетчер нагибается к Эндрю и ударяет его по лицу.
      Флетчер
      (В ярости) Если ты намерен саботировать игру оркестра, я уничтожу тебя!
      Эндрю плачет
      Флетчер
      О господи. Ты из тех, кто любит пускать слезу? Ты ничтожество, размазня, которая готова размазать слезы и слюни по инструменту, как девятилетняя девочка!

      В трейлере показан основной конфликт и тот эффект, который он производит. Флетчер, который в самом начале кажется обычным учителем, оказывается жестоким, безжалостным и равнодушным мучителем. Конфликт становится очевидным: сможет ли Эндрю, который хочет стать великим музыкантом, выжить в условиях наставничества Флетчера?
  4. Изображение с названием Make a Movie Trailer Step 4

    4

    Намекните на развитие сюжета, не выдавая подробностей. Показав основных героев и конфликт, вы сможете двигаться в разных направлениях. В некоторых трейлерах показывают короткие отрывки из фильма, которые намекают на развитие сюжета (обычно выбираются не самые значимые моменты), в порядке их появления в фильме. Помните, что если в трейлере будет слишком много из фильма, интрига пропадет, и зрители не захотят идти на этот фильм в кино.[3]

    • В трейлере к «Одержимости» показываются ключевые моменты, но сам сюжет не раскрывается до конца. Ниже мы приводим отрывки из фильма. Поскольку не все может поместиться в эту статью, некоторые моменты мы опустили.

      Эндрю разговаривает с отцом Джимом (Пол Рейзер) в полумраке кухни.
      Джим
      Как дела с оркестром?
      Эндрю
      (Чувствует неловкость) Хорошо! Мне кажется, я ему нравлюсь уже больше, чем раньше.
      В следующем кадре Флетчер кричит на Эндрю, когда тот играет на барабанах. Слов не слышно — только быстрая музыка.

      Показывают множество мелких фрагментов, при этм слышен голос Флетчера за кадром. Эндрю идет по темному бетонному холлу; Эндрю ожесточенно стучит по барабанам, весь мокрый от пота; Эндрю бежит по парковке с сумкой, в которой лежат палочки; Эндрю в ярости пробивает рукой барабан.
      Флетчер (Закадровый голос)
      Я заставляю людей выходить за предел их возможностей. Я считаю, что это абсолютная необходимость.

      Эндрю и Николь сидят в ресторане.
      Эндрю
      Я хочу быть одним из великих. А это значит, что музыка будет занимать все мое время. И поэтому я не думаю, что нам стоит быть вместе.
      Николь удивленно смотрит на него.

      Эти отрывки дают намек на то, как будет развиваться сюжет, не раскрывая всех подробностей. Мы знаем, что стресс от учебы, связанный с Флетчером, постепенно начнет влиять на личную жизнь Эндрю; мы знаем, что Флетчер считает свою жестокость философией, которая приведет молодые таланты к мировой славе; мы знаем, что у Эндрю и Николь возникнут трудности в отношениях из-за того, что занятия музыкой будут отнимать у Эндрю все больше и больше времени. Однако мы не знаем, как эти занятия повлияют на отношения Эндрю с семьей и с Николь в будущем. И, что еще важнее, мы не знаем, удастся ли Эндрю стать великим музыкантом.
  5. Изображение с названием Make a Movie Trailer Step 5

    5

    Раскройте основной посыл фильма. Под конец трейлера подведите итог главной теме так, чтобы это запомнилось зрителю. В книге «Руководство по литературе» У.Ф Тролла темой называется «центральная или основная идея литературного труда».[4]
    Иными словами, в конце нужно попытаться объяснить, о чем фильм, но не с точки зрения сюжета, а с точки зрения основной идеи, к которой подводит кинолента. Какую идею или вопрос хочет донести фильм до зрителя? Как можно свести основной конфликт фильма к одной запоминающейся строчке или кадру?

    • Ключевой момент фильма «Одержимость» показывают ближе к концу трейлера:

      Мелькают разные кадры, и голос Флетчера произносит текст за кадром. Эндрю в одиночестве сидит в холле общежития; Эндрю поздно вечером уходит из здания; Эндрю с обеспокоенным выражением лица сидит в репетиционной комнате с желто-коричневыми стенами. Наконец, мы видим, как Флетчер и Эндрю оказываются в темной комнате, и Флетчер в финале трейлера говорит следующие слова.
      Флетчер (частично голос за кадром)
      «В языке нет более вредного слова, чем «молодец»».

      В этом моменте трейлер указывает на вопрос, который лежит в основе фильма: оправданы ли жестокие методы Флетчера, если он способен воспитать настоящих музыкантов? Если одаренный музыкант не пройдет через весь этот ад, уменьшит ли это его шансы на успех? В трейлере зритель не получит этого ответа, потому что нужно сходить в кино, чтобы узнать это.
  6. Изображение с названием Make a Movie Trailer Step 6

    6

    Завершите трейлер запоминающейся фразой или кадром. В последние секунды трейлера у вас есть возможность показать зрителю что-то, что врежется ему в память, из-за чего он не сможет не пойти в кино. Необязательно использовать глубокую мысль — здесь важнее вставить что-то, что «зацепит» зрителя: остроумную фразу, вызывающий кадр или несколько быстрых кадров, которые интересно смотрятся вместе, но при этом не раскрывают суть картины.

    • В трейлере к «Одержимости» используется оригинальный подход. Автор показывает не один кадр, а множество сменяющих друг друга изображений с нарастающей скоростью и напряжением. Нет диалогов — есть только звук барабанов, который ускоряется по мере того, как сокращается длина сцен. Барабанная дробь достигает предела и внезапно обрывается. Мы видим Эндрю за ударной установкой с непримиримым выражением лица, по нему стекает пот. Звучит один фортепианный аккорд. Этот нарастающий темп и ритм заставляют зрителя чувствовать напряжение, восхищение и желание увидеть, что будет дальше.
  7. Изображение с названием Make a Movie Trailer Step 7

    7

    В конце трейлера поместите информацию о создателях. Как правило, в конце трейлера содержится информация о том, кто внес вклад в создание фильма. Обычно перечисляются студии и продюсерские компании, а также имена режиссеров, продюсеров, актеров и так далее. Мелкие роли обычно не упоминаются.

    • В США Американская гильдия писателей подробно описала систему правил упоминания имен в фильмах, которые входят в ее юрисдикцию.[5]
      У прочих гильдий и союзов также есть свои правила. Большинство фильмов должны соответствовать этим правилам, поскольку на экране недостаточно показать лишь то, что посчитает нужным создатель трейлера. Фильмы и трейлеры, нарушающие эти правила, могут не попасть в прокат из-за конфликта с этими союзами и объединениями.

    Реклама

  1. Изображение с названием Make a Movie Trailer Step 8

    1

    Используйте хорошее оборудование. При прочих равных вы не сделаете трейлер хуже, если вместо оборудования начального уровня воспользуетесь профессиональным. Трейлеры с четким изображением и звуком, обработанные с помощью профессиональных приложений, будут смотреться гораздо лучше, чем малобюджетные ролики, созданные на дешевом оборудовании. Конечно, можно создать красивый ролик и в условиях ограниченного бюджета, однако это потребует более тщательного планирования, и на это уйдет больше сил.

    • Помните, что в трейлерах обычно (хоть и не всегда) используются кадры из фильмов, — отдельные ролики снимаются редко. Лучше всего изначально снять фильм на хорошее оборудование, а не использовать его только для создания трейлера.
  2. Изображение с названием Make a Movie Trailer Step 9

    2

    Нарисуйте раскадровку. Планирование имеет большое значение. Даже если вы хотите сделать трейлер полностью из готового материала, вам нужно будет расписать шаг за шагом все свои действия, прежде чем приступить к работе. Если у вас не будет плана, вы зря потратите время. При наличии материала из целого фильма и отсутствии плана начать будет сложно.

    • Очень важно тщательно проработать сценарий. В мире кино планы могут корректироваться. Например, вы можете решить, что некоторые кадры, которые, как вам казалось, будут отлично смотреться вместе, на самом деле не сочетаются в трейлере. Будьте готовы внести изменения и исправить ошибки.
    • Если вам никогда раньше не доводилось писать сценарии, почитайте об этом статьи на WikiHow.
  3. Изображение с названием Make a Movie Trailer Step 10

    3

    Смонтируйте ролик логичным образом (либо найдите человека, который сможет вам помочь). В хороших трейлерах кадры сменяют друг друга естественным образом, и стыков почти не видно. Картинки и музыка просто перетекают друг в друга. Каждая сцена обладает идеальной продолжительностью: она не слишком короткая (зрители успевают понять, что происходит) и не слишком длинная (зрители не скучают и не отвлекаются на что-то другое). Чтобы все получилось именно так, нужно уметь сочетать кадры, поэтому если у вас еще нет опыта в монтаже, обратитесь к специалисту за помощью.

    • Поскольку на монтаж уходит много времени и сил, многие студии нанимают сторонние компании и отдают им работу над трейлером. Если у вас есть деньги, подумайте о том, чтобы сделать то же самое (подойдет и специалист-фрилансер). Возможно, вы сможете даже сэкономить деньги, сократив сроки производства ролика.[6]
  4. Изображение с названием Make a Movie Trailer Step 11

    4

    Подберите музыку и звуковое сопровождение. Звук (и особенно музыка) — важная составляющая ролика. В хороших трейлерах звуковое сопровождение усиливает эффект от действий на экране и задает настроение ролику (тем самым указывая на настроение всего фильма). В плохих трейлерах звук и музыка перетягивают внимание на себя, отвлекая зрителя от изображения на экране.

    • Примером правильного использования звуков и музыки служит третий официальный трейлер к фильму Николаса Виндинга Рефна «Только Бог простит» (2013 год). Хотя сам фильм получил не самые хорошие отзывы, трейлер к нему получился очень запоминающимся.[7]
      Трейлер начинается сценой конфликта между преступниками, где предполагаются жестокие действия. Звучат синтезаторы в духе 1980-х годов, и эта музыка отлично дополняет ретро-эстетику на экране, создавая при этом ощущение страха. Позже звук врезается в медленную съемку перестрелки, а потом возникает почти детская мелодия, сыгранная на пианино, которую исполняет тайская инди-группа P.R.O.U.D. Это только усиливает страх.
  5. Изображение с названием Make a Movie Trailer Step 12

    5

    Попробуйте добавить закадровый голос или текст на экране. Не во всех трейлерах используется только материал фильма. В некоторых создатели добавляют закадровый голос, который описывает историю. Однако этим приемом нужно пользоваться с осторожностью. Иногда такой текст может отвлекать внимание от кадров и производить неприятное впечатление. Если сомневаетесь, руководствуйтесь простым правилом, которое гласит, что лучше показать, чем сказать.

    • Примером ролика с удачным использованием закадрового голоса служит трейлер к фильму Пола Томаса Андерсона «Врожденный порок», вышедшего в 2014 году. В трейлере застенчивый женский голос с юмором рассказывает сюжет фильма, и этот голос очень подходит Калифорнии 70-х годов, где разворачивается действие. Голос появляется в начале и в конце трейлера и не отвлекает зрителя от происходящего на экране. Рассказчица словно сквозь сон вставляет смешные фразы и завершает трейлер упоминанием о том, что фильм выходит на экраны как раз к Рождеству.
  6. Изображение с названием Make a Movie Trailer Step 13

    6

    Сократите ролик до двух с половиной минут или даже меньше. Как правило, трейлер должен длится не более минуты или двух. Трейлер на две с половиной минуты считается длинным, хотя это и не строгое правило. В США Национальная ассоциация владельцев театров недавно выдвинула предложение ограничить длину трейлеров двумя минутами.[8]
    Каким бы ни был ваш фильм, постарайтесь вместить все самое важное в небольшой отрезок времени. Помните: чем длиннее ваш трейлер, тем выше вероятность, что зрители заскучают.

    • Трейлеров длиной более трех минут очень мало. Одним из примеров длинных трейлеров служит почти шестиминутный ролик к картине Вачовски по роману Дэвида Митчелла «Облачный Атлас». Отчасти такая продолжительность объясняется запутанным сюжетом книги, который затрагивает разные эпохи и ситуации, однако создатели фильма мудро решили также выпустить и ролик стандартной длины.

    Реклама

  1. Изображение с названием Make a Movie Trailer Step 14

    1

    Будьте готовы как следовать правилам создания трейлера, так и отказываться от них. Информация, приведенная выше, поможет вам создать хорошие трейлеры ко многим фильмам. Тем не менее, действительно запоминающиеся ролики часто считаются классикой потому, что их создатели не побоялись отвергнуть традиционные подходы. Если вы ищете славы, придерживайтесь своего видения, даже если это идет вразрез с классическими приемами.

    • Один из примеров трейлеров, которые отказались от традиционных правил, — это трейлер к фильму Ридли Скотта «Чужой», который и много лет спустя после выпуска считается одним из лучших (если не самым лучшим). Трейлер представляет собой набор пугающих кадров из фильма и производит неизгладимое впечатление. Единственная фраза, которая появляется в конце трейлера, звучит так: «В космосе никто не услышит ваш крик». О связи кадров и содержания фильма зритель может только догадываться.
  2. Изображение с названием Make a Movie Trailer Step 15

    2

    Участвуйте в обсуждении трейлеров. Трейлеры к фильмам — это жанр искусства, в котором многое подвергается тщательному анализу. С появлением новых технологий процесс анализа и обсуждения упрощается, благодаря чему даже простые люди могут участвовать писать на форумах, общаться в блогах, слушать подкасты. Если вы хотите стать создателем хороших трейлеров, вам следует начать обсуждать это искусство с другими людьми по всему миру. Ниже мы приводим несколько идей, которые помогут вам втянуться, а дальше вы сможете углубиться в тему так, как сами пожелаете.

    • Можно начать с чтения статьи Джона Лонга «Девять советов от создателя трейлеров к фильмам», которую он написал для сайта fastcocreate.com.[9]
      В статье автор (а он является одним из основателей фирмы по производству трейлеров) рассказывает о приемах создания роликов, которые применяются в его компании.
    • Можно посмотреть или послушать подкасты о производстве современных и классических трейлеров. На iTunes есть много актуальных записей.[10]
      [11]
      Еще больше записей можно найти с помощью поискового запроса.
    • На популярных сайтах вроде Reddit регулярно проходят обсуждения новых трейлеров. Попробуйте зарегистрироваться и поучаствовать в дискуссиях.
  3. Изображение с названием Make a Movie Trailer Step 16

    3

    Учитесь у великих мастеров. Не можете придумать идею для нового трейлера? Обратитесь к известным трейлерам, которые выделяются на фоне других. Как говорил Исаак Ньютон, величие если и достигается, то потому, что человек стоит на плечах гигантов. [12]
    Иными словами, не бойтесь заново взглянуть на идеи, к которым прибегали великие мастера, и использовать их в своей работе. Ниже мы приводим список фильмов, к которым были сняты отличные трейлеры, но это список может быть гораздо длиннее. Помните, что не все из этих фильмов получили хорошие отзывы от зрителей.

    • Чужой (1979) — о нем речь шла выше.
    • Хранители (2009) — удачный выбор музыки, атмосферность.
    • Социальная сеть (2010) — умеренное напряжение, пугающая атмосфера.
    • Монстро (2008) — используется нетрадиционный способ съемки, ощущение таинственности происходящего.
    • Лишенный жизни (1999) — используется концептуальный прием, который вызывает интерес к фильму. Этот трейлер рассказывает не только о фильме, но и о вымышленной паре, которая только что посмотрела фильм и не может не говорить о нем.
    • Спящий (1973) — известен своей эксцентричностью. Режисcер Вуди Аллен говорит о своем новом фильме в сухих и чрезмерно интеллектуальных фразах. Его речь прерывается кадрами из нелепой комедии.

    Реклама

Советы

  • Не стоит приступать к работе над трейлером, если съемки фильма еще не завершены. В этом случае у вас будет набор сцен, не связанных между собой, а это ограничит ваши возможности.
  • Современные трейлеры сильно отличаются от того, что снимали на заре кинематографа. Посмотрите старые трейлеры, чтобы проследить эволюцию этого жанра (это даст вам знания, которые помогут вам в создании трейлера в современных условиях).

Реклама

Об этой статье

Эту страницу просматривали 35 363 раза.

Была ли эта статья полезной?

Работа над созданием качественного трейлера – это вид искусства, который, на самом деле, намного сложнее, чем кажется.

После того, как вы уже потратили сотни часов, работая над фильмом, было бы бессмысленно экономить время на создании трейлера. Из-за того, что очень многое надо брать в расчет, когда работаешь над трейлером: например, музыка является чуть ли не основной составляющей трейлера и к ее выбору стоит подходить предельно вдумчиво. Так что, редакция трейлера может быть такой же сложной, как и редакция самого фильма. Если вы хотите узнать чуть больше о том, как можно сделать трейлер фильма, то в этой статье мы дадим вам несколько советов, которые очень пригодятся вам для работы над следующим большим проектом.

Шаг 1: Пересмотрите фильм

Как и с любым видом редактирования, лучшим способом начать работу над трейлером будет пересмотреть фильм целиком. Так вы лучше поймете, с каким материалом вам придется работать. Вы, конечно, можете понять, о чем фильм, просто пройдясь по некоторым сценам, но вы точно пропустите некоторые тонкости, которые бы очень пригодились вам при создании трейлера.

При просмотре мы рекомендуем вам отмечать сцены, которые бы хорошо смотрелись в трейлере, большая часть программ для компьютерного монтажа имеют эту функцию. Мы знаем, что вы провели огромное количество времени, редактируя фильм и уже знаете его наизусть, но лучше пересмотреть его еще раз, сразу перед началом работы над трейлером, но в этот раз в несколько ином ключе – не как редактор, а как зритель. Задайте себе несколько вопросов:

  • Что больше всего взволнует зрителя?
  • Что нового вы можете ему предложить?
  • Какие кадры смогут удивить аудиторию?
  • Что представит себе большая часть зрителей?

Шаг 2: Выстройте повествование истории

Набросок истории

Следующий шаг – определить каким будет структура вашего трейлера, задать то, как ваш трейлер будет рассказывать историю. Трейлеры бывают очень разные: они могут представлять собой простой клип, вырезанный из фильма, как в случае с «Монстро», или пересказывать вступительную часть фильма (все трейлеры 90-х).

Если вспомнить классическую структуру рассказа, то ваш трейлер должен рассказывать о первом и втором акте, лишь слегка намекая на действия в третьем. Зрителям очень не нравится видеть в трейлере кадры из кульминации фильма. Когда вы выдаете концовку, аудитория теряет интерес к фильму. В каком-то смысле, вы отнимаете у них надобность смотреть фильм.

Современные трейлеры обычно состоят из пяти элементов, расположенных в следующей последовательности:

1. Начните со сцены из фильма

Большинство современных трейлеров начинаются с самой интересной сцены из фильма. Цель такого подхода– задать тон, в котором будет вестись повествование в фильме/трейлере. Если сцена достаточно сильная (а она должна быть), ваш зритель захочет досмотреть трейлер и не переключиться на следующий клип в рекомендациях.

2. Задайте контекст

В начале большинства трейлеров, тем или иным способом, задается контекст истории. Вы можете или просто вывести на экран текст, или позволить герою рассказать историю. Чаще всего, самые лучшие кадры для этой цели, с закадровой озвучкой, можно найти в начале фильма. Еще один вариант – нанять профессионального актера озвучивания, но с этим стоит быть осторожным. «В мире, где…» трейлеры уже стали практически пародиями на самих себя.

3. Представьте ваших персонажей 

В большинстве современных фильмов нас знакомят с персонажами, используя звуковые фрагменты из фильма. На этом этапе вы представляйте своих персонажей до того, как они перетерпели характерные изменения. Вы же не хотите начать знакоместо в героем со сцены, где Шая ЛаБаф швыряет Оллспарк в Мегатрона? Для начала лучше оставить образ неловкого героя, который никак может в себе разобраться.

4. Кратко перескажите сюжет

В идеале, вам нужно будет рассказать то, о чем будет история, так, чтобы сохранить всю основную интригу.

5. Зацепка, хук

Последней целью вашего трейлера будет заинтриговать вашу аудиторию. Обычно это делается с помощью кинематографического хука. Здесь у вас огромный выбор: это может быть визуально впечатляющий монтаж или смешная строчка из фильма. Все зависит от того, как вам хочется, чтобы ваш трейлер запомнил зритель.

Шаг 3: Выберите стиль вашего трейлера

Основная цель, которую вы скорее всего преследуйте, создавая свой трейлер – это понравиться как можно большей аудитории. В конце концов, именно ваш трейлер дает зрителю понять, смотреть ему фильм или нет. И хотя не все трейлеры можно отнести в эти категории, в основном их все-таки можно разделить на:

Тизеры

Тизер несколько отличается от трейлера. Трейлеры обычно объясняют сюжет с помощью своей структуры, а тизер скорее задаст атмосферу фильма. Тизеры – это обычно клипы из фильмов с легкими переходами, которые предназначены для того, чтобы подогреть интерес аудитории к фильму на этапе пост-продакшена.

Стандартное повествование

Как было сказано выше, стандартным трейлером считается трейлер, который включает в себя следующие части: вступительная сцена, обозначение контекста, введение персонажей, пересказ сюжета и небольшая зацепка.

Музыкальный трейлер

Хорошая музыка в трейлере – это необходимость. Но иногда, музыка не просто служит фоном, а задает атмосферу трейлера и к подбору подобной музыки, конечно, стоит подходить с особой осторожностью.

Сложное повествование

https://www.youtube.com/watch?v=Cag8GSlJCec

Не все трейлеры имеют классическую структуру повествования. В конце концов, трейлер – это способ заманить зрителя в кинотеатр. Иногда стандартная модель повествования просто не подходит и тогда приходиться думать над чем-то более сложным. Но в этом нет ничего страшного – просто помните, что перед началом создания подобного трейлера обязательно нужно заранее намечать план.

Некоторые редакторы предпочитают пропустить все вышеперечисленные шаги. Вместо этого они сразу подбирают запоминающуюся музыку и лишь после под нее делают нарезки из фильма. Это стратегия, конечно, не самая удачная, и поэтому результат от подобной работы редко бывает качественным. Музыку стоит подбирать уже после того, как вы уже разобрались со структурой для своего трейлера.

Шаг 4: Подберите музыку

Наушники

Подбор правильной музыки – это очень важный этап в работе над трейлером. Скорее всего, когда вы дойдете до этого этапа, вы уже будете иметь примерное представление о том, какую музыку добавить в трейлер. Но даже если у вас к этому времени все равно не будет идей – не расстраивайтесь: пересмотрите трейлеры, которые вам нравятся и попытайтесь понять, какая музыка подойдет вашей истории. 

Бонус: Используйте подходящую графику

Звездные войны

В первую очередь графика трейлера должна соответствовать фильму и дополнять его. Зрелищность – это, конечно, отлично, но хорошая графика – необязательно самая сложная. Например, графика из фильма «Звёздные войны: Пробуждение Силы» – максимально минималистична: в трейлере волнение нарастает вместе с тем, как на экране просто появляются знакомые буквы.

Или вот графика из «Трансформеров»: она полностью состоит из сложных, движущихся частей, которые создают соответствующее фильму настроение. Такая графика отлично подходит именно этому фильму.

 Вы можете использовать что-то похожее и для своего трейлера. Серьезно подумайте над тем, какая графика вызовет наибольший интерес к вашему фильму.

Автор —  CALEB WARD

Перевод — Say-Hi

Мы рекомендуем:

8 простых шагов, которые помогут создать музыкальную композицию

Основы постановки света в кинематографе

Как снять первый артхаусный фильм

20 полезных лекций для режиссеров и сценаристов

22 июля в США пройдет премия Golden Trailer Awards, которую ежегодно вручают за лучший проморолик в нескольких категориях. В этом году на премию номинирован российский трейлермейкер Андрей Солодовников. Его работы — видео к «Майору Грому», «Девятаеву», «Пальме» и «Ржеву» — получили семь номинаций в пяти категориях.

Солодовников также создавал ролики к проектам КиноПоиск HD «Пищеблок» и «Беспринципные». В числе его будущих работ — трейлеры к экранизации «Ампир V» по роману Виктора Пелевина, которую поставит Виктор Гинзбург, и антиутопии «Мы», проекту Сарика Андреасяна. Перед премией КиноПоиск расспросил Солодовникова о его работе и любимых трейлерах.

Андрей Солодовников

Трейлермейкер

 — Как вообще происходит сборка трейлера?

— Трейлер строится по классической дуге: герой, мир, в котором он живет, и проблема, с которой он сталкивается. Эта схема меняется в зависимости от жанра. Если это супергероика, жанр обязывает к эпичному трейлеру, который будет поднимать градус напряжения у зрителя и заодно его желание пойти в кинотеатр.

В современных боевиках, экшен-фильмах и хоррорах многое строится на саунд-дизайне. Например, трейлер «Легенды о Зеленом Рыцаре» студии A24 раскрывает тренд на спокойную инструментальную музыку, которая перебивается резкими, зачастую психоделическими мотивами. Тот же тренд использовали в трейлерах «Солнцестояния» и «Тихого места 2». В экшене применяют то же самое. В трейлере «Никто» Ильи Найшуллера играет кавер ретрохита «I Ain’t Nobody» Луи Прима, который осовременил композитор, чтобы ролик выглядел мощнее и веселее.

 — А как шла работа над номинированными трейлерами?

— К трейлеру «Майора Грома» мы с Артемом Габреляновым (продюсер и сценарист кинокомикса. — Прим. ред.) перебирали каждый кадр, чтобы все стояло на своих местах. Идейным референсом был тизер-трейлер «Мстители: Эра Альтрона». Важно было передать настроение безысходности от того, что у полиции и Грома не получается противостоять Чумному Доктору. Мы переняли принцип обращения антагониста к зрителю, как это было в ролике к «Эре Альтрона». Кавер на «Перемен» Виктора Цоя, который исполнила школьница из Санкт-Петербурга Таисия Ашмарова, выбран неслучайно. Это народный хит, а женский вокал — прекрасный прием, он работает всегда.

Над роликом к «Девятаеву» мне посчастливилось поработать с Тимуром Бекмамбетовым, он дал полную свободу. Я вдохновлялся трейлерами к фильмам «Ярость» и «Мидуэй», в них отлично показан военный экшен с нужным градусом драматизма. Музыка в ролике должна была передать тяжесть металла самолета, для этого я смиксовал три трека сразу. Это типичная музыка Epic Score, которую используют в боевиках, фантастике и супергеройском кино.

Трейлер к «Ржеву» я делал для компании «Триикс Медиа», с которой работал над «Крыльями империи». Поскольку это военная экшен-драма, я использовал технику динамичного монтажа: увеличивал напряжение и темп, а затем резко останавливал. И так несколько раз, а паузы заполнял цитатами героев. Очень важно было показать хаос войны, погрузить зрителя в атмосферу безысходности и ужаса. Финальный кадр с медалью в руке служил многоточием, а что последовало за ним, зрители узнали уже в фильме.

У «Пальмы» номинировали не большой двухминутный трейлер, а минималистичный тизер. Задача была дать общее представление об истории: мальчик пишет письмо хозяину собаки, который оставил ее в аэропорту. «Централ Партнершип» и «Марс Медиа» попросили сделать отправной точкой именно сцену письма, обратить монолог героя к зрителю. Его удачно дополняла мелодия на фортепиано, она помогала расслабиться и погрузиться в нарратив. Поэтому мы выбрали музыку композитора Флориана Вальзера. А текстовые вставки специально идут на фоне бегущих облаков — это отсылка к сюжету картины и символ надежды.

 — Какие ваши любимые трейлеры? Чем они интересны?

Я назову шесть трейлеров, которые постоянно пересматриваю.

  • Тизер-трейлер «Бэтмена» под трек «Something In The Way» Nirvana. Трейлер-хаус Statement Advertising и Warner Bros. выбрали тягучую, темную, но при этом классическую музыку специально. Так у зрителя возникнет ощущение, что «Бэтмен» вроде бы и новый, но при этом олдскульный. Его, кстати, номинировали как лучший тизер — я болею за него.
  • «Бегущий по лезвию 2049». Атмосферный трейлер с синтвейв-мотивами 1970—1980-х, которые передают дух киберпанка.
  • Уже упомянутый «Никто» Ильи Найшуллера. Его сделала голливудская компания AV Squad, она считается чуть ли не лучшей, а работал над трейлером автор роликов ко всем «Джонам Уикам». Видео заявлено в главной номинации Best in Action, и, скорее всего, оно в ней выиграет. В прошлом году этот же трейлермейкер Грег Крупка взял главную награду за ролик к «Джону Уику 3».
  • «Форсаж: Хоббс и Шоу» от той же AV Squad. Особенно хороши первые 30 секунд, когда Джейсон Стэйтем и Дуэйн Джонсон параллельно мутузят бандитов в разных комнатах. Отдельного внимания заслуживает музыка: самоанские и гавайские мотивы миксуются с рэпом. Это, наверное, самый высший уровень монтажа трейлеров, золотой стандарт.
  • Еще нравится трейлер по «Мортал Комбат». В нем показали, наверное, только первые минут двадцать из фильма (общий хронометраж составляет 110 минут — Прим. ред.). Ребята смогли сделать качественный трейлер, использовав материалы только из начала фильма. Интересна и музыка, те же электронные синты — вариация оригинальной мелодии из фильма «Мортал Комбат» Пола У. С. Андерсона (ролик, кстати, установил рекорд среди трейлеров без цензуры, набрав 116 млн просмотров. — Прим. ред.).
  • И напоследок трейлер «Аквамена», который открывал ComicCon. Это классический супергеройский трейлер. В нем есть дух ностальгического трейлера 2000-х. Ну, и музыка Томаса Бергерсена, который стоял у истоков коллектива Two Steps from Hell. В 2000-х их музыка была, наверное, в каждом втором эпичном трейлере.

Вы про вертолет с bash.org:

блин, джо данте был [мат] дядька.
он трудился на роджера кормана, делал для него трейлеры к фильмам. а корман — это [мат] и холокост. снимал и продюсировал по сто фильмов за год, все были трэшак просто невъебенный. ну ваще, в общем.
а **й же ясно, как делать трейлеры к такой параше. но вот, б**ть, еси их ваще не делать — никто фильм смотреть не пойдет.

и что придумал джо данте. он [мат] из какого-то фильма кадр, в котором взрывается вертолет и стал *yячить его ваще во все трейлеры подряд. типа лезут пришельцы из воды в резиновых костюмах — пNздык, взрывается вертолет! идут динозавры из пенопласта и папье-маше — пNздык, взрывается вертолет! где-то на марсе, *лять, бродят астронавты, собирают камни какие-то и прочую херь — пNздык! взрывается вертолет!

зрители о*уевали и шли посмотреть фильм, чоб понять, [мат] там ваще вертолет.


Download Article


Download Article

The movie trailer is a work of art that stands on its own, separate from the movie it’s advertising. Great trailers «tease» the full movie without revealing too much, building excitement for the movie and giving the audience an alluring taste of the final product that leaves it wanting more. Making the perfect movie trailer is no small feat — accomplishing this task will take planning, persistence, and a set of skills that’s slightly different from what’s needed to make a feature-length movie.

  1. Image titled Make a Movie Trailer Step 1

    1

    Start with brief screens to display production company information. Think back to the last movie trailer you saw ‐ unless it was for an extremely small-budget independent movie, there’s a good chance that the first thing you saw in the trailer wasn’t footage from the movie itself, but instead a few quick screens showing the logos of the studio that made the film, the production company or distributor, and so on. These images, though brief, are important ‐ the people involved with the film want to receive due credit for the time and money they’ve spent on it & dash; so don’t forget them.

    • Note, though, that you don’t necessarily have to wait until these images have finished displaying to start introducing your audience to your film. In fact, most trailers use the precious seconds spent showing these logos to start playing music that establishes the mood of the trailer (more on this below) and/or playing audio dialog from the film.
    • Note also that, in rare cases, the standard logos of the studio and/or production company are creatively modified to fit the mood of the trailer. For instance, the original trailer for Office Space (1999) displays the iconic «gold-text-and-spotlights» 20th Century Fox logo by having it print from an office Xerox machine.
  2. Image titled Make a Movie Trailer Step 2

    2

    Establish your mood, genre, and main character. Don’t waste any time introducing the basic facts of your movie to your audience. Within about the first ten to thirty seconds of your trailer, your audience should have a rough idea about what kind of film the trailer is for, who the main character is, and what sort of mood the film has (i.e., grim, lighthearted, ironic, etc.) There’s no single «right» way to do this, but often, trailers do this by showing a quick clip of the main character saying or doing something that clearly establishes the general mood and content of the film.

    • For example, let’s look at the first 20 seconds or so for the trailer for the 2014 film Whiplash starring J.K. Simmons and Miles Teller.

      We open with a shot of a New York City street at night. We see Andrew Neyman (Miles Teller), a college-age young man, talking to Nicole (Melissa Benoist), a woman of similar age, in a deli.
      NICOLE
      This place is nice.
      ANDREW
      I really like the music that they play — Bob Ellis on the drums.
      Nicole laughs, we see the couple’s feet touch under the table.
      ANDREW (Voiceover)
      I’m part of Shaffer’s top jazz orchestra — it’s the best music school in the country
      As Andrew speaks, we see brief clips of him standing outside of his school, then see him practicing drums. As he continues, we see a clip of Terence Fletcher (J.K. Simmons), an older man, walking into a room and hanging up his coat and hat. We cut to Fletcher talking to Andrew as he leans against a wall.
      FLETCHER
      The key is to just relax. Don’t worry about the numbers, don’t worry about what the other guys are thinking. You’re here for a reason. Have fun.
      We cut to Fletcher cuing his band to start playing.
      FLETCHER
      Ah-five, six, and…

      In just twenty seconds, the Whiplash trailer tells us a wealth of information about the movie: that Andrew is the focus of the film, that Andrew is a young musical prodigy, that the film has a romantic component, and that Fletcher has a teacher/mentor relationship with Andrew.

    Advertisement

  3. Image titled Make a Movie Trailer Step 3

    3

    Introduce your film’s central conflict. Once you’ve established your film’s «status quo,» introduce its main conflict — the people, things, feelings and events that will form the basis for the story. In other words, show the audience why it should care about the characters and themes you’ve just introduced it to. Try to answer questions like, «What dramatic thing happens to set the plot in motion?», «How does this make the characters feel?», and «How does the main character try to solve the conflict?» In the words of Jerry Flattum of Scriptmag.com, «Storytelling is based on conflict. Without conflict there’s no drama. Drama is conflict.»[1]

    • Let’s return to the trailer for Whiplash to continue with our example. After the trailer establishes the film’s foundation, it quickly reveals its central conflict.

      We see Andrew confidently playing drums in a jazz band while Fletcher conducts. Upbeat jazz music plays on the soundtrack.
      FLETCHER
      (Praising Andrew) We got Buddy Rich here!
      The band resumes playing. Suddenly, Fletcher signals the band to stop.
      FLETCHER
      (To Andrew) Little trouble there. You’re rushing. Here we go! (Fletcher cues the band to start playing) Five, six, and…
      Andrew and the rest of the band resume the song. Without warning, Fletcher hurls a chair at Andrew, who ducks out of the way at the last second.
      FLETCHER
      (Angrily) Were you rushing, or were you dragging?
      ANDREW
      (Meekly) Uh, I don’t know.
      We cut to a closeup of Fletcher leaning over Andrew. Fletcher slaps Andrew hard in his face.
      FLETCHER
      (Furiously) If you deliberately sabotage my band, I will gut you like a pig!
      Andrew starts to cry.
      FLETCHER
      Oh my dear God. Are you one of those «single tear» people? You are a worthless pansy who is now weeping and slobbering all over my drumset like a nine year-old girl!

      The Whiplash trailer establishes the film’s central conflict to shocking effect. Fletcher, who at first appears to be a normal teacher, is revealed to be a cruel, ruthless, and abusive tormentor. The conflict is clear without the film having to spell it out explicitly: will Andrew, who wants to be a great musician, be able to survive the extreme stress of tutelage under Fletcher?
  4. Image titled Make a Movie Trailer Step 4

    4

    Tease at the film’s rising action (without spoiling the plot.) After you’ve established the film’s characters and central conflict, you have a little more freedom in how to continue your trailer. Many modern trailers choose to hint at the progression of the plot by showing quick, snappy clips of key lines or events in the film in rough (though usually not exact) order of their appearance. Note, however, that moviegoers may resent trailers that reveal too much about the film’s plot, especially if any surprising plot twists are revealed, so be discrete — don’t give away too many of the film’s surprises!

    • The Whiplash trailer explores the basic plot beats of the movie while revealing surprisingly few specifics. The brief snippets below are taken from the trailer; to keep the length of this article manageable, some snippets have been omitted:

      Andrew and his father Jim (Paul Reiser) are shown talking in a dimly-lit kitchen.
      JIM
      So how’s it going with studio band?
      ANDREW
      (Subtly ill-at-ease) Good! Yeah, I think he… likes me more now.
      We cut to a clip of Fletcher screaming at Andrew as he plays drums. No lines are heard; only the grim, driving score plays.

      Various short clips play as Fletcher speaks in voiceover: Andrew walks down a dark concrete hallway; Andrew drums furiously onstage, dripping with sweat; Andrew runs through a parking lot with his equipment bag; Andrew punches through a snare drum in a fit of rage while practicing.
      FLETCHER (Voiceover)
      I push people beyond what’s expected of them. I believe that is… an absolute necessity.

      Andrew and Nicole sit in a restaurant.
      ANDREW
      I want to be one of the greats. And, because I’m doing that, it’s going to take up more of my time… and this is why I don’t think that we should be together.
      Nicole looks on, stunned.

      These brief clips give us a good idea of how the plot is going to progress in Whiplash without spoiling any big reveals for us. We now know that the stress of drumming under Fletcher is going to gradually creep into Andrew’s home life, we know that Fletcher views his harsh teaching philosophy as a way to push young talented musicians to greatness, and we know that Andrew and Nicole will begin to experience romantic tensions as drumming eats up more and more of Andrew’s time. We don’t know, however, exactly how Andrew’s relationships with Nicole and his family members will be affected in the long run. Most crucially, we don’t know whether Andrew will truly become «great» by the movie’s end.
  5. Image titled Make a Movie Trailer Step 5

    5

    Spell out the film’s central message. As your trailer nears the end of its runtime, leave the audience with a strong, lasting impression by acknowledging your film’s main theme in an exciting or compelling way. According to A Handbook to Literature by William Flint Thrall et. al., a theme is «the central or dominating idea in a literary work.» In other words, you’ll want to try to show your audience what the film is about — not in terms of plot, but in terms of subtext. What single question or idea is your film trying to relate to the audience? How can you boil the main conflict of your film down to a single memorable line or image?

    • The «central» moment of the Whiplash trailer comes near the end:

      Various clips play as Fletcher slowly speaks in voiceover: Andrew sits in a long dorm hallway alone; Andrew leaves a building late at night; Andrew stares with a worried expression in a drab band room. Finally, we join Fletcher and Andrew in a dark room — Fletcher’s final lines come from him directly as the score swells.
      FLETCHER (Partial voiceover)
      There are no two words in the English language more harmful than «good job.»

      Here, the trailer hints at the thematic question at the heart of Whiplash: Are Fletcher’s cruel methods justified if he is able to produce truly great musicians? If our young, promising musician doesn’t have to go through this metaphorical hell, is he somehow less likely to achieve the greatness he longs for? The trailer wisely chooses not to answer these questions — we’ll just have to see the movie to find out!
  6. Image titled Make a Movie Trailer Step 6

    6

    End the trailer with a particularly memorable line or image. The last few seconds of your trailer are your chance to give the audience a «parting shot» or an enticing hook to make the idea of seeing your movie even more irresistible. You don’t necessarily have to be as profound here as you were when you revealed the film’s central theme earlier — here, it’s often effective to simply end with a witty one-liner, a provocative image, or a few quick shots that are exciting when shown in sequence but don’t reveal too much about the film’s plot.

    • Whiplash takes a somewhat unique approach here — rather than ending with a single clip, it ends with a flurry of fast cuts that build in a crescendo of speed and tension. There is no dialogue — just the slow, steady beat of a snare drum that gradually gets faster and faster as the cuts between clips become more and more frequent. The drumming reaches a loud, powerful zenith, then stops suddenly — we are left with a close-up of Andrew at his drum set, sweating, with an implacable look on his face as a single piano cord reverberates on the soundtrack. This crescendo of action leaves us tense, exhilarated, and wanting more, though it reveals no plot details.
  7. Image titled Make a Movie Trailer Step 7

    7

    Add credits/legal information at the very end. Finally, nearly all movie trailers end with a quick credit page containing information about the film. Usually, this is limited to the studios and production companies behind the film and individuals who played major roles in its production, like the director, executive producer, starring actors, and so on. Minor roles like stagehands, key grips, and so on are usually not included.

    • Note that, in the United States, the Writer’s Guild of America (WGA) has a comprehensive system of rules in place for assigning credits on films that fall under its jurisdiction. Other movie-related guilds and unions, like, for example, the Screen Actors Guild (SAG), have their own similar rules. Major film releases must adhere to these rules — it is not enough to simply display as much information as the creator of the trailer believes to be sufficient. Films and trailers that break these rules may have difficulties being released due to lack of support from these organizations.
  8. Advertisement

  1. Image titled Make a Movie Trailer Step 8

    1

    Use the best equipment possible. If all other factors are equal, it’s hard to hurt the quality of a trailer by ditching low-quality equipment for top-of the line hardware. Trailers that are shot with crystal-clear, high-quality cameras and microphones and put together with professional-grade editing software will have a much easier time looking and sounding amazing than those shot on a shoestring budget with inferior equipment. While it’s certainly possible to create beautiful, effective trailers while working around these types of budget and equipment limitations, this requires extra work and planning.

    • Note that trailers are usually (but not always) pieced together from footage from the movie, not shot on their own. Thus, to be clear, it’s often best to shoot the movie itself with this high-end equipment, rather than reserve this equipment for the trailer alone.
  2. Image titled Make a Movie Trailer Step 9

    2

    Storyboard or draw out your trailer. Planning is absolutely crucial for making a gripping trailer. Even if you’re making your trailer entirely from preexisting footage you shot for your movie, it’s still very wise to have a shot-for-shot plan before you step into the metaphorical editing room. If you don’t have a plan, you may find that your time is wasted: with a feature-length movie’s worth of footage to work with and no roadmap to follow, it can be extremely difficult to even get started.

    • This being said, it’s important not to devote yourself too heavily to your storyboard. In the world of cinema, plans are meant to be adjusted on the fly occasionally. You may, for instance, find that certain clips that you thought would play perfectly just don’t «work» in the greater context of the trailer — in this case, be prepared to adjust your plan to correct these errors and make your trailer as good as possible.
    • Never created a storyboard before? See our storyboarding article to get started.
  3. Image titled Make a Movie Trailer Step 10

    3

    Keep your editing snappy (or find someone who can do it for you.) Good trailers have a natural «rhythm» that’s almost impossible to describe adequately. The images and sounds in the trailer seem to «flow» into each other in a logical yet effortless way. Each clip is the perfect length — not so short that it’s hard to tell what’s going on, but not so long as to be boring or distracting. This requires precise editing and a good «feel» for the visual language of film, so if you’re not an experienced editor, work with one as you piece the footage for your trailer together.

    • Because of the time and energy required to carefully edit a movie trailer together, many studios now hire third party companies to do some or all of the work of creating the trailer. If you have the money, consider contacting one of these firms (or an experienced freelancer) about helping you with your trailer. You may find that you even saver money in the long run by reducing the development time of the trailer.[2]
  4. Image titled Make a Movie Trailer Step 11

    4

    Choose music and sounds that fit the mood of the trailer. Sound (and especially music) can be a big part of what makes a trailer effective. The best trailers use sound and music to magnify the impact of the action on screen and establish the mood of the trailer (thus hinting at the mood of the movie itself.) On the other hand, bad trailers may use sound and music in a way that doesn’t complement the action or may make the music the focus of the trailer, rather than the action itself, distracting from the trailer’s message.

    • One example of a great use of sound and music in a movie trailer is in the third official trailer for Nicolas Winding Refn’s 2013 crime drama Only God Forgives. While the movie itself was met with middling-to-negative reviews, the trailer is truly memorable.[3]
      The trailer opens with images of confrontations between criminals, complete with implied violence. These shots are accompanied by a 1980s-inspired, driving, arpeggiated synth line that perfectly fits the retro, neon-drenched aesthetic while conveying a sickening sense of dread. Later, the sound cuts out during slow-motion footage of a gang shooting except for the twinkling, almost childlike keyboard melody of a ballad by Thai indie band P.R.O.U.D. for a truly chilling effect.
  5. Image titled Make a Movie Trailer Step 12

    5

    Consider adding voiceover or text cards. Not every trailer relies solely on footage from the film to relay the basics of plot, setting, characters, and so on — some take a more direct approach by including voiceover narration or text cards to help give context to the footage onscreen. However, this option must be considered carefully — if overused, voiceovers and text cards can distract from the footage itself and lend the trailer a cheap or run-of-the-mill feel. When in doubt, abide by the common sense rule that, in art, it’s usually better to show than to tell.

    • One trailer that uses voiceover work in a restrained way that compliments the trailer itself is the trailer for Paul Thomas Anderson’s 2014 adaptation of Thomas Pynchon’s Inherent Vice. In the trailer, a coy female voice relays the basic plot of the film in a humorous, deliberately campy fashion that fits the early 70s California setting and the comedic tone of the film. The narration appears only at the beginning and end of the trailer and never distracts from the action. The narrator sleepily delivers sarcastic lines like «Doc [the main character, a «slacker» detective] may not be a do-gooder, but he’s done good … good luck, Doc!» and ends the trailer with the self-aware «Coming just in time for Christmas.»
  6. Image titled Make a Movie Trailer Step 13

    6

    Refine your trailer to about two and a half minutes of footage or less. As a general rule, trailers should be no more than a minute or two long. Typically, full-length trailers run about two and a half minutes, though this is not a «hard and fast rule.» In fact, the National Association of Theater Owners has recently spearheaded an effort to restrict trailers to a strict two-minute runtime.[4]
    Regardless of the content of your film, try to squeeze all the important beats in the section above into a short, tidy package. Remember — the longer your trailer, the more of a chance your audience will have to get bored with it.

    • Trailers longer than three minutes are very few and far between. One semi-recent example of this type of long-form trailer is the nearly six-minute «Extended» trailer for the Wachoski sibling’s 2012 adaptation of David Mitchell’s novel Cloud Atlas. Though the longer format does lend itself to the film’s complex narrative, which is woven between six different settings and time periods, the creators wisely chose to also release a standard-length version.
  7. Advertisement

  1. Image titled Make a Movie Trailer Step 14

    1

    Be willing to play with (and ignore) the «rules» for making a trailer. The steps in the sections above should help you create an exciting, effective trailer for most films. However, truly great trailers — those that are remembered for perfecting or re-defining the art form — are often considered classics because their creators were bold enough to disregard established trends in trailer-making. If you’re shooting for greatness, stick to your artistic vision — even when it guides you away from conventional trailer techniques.

    • One great example of a trailer that pushed the boundaries of the art form when it was released decades ago and that has retained its status as one of the greatest trailers of all time (if not the greatest) is the trailer for Ridley Scott’s Alien. The trailer is more a disjointed collage of unsettling images from the film than a traditional trailer, but the impression they give is one that’s unforgettable. The only bit of guidance the trailer gives the audience is in the now-iconic tagline that appears in the uneasy silence at the end of the trailer: «In space, no one can hear you scream.» The connection between the images and the film is (ingeniously) left to the audience’s imagination.
  2. Image titled Make a Movie Trailer Step 15

    2

    Participate in the dialogue surrounding trailer-making. Movie trailers as an art form have been written about, dissected, and analyzed a great deal — especially with the dawning of technology that makes such discussion convenient for average people to participate it (like internet forums, blogs, podcasts, and so on.) If you want to distinguish yourself as a creator of great trailers, it’s a good idea to become involved in this ongoing worldwide discussion. Below are just a few jumping-off points to get you started — it’s up to you to explore as deeply as you’d like.

    • One good piece of reading to start with is John Long’s 9 (Short) Storytelling Tips From A Master Of Movie Trailers, an article written for fastcocreate.com.[5]
      In the article, Long, who is a co-founder of a trailer production house, discusses the techniques his company uses to create trailers.
    • Several free podcasts discuss the film-making aspects of modern and classic trailers. Among them are The Trailer Home Podcast, an up-to-date Iowa-based podcast, and Trailerclash, a podcast available through iTunes.[6]
      Many more can easily be found with a quick search engine query.
    • Finally, community sites like Reddit usually are home to lively discussions as soon as a new film trailer is released — consider joining one of these communities and stirring the pot!
  3. Image titled Make a Movie Trailer Step 16

    3

    Learn from the greats. Having a hard time finding a concept for your trailer? Seek inspiration from the noteworthy, boundary-pushing trailers that have already been made. As immortalized by the words of Isaac Newton, greatness is achieved by «standing on the shoulders of giants.»[7]
    In other words, don’t be afraid to reinterpret the ideas of trailer-making masters through your own unique directorial lens. Below is a short list of films regarded as having outstanding trailers — there are many, many more than can be listed here. Note that not all of the movies that followed the trailers below were well-received.

    • Alien (1979) — discussed above.
    • Watchmen (2009) — great use of music, atmosphere.
    • The Social Network (2010) — subtle tension, eerie atmosphere.
    • Cloverfield (2008) — establishes the non-traditional shooting style of the film, creates an air of mystery.
    • The Minus Man (1999) — uses a conceptual trick to spark interest in the film. The trailer isn’t about the film itself, but, rather, about a fictional couple that has just seen the film and can’t stop talking about it.
    • Sleeper (1973) — noteworthy for its bizarre quality: director Woody Allen talks about his new movie in detached, pretentiously intellectual terms. This discussion is inter-cut with footage of outrageous, silly slapstick comedy from the film.
  4. Advertisement

Add New Question

  • Question

    How do you become a movie trailer editor?

    Melessa Sargent

    Melessa Sargent is the President of Scriptwriters Network, a non-profit organization that brings in entertainment professionals to teach the art and business of script writing for TV, features and new media. The Network serves its members by providing educational programming, developing access and opportunity through alliances with industry professionals, and furthering the cause and quality of writing in the entertainment industry. Under Melessa’s leadership, SWN has won numbers awards including the Los Angeles Award from 2014 through 2021, and the Innovation & Excellence award in 2020.

    Melessa Sargent

    Film Producer

    Expert Answer

    You need to learn how to edit first—there are programs that you can check out on the internet that can help you learn, like Movavi. From there, you have to figure which parts are best-suited for the short trailer that will draw people into the movie.

  • Question

    Isn’t it possible to show the menacing bad guy in a couple of scenes without giving away the plot? Since he is a central character in the movie, I believe he should be seen in the trailer.

    Community Answer

    You could show clips of this character when he is not speaking or just show him speaking a few lines instead of a whole scene.

  • Question

    What are movie trailers for?

    Community Answer

    Trailers help build interest in movies before they are released.

See more answers

Ask a Question

200 characters left

Include your email address to get a message when this question is answered.

Submit

Advertisement

  • Generally, it’s a bad idea to start work on a trailer before you’ve wrapped shooting for your film. If you still have footage left to shoot, you essentially have an incomplete collection of scenes to choose from for your trailer, limiting your possibilities.

  • The modern movie trailer is very, very different than the sorts of trailers that were typically shown in earlier decades of film. Consider seeking out trailers from the past to get a better understanding of the evolution of trailer-making (and, thus, a greater pool of knowledge to pull from as you shoot your trailer in the present.)

Advertisement

Thanks for reading our article! If you’d like to learn more about making a movie trailer, check out our in-depth interview with Melessa Sargent.

References

About This Article

Article SummaryX

Before making a movie trailer, storyboard your ideas to make sure you use snappy images, sound or music that fits the mood, and enough context to grab the audience’s interest in 2 1/2 minutes. Specifically, your trailer should establish the movie’s genre as well as introduce the main characters and central conflict. As the trailer concludes, hint at the film’s central message with a memorable line or image. Finally, end with a brief screen of production company information to give credit to those who gave their time and money to the project. To learn how add voiceovers or text cards to make your trailer more effective, keep reading!

Did this summary help you?

Thanks to all authors for creating a page that has been read 200,445 times.

Reader Success Stories

  • Maia Cassidy

    Maia Cassidy

    May 22, 2017

    «Everyone in my class is using this as a basis for their film project. Thanks!»

Did this article help you?


Download Article


Download Article

The movie trailer is a work of art that stands on its own, separate from the movie it’s advertising. Great trailers «tease» the full movie without revealing too much, building excitement for the movie and giving the audience an alluring taste of the final product that leaves it wanting more. Making the perfect movie trailer is no small feat — accomplishing this task will take planning, persistence, and a set of skills that’s slightly different from what’s needed to make a feature-length movie.

  1. Image titled Make a Movie Trailer Step 1

    1

    Start with brief screens to display production company information. Think back to the last movie trailer you saw ‐ unless it was for an extremely small-budget independent movie, there’s a good chance that the first thing you saw in the trailer wasn’t footage from the movie itself, but instead a few quick screens showing the logos of the studio that made the film, the production company or distributor, and so on. These images, though brief, are important ‐ the people involved with the film want to receive due credit for the time and money they’ve spent on it & dash; so don’t forget them.

    • Note, though, that you don’t necessarily have to wait until these images have finished displaying to start introducing your audience to your film. In fact, most trailers use the precious seconds spent showing these logos to start playing music that establishes the mood of the trailer (more on this below) and/or playing audio dialog from the film.
    • Note also that, in rare cases, the standard logos of the studio and/or production company are creatively modified to fit the mood of the trailer. For instance, the original trailer for Office Space (1999) displays the iconic «gold-text-and-spotlights» 20th Century Fox logo by having it print from an office Xerox machine.
  2. Image titled Make a Movie Trailer Step 2

    2

    Establish your mood, genre, and main character. Don’t waste any time introducing the basic facts of your movie to your audience. Within about the first ten to thirty seconds of your trailer, your audience should have a rough idea about what kind of film the trailer is for, who the main character is, and what sort of mood the film has (i.e., grim, lighthearted, ironic, etc.) There’s no single «right» way to do this, but often, trailers do this by showing a quick clip of the main character saying or doing something that clearly establishes the general mood and content of the film.

    • For example, let’s look at the first 20 seconds or so for the trailer for the 2014 film Whiplash starring J.K. Simmons and Miles Teller.

      We open with a shot of a New York City street at night. We see Andrew Neyman (Miles Teller), a college-age young man, talking to Nicole (Melissa Benoist), a woman of similar age, in a deli.
      NICOLE
      This place is nice.
      ANDREW
      I really like the music that they play — Bob Ellis on the drums.
      Nicole laughs, we see the couple’s feet touch under the table.
      ANDREW (Voiceover)
      I’m part of Shaffer’s top jazz orchestra — it’s the best music school in the country
      As Andrew speaks, we see brief clips of him standing outside of his school, then see him practicing drums. As he continues, we see a clip of Terence Fletcher (J.K. Simmons), an older man, walking into a room and hanging up his coat and hat. We cut to Fletcher talking to Andrew as he leans against a wall.
      FLETCHER
      The key is to just relax. Don’t worry about the numbers, don’t worry about what the other guys are thinking. You’re here for a reason. Have fun.
      We cut to Fletcher cuing his band to start playing.
      FLETCHER
      Ah-five, six, and…

      In just twenty seconds, the Whiplash trailer tells us a wealth of information about the movie: that Andrew is the focus of the film, that Andrew is a young musical prodigy, that the film has a romantic component, and that Fletcher has a teacher/mentor relationship with Andrew.

    Advertisement

  3. Image titled Make a Movie Trailer Step 3

    3

    Introduce your film’s central conflict. Once you’ve established your film’s «status quo,» introduce its main conflict — the people, things, feelings and events that will form the basis for the story. In other words, show the audience why it should care about the characters and themes you’ve just introduced it to. Try to answer questions like, «What dramatic thing happens to set the plot in motion?», «How does this make the characters feel?», and «How does the main character try to solve the conflict?» In the words of Jerry Flattum of Scriptmag.com, «Storytelling is based on conflict. Without conflict there’s no drama. Drama is conflict.»[1]

    • Let’s return to the trailer for Whiplash to continue with our example. After the trailer establishes the film’s foundation, it quickly reveals its central conflict.

      We see Andrew confidently playing drums in a jazz band while Fletcher conducts. Upbeat jazz music plays on the soundtrack.
      FLETCHER
      (Praising Andrew) We got Buddy Rich here!
      The band resumes playing. Suddenly, Fletcher signals the band to stop.
      FLETCHER
      (To Andrew) Little trouble there. You’re rushing. Here we go! (Fletcher cues the band to start playing) Five, six, and…
      Andrew and the rest of the band resume the song. Without warning, Fletcher hurls a chair at Andrew, who ducks out of the way at the last second.
      FLETCHER
      (Angrily) Were you rushing, or were you dragging?
      ANDREW
      (Meekly) Uh, I don’t know.
      We cut to a closeup of Fletcher leaning over Andrew. Fletcher slaps Andrew hard in his face.
      FLETCHER
      (Furiously) If you deliberately sabotage my band, I will gut you like a pig!
      Andrew starts to cry.
      FLETCHER
      Oh my dear God. Are you one of those «single tear» people? You are a worthless pansy who is now weeping and slobbering all over my drumset like a nine year-old girl!

      The Whiplash trailer establishes the film’s central conflict to shocking effect. Fletcher, who at first appears to be a normal teacher, is revealed to be a cruel, ruthless, and abusive tormentor. The conflict is clear without the film having to spell it out explicitly: will Andrew, who wants to be a great musician, be able to survive the extreme stress of tutelage under Fletcher?
  4. Image titled Make a Movie Trailer Step 4

    4

    Tease at the film’s rising action (without spoiling the plot.) After you’ve established the film’s characters and central conflict, you have a little more freedom in how to continue your trailer. Many modern trailers choose to hint at the progression of the plot by showing quick, snappy clips of key lines or events in the film in rough (though usually not exact) order of their appearance. Note, however, that moviegoers may resent trailers that reveal too much about the film’s plot, especially if any surprising plot twists are revealed, so be discrete — don’t give away too many of the film’s surprises!

    • The Whiplash trailer explores the basic plot beats of the movie while revealing surprisingly few specifics. The brief snippets below are taken from the trailer; to keep the length of this article manageable, some snippets have been omitted:

      Andrew and his father Jim (Paul Reiser) are shown talking in a dimly-lit kitchen.
      JIM
      So how’s it going with studio band?
      ANDREW
      (Subtly ill-at-ease) Good! Yeah, I think he… likes me more now.
      We cut to a clip of Fletcher screaming at Andrew as he plays drums. No lines are heard; only the grim, driving score plays.

      Various short clips play as Fletcher speaks in voiceover: Andrew walks down a dark concrete hallway; Andrew drums furiously onstage, dripping with sweat; Andrew runs through a parking lot with his equipment bag; Andrew punches through a snare drum in a fit of rage while practicing.
      FLETCHER (Voiceover)
      I push people beyond what’s expected of them. I believe that is… an absolute necessity.

      Andrew and Nicole sit in a restaurant.
      ANDREW
      I want to be one of the greats. And, because I’m doing that, it’s going to take up more of my time… and this is why I don’t think that we should be together.
      Nicole looks on, stunned.

      These brief clips give us a good idea of how the plot is going to progress in Whiplash without spoiling any big reveals for us. We now know that the stress of drumming under Fletcher is going to gradually creep into Andrew’s home life, we know that Fletcher views his harsh teaching philosophy as a way to push young talented musicians to greatness, and we know that Andrew and Nicole will begin to experience romantic tensions as drumming eats up more and more of Andrew’s time. We don’t know, however, exactly how Andrew’s relationships with Nicole and his family members will be affected in the long run. Most crucially, we don’t know whether Andrew will truly become «great» by the movie’s end.
  5. Image titled Make a Movie Trailer Step 5

    5

    Spell out the film’s central message. As your trailer nears the end of its runtime, leave the audience with a strong, lasting impression by acknowledging your film’s main theme in an exciting or compelling way. According to A Handbook to Literature by William Flint Thrall et. al., a theme is «the central or dominating idea in a literary work.» In other words, you’ll want to try to show your audience what the film is about — not in terms of plot, but in terms of subtext. What single question or idea is your film trying to relate to the audience? How can you boil the main conflict of your film down to a single memorable line or image?

    • The «central» moment of the Whiplash trailer comes near the end:

      Various clips play as Fletcher slowly speaks in voiceover: Andrew sits in a long dorm hallway alone; Andrew leaves a building late at night; Andrew stares with a worried expression in a drab band room. Finally, we join Fletcher and Andrew in a dark room — Fletcher’s final lines come from him directly as the score swells.
      FLETCHER (Partial voiceover)
      There are no two words in the English language more harmful than «good job.»

      Here, the trailer hints at the thematic question at the heart of Whiplash: Are Fletcher’s cruel methods justified if he is able to produce truly great musicians? If our young, promising musician doesn’t have to go through this metaphorical hell, is he somehow less likely to achieve the greatness he longs for? The trailer wisely chooses not to answer these questions — we’ll just have to see the movie to find out!
  6. Image titled Make a Movie Trailer Step 6

    6

    End the trailer with a particularly memorable line or image. The last few seconds of your trailer are your chance to give the audience a «parting shot» or an enticing hook to make the idea of seeing your movie even more irresistible. You don’t necessarily have to be as profound here as you were when you revealed the film’s central theme earlier — here, it’s often effective to simply end with a witty one-liner, a provocative image, or a few quick shots that are exciting when shown in sequence but don’t reveal too much about the film’s plot.

    • Whiplash takes a somewhat unique approach here — rather than ending with a single clip, it ends with a flurry of fast cuts that build in a crescendo of speed and tension. There is no dialogue — just the slow, steady beat of a snare drum that gradually gets faster and faster as the cuts between clips become more and more frequent. The drumming reaches a loud, powerful zenith, then stops suddenly — we are left with a close-up of Andrew at his drum set, sweating, with an implacable look on his face as a single piano cord reverberates on the soundtrack. This crescendo of action leaves us tense, exhilarated, and wanting more, though it reveals no plot details.
  7. Image titled Make a Movie Trailer Step 7

    7

    Add credits/legal information at the very end. Finally, nearly all movie trailers end with a quick credit page containing information about the film. Usually, this is limited to the studios and production companies behind the film and individuals who played major roles in its production, like the director, executive producer, starring actors, and so on. Minor roles like stagehands, key grips, and so on are usually not included.

    • Note that, in the United States, the Writer’s Guild of America (WGA) has a comprehensive system of rules in place for assigning credits on films that fall under its jurisdiction. Other movie-related guilds and unions, like, for example, the Screen Actors Guild (SAG), have their own similar rules. Major film releases must adhere to these rules — it is not enough to simply display as much information as the creator of the trailer believes to be sufficient. Films and trailers that break these rules may have difficulties being released due to lack of support from these organizations.
  8. Advertisement

  1. Image titled Make a Movie Trailer Step 8

    1

    Use the best equipment possible. If all other factors are equal, it’s hard to hurt the quality of a trailer by ditching low-quality equipment for top-of the line hardware. Trailers that are shot with crystal-clear, high-quality cameras and microphones and put together with professional-grade editing software will have a much easier time looking and sounding amazing than those shot on a shoestring budget with inferior equipment. While it’s certainly possible to create beautiful, effective trailers while working around these types of budget and equipment limitations, this requires extra work and planning.

    • Note that trailers are usually (but not always) pieced together from footage from the movie, not shot on their own. Thus, to be clear, it’s often best to shoot the movie itself with this high-end equipment, rather than reserve this equipment for the trailer alone.
  2. Image titled Make a Movie Trailer Step 9

    2

    Storyboard or draw out your trailer. Planning is absolutely crucial for making a gripping trailer. Even if you’re making your trailer entirely from preexisting footage you shot for your movie, it’s still very wise to have a shot-for-shot plan before you step into the metaphorical editing room. If you don’t have a plan, you may find that your time is wasted: with a feature-length movie’s worth of footage to work with and no roadmap to follow, it can be extremely difficult to even get started.

    • This being said, it’s important not to devote yourself too heavily to your storyboard. In the world of cinema, plans are meant to be adjusted on the fly occasionally. You may, for instance, find that certain clips that you thought would play perfectly just don’t «work» in the greater context of the trailer — in this case, be prepared to adjust your plan to correct these errors and make your trailer as good as possible.
    • Never created a storyboard before? See our storyboarding article to get started.
  3. Image titled Make a Movie Trailer Step 10

    3

    Keep your editing snappy (or find someone who can do it for you.) Good trailers have a natural «rhythm» that’s almost impossible to describe adequately. The images and sounds in the trailer seem to «flow» into each other in a logical yet effortless way. Each clip is the perfect length — not so short that it’s hard to tell what’s going on, but not so long as to be boring or distracting. This requires precise editing and a good «feel» for the visual language of film, so if you’re not an experienced editor, work with one as you piece the footage for your trailer together.

    • Because of the time and energy required to carefully edit a movie trailer together, many studios now hire third party companies to do some or all of the work of creating the trailer. If you have the money, consider contacting one of these firms (or an experienced freelancer) about helping you with your trailer. You may find that you even saver money in the long run by reducing the development time of the trailer.[2]
  4. Image titled Make a Movie Trailer Step 11

    4

    Choose music and sounds that fit the mood of the trailer. Sound (and especially music) can be a big part of what makes a trailer effective. The best trailers use sound and music to magnify the impact of the action on screen and establish the mood of the trailer (thus hinting at the mood of the movie itself.) On the other hand, bad trailers may use sound and music in a way that doesn’t complement the action or may make the music the focus of the trailer, rather than the action itself, distracting from the trailer’s message.

    • One example of a great use of sound and music in a movie trailer is in the third official trailer for Nicolas Winding Refn’s 2013 crime drama Only God Forgives. While the movie itself was met with middling-to-negative reviews, the trailer is truly memorable.[3]
      The trailer opens with images of confrontations between criminals, complete with implied violence. These shots are accompanied by a 1980s-inspired, driving, arpeggiated synth line that perfectly fits the retro, neon-drenched aesthetic while conveying a sickening sense of dread. Later, the sound cuts out during slow-motion footage of a gang shooting except for the twinkling, almost childlike keyboard melody of a ballad by Thai indie band P.R.O.U.D. for a truly chilling effect.
  5. Image titled Make a Movie Trailer Step 12

    5

    Consider adding voiceover or text cards. Not every trailer relies solely on footage from the film to relay the basics of plot, setting, characters, and so on — some take a more direct approach by including voiceover narration or text cards to help give context to the footage onscreen. However, this option must be considered carefully — if overused, voiceovers and text cards can distract from the footage itself and lend the trailer a cheap or run-of-the-mill feel. When in doubt, abide by the common sense rule that, in art, it’s usually better to show than to tell.

    • One trailer that uses voiceover work in a restrained way that compliments the trailer itself is the trailer for Paul Thomas Anderson’s 2014 adaptation of Thomas Pynchon’s Inherent Vice. In the trailer, a coy female voice relays the basic plot of the film in a humorous, deliberately campy fashion that fits the early 70s California setting and the comedic tone of the film. The narration appears only at the beginning and end of the trailer and never distracts from the action. The narrator sleepily delivers sarcastic lines like «Doc [the main character, a «slacker» detective] may not be a do-gooder, but he’s done good … good luck, Doc!» and ends the trailer with the self-aware «Coming just in time for Christmas.»
  6. Image titled Make a Movie Trailer Step 13

    6

    Refine your trailer to about two and a half minutes of footage or less. As a general rule, trailers should be no more than a minute or two long. Typically, full-length trailers run about two and a half minutes, though this is not a «hard and fast rule.» In fact, the National Association of Theater Owners has recently spearheaded an effort to restrict trailers to a strict two-minute runtime.[4]
    Regardless of the content of your film, try to squeeze all the important beats in the section above into a short, tidy package. Remember — the longer your trailer, the more of a chance your audience will have to get bored with it.

    • Trailers longer than three minutes are very few and far between. One semi-recent example of this type of long-form trailer is the nearly six-minute «Extended» trailer for the Wachoski sibling’s 2012 adaptation of David Mitchell’s novel Cloud Atlas. Though the longer format does lend itself to the film’s complex narrative, which is woven between six different settings and time periods, the creators wisely chose to also release a standard-length version.
  7. Advertisement

  1. Image titled Make a Movie Trailer Step 14

    1

    Be willing to play with (and ignore) the «rules» for making a trailer. The steps in the sections above should help you create an exciting, effective trailer for most films. However, truly great trailers — those that are remembered for perfecting or re-defining the art form — are often considered classics because their creators were bold enough to disregard established trends in trailer-making. If you’re shooting for greatness, stick to your artistic vision — even when it guides you away from conventional trailer techniques.

    • One great example of a trailer that pushed the boundaries of the art form when it was released decades ago and that has retained its status as one of the greatest trailers of all time (if not the greatest) is the trailer for Ridley Scott’s Alien. The trailer is more a disjointed collage of unsettling images from the film than a traditional trailer, but the impression they give is one that’s unforgettable. The only bit of guidance the trailer gives the audience is in the now-iconic tagline that appears in the uneasy silence at the end of the trailer: «In space, no one can hear you scream.» The connection between the images and the film is (ingeniously) left to the audience’s imagination.
  2. Image titled Make a Movie Trailer Step 15

    2

    Participate in the dialogue surrounding trailer-making. Movie trailers as an art form have been written about, dissected, and analyzed a great deal — especially with the dawning of technology that makes such discussion convenient for average people to participate it (like internet forums, blogs, podcasts, and so on.) If you want to distinguish yourself as a creator of great trailers, it’s a good idea to become involved in this ongoing worldwide discussion. Below are just a few jumping-off points to get you started — it’s up to you to explore as deeply as you’d like.

    • One good piece of reading to start with is John Long’s 9 (Short) Storytelling Tips From A Master Of Movie Trailers, an article written for fastcocreate.com.[5]
      In the article, Long, who is a co-founder of a trailer production house, discusses the techniques his company uses to create trailers.
    • Several free podcasts discuss the film-making aspects of modern and classic trailers. Among them are The Trailer Home Podcast, an up-to-date Iowa-based podcast, and Trailerclash, a podcast available through iTunes.[6]
      Many more can easily be found with a quick search engine query.
    • Finally, community sites like Reddit usually are home to lively discussions as soon as a new film trailer is released — consider joining one of these communities and stirring the pot!
  3. Image titled Make a Movie Trailer Step 16

    3

    Learn from the greats. Having a hard time finding a concept for your trailer? Seek inspiration from the noteworthy, boundary-pushing trailers that have already been made. As immortalized by the words of Isaac Newton, greatness is achieved by «standing on the shoulders of giants.»[7]
    In other words, don’t be afraid to reinterpret the ideas of trailer-making masters through your own unique directorial lens. Below is a short list of films regarded as having outstanding trailers — there are many, many more than can be listed here. Note that not all of the movies that followed the trailers below were well-received.

    • Alien (1979) — discussed above.
    • Watchmen (2009) — great use of music, atmosphere.
    • The Social Network (2010) — subtle tension, eerie atmosphere.
    • Cloverfield (2008) — establishes the non-traditional shooting style of the film, creates an air of mystery.
    • The Minus Man (1999) — uses a conceptual trick to spark interest in the film. The trailer isn’t about the film itself, but, rather, about a fictional couple that has just seen the film and can’t stop talking about it.
    • Sleeper (1973) — noteworthy for its bizarre quality: director Woody Allen talks about his new movie in detached, pretentiously intellectual terms. This discussion is inter-cut with footage of outrageous, silly slapstick comedy from the film.
  4. Advertisement

Add New Question

  • Question

    How do you become a movie trailer editor?

    Melessa Sargent

    Melessa Sargent is the President of Scriptwriters Network, a non-profit organization that brings in entertainment professionals to teach the art and business of script writing for TV, features and new media. The Network serves its members by providing educational programming, developing access and opportunity through alliances with industry professionals, and furthering the cause and quality of writing in the entertainment industry. Under Melessa’s leadership, SWN has won numbers awards including the Los Angeles Award from 2014 through 2021, and the Innovation & Excellence award in 2020.

    Melessa Sargent

    Film Producer

    Expert Answer

    You need to learn how to edit first—there are programs that you can check out on the internet that can help you learn, like Movavi. From there, you have to figure which parts are best-suited for the short trailer that will draw people into the movie.

  • Question

    Isn’t it possible to show the menacing bad guy in a couple of scenes without giving away the plot? Since he is a central character in the movie, I believe he should be seen in the trailer.

    Community Answer

    You could show clips of this character when he is not speaking or just show him speaking a few lines instead of a whole scene.

  • Question

    What are movie trailers for?

    Community Answer

    Trailers help build interest in movies before they are released.

See more answers

Ask a Question

200 characters left

Include your email address to get a message when this question is answered.

Submit

Advertisement

  • Generally, it’s a bad idea to start work on a trailer before you’ve wrapped shooting for your film. If you still have footage left to shoot, you essentially have an incomplete collection of scenes to choose from for your trailer, limiting your possibilities.

  • The modern movie trailer is very, very different than the sorts of trailers that were typically shown in earlier decades of film. Consider seeking out trailers from the past to get a better understanding of the evolution of trailer-making (and, thus, a greater pool of knowledge to pull from as you shoot your trailer in the present.)

Advertisement

Thanks for reading our article! If you’d like to learn more about making a movie trailer, check out our in-depth interview with Melessa Sargent.

References

About This Article

Article SummaryX

Before making a movie trailer, storyboard your ideas to make sure you use snappy images, sound or music that fits the mood, and enough context to grab the audience’s interest in 2 1/2 minutes. Specifically, your trailer should establish the movie’s genre as well as introduce the main characters and central conflict. As the trailer concludes, hint at the film’s central message with a memorable line or image. Finally, end with a brief screen of production company information to give credit to those who gave their time and money to the project. To learn how add voiceovers or text cards to make your trailer more effective, keep reading!

Did this summary help you?

Thanks to all authors for creating a page that has been read 200,445 times.

Reader Success Stories

  • Maia Cassidy

    Maia Cassidy

    May 22, 2017

    «Everyone in my class is using this as a basis for their film project. Thanks!»

Did this article help you?

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Как правильно написать трейдын
  • Как правильно написать техническое задание для программиста
  • Как правильно написать то что нас не убивает делает нас сильнее
  • Как правильно написать трясогузка
  • Как правильно написать технический перерыв или технологический перерыв