Как правильно пишется хендай акцент

Hyundai Accent (в некоторых странах продаётся под именем Verna, в России модель называется Solaris, в Австралии до 2000 года с названием Excel) — субкомпактный автомобиль производства южнокорейской компании Hyundai Motor Company.

Как пишется по русски Hyundai Accent?

Хёндэ — именно так пишется название марки машин на русском языке. В письменной речи можно заменить на оригинальное название латинскими буквами Hyundai.

Как правильно Хендай Акцент или акцент?

Accent, то правильно его произносить, как акСент, ибо транскрипция выглядит так: accent [‘æks(ə)nt] или [ək’sent]. Если исходить из перевода слова Accent в русский эквивалент «Акцент», то получается общеупотребляемое многими «акЦент», что не есть правильно.

Как правильно по русски пишется Hyundai?

Тем более, для корейских фонем далеко не всегда есть близкие по звучанию аналоги в кириллице или латинице. Правильным является «Хёндэ́», с ударением на последний слог. В письменном виде лучше всего употреблять оригинальное название бренда — Hyundai.

Как правильно Honda или Hyundai?

На первый взгляд ответ очевиден – Hyundai.

Как правильно называется машина Хендай?

Название и произношение

Правильная русская транслитерация этого слова — Хёндэ. На официальном сайте компании используется написание «Хёндэ». Поскольку в России марка часто записывается латиницей, часто встречаются ошибочные прочтения латинской транслитерации, такие как «Хёндай», «Хюндай», «Хундай» и т.

Как правильно пишется Хендай Солярис?

Hyundai Solaris — субкомпактный автомобиль южнокорейской компании Hyundai Motors.

Что дороже Хонда или Хендай?

Автомобили Hyundai продаются по более доступной цене по сравнению с их аналогами Honda. Самыми дешевыми и дорогими моделями Hyundai являются Hyundai Accent 2019 и Santa Fe 2018 соответственно. Цены на автомобили Hyundai колеблются от 1 млн. до 3 млн.

как правильно Хундай, хендай, хюндай, хендэ или хёнде картинка

HYUNDAI – одна из самых популярных автомобильных марок в России. Ежегодно наши соотечественники покупают более 170 тысяч авто этого южнокорейского производителя, уделяя больше внимания лишь Ладе и Киа. Но несмотря на завидную популярность многие россияне до сих пор озадачены вопросом как произносить название марки и часто ищут ответы как правильно хёндай или хендай, хундай или хюндай, хёндэ или хендэ.

Надо сказать, что причиной такой пересортицы послужило латинское написание названия марки «HYUNDAI». Прочитать его правильно в русской версии под силу лишь корейцу или опытному переводчику.

Ну взять, к примеру, прямого конкурента (читай брата) – KIA. Разве есть тут сложности с прочтением и произношением? Совершенно нет. Все просто КИА она и по-русски, и по-английски КИА.

Это же самое можно сказать про ХОНДА (HONDA) и Мазда (MAZDA). Чуть сложнее, но совсем не так запутанно читается Тойота (TOYOTA) и другие марки. Но с HYUNDAI все обстоит по-другому.

Как правильно хундай, хёндай или хёндэ

Первое. Если просто прочитать это слово по буквам, но произнося их в русской транскрипции, то получится знакомое многим ХУНДАЙ.

Именно такое произношение было популярно среди россиян долгое время. Встретить его можно и сегодня, причем совсем нередко. Если и вы в числе тех, кто именует корейцев Хундаями или Хюндаями, знайте, таких названий нет.

Второй популярный вариант именования южнокорейского автогиганта Хёндай. То есть буквы «YU» читаются как «Ё». И это правильно, именно так они и должны произноситься по-русски. Но вот вторая пара гласных «AI» на великом и могучем звучит вовсе не так как читается, то есть не «ай». Поэтому, если вы говорите ХЁНДАЙ, то это верно лишь наполовину.

Есть еще один вариант наименования. Звучит оно ХЕНДАЙ, но вы и сами уже догадались, что и это неправильно. Все из-за того же окончания «ай». Поэтому ответ на распространенный вопрос «хендай или хёндай как правильно» будет такой — оба варианта не верны.

А теперь внимание! Презентуем вам единственно верный вариант произношения слова «HYUNDAI» на русском языке. Это – ХЁНДЭ.

Писать слово можно и в варианте ХЕНДЭ. Так как в русской письменности допускается заменять букву «ё» на «е».

Собственно, в подтверждение своих слов мы приведем вам пару скриншотов с официального сайта марки – HYUNDAI.RU.

На первом скрине красуется фраза «Поздравляем завод Хёндэ».

как правильно хёндай или хендай картинка

А теперь второй скрин, на котором наименование марки написано уже через букву «е»: «Хендэ мотор СНГ».

как правильно хендай или хендэ изображение

Как видите официальное представительство бренда вовсе не задумывается над тем, как правильно писать «хендай» или «хундай» или может, как правильно «хёндай» или «хёндэ». Все дело в том, что они точно знают, как произносится их марка на корейском языке.

То, что верно говорить именно «Хёндэ» подтверждается еще несколькими специалистами.

Во-первых, по информации интернет-ресурса «МирТесен», представитель подразделения «Хёндэ мотор СНГ», отвечающего за взаимодействие с общественностью Юлия Тихонравова подтверждает, что безошибочным является именно «Хёндэ».

Во-вторых, журналист, эксперт и переводчик Алена Пакер все тому же изданию рассказывает, что произносить несомненно нужно «Хёндэ». А еще она рассказывает, что неправильное произношение запустила сама компания, когда настраивала продажи авто в странах за пределами Южной Кореи. Причиной тому стали особенности использования дифтонгов в южнокорейском языке. По прошествии нескольких лет, когда марка достигла успехов, она была вынуждена исправлять неточность и запустила для этого кампанию «Анненг Хёндэ». Для этого корейские студенты по всему миру проводили акции по корректировке произношения фразы.

Один из примеров такой акции, вы можете посмотреть в этом видео, снятом в Турции (смотрите с 12 секунды). В нем обычных турок в шутливой форме просят произнести название автомарки, а после того, как в ответ получают ожидаемые хундай, хендай и хюндай, раскрывают прохожим истинное произношение слова. Очевидно, и у турок вопрос «как правильно хёндэ или хендай» совершенно не праздный.

Посмотрите еще одно замечательное видео, которое сняла настоящая кореянка о произношении южнокорейских слов в русском языке. Первым идет Самсунг (вы будите удивлены, как его нужно говорить). Про интересующий нас автомобильный бренд «Н» рассказывают с 1:23. Перевела она его, как настоящая, текущая эпоха.

В завершение дадим вам несколько интересных фактов о марке:

  1. В переводе с корейского языка слово «Hyundai» переводится как «современность»;
  2. По информации википедии трудности с верным произношением корейского 현대(現代) испытывают не только россияне, но и граждане многих других стран. Виной всему все то же расхождение между написанием и произношением;
  3. Помимо производящей автомобили «Hyundai Motor Company» под маркой «Хёндэ» выпускается масса разнообразного инструмента для строительства и ремонта (перфораторы, генераторы, болгарки, дрели, шуруповерты, циркулярки и многое другое). Интересно, но в отличие от автомобилей, в данной сфере бренд не может похвастаться особой популярностью.

Надеемся теперь у вас больше не осталось сомнений в том, как правильно хендай или хендэ, хундай или хёндэ. А вот как вы будете произносить название популярных корейцев решать конечно же вам.

Узнавай больше с mnogoznaniy.com!

Англо-русские и русско-английские словари и энциклопедии. English-Russian and Russian-English dictionaries and translations

Англо-русский перевод HYUNDAI ACCENT

Hyundai Accent


American English-Russian dictionary.

     Американский Англо-Русский словарь.
2012

Правильным является «Хёндэ́», с ударением на последний слог. В письменном виде лучше всего употреблять оригинальное название бренда — Hyundai.

Как на английском языке написать марку машины хендай (или хундай)? Правильно говорить (произносить) название автомобильного концерна — «Хенде», а пишется это слово английскими буквами так: Hyundai, это гордое имя носит ряд автомобилей, производимых автогигантом корейской промышленности.

Как корейцы произносят Hyundai?

И не только бортах, но еще на противовесах, стрелах, символизируя торговую марку с надежной, производительной строительной техникой. На корейском языке слово Hyundai пишется так: 현대, это достаточно просто. … Правильным является «Хёндэ́», с ударением на последний слог.

Как правильно написать Хендай Солярис?

Hyundai Solaris — субкомпактный автомобиль южнокорейской компании Hyundai Motors.

Как правильно пишется Хендай Акцент?

Hyundai Accent (в некоторых странах продаётся под именем Verna, в России модель называется Solaris, в Австралии до 2000 года с названием Excel) — субкомпактный автомобиль производства южнокорейской компании Hyundai Motor Company.

Как переводится слово Hyundai?

Название и произношение

Слово 현대(現代) в переводе с корейского означает «современность». Правильная русская транслитерация этого слова — Хёндэ. На официальном сайте компании используется написание «Хёндэ».

Что означает слово Hyundai?

Hyundai (кор. 현대, 現代 хёндэ́) — корейский чеболь (конгломерат), основанный Чон Чжу-ёном. … Название «Hyundai» происходит от синокорейского слова 現代, что означает «современность».

Как правильно говорить самсунг?

Samsung произносят в России, как «Самсунг», но более правильно «САмсон» , с ударением на первом слоге, что в переводе означает «три звезды».

Как правильно произносить корейские бренды косметики?

Как правильно произносятся корейские бьюти-бренды?

  • Erborian = «Эрбориáн», хотя французы говорят «Эрборья́н». …
  • Laneige = «Ланэ́ж». …
  • Monage = «Монáж». …
  • AVAJAR = «А́ваджáр». …
  • Esco = «Э́ско». …
  • Blithe = «Блáйс», как удовольствие, наслаждение, жизнерадостный в переводе с английского. …
  • XUYONI = «Cуёни». …
  • Sioris = «Си́ори́с».

3.03.2021

Какой корейский бренд косметики лучше?

Представляем вам ТОП лучших брендов корейской косметики.

15 лучших брендов косметики из Кореи

1 Adelline Лучший бренд для проблемной кожи
2 Cosrx Лечебная аптечная косметика
3 Sulwhasoo Доказанное омолаживающее действие
4 Laneige Уникальные ингредиенты, невесомые текстуры
5 Blithe Молодой бренд с мировым именем

Как пишется Hyundai Accent по английски?

Английскими буквами это слово пишется так: hyundai. Путаница с произношением и написанием возникла из-за того, что сочетание букв «a» и «i» в корейском языке произносится как «э», но покупатели, естественно, читали название на английском.

В каком году перестали выпускать акцент?

В 2003 году в результате рестайлинга автомобиль получил обновленную внешность, но в Таганроге продолжали делать дорестайлинговые машины до начала 2012 года. Серийное производство в Южной Корее было завершено в 2005 году с появлением нового поколения модели.

Где собирают акцент?

Собирают автомобиль на заводах, которые расположены по всему миру. Основное производство сосредоточено в Кореи. Изначально именно эта сборка была доступна для России. Позже запущено производство Хендай Акцента в Таганроге.

«Hyundai Verna» redirects here. For the subcompact sedan sold with the same name in several Latin American markets, see Hyundai Reina.

Hyundai Accent
2019 Hyundai Accent 1.6L, front 10.8.19.jpg
Overview
Manufacturer Hyundai
Production 1994–present
Body and chassis
Class Subcompact car (B)
Layout Front-engine, front-wheel-drive
Chronology
Predecessor Hyundai Excel

The Hyundai Accent (Korean: 현대 엑센트), or Hyundai Verna (현대 베르나) is a subcompact car produced by Hyundai. In Australia, the first generation models carried over the Hyundai Excel name used by the Accent’s predecessor. The Accent was replaced in 2000 by the Hyundai Verna in South Korea, although most international markets, including the US, retained the «Accent» name. The «Accent» name is an abbreviation of Advanced Compact Car of Epoch-making New Technology.[1]

The Accent is produced for the Chinese market by Beijing Hyundai Co., a joint venture with Beijing Automotive Industry Corp. For the Russian market it was assembled by the TagAZ plant in Taganrog until 2011, and since 2011 it was assembled by the HMMR plant in Saint Petersburg and sold under the new name Hyundai Solaris. In Mexico, the Accent was marketed until 2014 by Chrysler as the Dodge Attitude, previously known as the Verna by Dodge. In Venezuela, Chrysler marketed these models as the Dodge Brisa until 2006. The Brisa was assembled by Mitsubishi Motors at its plant in Barcelona, Venezuela. Since 2002, the Accent had been the longest-running small family car sold in North America. In Puerto Rico, it was sold as the Hyundai Brio.

In 2008, Hyundai Accent was named the most dependable subcompact car by J.D. Power and Associates.[2]

First generation (X3; 1994)[edit]

First generation (X3)
1996 Hyundai Excel (X3) GLX sedan (2015-06-25) 01 (cropped).jpg

Pre-facelift Hyundai Excel sedan (Australia)

Overview
Also called Hyundai Accent Verna
Hyundai Excel
Hyundai Pony (France)
Bimantara Cakra (Indonesia)
Yueda-Kia Qianlima (China)[3][4][5]
Dodge Brisa (Venezuela)
Production 1994–1999 (South Korea)
1995–2006 (Egypt)
1996–2005 (Indonesia)
2002–2006 (China)
Assembly
  • South Korea: Ulsan
  • Turkey: İzmit (HAOS)[6]
  • China: Yancheng, Jiangsu (DYK, Kia Qianlima)
  • Egypt: Cairo (Ghabbour Group)[7]
  • Venezuela: Barcelona (MMC Automoriz)
  • Indonesia: Bekasi (Bimantara/Hyundai Indonesia)[8]
  • Botswana: Gaborone (TMBC)[9]
Body and chassis
Body style 4-door sedan
3/5-door liftback
Powertrain
Engine Petrol:
1.3 L Alpha SOHC 12V I4
1.5 L Alpha SOHC 12V I4
1.5 L Alpha II DOHC 16V I4
1.6 L Alpha II DOHC 16V I4 (China)
Transmission 5-speed M5AF3 manual
4-speed A4AF2 automatic
Dimensions
Wheelbase 2,400 mm (94.5 in)
Length 4,100 mm (161.4 in) (liftback)
4,117 mm (162.1 in) (sedan)
Width 1,620 mm (63.8 in)
Height 1,395 mm (54.9 in)
1,410 mm (55.5 in) (Kia Qianlima)
Curb weight 2,101–2,150 lb (953–975 kg)

4-door sedan (pre-facelift)

5-door liftback (pre-facelift)

3-door liftback (pre-facelift)

The Hyundai Accent (X3) was introduced as a replacement for the Excel in 1994 for the 1995 model year. It continued to be called Dodge Brisa in Venezuela or Hyundai Excel in some markets, such as the Netherlands, Belgium, Indonesia and Australia. In France, it was called the Hyundai Pony, in Indonesia, the pre-facelift model was called as Bimantara Cakra and in China, it was called the Kia Qianlima.

Markets[edit]

Australia[edit]

Australian cars were released in November 1994 available in Sprint and GX trims (three-door liftback) or LX and GLX trims (four-door sedan and five-door liftback). The upper-specification models (GX and GLX) had full cloth interior (as opposed to vinyl seat backings), height and lumbar support adjustments on the driver’s seat, four-speaker sound system (instead of two), passenger vanity mirror, a tachometer, and power antenna as standard. GX three-doors also had a standard rear spoiler, while power steering was standard on all but the Sprint. There were also some special editions—the Classique sedan in 1995 and 1996 with anti-lock brakes and the Sportz in 1999 and 2000 with alloy wheels and a rear spoiler. The overwhelming majority sold were the Sprint three-door, enticing buyers with free air-conditioning, driveaway pricing and from late 1998, standard power steering.

The facelift arrived in Australia in April 1997 with accompanying trim changes. The engine was a 1.5-liter G4EK SOHC unit with 91 hp (68 kW). From November 1997 onwards, this was upgraded to a twin cam (DOHC) G4FK version with 74 kW (99 hp) at 6000 rpm and torque of 134 N⋅m (99 lb⋅ft) at 4000 rpm. A double overhead cam (DOHC) engine was also available in America in the Accent GT but made a more-powerful 105 hp (78 kW) at 6000 rpm instead.[10] X3s with the DOHC engine are badged «Twin Cam».

In Australia, the X3 proved so popular (due to its reliability and low price[11][12][13]) that it was the third best-selling vehicle in the country in both 1996 and 1998. In the latter year, it achieved more than 44,000 sales (a 5.5% share of the total market), a record figure at the time, for an imported car. Between 1994 and 2000, some 200,000 X3s were sold in Australia, making it arguably the most successful imported vehicle in the country’s history.

Romania[edit]

In 1998, Hyundai created a joint venture with Romanian manufacturer Dacia to produce the Accent in Romania, at Dacia’s Mioveni plant.[14] Unfortunately, the deal failed and Dacia was bought by Renault.

United Kingdom[edit]

The Accent was sold in saloon (sedan), liftback, and coupé form in the UK, with a choice of three engines for each: a 1.3 12v (85

 hp), 1.5 12v (92 hp) and a 1.5 16v (105 hp) petrol. There was no diesel option. A GSi spec car was the top-specification Accent. The MVi-spec coupé version won particular praise for its handling agility in the UK. Although the Accent was cheap to buy and insure, its engines were quite thirsty; the 1.5-litre returned 33 mpg‑imp (8.6 L/100 km; 27 mpg‑US) average according to list figures.

4-door sedan (facelift)

3-door Liftback/coupe (facelift)

United States[edit]

In the US, although manuals exist for Accents before and after 1999, a manual for 1999 Hyundai Accent has not been published. Additionally, owners of the 1999 model were informed by their dealers that the power output of the 1.5-liter engine was in fact rated at 88 horsepower (66 kW). Only the 3-door Liftback and 4-door sedan were offered.

Indonesia[edit]

In Indonesia, the Accent was assembled locally and marketed as the Bimantara Cakra from 1996 to 1998[15](alongside the Bimantara Nenggala/Hyundai Elantra) and only available as 4-door sedan with a fuel injected 1.5-liter 12-valve engine and 5-speed manual transmission. After the 1997 Asian financial crisis that affected Indonesia in 1998, Bimantara went bankrupt and the production facilities was taken over by Hyundai (also the first time Hyundai started selling their cars with their own brand in Indonesia) and reintroduced the Cakra as Accent, still with the 1.5-liter 12-valve engine but with the facelifted model and additional 4-speed automatic transmission variant from 1998 to 2001.[15] From 2001 to 2006, this generation was still on sale side by side with the second generation Accent (sold as Hyundai Verna) but as Hyundai Excel, specially for taxi fleets.

China[edit]

In China, the Hyundai Excel was branded as the Kia Qianlima under Dongfeng Yueda Kia. It came with either a 1.3-liter SOHC engine or a 1.6-liter engine DOHC engine. Production ran from December 2002 until November 2006. It had similar styling to the regular Hyundai Excel until it was given a facelift in 2005 featuring a new grille and foglamps. Trim levels included the 1.3 DLX, 1.3L GL (Manual), 1.3L GL (Automatic), 1.6 GLS (Manual) and the 1.6 GLS (Automatic). The only body style available was the 4-door sedan.[16]

Safety[edit]

The 1998 Hyundai Accent was crash-tested by the European New Car Assessment Programme and showed rather poor performance, scoring only 4 points out of 16 for frontal impact, and receiving 2 stars for adult occupants and 2 stars for pedestrians.[17] The passenger compartment became unstable in the crash test.[17] It was determined that there was an unacceptably high risk of chest injury during side impact crash, as a result, the car would not meet the minimum legal requirement in 1999.[17] The Swedish insurance company, Folksam, rates the 1st-gen Accent as one of the safest cars in its weight class.[18]

Second generation (LC; 1999)[edit]

Second generation (LC)
2000-2003 Hyundai Accent (LC) GL 3-door hatchback (2011-04-22).jpg

Pre-facelift Hyundai Accent 3-door (Australia)

Overview
Also called Hyundai Verna
Hyundai Super Pony
Hyundai Avega (liftback, Indonesia)
Hyundai Excel II (taxi fleet, Indonesia)
Hyundai Brio (Puerto Rico)
Dodge Verna (Mexico)
Giad Accent (Sudan)
Production 1999–2005 (South Korea)
1999–2016 (India)[19][20]
2001–2012 (Russia)[21][22]
2001–2012 (Indonesia)
2000–2019 (Egypt)
Assembly
  • South Korea: Ulsan, South Korea
  • India: Chennai (HMIL)
  • Turkey: İzmit (HAOS)[6]
  • Russia: Taganrog (TagAZ)[23]
  • Egypt: Cairo (Ghabbour Group)[7]
  • Sudan: Khartoum (Giad Auto)[24]
  • Iran: Kerman (RVMCO)[25]
  • Indonesia: Bekasi (HIM)[26]
Body and chassis
Body style 4-door sedan
3- and 5-door liftback
Platform Hyundai-Kia TB
Related Hyundai Getz
Powertrain
Engine
  • Petrol:
  • 1.3 L Alpha SOHC 12V I4
  • 1.5 L Alpha SOHC 12V I4
  • 1.5 L Alpha II DOHC 16V I4
  • 1.6 L Alpha II DOHC 16V I4
  • Diesel:
  • 1.5 L D SOHC 12V I3 CRDi turbo-diesel
Transmission
  • 5-speed manual
  • 4-speed automatic
Dimensions
Wheelbase 2,440 mm (96.1 in)
Length 4,235 mm (166.7 in) (1999–02 sedan)
4,260 mm (167.7 in) (2002–05 sedan)
4,215 mm (165.9 in) (liftback)
Width 1,670 mm (65.7 in) (1999–02)
1,680 mm (66.1 in) (2002–05)
Height 1,395 mm (54.9 in)
Curb weight 990–1,140 kg (2,183–2,513 lb)

3-door liftback/coupe (UK; pre-facelift)

5-door liftback (pre-facelift)

4-door sedan (pre-facelift)

4-door sedan (facelift)

3-door liftback (facelift)

The redesigned 1999 Accent (LC) sported a more angular body and increased dimensions. It received a minor facelift in 2003, and was given the model code LC2. When the Accent sedan underwent a 2006 redesign, the liftback continued on sale during 2006 only in Canada, since the liftback skipped the 2006 model year for the United States. But for Korea, it was the first model with the new nameplate: Verna.

The Accent got revised 1.3 and 1.5-litre engines, featuring various improvements to lower noise, vibration, and harshness. A 1.6-litre DOHC 16-valve replaced the 1.5-litre from 2001, with the 1.5 continuing to be available in some markets. This Accent was also the first to get a diesel version, with a 1.5-litre three-cylinder direct injection turbodiesel, which was badged CRDi.

Trim levels were GSi, CDX and MVi: this was standard on most export versions, although some European markets had their own designations with names like Dynamic=Version etc. Some markets used LS and GLS.

Markets[edit]

North America

In North America, the Accent was available in GL, GLS and GT trim levels only, with the 1.5-litre engine at first, then the 1.6-litre engine from 2002. The GT version was similar to the MVi version marketed in Europe and Oceania, although the body kit was not as overtly hot hatch styled.

During 2003 in Canada, the liftback was offered as a GS or GSi with a 1.5 L or 1.6 L engine, respectively. In 2004 the GS trim was equipped with the 1.6 L engine.

Russia

It was sold in Russia until 2011 as the Hyundai Accent side-by-side with the 3rd generation model which was sold as the Hyundai Verna.

India

It was launched in India in October 1999 as the «Accent» and was still in production after some minor facelifts;[19] the car was phased out in 2013 for local market.[27] It has been restyled twice – in 2004 and 2010 – and is mated with a 1.5-liter four-cylinder petrol engine matched to a five-speed manual gearbox.

Egypt

In Egypt, it still remains on sale as of January 2019.

Indonesia

In Indonesia, it was sold from 2001 to 2012 and marketed in 3 different names. At first it was marketed in a 4-door body style as «Accent Verna» (2001-2007), available with three trim levels, G, GL and GLS. In 2005, a facelifted version based from G trim was sold for taxi fleet as «Excel II». Later from 2007, both Accent Verna and Excel II 4-door sedan was replaced with a 5-door liftback body style, sold as «Avega» until 2012.

Engines[edit]

  • 1.3 L 12-valve SOHC Alpha I4, 82 hp (61 kW) from 2000–2003, 86 hp (64 kW) from 2003–2005 (except cars with Air conditioning, rated at 82 hp).
  • 1.5 L 12-valve SOHC Alpha I4, 92 hp (69 kW) @5500 rpm and 97 lb⋅ft (132 N⋅m) @2900 rpm, 0–100 km/h: 12.0 sec., top speed: 181 km/h (112 mph)
  • 1.5 L 16-valve DOHC Alpha I4, 102 hp (76 kW) and 98 lb⋅ft (133 N⋅m)
    • 0–100 km/h: 11.6 sec., top speed: 185 km/h (115 mph)
  • 1.6 L 16-valve DOHC Alpha I4, 106 hp (79 kW) and 106 lb⋅ft (144 N⋅m)
    • 0–100 km/h: 10.9 sec., top speed: 189 km/h (117 mph)
  • 1.5 L CRDi (R 315) I3, 82 hp (61 kW) and 137 lb⋅ft (186 N⋅m)
    • 0–100 km/h: 14.0 sec., top speed: 170 km/h (106 mph)

Safety[edit]

A pre-2003 model (a three-door liftback) was crash tested by Australian Australasian New Car Assessment Program (ANCAP) under the rules as adopted by Euro NCAP. It scored 10.76 out of 16 points for frontal offset impact and 10.96 out of 16 in the side impact test.[28]

The same un-restyled model, a four-door sedan had been crash tested by Russian magazine Autoreview in 2005.[29] Test was carried out to the Euro NCAP regulations. Despite the lack of airbags (which are not available in the cheapest version of Accent on the Russian market) it scored 9.9 of 16 for frontal impact.[30]

The 2003 restyled model was tested by ANCAP as well. The three-door liftback scored 9.19 of 16 points for frontal impact and 9.76 out of 16 in the side impact crash test.[31]

Third generation (MC; 2005)[edit]

Third generation (MC)
2006 Hyundai Accent (MC) sedan (2015-07-14) 01.jpg
Overview
Also called Hyundai Verna
Hyundai Super Pony
Hyundai Brio (Puerto Rico)
Dodge Attitude (Mexico)
Production 2005–2010 (South Korea)[32]
2006–2010 (China)
2006–2011 (India)[19][33]
2006–2012 (Turkey)[34][35]
Model years 2006–2011 (China)
Assembly South Korea: Ulsan
China: Beijing (Beijing Hyundai)
India: Chennai (HMIL)
Turkey: İzmit (HAOS)
Ukraine: Cherkasy (Bogdan Motors)[36]
Body and chassis
Body style 4-door sedan
3-door hatchback
Related Kia Rio (JB)
Powertrain
Engine
  • Petrol:
  • 1.4 L Alpha II I4
  • 1.6 L Alpha II I4
  • Diesel:
  • 1.5 L U I4
Transmission
  • 5-speed manual
  • 4-speed automatic
Dimensions
Wheelbase 2,500 mm (98.4 in)
Length 4,045 mm (159.3 in) (hatchback)
4,280 mm (168.5 in) (sedan)
4,300 mm (169.3 in) (Verna Transform and 2006–2009 Chinese variants)
4,310 mm (169.7 in) (2011 Chinese variants)
Width 1,695 mm (66.7 in)
Height 1,470 mm (57.9 in)
1,480 mm (58.3 in) (Chinese variants)
Curb weight 2,366–2,533 lb (1,073–1,149 kg)
Chronology
Successor Hyundai i20 (Europe)

Hyundai introduced a new-generation Accent (MC) at the 2005 New York International Auto Show. A new exterior, larger interior, and CVVT engine are the notable features.

A single trim level, GLS, was available in the US for the sedan. Hyundai began selling the 3-door hatchback in the United States during the spring 2006 as a 2007 model year vehicle. The 3-door was available in two trims – GS and SE. In 2010, Forbes named the Accent amongst the ten worst cars for depreciation.[37]

In Europe, this model was heavily promoted by the motoring press, and even Hyundai themselves, as a «stopgap» model – that it was intended merely to plug the gap in Hyundai’s range until a brand new small family car was launched in 2007. The new car, the Hyundai i30, replaced both the Accent and the larger Hyundai Elantra. The name change helped to distance the new model from the budget reputation of the Accent, and also to highlight that the new car can truly compete in the small family hatchback sector – something the Accent was slightly too small to do, and the Elantra too large.[citation needed] The Accent continued to be sold in the U.S. in 2008 with an instrument panel overhaul and standard rear cupholders in the SE model.[citation needed]

Engines:

  • 1.4 L Alpha I4, 97.3 PS (72 kW; 96 hp) and 127 N⋅m (94 lb⋅ft)
  • 1.6 L CVVT Alpha II I4, 112 PS (82 kW; 110 hp) and 145 N⋅m (107 lb⋅ft)
  • 1.5 L D I4 turbo-diesel, 110 PS (81 kW; 108 hp) and 235 N⋅m (173 lb⋅ft), fitted with common rail direct injection and variable geometry turbocharger

In Mexico, it was marketed as the Dodge Attitude: trim levels are 1.4 GL and 1.6 GLS. Hyundai had no official representation in Mexico, so select Hyundai models were rebranded as Dodges under an agreement with Chrysler’s Mexican division.

In India, it was marketed as Hyundai Verna. The previous generation remains in production alongside as a cheaper alternative, marketed as the Hyundai Accent.

In Egypt, this generation was sold as the Hyundai New Accent (1.6 GLS only), and the previous model was still locally produced and sold as the Hyundai Verna (1.6 GL and GLS trims)

In the Philippines, the third generation (MC sedan) was introduced and made available in 2006 exclusively with a 1.5-L D4FA common rail direct injection (CRDi) turbodiesel with VGT with 110 hp (112 PS) and 240 N⋅m (177 lb⋅ft) with a 5-speed manual transmission. A number of units saw action in the taxi industry because of its fuel efficiency coupled with cheaper diesel fuel costs.

In 2008, Hyundai Accent received the lowest number of problems per 100 vehicles among compact multi-activity vehicles in the proprietary J.D. Power and Associates 2008 Vehicle Dependability Study. Study based on responses from over 52,000 original owners of 2005 model-year vehicles, measuring more than 250 models. Proprietary study results are based on experiences and perceptions of owners surveyed in January to April 2008.[2]

Safety[edit]

In 2006, according to the Insurance Institute for Highway Safety, the Accent received an Acceptable overall score in the frontal crash test and a Poor overall score for in the side impact test without its optional side airbags. It didn’t perform well even when equipped with side airbags, performance of the car’s structure is marginal there would likely be injuries to internal organs, ribs and pelvis.[38][39][40]
In 2007, 2006 year model of Hyundai Accent had been tested by ANCAP in June 2007. It scored 3 star in the Occupant Protection, and 2 star in Pedestrian Protection Rating.[41]

Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) was safety tested by IIHS in 2009

IIHS Hyundai Accent scores:[42]

Moderate overlap front Acceptable
Side Poor
Roof strength Acceptable
Head restraints & seats Poor

Gallery[edit]

  • Hyundai Accent SR (sold only in Canada for 2007)

    Hyundai Accent SR (sold only in Canada for 2007)

  • Hyundai Verna Transform (South Korea)

    Hyundai Verna Transform (South Korea)

  • Hyundai Verna Transform (South Korea)

    Hyundai Verna Transform (South Korea)

Hybrid[edit]

Hyundai debuted a demonstration version of a hybrid (MC/JB) Accent[43] at the 2005 Guangzhou International Automobile Exhibition in Guangzhou, China. It uses a 90 hp (67 kW), 1.4 L engine with continuously variable valve timing and a 16 hp (11.9 kW) electric motor to achieve 44% better fuel economy. Though originally scheduled for production release in the 2006 model year, introduction of the production version has been delayed indefinitely, along with the Kia Rio hybrid.[citation needed]

Fourth generation (RB/RC; 2010)[edit]

Fourth generation (RB/RC)
2012 Hyundai Accent (RB) Premium sedan (2018-10-01) 01.jpg
Overview
Also called Hyundai Verna
Hyundai Solaris (Russia, Egypt)
Hyundai i25 Accent (Colombia,[44] Israel)
Hyundai Grand Avega (hatchback, Indonesia)
Hyundai Excel III (sedan, Indonesia)
Hyundai Grand Pony Taxi (sedan, Colombia)
Dodge Attitude (Mexico)[45]
Production 2010–2019
2012–present (Egypt)
Model years 2011–2018
Assembly South Korea: Ulsan
China: Beijing (Beijing Hyundai)
India: Chennai (HMIL)
Russia: St. Petersburg (HMMR)
Indonesia: Bekasi (HIM)
Taiwan: Hukou, Hsinchu (SYM Motors)
Iran: Bam, Kerman (KMC)
Algeria: Tiaret (TMC)
Nigeria: Lagos (HMNL)
Mozambique: Matola (Somyoung Motors)[46]
Body and chassis
Body style 4-door sedan
5-door hatchback
Platform Hyundai-Kia PB
Related Hyundai Reina
Hyundai i20 (PB)
Hyundai HB20 (HB)
Kia Rio (QB)
Kia Rio (UB)
Kia Pegas
Powertrain
Engine
  • Petrol:
  • 1.4 L Gamma MPi I4
  • 1.4 L Kappa MPi I4
  • 1.6 L Gamma MPi I4
  • 1.6 L Gamma II MPi I4
  • 1.6 L Gamma II GDi I4
  • Diesel:
  • 1.4 L U II CRDi I4
  • 1.6 L U II CRDi I4
Transmission 5-speed manual
6-speed M6CF1 manual
4-speed automatic
6-speed A6GF1 automatic
7-speed DCT
CVT
Dimensions
Wheelbase 2,570 mm (101.2 in)
Length 4,115 mm (162.0 in) (hatchback)
4,370 mm (172.0 in) (sedan)
Width 1,705 mm (67.1 in)
Height 1,455 mm (57.3 in)
Curb weight 1,040–1,170 kg (2,292.8–2,579.4 lb)
Chronology
Predecessor Hyundai i20 (PB) (Indonesia)[47]
Successor Hyundai i20 (GB) (Indonesia)[48]

Hyundai held the world-premiere of the fourth generation Accent as the Verna at the 2010 Beijing Auto Show.[49]

  • Rear view (sedan)

    Rear view (sedan)

  • Rear view (hatchback)

    Rear view (hatchback)

Markets[edit]

South Korea[edit]

Hyundai released the Korean version of the Accent (RB series) in November 2010. The model was offered with the same 1.6-liter engine and 6-speed automatic or 6-speed manual as the fifth-generation (MD) Elantra. The car reverted to the «Accent» name as used in the X3 series.[50] The hatchback version, called Accent WIT, replaces the Getz/Click in South Korea. Sedan model was discontinued since in late 2018; the hatchback model was in August 2018. It was sold until Hyundai Venue launched in July 2019.

North America[edit]

In January 2011, the sedan had its North American debut and the hatchback had its world debut at the Montreal Auto Show.[51]

There was one engine option available in North America for the Accent, a 1.6 L with 138 hp (103 kW) and 123 lb/ft of torque (2011 — 2017 models). This engine features the gas direct injection technology (1.6 «GDI»). Also, the head and block are made of aluminum.

Australia[edit]

Australia’s Accent was released in August 2011 in three grades consisting of Active, Elite, and Premium in either Sedan or Hatch.[52] All were equipped with a 1.6-litre MPi engine mated to a 5-speed manual or 4-speed automatic, while a 1.6-litre diesel was later added to the Active grade, but dropped shortly after. In 2013, an SR grade was added to replace the Elite and Premium grades and brought in the Gamma 1.6-litre GDi engine to the range. The Active had switched to a 1.4-litre engine and optional CVT to keep costs down due to the discontinuation of the i20 in Australia.

As part of a 2017 upgrade, Hyundai simplified the Accent to just one grade called Sport. The Sport grade combined the SR’s 1.6-litre engine, Premium interior materials, mesh-look grille, cruise control, optional 6-speed automatic, and 16″ alloy wheels while staying close to the Active’s entry price.[53]

As of January 2020, the Accent was removed from the Hyundai Australia website, marking the end of the nameplate’s 20 year run with sales reaching a total of 9,963 registered units in its last year on sale.

Russia[edit]

In September 2010, Hyundai unveiled its Russian assembly line and presented the Hyundai Solaris, a production-ready local version of the four-door fourth generation Accent. Production commenced in January 2011.[54] For the Russian market, the Accent badge remained reserved for the second generation Accent that had still been produced in Taganrog in the TagAZ plant at that time, while export models are badged as the Accent. The Hyundai Solaris was available with 1.4-litre Gamma (107 hp) and 1.6-litre Gamma (123 hp) petrol engines, with a 6-speed manual or a 4-speed automatic transmission.[55]

In 2014, the Solaris was facelifted. The car got new front fascia and new 6-speed automatic and 6-speed manual gearboxes for 1.6 version.[56]

  • 2014–2017 Hyundai Solaris Sedan (facelift, Russia)

    2014–2017 Hyundai Solaris Sedan (facelift, Russia)

India[edit]

In May 2011, Hyundai launched the Verna with four engine options including 1.4-litre petrol and diesel engines as well as 1.6-litre petrol and diesel engines. The second-generation model (LC) continues to be sold in India as the Accent with the latest RB version carrying the Verna brand. At the time of launch, the new Verna RB features safety and comfort options that were previously unavailable in the Indian market at this price point including the option of 6 airbags.[57] Hyundai refreshed the Indian lineup of Verna in 2014 without any engine changes.[58]

The Verna was offered with four engine options, 1.4 L VTVT petrol, 1.6 L VTVT petrol, 1.4 L CRDi diesel, and 1.6 L CRDi diesel.

Hyundai launched the Verna facelift in the Indian car market on 18 February 2015.[59] The new Verna mid-sized sedan gets changes to both styling and mechanism. The updated Hyundai Verna gets new front fascia. Apart from the same petrol and diesel engine versions, the four-speed automatic gearbox is likely to be offered in the upcoming model; however, the maker might also introduce the six-speed automatic gearbox.[60]

In 2018, the Hyundai Verna was named Indian Car Of The Year.[61]

Indonesia[edit]

In Indonesia, the Accent hatchback was sold as the Grand Avega, which made its debut at the 2011 Indonesia International Motor Show and was assembled locally (CKD).[62] The Grand Avega is equipped with two engines and four transmissions: a 1.4-litre Gamma petrol engine producing 108 PS (107 hp) with 4-speed automatic or 5-speed manual (2011–2013) and a 1.4 L petrol 100 PS Kappa engine with 6-speed manual or CVT (2013–2016).[63] Sedan body style also available in Indonesia only for taxi fleet and sold as Excel III, only available with 1.4 L petrol 108 PS Gamma engine and 5-speed manual transmission.[64] In 2016, Grand Avega was replaced by the smaller Hyundai i20.

Mexico[edit]

In Mexico, it was marketed as Dodge Attitude from 2011 until May 2014 after Hyundai’s arrival in the country, forcing Dodge to give the name Attitude to the Mitsubishi Attrage. The Accent returned to the country in mid-2017 as the 2018 Hyundai Accent.

Philippines[edit]

In the Philippines, the RB model was launched in 2011. The sedan version was powered by a 108 PS (107 hp) Gamma engine with a choice of a 4-speed automatic or 5-speed manual transmission. Some of first batch of RB models were dogged by knocking issues when using 91 and below octane fuel. A second iteration was introduced in 2014 with a 100 Ps Kappa engine mated to a 6-speed manual or a 4-speed automatic, and a newer 1.6-liter D4FB common rail direct injection turbodiesel with 126 PS (124 hp) and 260 N⋅m (192 lb⋅ft) in either a 6-speed manual or a 4-speed automatic.

The hatchback model was introduced at 2013 exclusively with a 1.6 D4FB common rail direct injection turbodiesel with VGT. Power output is at 126 Ps and 260 N⋅m (192 lb⋅ft). Both the 6-speed manual and 4-speed Automatic models came with anti-lock braking systems (ABS) with electronic brake distribution. By 2014, a facelifted model was introduced with the top-end model getting new projector-type headlamps, ABS and EBD.

In 2015, the diesel variant was upgraded on both sedan and hatchback models with an electronic VGT (e-VGT), mated to a 6-speed manual or a new 7-speed dual-clutch automatic transmission (DCT). Power outputs are now 136 PS (134 hp) and 265 N⋅m (195 lb⋅ft) for the 6-speed manual while the DCT model has the same horsepower but now has 300 N⋅m (221 lb⋅ft) of torque.

China[edit]

In Beijing, China, Hyundai released the China-exclusive version of this model under the «Verna» name on 23 August 2010 under the model code RC.[65]

  • Hyundai Verna sedan (RC; pre-facelift, China)

    Hyundai Verna sedan (RC; pre-facelift, China)

  • Hyundai Verna sedan (RC; facelift, China)

    Hyundai Verna sedan (RC; facelift, China)

  • Interior

    Interior

Safety[edit]

The 2012 Hyundai Accent was tested by the IIHS and received a «Good» rating in the frontal offset test, an «Acceptable» rating in the side impact test, and a «Good» rating in the roof strength test. It also received a «Good» rating in the rear crash protection (head restraint) test.[66]

The 2012 Hyundai Accent was tested by the U.S. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) and received the following:[67]

The Hyundai Verna was crash-tested by China NCAP in 2011 and scored the maximum possible 5 stars.[68]

Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) was safety tested by IIHS in 2012

IIHS Hyundai Accent scores:[69]

Moderate overlap front driver-side Poor
Moderate overlap front Good
Side Acceptable
Roof strength Good
Head restraints & seats Good

Fifth generation (HC/YC; 2017)[edit]

Fifth generation (HC/YC)
2018 Hyundai Accent (United States).jpg
Overview
Also called Hyundai Verna
Hyundai Solaris (Russia)
Production 2016–present (China)
2017–present
2017–2022 (Russia)
Model years 2018–2022 (North America)
Assembly Mexico: Monterrey, Nuevo Leon (KMMX)[70]
India: Chennai (HMIL)
Russia: St. Petersburg (HMMR)
China: Beijing (Beijing Hyundai)
Philippines: Santa Rosa, Laguna (HARI)[71]
Vietnam: Ninh Bình (HTMV)
Algeria: Tiaret (TMC)
Designer Chanhee Lee[72]
Body and chassis
Body style 4-door sedan
5-door hatchback
Platform Hyundai-Kia K2
Related Kia Rio (YB)
Kia Rio (FB)
Hyundai Venue (QX)[73]
Powertrain
Engine
  • Petrol:
  • 1.0 L Kappa II T-GDi I3
  • 1.4 L Kappa MPi I4
  • 1.5 L Smartstream G1.5 MPi I4
  • 1.6 L Gamma MPi I4
  • 1.6 L Smartstream G1.6 DPi I4
  • Diesel:
  • 1.4 L U II CRDi I4
  • 1.5 L U II CRDi I4
  • 1.6 L U II CRDi I4
Transmission 6-speed manual
6-speed automatic
7-speed DCT
C0GF1 CVT
Dimensions
Wheelbase 2,580 mm (101.6 in)
2,600 mm (102.4 in) (HCi/HCr/YC)
Length 4,190 mm (165.0 in) (hatchback)
4,385 mm (172.6 in) (HC sedan)
4,405 mm (173.4 in) (HCr/YC)
4,440 mm (174.8 in) (HCi)
Width 1,729 mm (68.1 in)
Height 1,450–1,475 mm (57.1–58.1 in)
Curb weight 1,060–1,225 kg (2,337–2,701 lb)
Chronology
Successor Hyundai HB20 (BR2) (Latin America)[74]

The fifth-generation Accent has been introduced in China as Verna in late 2016. Production began in the same year with sales started around February 2017. In Russia, where it is known as Solaris as well as in some other CIS markets, the car has been available since March 2017. In India, the car was launched in August 2017 as Verna. It went on sale in the United States in December 2017. Like the fourth-generation model, sedan and hatchback body styles are available, with the latter only available in Canada, Mexico and China.

Unlike the previous generations, the fifth-generation Accent is not sold in South Korea due to falling demand; instead the Venue crossover takes its place in 2019.[75] Without supply from South Korea, the Accent was also phased out in Australia, leaving the entry model role to the Venue.[76]

  • Rear view (sedan)

    Rear view (sedan)

  • Hatchback

    Hatchback

  • Rear view (hatchback)

    Rear view (hatchback)

Markets[edit]

North America[edit]

The hatchback version of the fifth-generation Accent is not available in the United States market due to poor sales for its predecessor, while sedan version continued to be offered. The hatchback version was available alongside the sedan in Mexico and Canada only.

All models of the Accent sold in the United States and Canada are powered by the same 1.6-litre GDi four-cylinder gasoline engine as its predecessor, though horsepower is down to 130 hp (132 PS; 97 kW) from the previous rating of 138 hp (140 PS; 103 kW). The base SE features a six-speed manual transmission, while a six-speed automatic transmission was optional. The six-speed automatic transmission is standard on the SEL and Limited models.

Features available for the first time on the Accent include forward collision avoidance alert, a touch-screen infotainment system with optional Apple CarPlay, Android Auto, and Hyundai Blue Link, proximity key entry with push-button start, seventeen-inch aluminum-alloy wheels, heated dual front bucket seats, and more.

Power output for the 2020 model year onward has been decreased to 120 hp (122 PS; 89 kW), as the engine was replaced with a new Smartstream 1.6-litre DPi engine with continuously variable valve timing and CVT, replacing the geared automatic transmission.[77]

The Accent was discontinued in Canada in the end of 2020 and was indirectly replaced by the Kona and Venue crossovers, after axing only the sedan model in 2019.[78][79] The Accent sedan remained available in the United States, while both the sedan and hatchback remained available in Mexico until its discontinuation.

For 2022, the six-speed manual transmission, only offered in the base SE trim level, was discontinued in the United States.[80]

In June 2022, Hyundai announced that the Accent would be discontinued for the 2023 model year, with its status as the entry-level Hyundai being filled by the Venue,[81] whereas the Mexican market will receive the HB20 instead.[82]

India[edit]

2020 Hyundai Verna 1.5 SX(O) (HCi; facelift, India)

Interior (HCi; facelift)

Codenamed HCi, the Indian-market version was launched in August 2017 as the Verna.[83] Hyundai stated the new Verna is underpinned by the K2 platform that is more rigid than the previous-gen model’s platform, citing improvements in NVH levels, crashworthiness and overall stiffness.[83] At launch, the Indian-market Verna was available with the 1.6-litre petrol and diesel engines carried from the previous generation and in four variants. Some of the main features includes 6 airbags, sunroof, handsfree trunk and front ventilated seats.

The 1.6-litre petrol engine produces 121 PS (119 hp; 89 kW) and 151 N⋅m (15.4 kg⋅m; 111 lb⋅ft) of torque and the 1.6-litre diesel producing 128 PS (126 hp; 94 kW) and 260 N⋅m (26.5 kg⋅m; 192 lb⋅ft) of torque. Both are now mated to 6-speed manual transmissions with an optional 6-speed automatic transmission. In 2018, a 1.4-litre diesel engine option borrowed from the i20 was introduced, producing 90 PS (89 hp; 66 kW) and 220 N⋅m (22.4 kg⋅m; 162 lb⋅ft).[84]

The Bharat Stage 6-compliant facelifted model was released in March 2020. The Verna features cosmetic changes which include a refreshed front end, new LED headlamps, new rear bumper, revamped LED taillamps, and new dashboard design. Engine options were totally revamped, introducing three new engines. The base option is a 1.5-litre Smartstream MPi petrol which generates 115 PS (113 hp; 85 kW) and 144 N⋅m (14.7 kg⋅m; 106 lb⋅ft) of peak torque, available with a 6-speed manual and CVT. The 1.0-litre Kappa II turbo petrol churns out 120 PS (118 hp; 88 kW) and 172 N⋅m (17.5 kg⋅m; 127 lb⋅ft) output, paired to a 7-speed DCT. The 1.5-litre U2 CRDi diesel delivers 115 PS (113 hp; 85 kW) and 250 N⋅m (25.5 kg⋅m; 184 lb⋅ft), with transmission options of 6-speed manual and 6-speed automatic.[85]

The HCi Accent/Verna is exported throughout Middle East, Africa, and to the Philippines and Vietnam in knock-down kits.[86] In November 2020, the Verna was released in Chile as the new Accent. Two months later it was released in Peru with the same name, since the original fifth-generation model was not sold in these countries, keeping the previous generation until 2020.

Russia[edit]

Hyundai Solaris (HCr; pre-facelift, Russia)

In late 2017, Hyundai Motor Manufacturing plant in Saint Petersburg started assembling the fifth-generation Solaris. It received renewed engines which are the Kappa 1.4-litre engine producing 100 PS (99 hp; 74 kW) and the 1.6-litre Gamma II engine with 123 PS (121 hp; 90 kW), paired with 6-speed manual or 6-speed automatic transmission.

In 2020, the restyled version of the Solaris was released, featuring a new front design, some additional comfort features and new touchscreen multimedia system. Engines and transmission options remained the same.[87]

China (YC)[edit]

The Verna was revealed as a concept version at the 2016 Chengdu Auto Show.[88] It was sold from October 2016, with two body styles available which are 4-door sedan and 5-door hatchback, marketed as the Verna RV.[89] The Chinese-market Verna was given a facelift in 2020.

  • 2017 Hyundai Verna (YC, China)

    2017 Hyundai Verna (YC, China)

  • 2017 Hyundai Verna (YC, China)

    2017 Hyundai Verna (YC, China)

  • 2017 Hyundai Verna RV (YC, China)

    2017 Hyundai Verna RV (YC, China)

  • 2017 Hyundai Verna RV (YC, China)

    2017 Hyundai Verna RV (YC, China)

Powertrain[edit]

Model Years Transmission Power Torque 0–100 km/h
(0-62 mph)
(official)
Top speed
Petrol
1.0 L Kappa II T-GDi 2017–present 7-speed DCT 120 PS (88 kW; 118 hp) at 6,000 rpm 17.5 kg⋅m (172 N⋅m; 127 lbf⋅ft) at 1,500-4,000 rpm
1.4 L Kappa II MPi 6-speed manual 100 PS (74 kW; 99 hp) at 6,000 rpm 13.5 kg⋅m (132 N⋅m; 98 lbf⋅ft) at 4,000 rpm 12.2s 185 km/h (115 mph)
6-speed automatic 13.4s 183 km/h (114 mph)
1.5 L Smartstream MPi 6-speed manual 115 PS (85 kW; 113 hp) at 6,300 rpm 14.7 kg⋅m (144 N⋅m; 106 lbf⋅ft) at 4,500 rpm
CVT
1.6 L Gamma II MPi 6-speed manual 123 PS (90 kW; 121 hp) at 6,300 rpm 15.4 kg⋅m (151 N⋅m; 111 lbf⋅ft) at 4,850 rpm 10.3s 193 km/h (120 mph)
6-speed automatic 11.3s 192 km/h (119 mph)
CVT
1.6 L Gamma II GDi 6-speed manual 132 PS (97 kW; 130 hp) at 6,300 rpm 16.4 kg⋅m (161 N⋅m; 119 lbf⋅ft) at 4,850 rpm 10.1s 196 km/h (122 mph)
6-speed automatic 10.5s 194 km/h (121 mph)
1.6 L Smartstream DPi 2020–2022 6-speed manual 122 PS (90 kW; 120 hp) at 6,300 rpm 15.6 kg⋅m (153 N⋅m; 113 lbf⋅ft) at 4,500 rpm
CVT
Diesel
1.5 L U II CRDi 2017–present 6-speed manual 115 PS (85 kW; 113 hp) at 4,000 rpm 25.5 kg⋅m (250 N⋅m; 184 lbf⋅ft) at 1,500-2,750 rpm
6-speed automatic

Safety[edit]

Latin NCAP[edit]

The Accent in its most basic Latin American configuration with no airbags, no ABS and no ESC received 0 stars for adult occupants and 1 star for toddlers from Latin NCAP in 2018.[90]

The Accent in its most basic Latin American configuration with 1 airbag, driver load limiter, and no ESC received 0 stars from Latin NCAP in 2021 (one level above 2018, similar to Euro NCAP 2014).[91]

IIHS[edit]

2019[edit]

Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) was safety tested by IIHS in 2018 and its top trim received a Top Safety Pick award:

IIHS Hyundai Accent scores:[92]

Small overlap front: driver-side Good
Small overlap front: passenger-side Acceptable
Moderate overlap frontal offset Good
Side (original test) Good
Roof strength Good
Head restraints & seats Good
Headlights
Acceptable Poor
varies by trim/option
Front crash prevention (Vehicle-to-Vehicle) Superior optional
Child seat anchors (LATCH) ease of use Acceptable
2022[edit]

The 2022 Accent was tested by the IIHS:[93]

IIHS Hyundai Accent scores

Small overlap front (Driver) Good
Small overlap front (Passenger) Acceptable
Moderate overlap front Good
Side (original test) Good
Roof strength Good
Head restraints and seats Good
Headlights
Acceptable Poor
varies by trim/option
Front crash prevention (Vehicle-to-Vehicle) Superior optional
Child seat anchors (LATCH) ease of use Acceptable

Sixth generation (BN7; 2023)[edit]

Sixth generation (BN7)
Overview
Also called Hyundai Verna
Production 2023-
Assembly
  • India: Chennai (HMIL)
Body and chassis
Body style 4-door sedan
Dimensions
Wheelbase 2,670 mm (105.1 in)[94]
Length 4,535 mm (178.5 in)
Width 1,765 mm (69.5 in)
Height 1,475 mm (58.1 in)

On 13 February 2023, Hyundai released teasers and information about the sixth-generation Verna that will be launched in India on 21 March 2023.[95]

Motorsport[edit]

WRC[edit]

Hyundai’s Accent World Rally Car, Accent WRC, competed in an official capacity, spawning three generations, in the World Rally Championship from 2000 to 2003.[96]

Junior Formula series[edit]

In India, Hyundai was the sole engine supplier for Formula LGB Hyundai, built by the Chain and Sprocket giant LGB. The single make series is promoted at grassroots level acting as a launch pad for future Formula One hopefuls. The Accent engine is supplied in Stock form albeit after some engine control unit modifications.[citation needed]

X3 Excel in Australia[edit]

In Australia, the X3 Accent is sold as the Hyundai Excel and is used in the Excel Rally Series, beginning in 2005. There are restrictions on modifications to the vehicle to reduce cost and encourage competition.

Similarly in 2010, a circuit racing competition began in Queensland called Excel Cup and soon after in South Australia called Circuit Excels. The class has since spread to all six states with several hundred race cars built nationally. A single event nationals has been created to bring all six states together for a single race meeting annually. They are the cheapest racing class in Australia based on a production road car.

Sales[edit]

Year United States[97] Canada[98] South Korea[99] China[100][101][102] Russia[103] Vietnam[104]
2002[105] 71,488
2003 56,585
2004 43,258 19,172
2005 41,012 15,679
2006 34,735 17,784
2007 36,735 16,390 26,548
2008 50,431 29,751 24,628
2009 68,086 25,220 60,379
2010 51,975 24,017 112,822
2011 55,601 22,280 23,923 158,082 97,243
2012 61,004 22,581 30,527 206,790 110,776
2013 60,458 18,884 28,604 199,065 113,991
2014 63,309 23,173 23,206 236,024 114,644
2015 61,486 19,371 18,267 213,678 115,868
2016 73,766 19,198 12,430 156,902 90,380
2017 58,955 13,073 7,493 99,542 68,614
2018 29,090 7,067 5,698 35,821 65,581
2019 25,628 5,989 4,094 37,549 58,682 19,719[106]
2020 15,975 3,018 27,156 49,280 21,602[107]
2021 19,614 16,996 61,061 19,956[108]
2022 17,823

References[edit]

  1. ^ Fiala, Jiří; Strossa, Petr (2019). Automobily Jména, značky a znaky: Význam jmen a značek, loga, přehled typů, historie a zajímavosti [Cars: names, brands and characters — The meaning of the brands, logos, overview of types, history and attractions] (in Czech). Grada Publishing a.s. p. 38. ISBN 9788024753157. Retrieved 28 October 2020.
  2. ^ a b Hyundai Accent Named Most Dependable Sub-Compact Car By J.D. Power and Associates 7 August 2008, Reuters
  3. ^ «2005 Kia Qianlima 06 — Gallery–China automotive news». Autonews.gasgoo.com. Retrieved 25 July 2010.
  4. ^ «KIA Qianlima — 836570 — Product Catalog — Aikar Car Renting Co., Ltd. Jinjiang, Fujian — — DIYTrade.com Free Website». Icar.diytrade.com. Archived from the original on 10 July 2011.
  5. ^ «Dongfeng Yueda Kia. Dongfeng Yueda Kia in China». Car-cat.com. Archived from the original on 21 March 2019. Retrieved 25 July 2010.
  6. ^ a b «Hyundai. Hyundai in Turkey». Car-cat.com. Retrieved 2 August 2010.
  7. ^ a b «Hyundai. Hyundai in Egypt». Car-cat.com. Retrieved 25 July 2010.
  8. ^ «Company Profile». Hyundai Indonesia. Archived from the original on 18 August 2011.
  9. ^ Robertson, Don. «Hyundai plant revving up to make new inroads in SA». Btimes.co.za. Archived from the original on 27 September 2011.
  10. ^ «Used 1996 Hyundai Accent GT Features & Specs». Edmunds. Retrieved 8 June 2015.
  11. ^ «Hyundai Excel 1994». Drive.com.au. 28 November 2005. Retrieved 10 January 2015.
  12. ^ «Used car review Hyundai Excel 1994-2000». Carsguide.com.au. 28 January 2009. Retrieved 10 January 2015.
  13. ^ «Hyundai X3 Excel Hatch/Sedan (1994-2000)». Motoring.com.au. 1 April 2005. Retrieved 10 January 2015.
  14. ^ Cocosila, Mihail (16 February 1998). «Dacia prepares for Hyundai engine». europe.autonews.com.
  15. ^ a b Alfan, Charis (9 June 2016). «Hyundai Accent/Bimantara Cakra X3». www.mobilmotorlama.com (in Indonesian).
  16. ^ «Kia Qianlima specs».
  17. ^ a b c «1st generation LHD Hyundai Accent 4dr hatchback crash test». EuroNCAP.
  18. ^ «Tester & Goda råd: Hur säker är bilen (Bilguide)» [Tests and Advice: How safe the car is (Car Guide)] (in Swedish). Folksam.
  19. ^ a b c «Hyundai Zahlen und Fakten 2008» [Hyundai Numbers and Facts] (PDF) (in German). Hyundai Presselounge. 16 September 2008. p. 13. Retrieved 18 April 2013.
  20. ^ «Hyundai India Makes Accent (LC) to Live until 2017». Drivespark. 28 March 2013. Retrieved 26 December 2013.
  21. ^ «Taganrog-made Hyundai Cars Vanished from Car Dealers». Wroom.ru. 25 September 2012. Archived from the original on 6 March 2016.
  22. ^ «Модельный ряд» [Model line-up]. TagAZ. Retrieved 18 April 2013.
  23. ^ «ТагАЗ: Accent» (in Russian). Tagaz.ru. Retrieved 25 July 2010.
  24. ^ «GIAD Vehicles Co. Ltd». Giadauto.com. Retrieved 24 November 2010.
  25. ^ «Annual Report 2004» (PDF). Hyundai Motor Company. 1 August 2005. p. 58. Retrieved 18 April 2013.
  26. ^ «HYUNDAI. HYUNDAI in INDONESIA». Car-cat.com. Archived from the original on 18 August 2011.
  27. ^ Chauhan, Chanchal Pal (5 February 2014). «Hyundai joins compact sedan race with Xcent in muted Indian market». The Economic Times. Retrieved 14 February 2014.
  28. ^ «2nd generation RHD Hyundai Accent 5dr liftback crash tested by ANCAP under Euro NCAP regulations».
  29. ^ АВТОРЕВЮ | Доверяйте профессионалам! (in Russian). Autoreview.ru. Retrieved 24 November 2010.
  30. ^ «Accent – на безопасность» (in Russian).
  31. ^ «Hyundai Accent (Mar 2003 – Jun 2005) Crash Test Results».
  32. ^ «2013 Quick Facts». Hyundai Motor Company. 21 February 2013. Retrieved 14 April 2013.
  33. ^ «Hyundai Verna Price in India, Photos & Review». CarWale. Retrieved 26 December 2013. Discontinued Hyundai Verna Versions: Hyundai Verna Transform (2010-2011)
  34. ^ «Accent Era Kazanmak İçin Son Gün 5 Şubat!!!» (in Turkish). Hyundai Assan Otomotiv. 31 January 2006. Retrieved 8 October 2013.
  35. ^ «Yeni nesil i20’yi de üretip, ikinci modele sonra karar vereceğiz». Milliyet (in Turkish). 20 February 2012. Retrieved 8 October 2013.
  36. ^ «Passenger Cars». Bogdan Corporation. Archived from the original on 27 December 2013. Retrieved 18 April 2013. Under the licenses, the Corporation assembling 10th family’s LADA cars, Hyundai Tucson, Elantra XD и Accent on its production sites.
  37. ^ Elliott, Hannah (21 October 2010). «Cars That Lose Their Value Fastest». Forbes.
  38. ^ «First crash tests of minicars 19 December 2006».
  39. ^ «IIHS-HLDI: Hyundai Accent». Iihs.org. 25 November 2008. Retrieved 23 April 2009.
  40. ^ «IIHS-HLDI: Hyundai Accent». Iihs.org. 25 November 2008. Retrieved 23 April 2009.
  41. ^ «ANCAP Crash Test – Hyundai Accent 2006 onwards». Archived from the original on 27 September 2007. Retrieved 16 August 2007.
  42. ^ «2009 Hyundai Accent 4-door sedan». IIHS-HLDI crash testing and highway safety.
  43. ^ «Hybrid Vhicle Line-up | Panasonic EV Energy Co., Ltd». Archived from the original on 24 April 2010. Retrieved 22 July 2010. List of hybrid vehicles equipped with Panasonic charge batteries
  44. ^ «Hyundai lanzó en Colombia el i25 Accent» [Hyundai launches the i25 Accent in Colombia]. Automóviles Colombia (in Spanish). 23 April 2011. Archived from the original on 19 March 2011.
  45. ^ Ewing, Steven J. (26 May 2011). «Dodge updates Attitude for Mexico with latest Hyundai Accent, forgets badges». Autoblog.com. Retrieved 1 June 2011.
  46. ^ «Partnership between Mozambique and South Korea Assembles Hyundai Cars». MacauHub. 7 November 2014. Retrieved 4 January 2015.
  47. ^ Indonesia, Hyundai Mobil (25 April 2017). «The Journey of Hyundai i20». Hyundai Mobil Indonesia (in Indonesian). Retrieved 3 January 2022.
  48. ^ GridOto.com. «Hyundai i20 Masuk Kembali, Selamat Tinggal Grand Avega — GridOto.com». otomotifnet.gridoto.com (in Indonesian). Retrieved 3 January 2022.
  49. ^ «New Hyundai Accent (Verna): Mini-Me Sonata Debuts at Beijing Motor Show». Carscoops. 23 April 2010. Retrieved 13 December 2020.
  50. ^ Pettendy, Marton (4 November 2010). «Accent to fill Getz shoes for Hyundai». GoAuto. John Mellor. Archived from the original on 30 December 2010. Retrieved 4 November 2010.
  51. ^ «2012 Hyundai Accent Gets Most Power, Fuel Economy in its Class [Montreal Auto Show]». 13 January 2011. Retrieved 18 February 2011.
  52. ^ «Review: Hyundai RB Accent (2011-2018)». Retrieved 6 January 2019.
  53. ^ Chesterton, Andrew (1 December 2017). «Hyundai Accent Sport 2018 review: snapshot». CarsGuide. Retrieved 6 January 2019.
  54. ^ Hyundai Reveals Russian Production-Spec Accent, Calls it Solaris. Motor Trend, 22 September 2010. Retrieved 22 September 2010.
  55. ^ «За чем стоим?». 2011. Archived from the original on 8 September 2011. Retrieved 24 February 2012.
  56. ^ «Prices for updated Hyundai Solaris were announced». Wroom.ru. 17 June 2014. Archived from the original on 5 December 2014.
  57. ^ Hyundai Accent launched. Many engines, even more variants! Archived 11 September 2011 at the Wayback Machine. www.carmayogi.in, 11 May 2011. Retrieved 12 May 2011.
  58. ^ «Hyundai Verna 2014». Retrieved 25 March 2014.
  59. ^ «2015 Hyundai Verna facelift launch». CarTrade. 18 February 2015. Retrieved 18 February 2015.
  60. ^ «Official: Hyundai Verna facelift launching on February 18». CarTrade. 10 February 2015. Retrieved 11 February 2015.
  61. ^ «Hyundai Verna wins the ICOTY (Indian Car Of The Year) 2018 — Overdrive». Overdrive. Retrieved 10 March 2018.
  62. ^ «Hyundai Grand Avega CKD, Harganya Bisa Ditekan». Retrieved 14 July 2012.
  63. ^ «Review Spesifikasi, Kelebihan dan Kekurangan Hyundai Grand Avega».
  64. ^ «Hyundai Excell III Taxi Siap Hadang Laju Limo». Otosia.com. 27 June 2012.
  65. ^ «Beijing Hyundai Releases Fourth Generation Accent–Verna». BBC News. 10 June 2009. Retrieved 14 July 2010.
  66. ^ «IIHS-HLDI: Hyundai Accent». Iihs.org. Retrieved 15 January 2012.
  67. ^ «2012 Hyundai Accent 5 HB FWD | Safercar — NHTSA». Safercar.gov. Retrieved 15 January 2012.
  68. ^ «2011 Hyundai Verna crash test by China NCAP».[permanent dead link]
  69. ^ «2012 Hyundai Accent 4-door sedan». IIHS-HLDI crash testing and highway safety.
  70. ^ «Llega el coreano con sangre mexicana: Accent de Hyundai». Vanguardia. 11 August 2017. Retrieved 25 August 2017.
  71. ^ «Hyundai Assembly Center». Hyundai Philippines. Archived from the original on 6 February 2021. Retrieved 28 January 2021.
  72. ^ USD829130S1, Lee, Chanhee, «Motor car», issued 2018-09-25
  73. ^ Blanco, Sebastian. «2020 Hyundai Venue: Test Drive Review Proves Money Isn’t Everything». Forbes. Retrieved 22 October 2019.
  74. ^ García, Gerardo (23 September 2022). «El Hyundai HB20 está confirmado para México: adiós al Accent, hola a un nuevo modelo». Motorpasión México (in Spanish). Retrieved 25 September 2022.
  75. ^ «Price – VENUE – SUV | HYUNDAI Motors».
  76. ^ «How Hyundai left cheap and cheerful behind». CarsGuide. Retrieved 23 June 2021.
  77. ^ «2020 Hyundai Accent Gets New Engine, Gearbox For Better Fuel Economy».
  78. ^ «Hyundai Canada announces Accent will not return in 2021 | Car News | Auto123». auto123.com. Retrieved 23 June 2021.
  79. ^ «The Hyundai Accent is being killed off in Canada after 26 years». Driving. 31 July 2020. Retrieved 23 June 2021.
  80. ^ «Another Manual Transmission Has Died, This Time From Hyundai». Motor1.com. Retrieved 10 September 2021.
  81. ^ «Hyundai 2023 Model Year Changes». Hyundai Media Center. 30 June 2022.{{cite web}}: CS1 maint: url-status (link)
  82. ^ García, Gerardo (23 September 2022). «El Hyundai HB20 está confirmado para México: adiós al Accent, hola a un nuevo modelo». Motorpasión México (in Mexican Spanish).{{cite web}}: CS1 maint: url-status (link)
  83. ^ a b «2017 Hyundai Verna launched at Rs 7.99 lakh». Autocar India. Retrieved 20 December 2020.
  84. ^ «Hyundai Verna Gets New 1.4 Diesel Engine And Two New Automatic Variants». carandbike. Retrieved 20 December 2020.
  85. ^ Singh, Prashant (30 March 2020). «2020 Hyundai Verna facelift launched, price details inside». Hindustan Times Auto News. Retrieved 20 December 2020.
  86. ^ «Hyundai India exports 2,022 units of Verna in Saudi Arabia — ET Auto». ETAuto.com. Retrieved 20 December 2020.
  87. ^ «Hyundai Solaris 2020: все его изменения (некоторые — спорные)» [Hyundai Solaris 2020: all its changes (some — controversial)]. www.zr.ru. Retrieved 13 December 2020.
  88. ^ Sukesh (18 October 2016). «2017 Hyundai Verna Launched In China». www.drivespark.com. Retrieved 9 February 2021.
  89. ^ «2017 Hyundai Verna hatchback debuts in China». Indianautosblog. 18 October 2016. Retrieved 9 February 2021.
  90. ^ «Official results of the Hyundai Accent NO Airbags 2018». LATIN NCAP — PARA AUTOS MAS SEGUROS.
  91. ^ «Official results of the Hyundai Accent + 1 Airbag 2021». LATIN NCAP — PARA AUTOS MAS SEGUROS.
  92. ^ «2018 Hyundai Accent 4-door sedan». IIHS-HLDI crash testing and highway safety.
  93. ^ «2022 Hyundai Accent 4-door sedan». IIHS-HLDI crash testing and highway safety.
  94. ^ «Hyundai Verna interiors and features revealed, all details here». India Today. Retrieved 2 March 2023.
  95. ^ «New 2024 Hyundai Verna Teased In India As A Sleek Budget-Friendly Sedan». Carscoops. 13 February 2023.
  96. ^ «Hyundai to quit World Rally». BBC Sport. 17 September 2003. Retrieved 12 November 2019.
  97. ^ «Hyundai Accent US car sales figures». carsalesbase.com. 6 November 2015. Retrieved 13 December 2020.
  98. ^ Model. «Hyundai Accent Sales Figures». GCBC. Retrieved 13 December 2020.
  99. ^ «Sales Performance | IR Activities | IR | Company | Company — Hyundai Worldwide». hyundai motor company, hyundai worldwide, ir, activities, sales performance. Retrieved 4 October 2020.
  100. ^ «Hyundai Accent China auto sales figures». carsalesbase.com. 22 April 2015. Retrieved 13 December 2020.
  101. ^ «Hyundai Verna China auto sales figures». carsalesbase.com. 22 April 2015. Retrieved 13 December 2020.
  102. ^ «Hyundai Verna Yuena China auto sales figures». carsalesbase.com. 14 November 2016. Retrieved 13 December 2020.
  103. ^ «Статистика АЕБ | Топ-25 моделей | АвтоБизнесРевю». abreview.ru. Retrieved 16 January 2021.
  104. ^ «Hyundai Accent Vietnam auto sales figures». xeoto.com.vn. Archived from the original on 26 December 2021. Retrieved 28 January 2021.
  105. ^ Sales, Timothy Cain·Hyundai. «Hyundai Accent Sales Figures». GCBC.
  106. ^ «Hyundai Accent Vietnam Sales 2019». xeoto.com.vn. Archived from the original on 10 January 2021. Retrieved 28 January 2021.
  107. ^ «Hyundai Accent Vietnam Sales 2020». xeoto.com.vn. Archived from the original on 10 January 2021. Retrieved 28 January 2021.
  108. ^ Khánh, Duy (12 January 2022). «Hyundai Accent lần đầu tiên trở thành sedan hạng B bán chạy nhất Việt Nam, vượt mặt Toyota Vios đầy kịch tính». AutoPro (in Vietnamese).

External links[edit]

  • Official website (sedan)
  • Official website (hatchback)

Не «Хюндай», а «Хёндэ». Как правильно называть автобренды по-русски

как правильно написать хендай акцент

История мирового нейминга знает немало случаев, когда при выходе продукта на международный рынок ему приходилось срочным образом менять имя из-за неблагозвучности или из-за дурацкого перевода имени бренда на язык новой страны продаж.

Еще одной проблемой, которая довольно часто возникает, но на которую мало кто обращает внимание, является удобство произношения иностранного названия для не-носителя языка.

Далеко не всегда к такой работе привлекают специалистов, не считая вопрос критичным для бизнеса или пытаясь сэкономить. Результат, основанный на вере в свои силы, выходит разный.

Итальянский производитель дорогих спортивных автомобилей называется «Ламборгини». Согласно правилам чтения в итальянском языке, если после «g» стоит «h», то оно читается как «Г».

Однако в России настолько распространено неверное произношение «Ламборджини», что даже система автопоиска Google выдает именно его.

Но если сказать Lamborghini привычным способом итальянцу, на вас посмотрят как на идиота, нанесшего серьезное оскорбление.

В переводе с корейского «Hyundai» означает «современность». Правильная русская транслитерация этого слова — «хёндэ» с ударением на последний слог.

В российской рекламе название деликатно стараются не произносить, ограничиваясь лишь англоязычным написанием, хотя на официальном сайте компании используется написание «Хендэ».

В народе же корейского автопроизводителя именуют и «Хёндай», и «Хюндай», и «Хундай».

Аналогичная путаница возникает и при произношении названий некоторых моделей автомобилей Hyundai.

Так, внедорожник Hyundai Tucson чаще всего называют Тусан, Туксан, Туксон, Таксон. А на самом деле Hyundai Tucson назван в честь североамериканского города в штате Аризона и правильно произносится как Туссан.

Произносится «Порше» с ударением на первый слог по имени основателя компании Фердинанда Порше.

Россияне либо путают ударный слог, либо теряют окончание, задаваясь вопросом, почему же тогда не читается конечная «e» в названии люксового внедорожника Cayenne (Порше Кайенн).

Некоторые борцы за правильное называние всего и вся уверяют, что нужно говорить «Би-Эм-Дабл-Ю».

Российское представительство японского автомобилестроителя Mitsubishi в своей последней кампании сделало акцент на варианте «Митсубиши».

Предпоследний звук в японском языке в действительности читается как нечто среднее между «с» и «ш», но ближе к «с», чем к «ш», поэтому подавляющее большинство японистов и переводчиков с японского языка продолжают настаивать на «Мицубиси».

А у нас есть, и поэтому правильно «Мицубиси». Следовательно вариант российского офиса дважды вызывает недоумение.

Еще в 1901 году один из первых удачных образцов автомобилей молодой компании назвали так по имени дочери главы представительства Daimler во Франции: МерцЕдес, именно с «ц» и с ударением именно на предпоследнем слоге, а не на последнем, как делаем мы. Но название в нынешнем его звучании настолько вросло в нашу речь, что не вырвать.

Источник

Расставляем акценты: какой Hyundai Accent II выбрать

как правильно написать хендай акцент

Hyundai Accent II — максимально скучный и вместе с тем максимально адекватный автомобиль из сегмента ультра-лоукост. Он идеален в качестве первого в водительской карьере или для жизни в глубинке.

Содержание

Кузова и география: какой «Акцент» лучше?

как правильно написать хендай акцент

Когда мы говорим про Hyundai Accent, то имеем в виду главным образом второе поколение. Accent I (индекс «X3») в наших краях особого распространения не получил, третье поколение называлось в России Verna, а все последующие известны под именем Solaris. Хотя в Беларуси и США, например, он по-прежнему Accent.

Для российского автолюбителя Hyundai Accent II поколения (индекс LC) — машина в своем роде культовая. В те суровые времена это была уже иномарка, но еще по цене вазовской «десятки». Надо ли говорить, что уровень и качество исполнения «корейца» и «волжанина» отличалось драматически?

Машина оказалась настолько удачной, что на российском рынке задержалась рекордно долго. Уже после ее официальной «конвейерной» смерти производство продолжилось у нас в России, на таганрогском заводе «ТагАЗ», а в Египте продолжается до сих пор.

как правильно написать хендай акцент

Это важно учитывать при выборе, потому что в разное время по разным каналам к нам поступали «Акценты»:

Варианты для разных рынков могут различаться технически и визуально. Самое очевидное — кузовщина. Порой можно встретить весьма экзотические трехдверные купе, которые восстанавливать после малейшей аварии будет неадекватно дорого. Это же касается и седанов и лифтбэков для внутреннего корейского рынка. Они отличаются по дизайну экстерьера, и найти запчасти под них будет куда проблематичнее, чем под седаны отечественной сборки.

как правильно написать хендай акцент

Аналогично по техобслуживанию: самый популярный на нашем рынке — мотор 1,5 л, поиск расходников для которого легок и ненавязчив. Иностранные «Акценты» с более экзотичным мотором 1,6 л (105 л. с.) или дизелем 1,5 л (82 л. с.) этим похвастаться не могут.

Так что смотрим преимущественно на отечественные экземпляры с мотором 1,5 л, выпущенные на «ТаГАЗе». Во-первых, они попросту свежее: самым молодым аппаратам всего по семь лет. Во-вторых, с поиском запчастей и расходников проблем не будет никаких: они есть в любом ларьке и за копейки.

Да, он не так эффектен, как купешка, зато практичен со всех сторон: и для пассажиров, и для хозяина.

В чем практичность и удобство «Хендай Акцент» поколения LC

как правильно написать хендай акцент

Весьма относительные, конечно, вещи, потому что 2/3 того, что есть на вторичке, уже сменило по 3-4 владельца, каждый из которых вкладывал в машину свою душу, а то и желтые брызговики Sparco и набалдашник КПП с розочкой.

В идеале, если смотреть на экземпляр без самодеятельности, то там ничего экстраординарного на фоне все той же вазовской «десятки»: сиденья, торпедо, рулевое колесо и спидометр. Машина все-таки бюджетная, ждать от нее изысков не стоит. Из достижений цивилизации можно отметить разве что ГУР, иммобилайзер, электростеклоподъемники и кондиционер.

как правильно написать хендай акцент

Удобным салон можно назвать едва ли: при колесной базе 2,4 м там неоткуда взяться простору на заднем ряду, а при общей длине 4,2 м неоткуда взяться литрам в багажнике. Вот они и не взялись: там 375 л по умолчанию, немного увеличить грузовой отсек можно за счет складывания спинки заднего дивана.

В общем, назвать машину удобной, практичной и, допустим, семейной тяжеловато. Но тут актуально вернуться в начало: Accent LC хорош в качестве первого автомобиля в водительской карьере. Когда, вероятно, еще ни семьи, ни дачных грузов попросту нет.

как правильно написать хендай акцент

Чего ждать от подвески, движков и коробок

Начальный мотор 1,3 л и полуторалитровый дизель — сравнительно экзотичные агрегаты, поэтому предлагаем сосредоточиться на самом ходовом варианте — полторашке, но бензиновой. А другого в последние годы и не было.

Таганрогские «Акценты» разнообразием движков не баловали: только 1,5 л и 102 силы. Мощность издевательская: от лишних 2 л. с. проку никакого, а налог в большинстве регионов придется платить. К счастью, это до сих пор его единственная проблема: мотор надежный, из относительно хлопотных процедур — замена ремня ГРМ (около 2 100 рублей за оригинал) каждые 50, у кого-то — 100 тыс. км.

как правильно написать хендай акцент

Где-то на этом же сроке может понадобиться замена крышки клапанов ( 1 000-4 000 рублей за деталь с разборки или неоригинал) и маслосъемных колпачков (от 100 рублей за штуку). В остальном корейская «полторашка» ходит сотни тысяч километров и не требует к себе внимания.

Внимания может потребовать автомат (A4AF3). Есть экземпляры, которые живы и после 250 тыс. км, но чаще всего к этому сроку четырехступке потребуется переборка ( почти 50 тыс. рублей ), при регулярной замене масла — каждые 40-60 тыс. км. После этого можно надеяться еще на 200-250 тыс. км беспроблемного пробега.

как правильно написать хендай акцент

Гораздо меньше живут детали подвески. Амортизаторы живут по 100+ тыс. км, а вот сайлентблоки, линки, ступичные подшипники — это расходники, частоту выхода из строя которых немного скрашивает их дешевизна. Аналогично с тормозными колодками и барабанами: передние ходят по 40-50 тыс. км, задние чуть дольше.

С какими проблемами продается на вторичке

За второй «Акцент» продавцы в среднем просят 246 тыс. рублей. На выбор — более 2 200 экземпляров разных годов и географии производства, а вот шанс взять «чистое» авто ничтожно низок. Без проблем отдается лишь десятая часть от всех «Акцентов». Каждый третий автомобиль продается после ДТП, с расчетом ремонтных работ и неоплаченными штрафами, у каждого пятого скручен пробег. Редко, но все же встречаются авто после такси, с ограничениями и в залоге.

Чтобы не взять проблемный экземпляр, перед покупкой проверяйте анамнез автомобиля. Вот, например, старенький «Акцент» 2001 г. в. всего за 65 тыс. рублей выставлен на продажу с минимумом фото, но мы все же рискнем:

как правильно написать хендай акцент

Промахнулись — на машину наложены регистрационные ограничения, возникнут проблемы с постановкой на учет:

как правильно написать хендай акцент

Посмотрим, с чем продается Таганрогский экземпляр с той самой бензиновой полторашечкой:

как правильно написать хендай акцент

Автомобиль три раза попадал в аварии:

как правильно написать хендай акцент

Машина бита вкруг, так что от симпатяги придется отказаться.

Какой выбрать «Хендай Акцент» второго поколения

как правильно написать хендай акцент

Когда мы говорим о машинах старше 10 лет, трудно рассуждать о живучести того или иного агрегата. Все крайне примерно, условно и относительно и сильно зависит от характера предыдущего владельца. Если это был дедушка-дачник с золотыми руками, получим одну картину, если таксопарк в Адлере, — другую.

Поэтому уверенно сказать можно только одно: самый лучший способ выбрать «Хендай Акцент» поколения LC – это смотреть не импортированные серым способом варианты из Кореи и США, а максимально свежие аппараты (2010-2012 г. в.) отечественной сборки с минимальным числом собственников в анамнезе.

Автор: Владимир Андрианов

*** Мнение редакции может не совпадать с мнением автора.

А вы бы купили себе старенький «Хендай Акцент»? Поделитесь своим мнением в комментариях.

Источник

Купил и катайся: ремонт и обслуживание Hyundai Accent

как правильно написать хендай акцент

Признаюсь сразу честно: рассказывать про Акцент – занятие скучное. Здесь нет места леденящим душу историям о ремонте ходовой, ценой в целое состояние, замене коробки передач в сборе или замене свечей с вывешиванием мотора. Но интерес на вторичном рынке к этим машинам велик, поэтому придётся исполнить гражданский долг и поговорить о том, во сколько обойдётся обслуживание этого скромного, но весьма достойного автомобиля. Итак, берём опытный образец, осматриваем его, поднимаем на подъёмнике и… радуемся за тех, кому повезло владеть Акцентом. Но сначала…

…чуть-чуть истории

История компании Hyundai Motor – это история успеха. В 60-х эта южнокорейская фирма выпускала автомобили Форд и лишь в 1972 году приступила к разработке своего первого автомобиля. В 1974-м на свет появился Hyundai Pony. Этот автомобиль нельзя назвать полностью самостоятельной разработкой, силовой агрегат и трансмиссия применялись от Мицубиси, некоторые запчасти – от Форда. Немало взяла от японцев и первая Соната, появившаяся в 1988 году.

В соответствии со стратегическим планом развития, Хендэ должна была стремиться к максимальной локализации производства, причём уже при разработке Pony локализация достигала 91%. Корейцы на этом не останавливались, им нужна была своя машина. Первой самостоятельной (хотя всё-таки Мицубиси просочилась и сюда) разработкой стал Акцент, представленный в 1994 году как преемник Hyundai Excel.

Источник

Как правильно пишется Хендай Акцент?

Hyundai Accent (в некоторых странах продаётся под именем Verna, в России модель называется Solaris, в Австралии до 2000 года с названием Excel) — субкомпактный автомобиль производства южнокорейской компании Hyundai Motor Company.

Как пишется по русски Hyundai Accent?

Хёндэ — именно так пишется название марки машин на русском языке. В письменной речи можно заменить на оригинальное название латинскими буквами Hyundai.

Как правильно Хендай Акцент или акцент?

Accent, то правильно его произносить, как акСент, ибо транскрипция выглядит так: accent [‘æks(ə)nt] или [ək’sent]. Если исходить из перевода слова Accent в русский эквивалент «Акцент», то получается общеупотребляемое многими «акЦент», что не есть правильно.

Как правильно по русски пишется Hyundai?

Тем более, для корейских фонем далеко не всегда есть близкие по звучанию аналоги в кириллице или латинице. Правильным является «Хёндэ́», с ударением на последний слог. В письменном виде лучше всего употреблять оригинальное название бренда — Hyundai.

Как правильно Honda или Hyundai?

На первый взгляд ответ очевиден – Hyundai.

Как правильно называется машина Хендай?

Название и произношение

Правильная русская транслитерация этого слова — Хёндэ. На официальном сайте компании используется написание «Хёндэ». Поскольку в России марка часто записывается латиницей, часто встречаются ошибочные прочтения латинской транслитерации, такие как «Хёндай», «Хюндай», «Хундай» и т.

Как правильно пишется Хендай Солярис?

Hyundai Solaris — субкомпактный автомобиль южнокорейской компании Hyundai Motors.

Что дороже Хонда или Хендай?

Автомобили Hyundai продаются по более доступной цене по сравнению с их аналогами Honda. Самыми дешевыми и дорогими моделями Hyundai являются Hyundai Accent 2019 и Santa Fe 2018 соответственно. Цены на автомобили Hyundai колеблются от 1 млн. до 3 млн.

Источник

Как правильно пишется по русски Hyundai?

Правильным является «Хёндэ́», с ударением на последний слог. В письменном виде лучше всего употреблять оригинальное название бренда — Hyundai.

Как правильно на русском пишется Hyundai?

Хёндэ — именно так пишется название марки машин на русском языке. В письменной речи можно заменить на оригинальное название латинскими буквами Hyundai.

Как правильно переводится Hyundai?

Название и произношение

Слово 현대(現代) в переводе с корейского означает «современность». Правильная русская транслитерация этого слова — Хёндэ. На официальном сайте компании используется написание «Хёндэ».

Как правильно Honda или Hyundai?

На первый взгляд ответ очевиден – Hyundai.

Как корейцы произносят Hyundai?

Например «Hyundai». Как только его не произносят — Хьюндай, Хендай, Хёндай. Стоит сказать, что сами корейцы это название читают как — Ханджа или Хангыль.

Как правильно писать Hyundai Accent?

Как пишется по русски Hyundai Accent? Хёндэ — именно так пишется название марки машин на русском языке.

Как правильно писать Мицубиси?

Штаб-квартира компании в Токио ответила на запрос русского представительства Mitsubishi Motors, пояснив, что правильно писать и произносить «Митсубиши». Теперь все дилеры компании должны получить русскоязычное написание «Митсубиши Моторс».

Как правильно говорить Hyundai Tucson?

Tucson (to͞oˈsän) читается, как «туссан»!

Как правильно произносить корейские бренды?

Как правильно произносятся корейские бьюти-бренды?

Как правильно звучит слово Samsung?

Источник

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Как правильно пишется хемингуэй писатель
  • Как правильно пишется хеллоу китти
  • Как правильно пишется хеллоу или хэллоу
  • Как правильно пишется хелло китти
  • Как правильно пишется хеллбой