Массмаркет как пишется на английском

  • 1
    mass market

    1. рынок массовых услуг

    Англо-русский словарь нормативно-технической терминологии > mass market

  • 2
    mass market

    рынок товаров массового производства

    Большой англо-русский и русско-английский словарь > mass market

  • 3
    mass-market

    Большой англо-русский и русско-английский словарь > mass-market

  • 4
    mass market

    Универсальный англо-русский словарь > mass market

  • 5
    mass-market

    Универсальный англо-русский словарь > mass-market

  • 6
    mass market

    Англо-русский экономический словарь > mass market

  • 7
    mass market

    массовый потребительский рынок

    Терминологический словарь МИД России > mass market

  • 8
    mass market

    1 (n) широко продавать

    2 (v) выбрасывать на рынок

    Новый англо-русский словарь > mass market

  • 9
    mass market

    США. Лингвострановедческий англо-русский словарь > mass market

  • 10
    mass market

    Англо-русский дипломатический словарь > mass market

  • 11
    mass-market

    [͵mæsʹmɑ:kıt]

    эк.

    выбрасывать на рынок, широко продавать

    НБАРС > mass-market

  • 12
    mass market

    English-Russian perfumery & beauty care dictionary > mass market

  • 13
    mass market

    English-russian dctionary of contemporary Economics > mass market

  • 14
    mass-market

      массовый; широкого спроса

    Англо-русский словарь по рекламе > mass-market

  • 15
    mass-market

    v эк. выбрасывать на рынок, широко продавать

    English-Russian base dictionary > mass-market

  • 16
    mass market paperback

    English-Russian big polytechnic dictionary > mass market paperback

  • 17
    mass market books

    Универсальный англо-русский словарь > mass market books

  • 18
    mass market brand

    Универсальный англо-русский словарь > mass market brand

  • 19
    mass market line

    Универсальный англо-русский словарь > mass market line

  • 20
    mass market outlet

    Универсальный англо-русский словарь > mass market outlet

Страницы

  • Следующая →
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

См. также в других словарях:

  • mass market — ➔ market1 * * * Ⅰ. mass market UK US noun [C, usually singular] MARKETING, COMMERCE ► a market of as many people as possible, not just people with a lot of money or particular needs or interests: »There s no mass market for the magazine. »They… …   Financial and business terms

  • mass market — mass markets 1) N COUNT Mass market is used to refer to the large numbers of people who want to buy a particular product. [BUSINESS] They now have access to the mass markets of Japan and the UK. …a new computer aimed at the mass market. 2) ADJ …   English dictionary

  • mass-market — mass .market adj [only before noun] designed for sale to as wide a range of people as possible mass market paperback/novel/film etc ▪ a mass market paperback priced at $8.99 >mass market n …   Dictionary of contemporary English

  • mass-market — mass market1 adjective produced in large quantities to be sold to many customers: mass market science fiction and fantasy paperbacks mass market ,mass market 2 verb transitive to produce goods in large quantities to be sold to many customers …   Usage of the words and phrases in modern English

  • mass-market — mass′ mar′ket adj. 1) cvb bus being a relatively inexpensive book distributed on newsstands, in supermarkets, etc., as well as in bookstores: a mass market paperback[/ex] 2) cvb bus of, pertaining to, or issuing such publications: a mass market… …   From formal English to slang

  • mass market — noun The market for mass produced goods • • • Main Entry: ↑mass …   Useful english dictionary

  • mass-market — mass mar·ket (măsʹmärʹkĭt) adj. Of, relating to, or produced for consumption in large numbers, especially when sold in supermarkets, in drugstores, and at newstands: a mass market paperback. tr.v. mass mar·ket·ed, mass mar·ket·ing, mass mar·kets… …   Universalium

  • mass market — noun singular the people who buy goods that are produced in very large quantities …   Usage of the words and phrases in modern English

  • mass market — ► NOUN ▪ an unrestricted arena of commercial activity in which goods are produced in large quantities for the broad population …   English terms dictionary

  • mass-market — /mæs ˈmakət/ (say mas mahkuht) verb (t) 1. to sell (a product) to a mass market: to mass market mobile phones. –verb (i) 2. to sell merchandise to a mass market: the company started to mass market last year. –adjective 3. of or relating to a mass …  

  • mass-market — ˈ ̷ ̷ ˈ ̷ ̷  ̷ ̷ adjective 1. : being a paperback book with a nominal trim size usually of 4 3/16 x 6 3/4 designed to be sold through non book retail outlets (as supermarkets and drug stores) as well as through bookstores ; also : of, relating to …   Useful english dictionary


На основании Вашего запроса эти примеры могут содержать грубую лексику.


На основании Вашего запроса эти примеры могут содержать разговорную лексику.

массовый рынок m

массового рынка

массовом рынке

масс-маркет

масс-маркета

массовому рынку

массового потребителя

масс-маркете

массовым рынком

массовую продажу

mass market

массового спроса

Предложения


Product launch to the mass market is scheduled for spring 2017, but it’s already available for software developers.



Выход устройства на массовый рынок запланирован на весну 2017 года, но оно уже доступно для разработчиков программного обеспечения.


Exploiting the mass market to avoid constructing what can be bought.



Использовать массовый рынок, чтобы избежать создания того, что можно купить.


In contrast, the potential mass market for printing in medieval Europe induced numerous investors to lend money to Gutenberg.



Напротив, потенциальный массовый спрос на печатную продукцию в средневековой Европе привел к Гутенбергу множество инвесторов.


But those stories were left off of this list because their products did not reach a mass market in 2011.



Но эти рассказы не были включены в этот список, поскольку в 2011 году вышеуказанные виды продукции не попали на массовый рынок.


Working within this ecosystem gives us access to new technologies before they enter the mass market.



Работа в этой экосистеме позволяет нам получить доступ к новым технологиям до их выхода на массовый рынок.


Virtual reality is moving forward, although it has not yet entered the mass market.



Виртуальная реальность движется вперед, хотя и не вышла пока на массовый рынок.


But make no mistake, the mass market is still in deep trouble.



Но не нужно ошибаться — массовый рынок все еще в бедственном положении.


Those are not qualities that can be extended to the mass market.



И это не те качества, которые могут быть распространены на массовый рынок.


Our products are targeted primarily at the mass market, schools and offices.



Наша продукция ориентирована в первую очередь на массовый рынок, школы и офисы.


However, the technology never got to the mass market and many projects closed.



Однако на массовый рынок эта технология так и не вышла, и многие проекты закрылись.


The first mass market successful video game still gives me chills.



Первый массовый рынок успешных компьютерных игр все еще дает мне озноб.


We have licensing agreements with companies to sell and develop their inventions to the mass market.



У нас есть лицензионные соглашения с компаниями, чтобы продать и развивать свои изобретения на массовый рынок.


Fast fashion has also become associated with disposable fashion because it has delivered designer product to a mass market at relatively low prices.



«Быструю моду» также связывают с одноразовой модой, потому что она поставляет дизайнерский продукт на массовый рынок по относительно низким ценам.


Yet since the second world war, all developed countries have had only one mass culture and one mass market.



Еще со Второй мировой войны все развитые страны имели только одну массовую культуру и один массовый рынок.


The EIB loan is an important milestone in bringing our technology to the mass market.



Кредит ЕИБ — это важная веха на пути к выведению нашей технологии на массовый рынок.


When these new technologies are brought to the mass market, we will be on the cusp of a new phase of global eCommerce.



Когда эти технологии будут выведены на массовый рынок, мы окажемся на пороге нового этапа в глобальной электронной коммерции.


Brin told reporters that Google intends to sell the glasses for significantly less once the product is released to the mass market.



Брин сказал репортерам, что Google намеревается продавать очки значительно дешевле, как только продукт будет выпущен на массовый рынок.


Oculus Rift is primarily responsible for bringing on this wave of Virtual Reality and its promises to the mass market.



Oculus Rift несет главную ответственность за распространение этой волны виртуальной реальности и ее обещаний на массовый рынок.


Unlike BlackBerry with its office focus, they aimed at the mass market.



В отличие от BlackBerry с фокусом на офисные задачи, они бы нацелены на массовый рынок.


The Detroit Three have caught up with Japanese OEMs, and the mass market is catching up with luxurious.



The Detroit Three догнал японских OEMs, а массовый рынок догоняет люксовый уровень.

Ничего не найдено для этого значения.

Предложения, которые содержат mass market

Результатов: 1259. Точных совпадений: 1259. Затраченное время: 147 мс

Documents

Корпоративные решения

Спряжение

Синонимы

Корректор

Справка и о нас

Индекс слова: 1-300, 301-600, 601-900

Индекс выражения: 1-400, 401-800, 801-1200

Индекс фразы: 1-400, 401-800, 801-1200

Словосочетания

mass market — массовый рынок
mass market line — серия изделий массового ассортимента
mass market books — книги массового ассортимента
mass market brand — марка изделия массового ассортимента
mass market outlet — рынок сбыта продукции массового ассортимента
mass market product — изделие массового ассортимента
mass market products — изделия массового ассортимента; изделия массового спроса
mass market paperback — книга в бумажной обложке для массового рынка
mass market paperback sales — реализация книг массового ассортимента в мягкой обложке
softbound mass market books — книги массового ассортимента в обложке

hard-cover mass market books — книги массового ассортимента в твёрдой переплётной крышке
sales of mass market paperbacks — реализация книжной продукции массового ассортимента в мягкой обложке
mass-market — выбрасывать на рынок; широко продавать
mass-market product — товар массового спроса
mass-market customer — массовый клиент
mass-market software — свободно распространяемые программные продукты
mass-market paperback — массовое издание в мягкой обложке
mass-market paperbacks — дешёвые массовые издания (в том числе низкопробной литературы)

ещё 8 примеров свернуть

Автоматический перевод

массовый рынок, масс-маркет

Перевод по словам

mass  — масса, месса, множество, массовый, повальный, массировать
market  — рынок, базар, торговля, спрос, рыночный, базарный, продавать, сбывать

Примеры

Japan became dominant in the mass market during the 1980s.

В течение восьмидесятых годов Япония стала доминировать на массовом рынке.

Дополнение / ошибка

Смотрите также: 

Мультитран  Wikipedia(En)  Academic.ru  Reverso 

Бесплатный переводчик онлайн с английского на русский

Хотите общаться в чатах с собеседниками со всего мира, понимать, о чем поет Билли Айлиш, читать английские сайты на русском? PROMT.One мгновенно переведет ваш текст с английского на русский и еще на 20+ языков.

Точный перевод с транскрипцией

С помощью PROMT.One наслаждайтесь точным переводом с английского на русский, а для слов и фраз смотрите английскую транскрипцию, произношение и варианты переводов с примерами употребления в разных контекстах. Бесплатный онлайн-переводчик PROMT.One — достойная альтернатива Google Translate и другим сервисам, предоставляющим перевод с английского на русский и с русского на английский.

Нужно больше языков?

PROMT.One бесплатно переводит онлайн с английского на азербайджанский, арабский, греческий, иврит, испанский, итальянский, казахский, китайский, корейский, немецкий, португальский, татарский, турецкий, туркменский, узбекский, украинский, финский, французский, эстонский и японский.

Слово «массмаркет»

Слово состоит из 10 букв, начинается и заканчивается на согласную, первая буква — «м», вторая буква — «а», третья буква — «с», четвёртая буква — «с», пятая буква — «м», шестая буква — «а», седьмая буква — «р», восьмая буква — «к», девятая буква — «е», последняя буква — «т».

  • Написание слова наоборот
  • Написание слова в транслите
  • Написание слова шрифтом Брайля
  • Передача слова на азбуке Морзе
  • Произношение слова на дактильной азбуке
  • Остальные слова из 10 букв

Видео МАСС-МАРКЕТ и 10 причин отказаться от быстрой моды || Анетта Будапешт (автор: Анетта Будапешт)19:01

МАСС-МАРКЕТ и 10 причин отказаться от быстрой моды || Анетта Будапешт

Видео ТОП 5 ЛУЧШИХ НЕДОРОГИХ БРЕНДОВ ОДЕЖДЫ // МАССМАРКЕТЫ (автор: СТРЕМНЫЙ ОБЗОР)10:47

ТОП 5 ЛУЧШИХ НЕДОРОГИХ БРЕНДОВ ОДЕЖДЫ // МАССМАРКЕТЫ

Видео ХВАТИТ ПОКУПАТЬ МАСС-МАРКЕТ / ЦЕНЫ, ОСОЗНАННОСТЬ, МИНИМАЛИЗМ ВЕЩЕЙ , КОНСЬЮМЕРИЗМ (автор: DEER TRIANGLE)24:04

ХВАТИТ ПОКУПАТЬ МАСС-МАРКЕТ / ЦЕНЫ, ОСОЗНАННОСТЬ, МИНИМАЛИЗМ ВЕЩЕЙ , КОНСЬЮМЕРИЗМ

Видео Что Не Стоит Покупать В MASS MARKET (автор: Анатоль Вовк)06:33

Что Не Стоит Покупать В MASS MARKET

Видео ТОП 5 САМЫХ ХЙУОВЫХ БРЕНДОВ ОДЕЖДЫ // МАССМАРКЕТЫ (автор: СТРЕМНЫЙ ОБЗОР)14:19

ТОП 5 САМЫХ ХЙУОВЫХ БРЕНДОВ ОДЕЖДЫ // МАССМАРКЕТЫ

Видео ТБП(18+): Новинки из Масс-маркет (автор: Теория Большого Пива)03:54

ТБП(18+): Новинки из Масс-маркет

Написание слова «массмаркет» наоборот

Как это слово пишется в обратной последовательности.

текрамссам 😀

Написание слова «массмаркет» в транслите

Как это слово пишется в транслитерации.

в армянской🇦🇲 մասսմարկետ

в греческой🇬🇷 μασσμαρκαιθ

в грузинской🇬🇪 მასსმარკეთ

в еврейской🇮🇱 מאססמארכאט

в латинской🇬🇧 massmarket

Как это слово пишется в пьюникоде — Punycode, ACE-последовательность IDN

xn--80aapthb3afap

Как это слово пишется в английской Qwerty-раскладке клавиатуры.

vfccvfhrtn

Написание слова «массмаркет» шрифтом Брайля

Как это слово пишется рельефно-точечным тактильным шрифтом.

⠍⠁⠎⠎⠍⠁⠗⠅⠑⠞

Передача слова «массмаркет» на азбуке Морзе

Как это слово передаётся на морзянке.

– – ⋅ – ⋅ ⋅ ⋅ ⋅ ⋅ ⋅ – – ⋅ – ⋅ – ⋅ – ⋅ – ⋅ –

Произношение слова «массмаркет» на дактильной азбуке

Как это слово произносится на ручной азбуке глухонемых (но не на языке жестов).

Передача слова «массмаркет» семафорной азбукой

Как это слово передаётся флажковой сигнализацией.

lneelnpxcr

Остальные слова из 10 букв

Какие ещё слова состоят из такого же количества букв.

  • аб-бет-дин
  • абагурский
  • абаданский
  • абазинская
  • абазинский
  • абаканский
  • аббатствуя
  • абелевость
  • абернатиит
  • аберрантно
  • абецедарий
  • абидосская
  • абилимпикс
  • абилитация
  • абиогенное
  • абиогенный
  • абиосестон
  • абиотичный
  • абитуриент
  • абитурский
  • аблактация
  • аблировать
  • аблятивный
  • абляционно

1

×

Здравствуйте!

У вас есть вопрос или вам нужна помощь?

Спасибо, ваш вопрос принят.

Ответ на него появится на сайте в ближайшее время.

Народный словарь великого и могучего живого великорусского языка.

Онлайн-словарь слов и выражений русского языка. Ассоциации к словам, синонимы слов, сочетаемость фраз. Морфологический разбор: склонение существительных и прилагательных, а также спряжение глаголов. Морфемный разбор по составу словоформ.

По всем вопросам просьба обращаться в письмошную.

Предложения с «mass market»

But this approach is practical only in mountainous areas, making it unsuitable as a mass-market solution.

Но этот подход удобен только в горных районах, что делает его неподходящим в качестве массового решения.

The dream? To mass-market a fashion doll that was also edible.

Мечта — выпустить на массовый рынок модную съедобную куклу.

By shifting consumers mindset through advertisement, mass market will instinctively follow what is termed to be normal.

Меняя мышление потребителей посредством рекламы, массовый рынок будет инстинктивно следовать тому, что называется нормальным.

In 1922, independent front suspension was pioneered on the Lancia Lambda and became more common in mass market cars from 1932.

В 1922 году независимая передняя подвеска впервые появилась на Lancia Lambda и стала более распространенной на массовом рынке автомобилей с 1932 года.

One of its earliest mass-market consumer applications was vinyl record production.

Одним из первых его массовых потребительских применений было производство виниловых пластинок.

So, instead of saving to buy such assets, mass market has choose to ignore them but continue to buy lifestyle consumer items.

Таким образом, вместо того, чтобы экономить на покупке таких активов, массовый рынок решил игнорировать их, но продолжать покупать потребительские товары образа жизни.

All novels were published as mass market paperback editions.

Все романы издавались как массовые издания в мягкой обложке.

Each volume is a bind-up of three or four novellas as mass market paperback editions.

Каждый том представляет собой переплетение трех или четырех новелл в виде массовых изданий в мягкой обложке.

An art film is typically a serious, independent film, aimed at a niche market rather than a mass market audience.

Художественный фильм — это, как правило, серьезный, независимый фильм, нацеленный на нишевый рынок , а не на массовую аудиторию.

There are scholars who point out that mass market films such as those produced in Hollywood appeal to a less discerning audience.

Есть ученые, которые отмечают, что массовые фильмы, такие как те, что производятся в Голливуде, привлекают менее взыскательную аудиторию.

At least one mass-market magazine, Roadrunner Motorcycle Touring & Travel is devoted to motorcycle touring.

По крайней мере один массовый журнал Roadrunner Motorcycle Touring & Travel посвящен мотоциклетному туризму.

Formal recording of bebop was first performed for small specialty labels, who were less concerned with mass-market appeal than the major labels, in 1944.

Официальная запись бибопа была впервые выполнена для небольших специализированных лейблов, которые были менее озабочены привлекательностью массового рынка, чем крупные лейблы, в 1944 году.

Disposable razor blades still weren’t a true mass market product, and barbershops and self-shaving with a straight razor were still popular methods of grooming.

Одноразовые бритвенные лезвия все еще не были настоящим продуктом массового рынка, а парикмахерские и самобритие с помощью опасной бритвы все еще были популярными методами ухода.

NG is hardly a scholarly publication; it’s a mass-market mag.

НГ вряд ли можно назвать научным изданием; это журнал массового спроса.

The impact of unisex expands more broadly to encompass various themes in fashion including androgyny, mass-market retail, and conceptual clothing.

Влияние унисекса расширяется более широко, чтобы охватить различные темы в моде, включая андрогинность, массовую розничную торговлю и концептуальную одежду.

While popular in haute cuisine, duck appears less frequently in the mass-market food industry.

В то время как утка популярна в высокой кухне, она реже появляется в пищевой промышленности массового рынка.

The range of beer available in a given establishment can vary from a few mass-market products to a wide selection of cask ales and bottled beers, in a free house.

Ассортимент пива, доступного в данном заведении, может варьироваться от нескольких продуктов массового рынка до широкого выбора бочкового эля и бутылочного пива в свободном доме.

AMPS was a pioneering technology that helped drive mass market usage of cellular technology, but it had several serious issues by modern standards.

AMPS была новаторской технологией, которая помогла массовому рынку использовать сотовую технологию, но у нее было несколько серьезных проблем по современным стандартам.

Progressive began working on the concept in the mid-1990s and continues to refine the concept and bring it to the mass market.

Компания Progressive начала работать над концепцией в середине 1990 — х годов и продолжает совершенствовать ее и выводить на массовый рынок .

The products were initially sold only to beauty professionals before Ko expanded sale to mass-market outlets.

Продукты первоначально продавались только профессионалам красоты, прежде чем Ko расширила продажу на массовый рынок .

Ulta Beauty carries mass market NYX products.

Ульта красоты проводит массовый рынок продукты Никс.

In 1884, Eastman Kodak company introduced their Kodak Brownie, and it became a mass market camera by 1901, cheap enough for the general public.

В 1884 году компания Eastman Kodak представила свой Kodak Brownie, и к 1901 году он стал массовым рынком, достаточно дешевым для широкой публики.

Others who saw the opportunity for the mass-market of cosmetics during this time were Max Factor, Sr., and Elizabeth Arden.

Другими, кто видел возможность для массового рынка косметики в это время, были Макс Фактор, старший и Элизабет Арден.

Although first printed in 1928, the release in 1960 of an inexpensive mass-market paperback version prompted a court case.

Хотя первая версия была напечатана в 1928 году, выпуск в 1960 году недорогого издания для массового рынка в мягкой обложке вызвал судебное разбирательство.

A mass-market edition was published in 1976.

Массовое издание вышло в 1976 году.

Mass-market paperback books and newspapers tend to use mechanical papers.

Массовые книги и газеты в мягкой обложке, как правило, используют механическую бумагу.

Meanwhile, Mackie’s PR department may well hold the candle for running the first mass market manipulation using social media.

Между тем, пиар — отдел Макки вполне может держать свечу за проведение первой манипуляции на массовом рынке с помощью социальных сетей.

Ice became a mass-market commodity by the early 1830s with the price of ice dropping from six cents per pound to a half of a cent per pound.

Лед стал массовым товаром к началу 1830 — х годов, когда цена на него упала с шести центов за фунт до половины цента за фунт.

Now it was ready to introduce the Mitsubishi 500, a mass-market sedan, to meet the new demand from consumers.

Теперь он был готов представить Mitsubishi 500, массовый седан, чтобы удовлетворить новый спрос со стороны потребителей.

In 1993, an author’s definitive edition was released as a mass market paperback by Bantam.

В 1993 году издательство Bantam выпустило полное авторское издание в мягкой обложке для массового рынка.

Spinnaker pioneered the educational software market and was the first company to mass market low cost, educational software.

Закон направлен на защиту работников как группы и поэтому не основан на формальных или правовых отношениях между работодателем и работником.

Furthermore, Spain was virtually a new mass market.

Кроме того, Испания была практически новым массовым рынком сбыта.

Everest and Jennings saw the business potential of the invention and went on to become the first mass-market manufacturers of wheelchairs.

Эверест и Дженнингс увидели деловой потенциал изобретения и стали первыми массовыми производителями инвалидных колясок.

These allow for a broader spectrum of movement, but have made no mass-market penetration.

Они допускают более широкий спектр движения, но не сделали проникновения на массовый рынок .

The game is credited with allowing console role-playing games to gain mass-market appeal outside of Japan.

Считается, что эта игра позволила консольным ролевым играм завоевать популярность на массовом рынке за пределами Японии.

Initially designed in 1938, Scrabble received its first mass-market exposure in 1952, two years prior to the release of Diplomacy, in 1954.

Первоначально разработанный в 1938 году, Scrabble получил свою первую массовую экспозицию в 1952 году, за два года до выпуска Diplomacy, в 1954 году.

Almost all production is of basic mass-market teas, processed by the Crush, Tear, Curl method.

Почти вся продукция — это основные массовые сорта чая, обработанные методом дробления, разрыва, скручивания.

The concept applies to not one, but all levels of the fashion industry including haute couture, ready-to-wear, mass market, and street wear.

Эта концепция применима не к одному, а ко всем уровням индустрии моды, включая высокую моду, готовую одежду, массовый рынок и уличную одежду.

These products range from mass market items to high-end consumer products and rare collectibles.

Эти продукты варьируются от предметов массового спроса до высококачественных потребительских товаров и редких предметов коллекционирования.

Mass-market magazines, radio, and later, television, as well as bill-boards all cut into advertiser’s marketing budgets.

Массовые журналы, радио, а позже и телевидение, а также рекламные щиты — все это сокращает маркетинговые бюджеты рекламодателей.

According to the series website, the publisher of mass market editions Ace Books has commissioned two.

По данным сайта серии, издатель массовых изданий Ace Books заказал два из них.

The TR-63 was the first mass-produced transistor radio, leading to the mass-market penetration of transistor radios.

TR — 63 был первым серийным транзисторным радиоприемником, что привело к массовому проникновению транзисторных радиоприемников на рынок .

Prices of reprints were low, so publications could be bought by poorer people, creating a mass-market readership.

Город был атакован с севера через Мадждал — ас — Садик и Аль — Музай — РИА, А с востока — через Хулду, Аль — Губаб, Джимзу и Даниял.

Steorn described the Orbo Cube as a showcase for the technology rather than a mass-market product, with the Cube retailing at €1,200.

Стеорн описал Orbo Cube как витрину для этой технологии, а не продукт массового рынка, причем Cube продавался в розницу за 1200 евро.

Does he continue to grow products that taste good, and produce little to no satisfy a micro market? Or does he want to mass produce?

Продолжат ли они выращивать продукты, хорошие на вкус, и будут производить мало, не удовлетворяя микрорынок, или они хотят, чтобы было массовое производство?

Then I would like you to mass-produce and market a little apparatus for testing beef.

Тогда для начала я хочу предложить вам начать производить и широко рекламировать приборы.

Some scholars have linked the ascent of neoliberal, free market ideology in the late 1970s to mass incarceration.

Некоторые ученые связывают возникновение неолиберальной идеологии свободного рынка в конце 1970 — х годов с массовым лишением свободы.

The problems would become more severe as and when the products were introduced to the mass retail market.

Проблемы станут более серьезными, как только продукция будет представлена на массовом розничном рынке.

Despite this lack of mass availability, according to Allied Market Research the memristor market was worth $3.2 million in 2015 and will be worth $79.0 million by 2022.

Несмотря на это отсутствие массовой доступности, по данным Allied Market Research, рынок мемристоров стоил $3,2 млн в 2015 году и будет стоить $79,0 млн к 2022 году.

IBM had to learn how to quickly develop, mass-produce, and market new computers.

IBM должна была научиться быстро разрабатывать, массово производить и продавать новые компьютеры.

In 1830s, mass production of tomato juice was developed in the American market, followed which stewed tomatoes came up to the market.

В 1830 — х годах на американском рынке было развито массовое производство томатного сока, после чего на рынок вышли тушеные помидоры.

He maintains that the meaning of art is to be found in the shadow created which has been left out by the art establishment, mass communication, market and mass media.

Он утверждает, что смысл искусства должен быть найден в тени, созданной, которая была оставлена вне художественного истеблишмента, массовой коммуникации, рынка и средств массовой информации.

Bringing hypoid gears to market for mass-production applications was an engineering improvement of the 1920s.

Вывод гипоидных шестерен на рынок для массового производства был техническим усовершенствованием 1920 — х годов.

In Gallagher v. Crown Kosher Super Market of Mass., Inc.

В Галлахер В. Корона кошерный супермаркет массы., Инк.

By the late 1920s, radio had reached critical mass and saturated the market, necessitating a change in business model.

К концу 1920 — х годов радио достигло критической массы и насыщало рынок , что потребовало изменения бизнес — модели.

And finally, advertisers began to market mass-produced consumer goods to a growing populace in urban areas.

И наконец, рекламодатели начали продавать массовые потребительские товары растущему населению в городских районах.

They were buried in a mass grave in the Medina market place, and the women and children were sold into slavery.

Их похоронили в братской могиле на Рыночной площади медины, а женщин и детей продали в рабство.

The term «mass market» refers to a market for goods produced on a large scale for a significant number of end consumers. The mass market differs from the niche market in that the former focuses on consumers with a wide variety of backgrounds with no identifiable preferences and expectations in a large market segment.[1][2] Traditionally, businesses reach out to the mass market with advertising messages through a variety of media including radio, TV, newspapers and the Web.[3]

Definition[edit]

Scholars have noted that defining the precise nature of the mass market is problematic.[4] This difficulty arises, at least in part, from scholarly attention being given to the process of mass marketing rather than the mass market, per se. In addition, the concept of a mass market means different things in different contexts and has evolved over time, adding yet another layer of complexity.[5]
The ‘’Cambridge Business English Dictionary defines a mass market as:[6]

a market of as many people as possible, not just people with a lot of money or particular needs or interests [or] a product that is intended to be sold to as many people as possible, not just to people with a lot of money or particular interests.

A mass market, also known as undifferentiated market, is a large group of current and/or prospective customers, where individual members share similar needs. The size of a mass market depends on the product category. Mass marketers typically aim at between 50 and 100 percent of the total market potential.[7] For example, the laundry detergent, Tide, reportedly had a 65% in-store market share (in the US) by developing a “good for everybody” product and targeting a broad middle-class market.[8] By the 1980s, Coca Cola commanded almost 70% share of the US market [9]
Mass market products and brands offer lower acceptable quality, are mass-produced, widely distributed and typically rely on mass media to create high levels of market awareness and ultimately market penetration. A premium brand, in contrast, combines elements of luxury and mass market, appealing to a broad market with higher quality products, often designed by high profile designers, with unique or prestige points of differentiation and offered at reasonable prices. Premium brands offer an alternative to luxury goods.[10]

History[edit]

“You Press The Button, We Do the Rest”, Kodak’s campaign slogan

The concept of a ‘mass market’ is relatively modern. Prior to the industrial revolution, a market referred to a physical place (i.e., a marketplace). However, by the late 18th century, people could participate in the market without physically attending a marketplace. By the 20th century, the concept could be used to describe a process (mass production/mass marketing), a group of consumers as well as a physical place.[11] The process, mass marketing, involves the pursuit of an entire market or a large proportion of the market with a single product and a single marketing program. In mass marketing, there is no market differentiation and no product differentiation. .[12][13]

The term, ‘mass market’, emerged in the 19th century and had its origins in social, political and economic transformations occurring across the developed world throughout the 17th, 18th and early 19th centuries.[14] Population growth combined with rising wages, higher standards of living, concentrated populations, increasing urbanisation, increased social mobility and the rise of a middle-class fuelled a rise in demand for goods and services. To meet this demand, industry was restructured: manufacturers needed new production, distribution and merchandising systems to satisfy the growing demand for affordable goods and services.[15] As certain historians have noted, the supply-side ‘industrial revolution’ was accompanied by a demand-side ‘consumer revolution’.[16][17][18]

By the 17th century, raw materials, manufactured goods and foodstuffs were being transported around the globe. However, for mass market accessibility, effective domestic transportation and communication systems, such as the railways and the telegraph, were essential preconditions.[7] Scholars point to the second half of the 19th century as a forming a ‘revolution in distribution’ with innovations in transportation, storage and packaging enabling rapid, efficient movement of goods across vast distances.[19] Mass production techniques, facilitated by technological developments, enabled the production of low-cost, standardised products designed to appeal to a broad cross-section of the market.[20]
By the 20th century, new distribution systems gradually supplanted the peddlers, hawkers and small, independent retailers that had characterised pre-industrial supply channels.[21] As the century progressed, improvements in the supply chain gave rise to a plethora of innovative mass market retailers – from department stores through to franchises and chain stores.[22]
Notable early examples of mass marketers include:

  • Kodak: George Eastman, who founded Kodak in 1888, revolutionised photography when he developed inexpensive, portable cameras and effectively created a mass market for amateur photographers[7][23] To highlight the camera’s ease of use, the campaign slogan promised, ““You press the button, we do the rest” (1888).[24]
  • Ford Motor Company: Henry Ford perfected the moving assembly line in order to produce a high-quality automobile (the model T) priced within the reach of a market of unprecedented size.[25][26]

  • Coca-Cola: When Asa Candler purchased the Coca-Cola recipe in 1891, his strategy was to mass market the beverage across the US, by producing a single 6.5-ounce bottle in only one flavour. The company made a concerted effort to appeal to every segment of society, using a national distribution system via food retailers (as opposed to the drugstores used during the formative years).[27] At its peak, in the late 1980s, Coca Cola commanded almost 70 percent market share [9]

Rise and fall of the mass market[edit]

The primary aim of mass marketing is to provide standardised products to the largest number of customers at minimum acceptable quality points and at lowest possible prices. To achieve this, companies design no-frills products, employ long production runs and rely on low margins and volume sales in order to maintain low unit costs.[28]

In the mass market, players must compete with other high-volume producers. As a consequence, the product with the lowest price, given comparable acceptable quality, will enjoy a market advantage.[29] This tends to lead to a focus on prices which means that companies must relentlessly pursuit of cost savings across every aspect of business operations – simplified product design, streamlined supply chains and minimum tolerable service quality.[30][31]

In developed nations, marketers regularly create a mass market for goods and services.[32] For example, a sophisticated new product such as an MP3 player, might firstly tearget early adopters in upper income groups and subsequently simplify the offer and reduce prices in order to gain acceptance by a larger proportion of the potential market.[33]

Mass marketing is primarily used in commodity markets. Pictured salt workers of Marakkanam, India

In developed economies, mass marketing is becoming less common as an approach. However, it remains a vital part of marketing in developed economies well into the 21st century.[34][25] Mass marketing is primarily used in commodity markets (e.g., sugar, salt, fruit and vegetables, etc.); very small markets (where segmentation would result in segments too small to be profitable); for products and brands satisfying universal needs (e.g., pens, pencils, newspapers) and in less competitive markets.[12]

As markets in the US and Europe have become increasingly fragmented, consumers are exhibiting a greater desire for choice, customisation and product differentiation. This has led to some companies, shifting away from serving a single mass market towards serving a number of smaller markets or segments. However, the size of these segments remains relatively large. Multinationals such as Campbell’s and Coca Cola enjoy enormous reach across global markets.[35] Whereas, Coke, for example, was once only available in a single flavour and bottle size, it is now offered in multitude of different flavours, different sized bottles and with varying sugar- no-sugar options.[36][37]

Map of E7 – major emerging markets

As growth in developed markets begins to slow, multinational corporations are looking towards emerging markets for new growth and scale economies.[38] Markets in parts of Asia, Africa, South America and Eastern Europe, with their rapid population growth, youthful populations, growing economies, rising standards of living and emergent middle-class present companies with significant long-term opportunities.[39][40]

For companies desirous of entering emerging markets, a key business decision is which of the two income segments to target – a small but wealthy elite (niche market) or a large but relatively poor mass market.[41][42] The resources and capabilities required to compete in emerging economies are quite different to those used in developed markets.[43] In particular, companies need extensive local knowledge, including a rich understanding of local distribution networks and a deep understanding of consumer purchasing habits.[44]

In emerging economies, consumers have a preference for unbranded goods and local markets

Consumer behaviour in emerging mass markets is quite unlike that observed elsewhere.[45] Mass market needs revolve around basic necessities and functional products.[40] Although regional differences are evident, some commonalities have been noted: consumers are extremely price-conscious; prefer unbranded goods, buy in smaller quantities, only buy sufficient amounts as required for immediate use and often exhibit a preference for local retail outlets where they can buy a single item, such as a bar of soap, from broken packs.[46][47][48]

Colgate-Palmolive is one of a number of companies that have successfully tapped into mass markets in emerging economies

Multinationals such as Unilever and Colgate-Palmolive have successfully tapped into emerging mass markets, while others have struggled. Kellogg’s foray into India failed to establish market acceptance for cereal as an alternative breakfast food.[49] Unilever’s laundry detergent, Ala, achieved market success in southern Brazil, but was unable to gain a foothold in the northeast, where women continue to wash laundry in streams and have a preference for bar soap.[41][50] In Paraguay, the telecommunications operator, Tigo, was initially reluctant to reduce the minimum recharge rate for phone cards. However, its sales volume tripled when it allowed users to recharge for just a few centavos. The company learned that customers were using the cards as a form of savings and also made calls at night when rates were lower, thereby boosting off peak usage volumes.[41]

Mass Market Retailers[edit]

A mass-market retailer is an organization that reasonably sells enormous amounts of products that appeal to a wide assortment of buyers. Mass-market retailers are not really known for selling sturdy, top notch stock or for having uncommon client assistance, yet they do meet customers’ needs a lot at sensible costs. Some examples of mass retailers are Big-box stores such as Target, Sam’s Club, and Best Buy, as well as brands like Levi Strauss and Gap, and e-retailers like Amazon.[51]

Mass Market Retailers Vs Luxury Retailers[edit]

In terms of Mass Market vs Luxury Retailers, Luxury Retailers sell their products to specific consumers. Their target market is for wealthy consumers who purchase upscale products frequently, products that tend to be unobtainable for the regular consumer. Some examples of Luxury Retailers include Barney’s, Tiffany’s, Saks & Fifth etc.

Mass Market Advantages[edit]

  • Mass Marketing is the degree and cost-proficiency of advertising on a bigger scale compared to smaller business Marketing systems.
  • Increases brand awareness
  • Power to control the Market (scare future competitors away)

Mass Market Disadvantages[edit]

  • Will leave smaller companies more vulnerable
  • Always changing consumer Market

The Decline[edit]

“Technology has enabled consumers to skip over these mass-market models. Amazon and Google allow them to quickly and easily search out specific products that speak to them.”[52] People are not associating or committing to a certain brand, rather, whatever is more convenient for them when looking at quality, price, and availability.

When looking at mass market, we can include television as a contributor. TV shows are made to appeal to whoever wants to tune in and to however many people that attention brings. There has been a significant fall off in the number of viewers that the biggest TV shows are pulling in as opposed to 25 or so years prior. This decrease is largely attributed to the presence of social media and self-published apps and streaming services like Netflix, Hulu, HBO, etc. «Oprah, at her height, had 48 million viewers per week. Now, the biggest daytime TV stars, like Ellen DeGeneres or Dr. Phil, draw less than one-tenth of that per week.»[52] Daytime television will never capture that big of an audience ever again based on the number of different options people have at their disposal today. This is one of the many instances where mass market is becoming obsolete.

See also[edit]

  • Big-box store
  • Luxury Retailers
  • Mass behavior
  • Mass customization
  • Mass consumption (aka «consumerism»)
  • Mass marketing
  • Mass media
  • Mass merchandiser
  • Mass movement
  • Mass production
  • The masses
  • Niche market

References[edit]

  1. ^ «Macau’s Casinos Have Been Relying On VIPs, But The Mass Market Is Crucial To Future Growth». Forbes (magazine). 2018. Retrieved 30 March 2018.
  2. ^ “Niche Market.” Business: The ultimate resource. (2002). Cambridge, Massachusetts: Perseus Publications:1294.
  3. ^ «shotgun marketing |». Undifferentiated audience
  4. ^ Geoffrey Tweedale, “A Machine on Evert Desk: The Development of the Mass Market in Computers”, in: R.S. Tedlow and G. G. Jones (eds), The Rise and Fall of Mass Marketing, Routledge, London, 2014, p. 146
  5. ^ Melvyn Dubofsky (ed.), The Oxford Encyclopedia of American Business, Labor and Economic History, Oxford University Press, 2013, pp 494-498
  6. ^ Cambridge Business English Dictionary, Cambridge University Press, 2011, p. 329
  7. ^ a b c ”Mass Marketing” in: Paul S. Boyer (ed.), The Oxford Companion to United States History, Oxford University Press, 2001, p. 466; also see: Melvyn Dubofsky (ed.), The Oxford Encyclopedia of American Business, Labor and Economic History, Oxford University Press, 2013, pp 494-498
  8. ^ Andrew Weber, «The Death of the Mass Market and Why Consumers Couldn’t be Happier», Marketing Land, 2 March 2018, [Online: https://martech.org/death-mass-market-consumers-couldnt-happier]
  9. ^ a b Amanda Ciafone, Counter-Cola: A Multinational History of the Global Corporation, University of California Press, 2015, p. 397
  10. ^ P.A. Permatasari and N. Kalbaszka,” Digital Technologies for Communicating Fashion Heritage,” in: De Ascaniis, Silvia, Cantoni, Lorenzo (eds), Handbook on Heritage, Sustainable Tourism and Digital Media, Edward Elgar Publishing, 2022, pp 60-61
  11. ^ Susan Stasser, Satisfaction Guaranteed: The Making of the American Mass Market, Pantheon Books, 1989, p. 125
  12. ^ a b Geoffrey Paul Lantos, Consumer Behavior in Action: Real-life Applications for Marketing Managers, Routledge, Oxon, 2011, pp 39-40
  13. ^ Cambridge Dictionary, [Online: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/mass-market]
  14. ^ Hamish Fraser, The Coming of the Mass Market, 1850–1914, Macmillan International Higher Education, 1982, p. x
  15. ^ Hamish Fraser, The Coming of the Mass Market, 1850–1914, Macmillan International Higher Education, 1982, p. 3
  16. ^ Grant McCracken, “Textile History and the Consumer Epidemic: An Anthropological Approach to Popular Consumption”, Material History Bulletin, vol. 31, Spring 1990, p. 60
  17. ^ Neil McKendrick, John Brewer and J.H. Plumb, The Birth of a Consumer Society: The Commercialization of Eighteenth-Century England, Indiana University Press, Bloomington, 1982
  18. ^ Bruno Blondé and Ilja Van Damme, “From consumer revolution to mass market”, in: J Stobart and V. Howard (eds), The Routledge Companion to the History of Retailing, 1st edition, Routledge, Oxon, 2018, pp 31-49
  19. ^ David W. Gutzke, John Pearce and the Rise of the Mass Food Market in London, 1870-1930, Palgrave-Macmillan, 2019, p. 3
  20. ^ Richard Tedlow, New and Improved: The Story of Mass Marketing in America, Heinemann, 1990, UK, pp 4-12
  21. ^ Art Caden, “Retail Innovations in American Economic History: The Rise of Mass-Market Merchandisers”, in: Routledge Handbook of Major Events in Economic History, Routledge, 2013, pp 402-404
  22. ^ Richard Longstretch, “Retail Development and Urban Form in the United States in the Nineteenth and Twentieth Century”, in: J. Stobart and V. Howard (eds), The Routledge Companion to the History of Retailing, Chapter 4, 2018
  23. ^ Bernard Weisberger, “George Eastman and the Creation of a Mass Market”, American Heritage, vol 23, no. 6, 1972
  24. ^ Reese V. Jenkins, “Technology and the Market: George Eastman and the Origins of Mass Amateur Photography, Technology and Culture, vol 16., no. 1, 1975, pp 1-19, [Online: https://doi.org/10.2307/3102363]
  25. ^ a b Melvyn Dubofsky (ed.), The Oxford Encyclopedia of American Business, Labor and Economic History, Oxford University Press, 2013, p. 495
  26. ^ ”Ford and the Assembly Line”, Encyclopedia Britannica, “ [Online: https://www.britannica.com/technology/automotive-industry/Ford-and-the-assembly-line<ref]
  27. ^ Richard S. Tedlow and Geoffrey G. Jones, The Rise and Fall of Mass Marketing, Routledge, Oxon, 2014, pp 21 -25
  28. ^ Rajagopal, Contemporary Marketing Strategy: Analyzing Consumer Behavior to Drive Managerial Decision Making, Palgrave Macmillan, Cham, 2019 pp 189–214
  29. ^ D. Dufour, G. M. O’Brien and Rupert Best (eds), Cassava Flour and Starch: Progress in Research and Development, CIAT, 1996, p. 114
  30. ^ Charles W. L. Hill, Gareth R. Jones, ‎Melissa A. Schilling, Strategic Management: Theory: An Integrated Approach, 2014, 11th ed., Cengage, Stamford, CT, p. 185
  31. ^ Amitava Chattopadhyay, Rajeev Batra, Aysegul Ozsomer, The New Emerging Market Multinationals: Four Strategies for Disrupting Markets and Building Brands, Mc-Graw-Hill, 2012, p. 19
  32. ^ Richard Tedlow, New and Improved: The Story of Mass Marketing in America, Heinemann, 1990, UK, p. 346
  33. ^ Guillermo D’Andrea, David Marcotte and Gwen Dixon Morrison, “The Globe: Let Emerging Market Customers Be Your Teachers”, Harvard Business Review, December, 2010, https://hbr.org/2010/12/the-globe-let-emerging-market-customers-be-your-teachers
  34. ^ Peter Stimpson and Alex Smith, Business Management for the IB Diploma Coursebook, 2nd ed., Cambridge University Press, 2015, p. 361
  35. ^ Tevfik Dalgic and Martin Leeuw, “Niche Marketing Revisited: Theoretical and Practical Issues” in: M. Levy and D. Grewal (eds), “ in Proceedings of the Academy of Marketing Science, Springer, 1993, pp 139-141
  36. ^ Tevfik Dalgic and Martin Leeuw, “Niche Marketing Revisited: Theoretical and Practical Issues” in: M. Levy and D. Grewal (eds), “ in Proceedings of the Academy of Marketing Science, Springer, 1993, pp 139-141
  37. ^ Richard Tedlow, New and Improved: The Story of Mass Marketing in America, Heinemann, 1990, UK, p. xx viii and p. 54
  38. ^ Niraj Dawar and J. Ramachandran, “Defending Turf: Marketing Strategies for Emerging Market Companies” in: R. Batra (ed.), Marketing Issues in Transitional Economies, Springer, 2012, p. 229
  39. ^ Snezana Popovic-Avric, Renata Pindzo and Marina Djenic, “The Challenges of Business Strategies in Emerging Markets” in: M.L. Jakzic and S.B. Rakosevic (eds), Symorg Proceedings, 2012, pp 1015-1021
  40. ^ a b Raquel Cataño and David Flores, “Consumer Behaviour in Emerging Markets” in: R. Grosse and K.E. Meyer, The Oxford Handbook of Management in Emerging Markets, Oxford University Press, 2019, p. 230
  41. ^ a b c Guillermo D’Andrea, David Marcotte and Gwen Dixon Morrison, “The Globe: Let Emerging Market Customers Be Your Teachers”, Harvard Business Review, December, 2010, https://hbr.org/2010/12/the-globe-let-emerging-market-customers-be-your-teachers
  42. ^ Raquel Cataño and David Flores, “Consumer Behaviour in Emerging Markets” in: R.Grosse and K.E. Meyer, The Oxford Handbook of Management in Emerging Markets, Oxford University Press, 2019, p. 230
  43. ^ Vipin Gupta, Kamala Gollakota and R. Srinvasan, Business Policy and Strategic Management: Concepts and Applications, 2nd ed., PHI Learning, New Delhi, India, 2007, p. 72
  44. ^ Rajeev Batra, “Marketing Issues and Challenges in Transitional Markets” in: R. Batra (ed.), Marketing Issues in Transitional Economies, Springer, 2012, pp 3-36
  45. ^ S. Ramesh Kumar, Conceptual Issues in Consumer Behaviour The Indian Context, Pearson, Dorling, India, 2008, p. 205
  46. ^ Raquel Cataño and David Flores, “Consumer Behaviour in Emerging Markets” in: R. Grosse and K.E. Meyer, The Oxford Handbook of Management in Emerging Markets, Oxford University Press, 2019, pp 220-230
  47. ^ C.S. Krishna Prasad, “Are Mid-Segment Markets in India Still Elusive to MNCs?” in: A Adhikari, Strategic Management Issues in Emerging Markets, Springer, [e-book], p. 200
  48. ^ Anil K. Gupta, Toshiro Wakayama and U. Srinivasa Rangan, Global Strategies for Emerging Asia, John Wiley, 2012, pp 54-56
  49. ^ S. Ramesh Kumar, Conceptual Issues in Consumer Behaviour The Indian Context, Pearson, Dorling, India, 2008, p. 205 and pp 218-19
  50. ^ Jagdish N. Sheth, Mona Sinha, Reshma Shah Breakout Strategies for Emerging Markets: Business and Marketing Tactics for Achieving Growth, Pearson, N.J., 2016, e-book, n.p.
  51. ^ Kenton, Will. «Mass-Market Retailer». Investopedia. Retrieved 2020-11-18.
  52. ^ a b «The death of the mass market and why consumers couldn’t be happier». Marketing Land. 2018-03-02. Retrieved 2020-11-30.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Массируя как пишется
  • Массив как пишется питон
  • Массандра как правильно пишется
  • Массаж на английском языке как пишется
  • Масса нетто как пишется