Предыстория днд как написать

Предыстории D&D 5

  • Официальные
  • Homebrew

Основные правила предысторий:
показать

Player’s handbook

Артист

Беспризорник

Благородный

Гильдейский ремесленник

Моряк

Мудрец

Народный герой

Отшельник

Пират

Преступник

Прислужник

Солдат

Чужеземец

Шарлатан

Acquisition Incorporated

Азартный игрок

Истец

Неудавшийся торговец

Потомок знаменитого авантюриста

Стажёр конкурента

Dragonlance: Shadow of the Dragon Queen

Маг Высшего Чародейства

Соламнийский Рыцарь

Eberron: Rising from the Last War

Агент Дома

Explorer’s Guide to Wildemount

Агент-Волстракер

Адаптация предысторий EGW

Ухмылка

Guildmasters’ guide to Ravnica

Агент Голгари

Анарх Груулов

Инженер Иззетов

Культист Ракдосов

Легионер Боросов

Оперативник Димиров

Посвящённый Селезнии

Представитель Орзовов

Учёный Симиков

Функционер Азориусов

Mythic Odysseys of Theros

Атлет

Spelljammer: Adventures in Space

Астральный бродяга

Дикий космонавт

Sword Coast Adventurer’s Guide

Ветеран наёмник

Городской охотник за головами

Городской стражник

Дальний путешественник

Дворянин Глубоководья

Клановый ремесленник

Наследник

Представитель фракции

Придворный

Рыцарь ордена

Утгардтский соплеменник

Учёный-затворник

Van Richten’s Guide to Ravenloft

Адаптация предысторий VRGR

Преследуемый

Следователь

Baldur’s Gate: Descent Into Avernus

Артист Врат Балдура

Безликий

Беспризорник Врат Балдура

Благородный Врат Балдура

Гильдейский ремесленник Врат Балдура

Моряк Врат Балдура

Мудрец Врат Балдура

Народный герой Врат Балдура

Отшельник Врат Балдура

Преступник Врат Балдура

Прислужник Врат Балдура

Солдат Врат Балдура

Чужеземец Врат Балдура

Шарлатан Врат Балдура

Ghosts of Saltmarsh

Контрабандист

Корабел

Морской пехотинец

Рыбак

Hoard of the Dragon Queen

Адаптация предысторий HDQ

Out of the Abyss

Адаптация предысторий OTA

Strixhaven: A Curriculum of Chaos

Студент Визерблума

Студент Квандрикса

Студент Лорхолда

Студент Призмари

Студент Сильверквилла

The Wild Beyond The Witchlight: A Feywild Adventure

Подручный Ведьмосвета

Потерявшийся в царстве фей

Tomb of Annihilation

Антрополог

Археолог

Предыстории

Выбор предыстории предоставляет вам важные сюжетные элементы в самобытности вашего персонажа.

Каждая история имеет своё начало. Истоки истории вашего персонажа могут описывать, почему он выбрал дорогу приключений, и как он стал тем, кем является. Ваш воин может быть благородным рыцарем или седым суровым солдатом. Ваш волшебник может быть мудрецом или ремесленником. Ваш плут может быть агентом гильдии воров или замаскированным шутом. Выбор предыстории предоставляет вам важные сюжетные элементы в самобытности вашего персонажа. Что изменилось в жизни вашего персонажа после предыстории? Что заставило бросить вашу деятельность и отправиться на поиски приключений? Где вы взяли деньги на покупку своего снаряжения, или, если у вас предыстория богача, почему у вас нет больше денег? Как вы узнали навыки своего класса? Что отличает вас от обычных людей, которые имеют такую же предысторию? На данный момент, в наших приключениях, мы будем использовать набор из 13 предысторий из книги игрока. Более экзотические предыстории из прочих редакций не доступны для выбора на данный момент.

Артист

Вам нравится выступать на публике. Вы знаете, как их развлечь, очаровать и даже воодушевить.

Беспризорник

Вы выросли на улице в бедности и одиночестве, лишённые родителей. Никто не присматривал и не заботился о вас, и вам пришлось научиться делать это самому.

Благородный

Вы знаете, что такое богатство, власть и привилегии. У вас благородный титул, а ваша семья владеет землями и обладает серьёзным политическим влиянием.

Гильдейский ремесленник

Вы — член гильдии ремесленников, знаток в какой-то области, связанный с другими мастеровыми.

Моряк

Вы много лет плавали на морском судне. Вы видели могучие шторма, глубоководных чудовищ и тех, кто хотел отправить вас на дно.

Мудрец

Вы провели много лет, постигая тайны мультивселенной. Вы читали рукописи, изучали свитки, и общались с величайшими экспертами в интересующих вас темах.

Народный герой

У вас было низкое социальное положение, но судьбой было уготовано большее. Жители вашей родной деревни уже считают вас своим героем.

Отшельник

Вы значительную часть своей жизни прожили в уединении — либо в закрытой общине, такой как монастырь, либо вообще в одиночестве.

Преступник

Вы опытный преступник с большим послужным списком. Вы провели много времени, вращаясь в преступных кругах, и до сих пор имеете связи с подпольным миром.

Прислужник

Вы провели свою жизнь, служа в храме, посвящённому какому-то конкретному богу или же пантеону богов. Вы — посредник между царством небесным и миром живых.

Солдат

Сколько вы помните, в вашей жизни всегда была война. С молодости вы проходили тренировки, учились использовать оружие и доспехи, изучали технику выживания.

Чужеземец

Дикая природа в вашей крови, будь вы кочевником, исследователем, затворником или даже мародёром. Даже в неизвестном месте вы найдёте что-то, что вам понятно.

Шарлатан

Вы хорошо знаете людей. Вы понимаете, что ими движет, и можете распознать их самые сокровенные желания спустя всего пару минут после начала разговора.

Ещё больше информации о предысториях в «Книге игрока»

Вступайте в наши сообщества

Общайся с ролевиками, обсуждай новости, будь в центре истории

  • James Haeck

    Apr 24, 2019

  • Category Icon
    Posts

  • 61

Earlier in the Roleplaying 101 series, we looked at how to create a compelling character without an extensive backstory. I’ve found that D&D players who consider roleplaying as a key facet of their gaming experience, myself included, tend to get hung up on backstories. Some backstories are so detailed that they shut down any chance of organic character growth through the events played out at the table, while others are so potent that they threaten to re-center the entire campaign around one single character, like a spice drowning out all the other flavors of an otherwise delicious meal.

We explored last time how these problems can be short-circuited by eschewing a complicated backstory all together. This week, however, it’s time to take a explore how to make a rich, full-bodied backstory that enhances your campaign—and that can improve the game for your fellow players, too.

What Goes into a Detailed Backstory?

Whenever I create a backstory for a playable character, I try my best to include three specific elements. These items are inspired by my study of theater and storytelling, but I have to fight back against that training, too; even though my friends and I love roleplaying together, RPGs aren’t novels or plays. For example, a D&D character needs to be capable of being part of a group of adventurers, and there are ways to make that need congruent with your backstory and the character traits which it informs.

Backstory as Inciting Incident

A character’s backstory is the unified record of the most significant events that caused that person to become one of the main characters in this campaign. If not for one (or perhaps several) significant events in your backstory, your character would never have become an adventurer. What was this event? Was it traumatic, like the murder of your parents? Was it mystical, like the discovery of an ancient and enigmatic magical talisman? Was it patriotic, like a summons from the queen to become a royal knight? Or was it aspirational, like inheriting a suit of armor and finally being able to live out your life-long daydream of going on grand adventures?

The best inciting incidents dovetail with the outline of your Dungeon Master’s campaign. If your DM says that this campaign will be focused around Indiana Jones-style archaeological expeditions, do your best to create a backstory that doesn’t make it challenging for your character to want to investigate ancient tombs and put their artifacts in museums.

Backstory as Tinted Glasses

A character’s backstory is more than a starting point: it’s a lens through which all of their future experiences are viewed. The traumas and joys that set your character on the path of an adventurer will inform their behaviors throughout the campaign. For example, in campaign 2 of Critical Role, Liam O’Brien’s wizard Caleb Widogast had a traumatic event in his childhood that shattered his trust in people and institutions which he admired. Now, he views all people and hierarchies with suspicion, if not outright mistrust.

If you’re having a hard time finding a personality for your character, or you feel like you’re leaning too heavily on tropes, return to your backstory. No one’s personality develops in a vacuum, and everyone reacts to joyful and traumatic events differently. A person whose family was slaughtered by a band of marauding humans and orcs, for example, might react in many different ways. They might swear vengeance against all bandits, or they might cower in fear at the sight of orcs. They might even adopt a twisted philosophy of “might makes right” to justify their loss, and perpetuate the cycle of cruelty that they were a victim of.

Backstory as Character-Defining Choice

Most importantly, however, a backstory is something that a character can either choose to embrace or reject over the course of the campaign. If you’ve ever felt like your character’s backstory was a straitjacket that, over time, prevented you from playing your character the way you wanted to, then you may have needed to have your character reject their past. Most characters in games and stories aren’t actively aware of the way that their backstory has shaped them as a person. However, as a character grows and learns more about themselves and about other people, they may realize that they have the power to change their future.

This sort of self-actualization, whether it’s affirming or denying their past, can be an incredibly powerful character moment if played authentically. The moment a character seizes or rejects their past as a defining element of their personality moving into the future is the moment that character takes control of their destiny. The character transforms from a passive onlooker in their own life into someone who takes an active master of their own self. Some characters start as active, transformative people, which is great! But any character has the potential to grow out of a confining backstory, no matter what their personality is like.  

What Stays Out of a Detailed Backstory?

A detailed background can pose problems when it makes it difficult for your own character to grow organically as new events shape their life. That is, when your character lives in the past rather than in the present, their narrative inertia can cause the campaign to lose forward momentum. An excessively complicated backstory can also steal the spotlight from other players, and create unpleasant drama at the gaming table.  

As a player, you can use these suggestions as a diagnostic tool to help you make sure that your character’s backstory won’t get in the way of your friends’ fun. As a Dungeon Master, you can also use these suggestions to help get all of your players on the same page, so that they can avoid these pitfalls.

Material that Contradicts the Campaign or Setting

When preparing a D&D campaign with a significant roleplaying element, the best DMs send out a campaign primer to their players beforehand. This doesn’t have to be long—and it could be the subject of a future article—but it gives the players just enough details about the setting and tone of the campaign for them to create characters that mesh with the campaign the DM wants to run. It also lets the DM and the players have a conversation about any elements that they find disagreeable, or absent elements that they think might enhance the campaign.

As a player, once you have a campaign primer, take note of the setting—where and when and in what world the campaign takes place—and the tone; that is, if the campaign seems like it will be lighthearted and airy, or grim and gritty. You don’t have to go out of your way to match your character to the setting or the tone, but you should do your best not to contradict anything that your DM has presented to you.

Backstory Mismatch

Just like wealth inequality, backstory inequality can cause tension at the gaming table. This occurs when some players at the table write long and complicated backstories, while others keep their prose short and sweet. Neither style is better than the other, but there are times when an overlong backstory can hog the DM’s attention, and even steal the spotlight from other players during gameplay. A concise backstory that sufficiently explains your character’s motivations and idiosyncrasies is fantastic, but an epic-length tale complete with genealogies and replete with NPCs for the DM to steal has the power to enchant a DM. It might be sunk-cost fallacy (“I spent so much time reading this backstory that I’d better make use of it!”) or it might be actual usability (“Look at all these NPCs and plot hooks my player provided me with!”), but it can make players whose backstories are shorter and more utilitarian feel underappreciated.

If you have this problem as a DM, you can try to solve it by requesting that all backstories be of a specific length, just as if you were an English teacher asking for an essay. One page is a pretty good length. Alternatively, you could ask for everyone to provide one NPC and one character-based plot hook related to their backstory. And if someone doesn’t deliver what you’re asking for, turn it back and ask action. If you find that this tactic isn’t working with one or two of your players in particular, they may not be looking for the same type of game as you are. This is a good point to see who actually wants to play a roleplaying-focused campaign, and who wants something else out of their D&D experience.

Overfilling

Likewise, your backstory shouldn’t be an exhaustive history of your character. For one, it takes an excessive amount of time to write all that. Second, leaving space in your backstory is a boon to your friends, and your DM. The benefit to you is that it allows you to improvise new backstory elements if you need to. Or, if creating entirely new backstory elements mid-game isn’t appealing to you, it can allow you to add new details to your back-historical events that help smoothly integrate your backstory into the current events of your campaign.

Leaving room for further elucidation in your backstory is helpful for your fellow players and for your DM because it gives them opportunities to link their stories to yours. Allowing events from one character’s backstory have some significance in another characters’, or in the larger plot your DM is weaving, helps the story of the campaign feel like a united tapestry, rather than a patchwork quilt of different characters.

What guidelines do you follow when creating your characters’ backstory, or when asking your players to create one for your campaign? What’s the best backstory you’ve ever created? Share it in the comments below!


James Haeck is the lead writer for D&D Beyond, the co-author of  Waterdeep: Dragon Heist and the Critical Role Tal’Dorei Campaign Setting, the DM of  Worlds Apart, and a freelance writer for Wizards of the Coast, the D&D Adventurers League, and Kobold Press. He lives in Seattle, Washington with his partner Hannah and their feline adventurers Mei and Marzipan. You can usually find him wasting time on Twitter at @jamesjhaeck.

  • James Haeck

    Apr 24, 2019

  • Category Icon
    Posts

  • 61

Earlier in the Roleplaying 101 series, we looked at how to create a compelling character without an extensive backstory. I’ve found that D&D players who consider roleplaying as a key facet of their gaming experience, myself included, tend to get hung up on backstories. Some backstories are so detailed that they shut down any chance of organic character growth through the events played out at the table, while others are so potent that they threaten to re-center the entire campaign around one single character, like a spice drowning out all the other flavors of an otherwise delicious meal.

We explored last time how these problems can be short-circuited by eschewing a complicated backstory all together. This week, however, it’s time to take a explore how to make a rich, full-bodied backstory that enhances your campaign—and that can improve the game for your fellow players, too.

What Goes into a Detailed Backstory?

Whenever I create a backstory for a playable character, I try my best to include three specific elements. These items are inspired by my study of theater and storytelling, but I have to fight back against that training, too; even though my friends and I love roleplaying together, RPGs aren’t novels or plays. For example, a D&D character needs to be capable of being part of a group of adventurers, and there are ways to make that need congruent with your backstory and the character traits which it informs.

Backstory as Inciting Incident

A character’s backstory is the unified record of the most significant events that caused that person to become one of the main characters in this campaign. If not for one (or perhaps several) significant events in your backstory, your character would never have become an adventurer. What was this event? Was it traumatic, like the murder of your parents? Was it mystical, like the discovery of an ancient and enigmatic magical talisman? Was it patriotic, like a summons from the queen to become a royal knight? Or was it aspirational, like inheriting a suit of armor and finally being able to live out your life-long daydream of going on grand adventures?

The best inciting incidents dovetail with the outline of your Dungeon Master’s campaign. If your DM says that this campaign will be focused around Indiana Jones-style archaeological expeditions, do your best to create a backstory that doesn’t make it challenging for your character to want to investigate ancient tombs and put their artifacts in museums.

Backstory as Tinted Glasses

A character’s backstory is more than a starting point: it’s a lens through which all of their future experiences are viewed. The traumas and joys that set your character on the path of an adventurer will inform their behaviors throughout the campaign. For example, in campaign 2 of Critical Role, Liam O’Brien’s wizard Caleb Widogast had a traumatic event in his childhood that shattered his trust in people and institutions which he admired. Now, he views all people and hierarchies with suspicion, if not outright mistrust.

If you’re having a hard time finding a personality for your character, or you feel like you’re leaning too heavily on tropes, return to your backstory. No one’s personality develops in a vacuum, and everyone reacts to joyful and traumatic events differently. A person whose family was slaughtered by a band of marauding humans and orcs, for example, might react in many different ways. They might swear vengeance against all bandits, or they might cower in fear at the sight of orcs. They might even adopt a twisted philosophy of “might makes right” to justify their loss, and perpetuate the cycle of cruelty that they were a victim of.

Backstory as Character-Defining Choice

Most importantly, however, a backstory is something that a character can either choose to embrace or reject over the course of the campaign. If you’ve ever felt like your character’s backstory was a straitjacket that, over time, prevented you from playing your character the way you wanted to, then you may have needed to have your character reject their past. Most characters in games and stories aren’t actively aware of the way that their backstory has shaped them as a person. However, as a character grows and learns more about themselves and about other people, they may realize that they have the power to change their future.

This sort of self-actualization, whether it’s affirming or denying their past, can be an incredibly powerful character moment if played authentically. The moment a character seizes or rejects their past as a defining element of their personality moving into the future is the moment that character takes control of their destiny. The character transforms from a passive onlooker in their own life into someone who takes an active master of their own self. Some characters start as active, transformative people, which is great! But any character has the potential to grow out of a confining backstory, no matter what their personality is like.  

What Stays Out of a Detailed Backstory?

A detailed background can pose problems when it makes it difficult for your own character to grow organically as new events shape their life. That is, when your character lives in the past rather than in the present, their narrative inertia can cause the campaign to lose forward momentum. An excessively complicated backstory can also steal the spotlight from other players, and create unpleasant drama at the gaming table.  

As a player, you can use these suggestions as a diagnostic tool to help you make sure that your character’s backstory won’t get in the way of your friends’ fun. As a Dungeon Master, you can also use these suggestions to help get all of your players on the same page, so that they can avoid these pitfalls.

Material that Contradicts the Campaign or Setting

When preparing a D&D campaign with a significant roleplaying element, the best DMs send out a campaign primer to their players beforehand. This doesn’t have to be long—and it could be the subject of a future article—but it gives the players just enough details about the setting and tone of the campaign for them to create characters that mesh with the campaign the DM wants to run. It also lets the DM and the players have a conversation about any elements that they find disagreeable, or absent elements that they think might enhance the campaign.

As a player, once you have a campaign primer, take note of the setting—where and when and in what world the campaign takes place—and the tone; that is, if the campaign seems like it will be lighthearted and airy, or grim and gritty. You don’t have to go out of your way to match your character to the setting or the tone, but you should do your best not to contradict anything that your DM has presented to you.

Backstory Mismatch

Just like wealth inequality, backstory inequality can cause tension at the gaming table. This occurs when some players at the table write long and complicated backstories, while others keep their prose short and sweet. Neither style is better than the other, but there are times when an overlong backstory can hog the DM’s attention, and even steal the spotlight from other players during gameplay. A concise backstory that sufficiently explains your character’s motivations and idiosyncrasies is fantastic, but an epic-length tale complete with genealogies and replete with NPCs for the DM to steal has the power to enchant a DM. It might be sunk-cost fallacy (“I spent so much time reading this backstory that I’d better make use of it!”) or it might be actual usability (“Look at all these NPCs and plot hooks my player provided me with!”), but it can make players whose backstories are shorter and more utilitarian feel underappreciated.

If you have this problem as a DM, you can try to solve it by requesting that all backstories be of a specific length, just as if you were an English teacher asking for an essay. One page is a pretty good length. Alternatively, you could ask for everyone to provide one NPC and one character-based plot hook related to their backstory. And if someone doesn’t deliver what you’re asking for, turn it back and ask action. If you find that this tactic isn’t working with one or two of your players in particular, they may not be looking for the same type of game as you are. This is a good point to see who actually wants to play a roleplaying-focused campaign, and who wants something else out of their D&D experience.

Overfilling

Likewise, your backstory shouldn’t be an exhaustive history of your character. For one, it takes an excessive amount of time to write all that. Second, leaving space in your backstory is a boon to your friends, and your DM. The benefit to you is that it allows you to improvise new backstory elements if you need to. Or, if creating entirely new backstory elements mid-game isn’t appealing to you, it can allow you to add new details to your back-historical events that help smoothly integrate your backstory into the current events of your campaign.

Leaving room for further elucidation in your backstory is helpful for your fellow players and for your DM because it gives them opportunities to link their stories to yours. Allowing events from one character’s backstory have some significance in another characters’, or in the larger plot your DM is weaving, helps the story of the campaign feel like a united tapestry, rather than a patchwork quilt of different characters.

What guidelines do you follow when creating your characters’ backstory, or when asking your players to create one for your campaign? What’s the best backstory you’ve ever created? Share it in the comments below!


James Haeck is the lead writer for D&D Beyond, the co-author of  Waterdeep: Dragon Heist and the Critical Role Tal’Dorei Campaign Setting, the DM of  Worlds Apart, and a freelance writer for Wizards of the Coast, the D&D Adventurers League, and Kobold Press. He lives in Seattle, Washington with his partner Hannah and their feline adventurers Mei and Marzipan. You can usually find him wasting time on Twitter at @jamesjhaeck.

Автор: george

Обновлён:

Варианты: >100000

4475

0 0

Зарегистрируйтесь, чтобы поставить лайк!

Категория: Ролевые игры

Подкатегории: DnD

Тэги: ПерсонажХарактерБиографияДндПредысторияИстория персонажаD&D

Описание:

За основу «Генератора предыстории персонажа» взята система предысторий из «Player’s handbook D&D 5».

История

0

Підземелля та Дракони: як вигадати передісторію героя

  • 05.10.2022

У ДнД рано чи пізно настає момент, коли майстер просить скинути передісторію персонажа. У цій статті ми розповімо, що таке передісторія, як її зробити, і чому вона важлива для розвитку вашого персонажа.

У книзі гравця на вибір представлені різновиди передісторій, які дають певні здібності. Наприклад, солдата прихильно сприймають армійські службовці, а артист може знайти собі місце для виступу в будь-якому місті.

Передісторія, яку просить у вас майстер, – це коротка біографія героя, то, ким він був до початку пригоди. І майстру, і гравцю важливо, щоб у персонажа була продумана передісторія, що не обмежується словом “чужоземець” на аркуші персонажа. Чому це так важливо:

  • Передісторія надає персонажу впізнаваності. Орк-варвар із сокирою – безликий персонаж, а ось вигнанець із племені, який прославився у війні з гігантами і всюди носить із собою іменну сокиру, подаровану батьком – уже краще.
  • Стає простіше відігравати героя. У передісторії ми описуємо життя героя, яке формує характер. Сирота, який виріс на вулиці, буде недовірливим і обережним, а аристократ, якому потурали в усьому – самовпевненим і зарозумілим.
  • Добре продумана передісторія рухає сюжет уперед. Якщо у вашій передісторії є загадковий артефакт, що дістався у спадок від бабусі, або заклятий ворог, який позбавив вас всього, рано чи пізно майстер використовує це у грі, змусивши вашого персонажа грати новими фарбами.

П’ять ключових питань, які допоможуть вигадати героя

На які питання про героя треба відповісти, щоби придумати передісторію?

  1. Як герой став пригодником? Що штовхнуло персонажа вибрати дорогу пригод? Борги? Пошук слави? Помста? Тільки не кажіть, що в нього померла вся родина.
  2. Ідеал – чого герой прагнути, за що він готовий ризикнути життям? Нові знання? Багатство? Слава? Автограф великого героя?
  3. Секрет – таємниця, яку приховує герой. Він спадкоємець королівства, за яким полюють вороги? Ночами до нього приходить ангел, і шепоче про легендарну зброю? Він дивом уникнув смертної кари?
  4. Слабкість – у чому герой недосконалий. Він п’яниця? Падок на лестощі? Занадто довірливий? Звикли вирішувати проблеми силою?
  5. Прихильність: до чого герой має теплі почуття? Неробка, подарована коханій? Рідне село? Меч, що дістався у спадок?

Приклад передісторії пригодника

Роана Осідлала Шторм. Людина, 18 років, передісторія морячка, чарівниця.

Як герой став пригодником?

Роана з’явилася на світ під час шторму в каюті “Левіафана” – корабля, який займався китовим полюванням. Її перший крик злився разом із гуркотом блискавок і ревом хвиль, і стихія заронила всередині дівчинки зерно першородної магії. З ранніх років вона допомагала матері та батькові керувати кораблем, пізнавала свої сили з контролю води та вітру. Скопивши достатньо грошей, батьки осіли на березі. Але сухопутне життя не припало Роані до смаку. Зібравши речі та гроші, вона попрощалася з сім’єю і сіла на перший корабель, що відплив з порту.

Ідеал: Роана мріє зрозуміти та приручити природу свого магічного дару. Вона чула, що мудреці за морем знають про магію більше.

Секрет: у дитинстві до Роани уві сні з’явився Тор, бог блискавок, і запропонував використати дар для служіння йому. Роана відкинула його пропозицію, через що бог розгнівався і передбачив, що близькі постраждають від її сил. З того часу Роана живе у постійному страху перед своїми здібностями.

Слабкість: Роана запальна та груба, не вміє церемонитися і не поважає знати. Життя в морі навчило її поганословити і судити людину за здібностями, а не чистотою крові.

Прихильність: морська мушля, яку їй подарував батько після першого морського походу. Якщо додати її до вуха, здається, що чути китова пісня.

Що зрештою?

Пам’ятайте, що передісторія персонажа не вимагає знання сценарної майстерності або виконання чітких правил. Це ваш герой і ваша передісторія, і вам вирішувати, кого ви хочете зіграти. Немає нічого поганого в тому, щоб копіювати прийоми з улюблених книг або серіалів, адже головне – створити історію, яка вам подобатиметься. Відпустіть свою уяву на волю і насолоджуйтесь грою!

Люк Акройд Опубликовано 44 минуты назад

Создание лучшей предыстории для вашего персонажа жизненно важно для увлекательной кампании Dungeons & Dragons, и вот несколько классических произведений, к которым можно вернуться.

Hills Of Pride’s Call Линда Литэн — Спасаясь от беглецов в ночи Брайан Валеза

blank

При запуске следующего Dungeons & Кампания «Драконы», первое, что вам нужно сделать, это выяснить предысторию вашего персонажа. Выяснить их прошлое может быть так же весело, как решить, каким классом вы хотите играть.

Великолепная предыстория может дать вашему Мастеру много вдохновения для забавных побочных квестов, которые можно включить в кампанию. Это поможет вам понять, как изобразить своего персонажа и повлиять на ваши мотивы на протяжении всей истории. Может быть сложно придумать забавную концепцию, поэтому вот подборка классических идей предыстории, которые вы можете попробовать.

ВИДЕО ИГРОВОГО ДНЯ< /strong>

8 Новичок из другого мира

Dungeons & Dragons: 8 классических идей предыстории персонажей

The Wild Beyond The Witchlight By Katerina Ladon

Одна предыстория заключается в том, чтобы быть пришельцем из совершенно другого мира. Играть за рыбу, вытащенную из воды, может быть очень весело. Это позволяет вам обеспечить уникальный взгляд на мир, который может отличаться от других персонажей. Это также позволяет получить множество знаний о мире, которым управляет DM, так как ваш персонаж охотно узнает как можно больше.

Ваш персонаж может быть из таинственной Страны Фей или, возможно, из ужасающих владений страха. Они могут быть очарованы миром, в который попали, или, возможно, отчаянно пытаются сбежать от него. Есть разные способы взять персонажа, и может быть полезно, чтобы он постепенно адаптировался к окружающему миру по мере развития сюжета. Он может даже предложить вашему DM забавные сценарии для включения в историю, например, поездки обратно в ваш прежний дом или знакомство с другими новичками.

7 Падшие от благодати

Путеводитель Ван Рихтена по искусству Равенлофта через Wizards Of The Coast

Ваш персонаж когда-то был членом знатной семьи, часто общающейся с членами королевской семьи и представителями высшего общества. Может быть, они были изгнаны из этого высшего общества. Возможно, их семью предали и украли их богатство. Но теперь они потеряли свои привилегии и богатство и теперь должны приспосабливаться к новому образу жизни.

Ваш персонаж больше не пользуется тем уважением и ресурсами, которые были раньше. Это будет довольно существенное изменение, чтобы попытаться смириться с ним. Смогут ли они адаптироваться и изменить свой образ жизни? Или они попытаются восстановить свой прежний титул? У вас может быть интересная арка персонажей, в которой они учатся ценить то, что у них есть сейчас. Это может привести к интересной дилемме, когда, возможно, ближе к концу кампании у них будет шанс вернуться к роскошной жизни, но это будет означать отказ от партии, к которой они привязались.

6 Бывший миньон злодея

Sir Godfrey Gwilym By Eric Belisle — Curse Of Strahd Cover Art Бен Оливер

Эта предыстория вращается вокруг приспешника злого злодея, который испытывает отвращение к жизни, которую они вели до сих пор, и вместо этого решает выбрать путь искупления. Каким-то образом им удалось вырваться из когтей своего бывшего босса, и теперь они хотят помочь группе остановить последний план злодея. Ваш персонаж сможет дать интересное представление о мотивах злодея. Это также создает уникальные боевые столкновения, когда вы противостоите своим бывшим коллегам.

Эта предыстория, безусловно, может сделать конец кампании интересным, когда злодей увидит, что их старый союзник возвращается, чтобы победить его. Это шанс для персонажа доказать раз и навсегда, что он изменил свои злые пути… или он снова вернется к своей старой роли? Такая предыстория создаст напряженность и недоверие среди участников.

5 Рассказчик в поисках вдохновения

Стриксхейвен, Кэролайн Гариба, «Беглецы в ночи», Брайан Валеза

Не каждая предыстория должна быть полна трагедии. Для более позитивного взгляда вы могли бы взять на себя роль рассказчика, который стремится исследовать мир. Вы слышали много историй о Зияющем портале и стремитесь отправиться в собственные приключения, а не просто слушать чужие квесты.

Вы могли бы написать эпический роман о своих приключениях на этом пути. Ваш персонаж никогда не был в настоящем приключении до этого момента, и поначалу ему, возможно, придется полагаться на своих союзников. Отправляясь в хаотичное приключение, вы сотворите чудеса с этим писательским кризисом. На своем пути вы можете встретить поклонников своей предыдущей работы или, что еще более волшебно, возможно, персонажи из ваших книг начинают прыгать со страниц в реальность, и вам нужно выяснить, как это происходит.

4 Охотник на монстров

Путеводитель Ван Рихтена по «Равенлофт», автор Анна Подедворна, «Из бездны», автор Тайлер Джейкобсон

Седой охотник на монстров — это классическая предыстория, особенно если вы начинаете кампанию высокого уровня. Ваш персонаж, возможно, вел уединенное существование до начала истории, путешествуя по королевству, побеждая диких зверей и спасая людей. Вы являетесь экспертом по многим монстрам, способным запомнить жизненно важные стратегии уничтожения каждого существа. Теперь отряд пришел к вам, чтобы помочь им пройти через опасную землю.

Возможно, вам не терпится принять следующий вызов, например пик дракона Ледяного Шпиля. Может быть, вы охотитесь на единственное существо, которое сбежало. Вы также можете быть неохотным охотником на монстров, который просто идет по стопам своих родителей. Есть много забавных способов расширить концепцию, чтобы придать вашему персонажу уникальность.

3 таинственных родственника

Обложка Tales From The Yawning Portal Тайлера Джейкобсона

Ваш персонаж вел обычную жизнь до недавнего времени, когда открылась большая тайна о ком-то из его близких. Возможно, их брат бесследно исчез. Может быть, их родители умерли, и ваш персонаж нашел таинственный журнал, полный странных ритуалов, когда расчищал свои вещи. Независимо от первоначальной зацепки, ваш персонаж теперь подвергает сомнению все, что он когда-то знал. Знали ли они когда-нибудь по-настоящему своего родственника? Пришло время продолжить изучение этих подсказок и посмотреть, смогут ли они раскрыть правду о прошлом своей семьи.

Ваш Мастер может продолжить использовать эти подсказки, что, возможно, приведет вас к различным головоломкам. родственник оставил для вас. Вы можете встретить старых друзей этого родственника, каждый из которых предлагает больше информации об этой тайной двойной жизни, которую они когда-то вели. Будет ли ваш персонаж продолжать идти по их стопам? Или им нужно остановить то, что родственник выпустил в мир?

2 Проклятых авантюриста

Ритуальные приготовления Автор: Ольга Дребас — Темный старейшина Брайан Валеза

Ваш персонаж какое-то время был в приключениях, и все шло хорошо, пока он не разозлил не того человека. Возможно, вас поймала ужасная ведьма в злом царстве. Может быть, вы подобрали заманчивый артефакт в гробнице. Заслужили они это или нет, ваш персонаж был проклят. Также нет простого решения. Проклятием может быть что угодно: ограниченная продолжительность жизни, вы превратились в кошку, вам невероятно не повезло или, возможно, над вашей головой всегда есть дождевая туча. Что бы это ни было, теперь ваш персонаж полон решимости найти лекарство.

Возможно, у вас есть небольшая подсказка о том, как снять проклятие. Возможно, вашему персонажу нужно противостоять человеку, который его проклял. Может быть, им нужно вернуть проклятый артефакт на законное место. Это будет нелегко, но с помощью членов вашей группы, возможно, вам в конце концов удастся вернуться к жизни до этого трагического момента.

1 Выход на пенсию

Don-Jon Raskin By Olga Drebas — Hills Of Pride’s Call By Linda Lithén

Некогда могучий искатель приключений или могущественный волшебник, ваш персонаж отказался от этой жизни и поселился где-нибудь в уютном месте. Может быть, теперь они мирные фермеры на окраине поселения. В качестве альтернативы, это может быть старый ученый в Кэндлкипе, который до сих пор довольствовался чтением различных книг. Однако ваша мирная жизнь внезапно оборвалась, и теперь вам нужно схватить свой посох и вернуться к авантюрному образу жизни.

Возможно, старый враг вернулся, и только вы знаете, как его остановить. их. Остальная часть группы может обратиться к вам за мудрым советом. Эта предыстория также является уникальным способом объяснить, почему вы начинаете с низкого уровня. Ваш персонаж заржавел за годы выхода на пенсию, и ему нужно медленно вспоминать свои старые приемы и способности. Играть сварливого пожилого персонажа, неохотно выходящего на пенсию, может быть очень весело.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:

Не пропустите и эти статьи:

  • Предысламский как пишется
  • Представьте или представте как правильно написать
  • Предыконный как пишется правильно
  • Предыскажение как пишется
  • Представтесь или представьтесь как пишется

  • 0 0 голоса
    Рейтинг статьи
    Подписаться
    Уведомить о
    guest

    0 комментариев
    Старые
    Новые Популярные
    Межтекстовые Отзывы
    Посмотреть все комментарии