Шевроле лачетти как пишется на английском

Buick Excelle

Общие данные

Годы пр-ва: 2003—настоящее время
Иные обозначения: Buick Excelle
Buick Excelle HRV
Daewoo Lacetti
Chevrolet Nubira
Chevrolet Optra
Holden Viva
Suzuki Forenza
Suzuki Reno

инжекторные
1.4 л 94 л.с. Бензин
1.6 л 109 л.с. Бензин
1.8 л 122 л.с. Бензин

Gnome-go-next.svg  Седан
—-
Тип кузова: седан
Двигатель: 1.4 i 16V (94 Hp)
1.6 i 16V (109 Hp)
1.8 i 16V (122 Hp)

Характеристики

Массово-габаритные

Длина: 4501 мм (седан)
4295 мм (хетчбэк)
4580 мм(универсал)
Высота: 1445 мм (седан & хетчбэк)
1501 мм (универсал)

Динамические

На рынке

Другое

Chevrolet Lacetti (рус. Шевроле́ Лаче́тти) — автомобиль среднего класса (класс «C» по европейской классификации), созданный южнокорейским автопроизводителем GM Daewoo. Он выпускается в 4-дверном кузове седан, 5-дверном хетчбэк и 5-дверном универсал.

Модель пришла на смену Daewoo Nubira. Дизайн седана и универсала разработан в итальянском ателье Pininfarina, дизайн хетчбэка создан итальянским ателье Джорджетто Джуджаро. Автомобиль представлен летом 2003 года, поступил в продажу в 2004 году. В 2009 году на смену Chevrolet Lacetti и Chevrolet Cobalt пришла новая модель концерна GM для всех рынков Chevrolet Cruze.

Содержание

  • 1 Рынки (страны)
    • 1.1 Россия
    • 1.2 Евросоюз
    • 1.3 США
    • 1.4 Другие страны
  • 2 Спорт
    • 2.1 Top Gear
    • 2.2 Всемирный Чемпионат Touring Car (WTCC)
  • 3 Примечания
  • 4 Ссылки

Рынки (страны)

Россия

В России автомобиль начал продаваться в 2004 году, представлены все три типа кузова под одним именем Chevrolet Lacetti.

В России официально доступны следующие бензиновые 4-цилиндровые двигатели:

  • 1.4 L E-TEC II — 95 л.с. на 6300 rpm
  • 1.6 L E-TEC II — 109 л.с. на 5800 rpm
  • 1.8 L E-TEC II — 122 л.с. на 5800 rpm

Автомобили с 2-литровым двигателем в России не продаются.

В 2007 году начала продаваться специальная версия автомобиля «WTCC street edition», по мотивам чемпионата WTCC, в котором спортивные Lacetti занимали призовые места. Эта версия отличается от серийной наличием штатного заднего спойлера, спортивным обвесом, литыми дисками.

В настоящее время Chevrolet Lacetti продаётся только в России.

Евросоюз

В Европе автомобиль первоначально продавался под маркой Daewoo[источник не указан 58 дней], и только с 2004 года получил имя Chevrolet. В некоторых странах под именем Lacetti продаётся только хетчбэк, а седан и универсал называются Nubira.

Европейские модели доступны со следующими бензиновыми 4-цилиндровыми двигателями:

  • 1.4 L E-TEC II — 93 л.с. (69 кВт) при 6300 об/мин
  • 1.6 L E-TEC II — 108 л.с. (80 кВт) при 5800 об/мин
  • 1.8 L E-TEC II — 120 л.с. (90 кВт) при 5800 об/мин
  • 2.0 L E-TEC II — 132 л.с. (101 кВт) при 5800 об/мин

США

В США автомобиль продаётся под маркой Suzuki Forenza и Reno[1], придя в 2004 году на смену модели Daewoo Nubira. Forenza/Reno занимают место между Aerio (позднее SX4) и Verona.

Американская модельная линейка включает 4-цилиндровый бензиновый двигатель 2.0L E-TEC II, разработанный компанией Holden, который выдаёт 126 л.с. на 5600 об/мин.

Другие страны

Лачетти производства ЗАЗ

На других рынках автомобиль известен также как UZ Daewoo Lacetti, Buick Excelle[2]/HRV[3], Chevrolet Nubira, Chevrolet Optra, Chevrolet SRV[4], Holden Viva, Vauxhall Viva.

Спорт

Top Gear

Седан Chevrolet Lacetti был использован для рубрики Звезда в бюджетном автомобиле в телепрограмме Top Gear начиная с весеннего сезона 2006 года. Также 14 мая 2006 ведущий Джереми Кларксон отметил, что Lacetti оказался более проворным на полигоне Top Gear, чем Suzuki Liana, и примерно на 4 секунды быстрее проходит круг.

В 2010 году в новом сезоне Топ Гир Ричард Хаммонд «почти похоронил» Сhevrolet lacetti под двумя снесёными заводскими трубами, сочтя её слишком старой. «Почти похоронил» потому что из под останков труб выглядывал передок авто.В рубрике «Звезда в бюджетном авто» Lacetti сменил Kia Cee’d 2010 модельного года.

Всемирный Чемпионат Touring Car (WTCC)

C 2005 года европейский седан Lacetti служил базой для спортивных гоночных болидов, участвующих в Чемпионате World Touring Car Championship (WTCC). И весной того же года Chevrolet представил первые изображения концепт-кара street legal, основанного на гоночной версии автомобиля для этого чемпионата и названного Lacetti WTCC R+. Концепт-кар получил двигатель 1.8 L E-TEC II доступный в выпускающейся модели, но форсированный со 122 л.с. (90 кВт) до 172 л.с. (127 кВт). Он разгоняется от 0 до 100 км/ч за 8 секунд и развивает максимальную скорость 215 км/ч.

Примечания

  1. Модели Suzuki для американского рынка, 2008 год
  2. 别克官方网站  (кит.). General Motors China. Архивировано из первоисточника 2 марта 2012. Проверено 26 февраля 2009.
  3. 别克官方网站  (кит.). General Motors China. Архивировано из первоисточника 2 марта 2012. Проверено 26 февраля 2009.
  4. Chevrolet:SRV Model  (англ.). Chevrolet India.(недоступная ссылка — история) Проверено 26 февраля 2009.

Ссылки

  • Тест-драйв Chevrolet Lacetti
  • Техническое обслуживание Chevrolet Lacetti

«Chevrolet Nubira» redirects here. Not to be confused with Chevrolet Nabira.

Daewoo Lacetti
00 daewoo laceti 001.jpg
Overview
Manufacturer Daewoo (General Motors)
Production 2002–2011 (South Korea)
2003–present (GM Uzbekistan)
Body and chassis
Class Compact car (C)
Layout Front-engine, front-wheel-drive
Chronology
Predecessor Daewoo Nubira
Successor Daewoo Lacetti Premiere
Chevrolet Cruze
Buick Excelle (second generation) (China)

The Daewoo Lacetti is a compact car manufactured and marketed globally by GM Korea since 2002. The first-generation Lacetti was available as a four-door sedan and five-door station wagon, styled by Pininfarina—and five-door hatchback styled by Giorgetto Giugiaro. The sedan and wagon were marketed as the Daewoo Nubira in some European markets and as the Suzuki Forenza in North America. The hatchback, was introduced in 2004 and marketed as Daewoo Lacetti5 in South Korea, Suzuki Reno in the United States. After the 2004 model year, it was marketed as Chevrolet Nubira and Lacetti in Europe, as the Chevrolet Optra in Canada, Latin America, Africa, Middle East, India, Japan and Southeast Asia, and as the Holden Viva in Australia and New Zealand.

In November 2008, the second-generation Lacetti was launched as the Daewoo Lacetti Premiere, a badge-engineered version of the Chevrolet Cruze, co-developed by GM Daewoo, Holden, and General Motors. It was marketed under the Daewoo marque until the beginning of 2011, when the brand was discontinued, and was thereafter marketed under the Chevrolet and Holden brands.

The name Lacetti derives from the Latin «Lacertus», meaning «youthful».[1]

First generation (J200; 2002)[edit]

First generation (J200)
20100801 daewoo lacetti 01.jpg
Overview
Also called
  • Buick Excelle (China)
  • Chevrolet Optra
  • Daewoo Nubira (Europe, station wagon and sedan, 2002–2005)
  • Chevrolet Nubira (Europe, station wagon and sedan, 2005–2009)
  • Chevrolet Lacetti (Europe, hatchback, 2005–2009; Uzbekistan)
  • Daewoo Gentra (Uzbekistan, 2013–2015)
  • Ravon Gentra (Russia, 2015–2020)
  • Chevrolet Estate (wagon, Indonesia)
  • Holden Viva (Australia)
  • Suzuki Reno (United States, hatchback)
  • Suzuki Forenza (United States, sedan)
Production 2002–2009 (South Korea)
2004–2013 (Colombia)
2003–2016 (China)
2003-2012 (India)
2007–2012 (Russia)
2008–present (Uzbekistan)
Assembly
  • South Korea: Gunsan
  • Colombia: Bogota (GM Colmotores)
  • India: Halol (GM India)
  • China: Shanghai (Shanghai GM)
  • Kazakhstan: Ust-Kamenogorsk
  • Russia: Kaliningrad
  • Taiwan: Miaoli
  • Thailand: Rayong (GM Thailand)
  • Venezuela: Valencia (GM Venezuela)
  • Vietnam: Hanoi (GM Vietnam)
  • Uzbekistan: Asaka (GM Uzbekistan)
  • Azerbaijan: Hajiqabul (AzerMash) (2021-present)[2]
Designer Goran Popović at Pininfarina (sedan, station wagon)
Giorgetto Giugiaro at Italdesign (hatchback)
Body and chassis
Body style 4-door sedan
5-door hatchback
5-door station wagon
Platform Daewoo J
Related Baojun 630
Powertrain
Engine 1.4 L E-TEC I4 (petrol)
1.5 L E-TEC I4 (petrol)
1.6 L E-TEC I4 (petrol)
1.6 L E-TEC I4 (petrol/CNG; Optra CNG)
1.8 L Family II I4 (petrol)
2.0 L Family II I4 (petrol)
2.0 L RA 420 I4 (diesel)
Transmission 4-speed automatic
5-speed manual
Dimensions
Wheelbase 102.4 in (2,601 mm)
Length 177.2 in (4,501 mm) (sedan)
169.1 in (4,295 mm) (hatchback)
179.7 in (4,564 mm) (station wagon, Suzuki)
180.3 in (4,580 mm) (station wagon, Chevrolet)
Width 67.9 in (1,725 mm)
Height 56.9 in (1,445 mm) (sedan & hatchback)
59.1 in (1,501 mm) (station wagon)
Curb weight 2,756–2,855 lb (1,250–1,295 kg)
Chronology
Successor Chevrolet Cruze
Suzuki SX4 (United States)

The Lacetti was developed based on its predecessor Nubira under Daewoo before it was acquired by GM.[3] The four-door sedan, designed by Pininfarina, was launched in South Korea on 25 November 2002,[4] following a development period of two years and six months.

A pre-production prototype of the five-door hatchback, styled by Giorgetto Giugiaro, was shown at the Frankfurt Motor Show in September 2003 with production starting in December.[5] The hatchback featured a different exterior and interior design than the sedan.

At the Geneva Motor Show in March 2004, Daewoo revealed the station wagon body variant penned by Pininfarina with the hatchback’s updated interior and a facelifted derivative of the sedan’s frontal styling. The facelift replaced the three-slot grille with a single item for a new full-length item featuring a bold horizontal bar capped in the center by the company’s logo. The wagon’s door handles ditch the lift-up variety from the sedan and hatchback for pullout versions.[6]
A facelift for the sedan was released on 25 March incorporating these new door handles, front-end styling and interior changes. The hatchback also received new door handles around this time.

The sedan was facelifted for some markets from 2007, receiving the same front end as the hatchback featured since its debut. This version was only produced in certain countries, such as Colombia, India or Thailand, and in 2013–2016 in Uzbekistan as the Daewoo Gentra.[7]

  • Daewoo Lacetti sedan (pre-facelift)

    Daewoo Lacetti sedan (pre-facelift)

  • Daewoo Lacetti hatchback (pre-facelift)

    Daewoo Lacetti hatchback (pre-facelift)

  • Daewoo Lacetti hatchback (pre-facelift)

    Daewoo Lacetti hatchback (pre-facelift)

  • Daewoo Lacetti wagon (facelift)

    Daewoo Lacetti wagon (facelift)

  • Daewoo Lacetti wagon (facelift)

    Daewoo Lacetti wagon (facelift)

  • Daewoo Lacetti hatchback (facelift)

    Daewoo Lacetti hatchback (facelift)

  • Engine: 4 CYL 1.6 DOHC MPI, 16 Valves

    Engine: 4 CYL 1.6 DOHC MPI, 16 Valves

Marketing and production[edit]

South Korea[edit]

In South Korea, the four-door Daewoo Lacetti was released in 2002. The five-door hatchback showed off only after the 2004 facelift of the sedan, which mainly included a new front grill, switching from a three-part corporate Daewoo grill to a simpler, Chevrolet-style grill. The hatchback name was Lacetti5, offering a specific design for the front, rear and dashboard.

The wagon version, called simply the Lacetti Wagon, was introduced in late 2007—though it was already sold in many other countries. It had the same dashboard as the hatchback, with the sedan front end. At the same time, GM Daewoo introduced the VM Motori diesel engines on the Lacetti range.

When the Lacetti Premiere was introduced in November 2008, the sedan and wagon version sales were discontinued, leaving the only hatchback in the range, renamed Lacetti EX. The Lacetti EX was discontinued in October 2009.

Australia and New Zealand[edit]

In Australia and New Zealand the Daewoo Lacetti was briefly sold between September 2003 and December 2004 as a four-door sedan.[8] At this time, Daewoo withdrew from the Australian market.[9] Fitted with the 1.8-liter engine rated at 90 kW (120 hp) and 165 N⋅m (122 lb⋅ft), the Lacetti offered standard five-speed manual or optional four-speed automatic transmission.[9] The single trim level, called SX, included are dual front airbags, air conditioning, power steering, keyless entry, power windows, CD player, and an alarm.[10] The special edition SX Limited from October 2003 added anti-lock brakes, side impact airbags, alloy wheels, climate control air conditioning, six-stacker CD player, tilt/telescopic steering wheel, lumbar support for the front passenger seat, and leather trim.[11]

From 2005, the Lacetti (sedan and wagon) and Lacetti hatchback were sold together as the JF series Holden Viva. It was introduced at around the same time as the Daewoo Gentra-based Holden Barina. Unlike the Barina, however, the Viva was meant to be below the premium Holden Astra as a budget alternative.

Despite the Viva’s lower price compared to the Astra (A$17,990 compared to A$21,990), the Astra continued to outsell the Viva by a factor of about two-to-one.[12]

With the release of the all new Holden Cruze in mid-2009 the Viva ceased to be sold in Australia. In New Zealand, where many cars are imported second-hand from Japan, several Japanese specification Chevrolet Optra sedans and wagons were also sold.

  • Holden Viva hatchback

    Holden Viva hatchback

  • Holden Viva sedan

    Holden Viva sedan

  • Interior

    Interior

Canada[edit]

The Lacetti was available in Canada named as the Chevrolet Optra in two models, a four-door hatchback (the Optra5), and an Optra wagon, all in LS or LT trim levels (2005 wagon only had base or LS trim levels). The sedan was available for model years 2004 and 2005, but was removed for 2006. All are powered by the 2.0-liter inline-four D-TEC engine, rated at 119 hp (89 kW) at 5400 rpm and 126 lb⋅ft (171 N⋅m) of torque at 4000 rpm, driving the front wheels through either a five-speed manual transmission or a four-speed automatic. Despite its compact size and the 2.0-liter engine, fuel economy was poor rated at 10.7 and 7.4 L/100 km (22 and 32 mpg‑US) for city and highway driving, respectively, which was worse than mid-size cars like the Toyota Camry or Honda Accord, considering that the Optra was a compact car.[13]

The main selling point of the Optra was its low price at $12,000 MSRP.[14] The car was positioned as a versatile and fun to drive but affordable budget compact family car. The Optra slotted between the Cobalt and the Aveo, and it replaced the Daewoo Nubira.

Brakes are disc, front and rear. Independent suspension, 15-inch wheels, and CD player were standard on the LS sedan, with optional ABS and air conditioning; the LT adds standard air conditioning and cruise control, standard fog lamps on both LS and LT, and an optional sunroof. The sedan is rated as an Ultra Low Emissions Vehicle.

The Optra5 hatchback was added to the line-up for 2004 and was more contemporary in styling and equipment, with projector type headlights and fog lamps, clear taillight lenses, and blackout grille. In addition to the same options available on the sedan LS and LT models, an options package contained alloy wheels, sunroof, spoiler, leather steering wheel and shift knob, and steering wheel mounted controls for the eight-speaker audio system.

The Optra wagon was also added to the line-up for 2005, sharing the sedan’s front styling. The wagon has standard alloy roof rails, 60/40 folding rear seat, and a 12-volt power outlet in the rear compartment, in addition to the same options available on the sedan LS and LT models.

General Motors Canada discontinued the importation of Optra for 2008.[13]

  • Chevrolet Optra5 hatchback (Canada)

    Chevrolet Optra5 hatchback (Canada)

  • Chevrolet Optra5 hatchback (Canada, rear view)

    Chevrolet Optra5 hatchback (Canada, rear view)

  • 2005 Chevrolet Optra LS Sedan (Canada)

    2005 Chevrolet Optra LS Sedan (Canada)

  • 2005 Chevrolet Optra LS Sedan (Canada, rear view)

    2005 Chevrolet Optra LS Sedan (Canada, rear view)

  • Chevrolet Optra wagon (Canada)

    Chevrolet Optra wagon (Canada)

  • Engine: 4 CYL 2.0 DOHC MPI, 16 Valves

    Engine: 4 CYL 2.0 DOHC MPI, 16 Valves

China[edit]

In China, the cars are marketed as the Buick Excelle sedan or wagon and Excelle HRV (hatchback). The sedan, which is also assembled in China, features an updated exterior.

The successor to the Daewoo Lacetti-based Buick Excelle is based on the global GM Delta II platform, like the Opel Astra and Chevrolet Cruze and their derivatives. The development center at the Opel plant in Rüsselsheim, Germany, leads the development of this platform. This second generation hatchback Buick Excelle XT, making its debut in 2009, is actually a replica of the Opel Astra hatchback adapted to Chinese conditions. The corresponding sedan (Excelle GT) made its debut in China in 2010. A version of this sedan for North America was introduced for model year 2012 as Buick Verano, and as Opel Astra sedan in other parts of the world.[citation needed] The Lacetti-based first generation (Excelle) sedan, however, continued to be produced for the Chinese market until 2016.[15]

Europe[edit]

Chevrolet Lacetti hatchback (Germany)

In Europe, the car was initially sold as the Daewoo Nubira, with the production model being introduced at the 60th Frankfurt Motor Show in September 2003. However, by the end of 2004, it was rebadged Chevrolet Lacetti throughout the continent. As with its home market, in some European markets, the Lacetti name is also used for the entire range of sedan, station wagon and hatchback models on the same J-series platform. In Finland and Germany, for example, only the hatchback is sold under the Lacetti name.

The European models were initially only available with the following gasoline-powered four-cylinder engines:

  • 1.4 L E-TEC II—93 hp (69 kW) at 6300 rpm
  • 1.6 L Family 1—109 hp (81 kW) at 5800 rpm, 0–100 km/h (0–62 mph): 10.9 seconds (4-door) and 10.6 seconds (5-door), top speed: 186 km/h (116 mph) (4-door manual) and 184 km/h (114 mph) (5-door manual)
  • 1.8 L Family II—120 hp (89 kW) at 5800 rpm
  • 2.0 L D-TEC—132 hp (98 kW) at 5800 rpm
  • 2.0 L DOHC—121 bhp (90 kW), 0–100 km/h (0–62 mph): 9 seconds, top speed: 202 km/h (126 mph) (4-door manual)

A diesel-powered version was later added to the line-up with these specifications:

  • 2.0-liter SOHC turbo-diesel engine, under VM Motori licence of RA 420 SOHC (see List of VM Motori engines), 121 bhp (90 kW), 280 N⋅m (210 lb⋅ft) torque from 2000 rpm, 0–100 km/h (0–62 mph) in 9 seconds, 200 km/h (120 mph) top speed. This engine is available with five-speed manual and five-speed automatic.[16]

In Europe, the sedan version was initially sold as the Daewoo Nubira. However, in late 2003, it was announced that Daewoo would be rebranded Chevrolet in some European markets. The Chevrolet Nubira went on sale in early 2004, initially only in Eastern Europe. When Daewoo was rebranded Chevrolet across Europe by the end of 2004, the Chevrolet Nubira was renamed Chevrolet Lacetti in some markets for the 2005 model year, which expanded the Lacetti line-up to include both the sedan and station wagon versions in addition to the five-door hatchback version, in line with Korea.

The engines built for the Nubira and its badge-engineered twins are the same as in the Lacetti hatchback and its badge-engineered versions. The 1.8-liter Family II four-cylinder engine is sourced from the Australian car maker Holden.

India[edit]

Chevrolet Optra Magnum (India)

In 2004, The Lacetti was launched in India and sold as the Optra and the sportsback version was sold as Optra S-RV (formerly known/sold as Chevrolet SRV), which the company planned to produce with a 2.0-liter diesel engine in the near future.

The Optra was sold with two engine options, 1.6- and 1.8-liter. The 1.6-liter ecotec petrol version was available in three trim levels, the Elite, the Elite LS, and the high-end LT Royale, while the 1.8-liter petrol version was available in two levels, the LT and the LT AT (automatic transmission). The 1.6-liter petrol produced 104 bhp (78 kW) and allowed a top speed of 177 km/h (110 mph), while the 1.8-liter petrol sibling was capable of producing 114 bhp (85 kW) and a limited top speed of 191 km/h (119 mph). However, the 1.8-liter automatic was capable of 176 km/h (109 mph).

In 2007 GM India introduced a facelifted diesel-engined Optra called the Optra Magnum. The Magnum sported the family nose, and better interiors as compared to the petrol version, also a new 2.0-liter TCDi engine capable of producing 121 bhp (90 kW). Subsequently the petrol version received the new nose treatment (as that of the Optra SRV, but with a slightly different front grill) and tail lights, and was sold as the Optra Magnum petrol.

The S-RV succumbed to competition from cheaper cars and was eventually discontinued in 2009. It had a 1.6-liter petrol engine with a maximum power output of 101 bhp (75 kW).

The Optra sedan continued selling in India until 2013.

Pakistan[edit]

In Pakistan, the car came in three trim levels, 1.6-liter SE and LS and the 1.8-liter CDX. SE trim models came with manual transmission only, whilst LS and CDX models came with five-speed manual or four-speed automatic transmissions. Sales however, were poorer than expected and all models were withdrawn from sale.

Japan[edit]

In Japan, Suzuki briefly distributed the Lacetti as the Chevrolet Optra wagon.[17] It was available in two trim levels, the LS and the LT. Both came with either a five-speed manual or 4-speed automatic transmission with a console shift. The Optra Wagon was powered by a 1.6 or 1.8-liter engine. For model years 2004 and 2005 the Lacetti sedan was also sold in Japan as the Chevrolet Optra LT. The Optra was limited in sales due to the exterior dimensions exceeding 1,700 millimetres (66.9 in), thereby causing Japanese owners to pay a yearly tax for a vehicle that exceeds Japanese dimension regulations.

Mexico[edit]

In Mexico, the Lacetti came to the market in 2006 as Optra to replace the Chevrolet Cavalier, and it was sold only as a sedan. The Optra was phased out after the 2009 model year in favour of the Chevrolet Cruze, although for now, the Mexican Cruze is an imported model from South Korea.

Colombia[edit]

The Lacetti as a best seller was launched in Colombia, under the Chevrolet brand as Chevrolet Optra, in 2004 with the sedan version having the following engine options:

  • 1.4 L GM Family I engine E-TEC II, 94 hp (70 kW) at 6300 rpm
  • 1.8 L GM Family II engine D-TEC, 121 hp (90 kW) at 5800 rpm

In 2006 the hatchback version was introduced, with only the aforementioned 1.8-liter engine. By 2006, the 1.4-liter engine was replaced by the 1.6 L Family I E-TEC II, 109 hp (81 kW) at 5800 rpm. In addition, the design of wheels, and the grille were updated for all models offered.

The Vehicle was sold in LT and LTZ trims. LS trim wasn’t available in the Colombian market.

In 2009, the saloon version received a facelift marketed as Chevrolet Optra Advance, with a sportier interior and front styling similar to that of the hatchback, it was sold with GM’s 1.6 and 1.8 engines, with the 5 Speed Manual Transmission and 4 Speed Automatic Transmission. Assembly at the Bogotá GM plant (GM Colmotores) ceased in 2013 due to the modernization of GM Colmotores lineup.

South Africa[edit]

In South Africa, the Lacetti came to the market in 2004 as Chevrolet Optra, and it was sold only as a sedan. The Optra was one of the first models brought in when Chevrolet made its comeback into South Africa. The Optra was phased out after the 2009 model year in favour of the Chevrolet Cruze.

Southeast Asia[edit]

In Singapore, the name «Chevrolet» has replaced the Daewoo nameplate after GM bought Daewoo. It still offers the same line-up as did GM Daewoo, naming the Optra sedan, Optra station wagon and Optra5 hatchback in Malaysia, Thailand, and the Philippines. In Indonesia, the sedan is simply called Optra or Optra Magnum for the facelift model, and Estate for the station wagon. The vehicles use the 1.6- or 1.8-liter engine with an automatic transmission option for selected models.

  • Chevrolet Optra sedan (pre-facelift, Malaysia)

    Chevrolet Optra sedan (pre-facelift, Malaysia)

  • Chevrolet Optra sedan (pre-facelift, Malaysia)

    Chevrolet Optra sedan (pre-facelift, Malaysia)

United States[edit]

Suzuki marketed a rebadged Lacetti as the Forenza and Reno beginning in the United States in 2004—following the end of Daewoo’s North American operations in 2002 and replacing the Daewoo Nubira station wagon and sedan. The Forenza/Reno falls between the Aerio (later SX4) and the now-discontinued Verona. In the territories of Guam and Northern Mariana Islands, it was sold as a Chevrolet Optra, but it was only available as a sedan.

The US model line features the 2.0-liter four-cylinder D-TEC made by General Motors, developing a maximum power of 132 hp (98 kW) at 5600 rpm.

The Forenza and the Reno were discontinued within the 2008 model year, the Reno being replaced by the Suzuki SX4 sedan after the 2008 model year and the Forenza by the Chevrolet Cruze.

  • Suzuki Forenza sedan (facelift)

    Suzuki Forenza sedan (facelift)

  • Suzuki Reno

    Suzuki Reno

  • Suzuki Reno

    Suzuki Reno

Iraq[edit]

The Chevrolet Optra entered the Iraqi market in 2004 with the 1.6-liter engine; a few years later the LS term version was used as a traffic police patrol vehicle.

Uzbekistan[edit]

2013 Daewoo Gentra (facelift)

In Uzbekistan, the Lacetti has been produced by GM Uzbekistan since 2008, in a plant located in Asaka, and marketed as the Chevrolet Lacetti.[18] In 2013, the partner company Uz-Daewoo Avto began producing the facelifted sedan version as the new Daewoo Gentra. It is marketed throughout the CIS countries.[19] In 2015 the car was renamed the «Ravon Gentra».

After UzAuto phased out the Ravon brand in 2020, the Ravon Gentra/R5 was renamed again as Chevrolet Lacetti.[20] The Chevrolet Lacetti received the same facelift of the Daewoo Gentra.[21]

Russia[edit]

It was sold as the Chevrolet Lacetti and includes 5-door hatchback, sedan and station wagon models.
The entire line of models were produced at the Avtotor plant in Kaliningrad with full cycle of manufacturing until 2012.

In 2014, UzDaewoo, GM’s subdivision in Uzbekistan, started importing the Lacetti sedan as Daewoo Gentra. After license agreement between GM and Daewoo ended, UzDaewoo (now GM Uzbekistan) re-branded all of its lineup as Ravon, due to impossibility of using both Daewoo and Chevrolet names in Russia (Chevrolet withdrew from the Russian market in early 2015 due to the economic crisis).

The Russian models are available with the following gasoline-powered four-cylinder engines:

  • 1.4 L: 95 hp; manual; not available for station wagon
  • 1.6 L: 110 hp; automatic and manual (wagon is manual only)
  • 1.8 L: 122 hp; automatic and manual (wagon is manual only)

In 2020, the Ravon Gentra was discontinued along with the whole Ravon Brand in Russia.[22]

Sales[edit]

Year Mexico[23]
2006 10,444
2007 21,798
2008 16,828
2009 10,518
2010 2,954

Second generation (J300; 2008)[edit]

The second-generation, built on the GM Delta II platform, is sold in most markets as the Chevrolet Cruze. In South Korea it was originally branded as the Daewoo Lacetti Premiere, until the Daewoo brand was replaced by Chevrolet in 2011.

For the Chinese successor of the Lacetti-based Buick Excelle, see Buick Excelle XT and Buick Excelle GT, which are twins of Opel Astra hatchback and sedan respectively.

Chinese versions also included the new SAIC-GM-Wuling joint venture called Baojun 630 manufactured in Liuzhou, Guangxi, China.[24] It was launched at the 2011 Shanghai Auto Show,[25] and went on sale in August 2011.[26]

Motorsport[edit]

The car has been used in the FIA’s World Touring Car Championship from 2005 until 2012, and in the British Touring Car Championship from 2008 until 2011.

Media[edit]

The Chevrolet Lacetti was chosen as the new «reasonably-priced car» for Top Gears «Star in a Reasonably-Priced Car»[27] segment for series 8 in 2006, replacing the Suzuki Liana, which had ceased production. In this segment of the show, celebrity guests set timed laps of the Top Gear test track driving the Lacetti.

In the first episode of series 15 of Top Gear, broadcast on BBC2 on 27 June 2010, the Lacetti, that had been used for the power laps, was given a «Viking Burial» by presenter Richard Hammond. An industrial chimney was demolished, collapsing over and almost completely burying the car under rubble. Soon afterwards, the new reasonably priced car, a Kia Cee’d, was unveiled to viewers.

References[edit]

  1. ^ Newton, Bruce. «Daewoo looks for Lacetti boost». GoAuto. Retrieved 5 September 2016.
  2. ^ «UzAuto Motors started assembling cars of 5 models in Azerbaijan» (in Uzbek). 29 December 2021.
  3. ^ «Daewoo Lacetti 1.6 SX». Autocar. Retrieved 6 February 2014.
  4. ^ Newton, Bruce (13 November 2002). «First look: GM’s first Daewoo». GoAuto. Retrieved 2015-10-14.
  5. ^ Mathioudakis, Bryon (15 September 2003). «Lacetti hatch delayed». GoAuto. Retrieved 2015-10-14.
  6. ^ Mathioudakis, Bryon (16 March 2004). «First look: New Lacetti wagon waits in the wings». GoAuto. Retrieved 2015-10-14.
  7. ^ «Daewoo Gentra». Wroom.ru. Retrieved 29 March 2017.
  8. ^ «Daewoo Lacetti — Used Car Research». GoAuto. Retrieved 2015-10-16.
  9. ^ a b «Daewoo Lacetti (J200 Lacetti)». GoAuto. Retrieved 2015-10-16.
  10. ^ Knowling, Michael (5 December 2003). «New Car Test — Daewoo Lacetti SX». AutoSpeed. Retrieved 2015-10-16.
  11. ^ «Limited Edition Release of Kalos and Lacetti». AutoWeb. 16 October 2003. Archived from the original on 10 October 2015. Retrieved 2015-10-16.
  12. ^ «New Car Comparison». drive.com.au. Archived from the original on 2009-02-11. Retrieved 2008-06-14.
  13. ^ a b «Chevrolet » Used Vehicle Review: Chevrolet Optra, 2004–2007». CanadianDriver. 2008-08-21. Retrieved 2009-10-14.
  14. ^ «Road test: 2005 Chevrolet Optra».
  15. ^ «GM China Retires The Buick Excelle After 13 Years Of Stellar Sales». Forbes.
  16. ^ «2010 Chevrolet Lacetti 2.0 D CDX Hatchback specs, photo & performance data (up to late-year 2010 for Europe )». Automobile-Catalog. Retrieved 2012-04-03.
  17. ^ Archived at Ghostarchive and the Wayback Machine: «Chevrolet Optra Wagon 2005 commercial (japan)». YouTube.
  18. ^ «Описание – Lacetti». ЗАО «ДжиЭм Узбекистан». Archived from the original on 30 November 2013. Retrieved 10 December 2013.
  19. ^ «Uz-Daewoo Gentra – комплектации» [Uz-Daewoo Gentra – configuration] (in Russian). Za Rulem. 30 May 2013. Retrieved 10 December 2013.
  20. ^ ««UZAUTO MOTORS» ЭКСПОРТ БОЗОРЛАРИДА АВТОМОБИЛЛАРНИ CHEVROLET БРЕНДИ ОСТИДА СОТИШНИ БОШЛАМОҚДА» [UZAUTO MOTORS STARTS SALE OF CARS UNDER CHEVROLET BRAND IN EXPORT MARKETS]. 16 February 2020.(in Uzbek)
  21. ^ «Chevrolet Lacetti». 15 August 2022.
  22. ^ ««UZAUTO MOTORS» ЭКСПОРТ БОЗОРЛАРИДА АВТОМОБИЛЛАРНИ CHEVROLET БРЕНДИ ОСТИДА СОТИШНИ БОШЛАМОҚДА» [UZAUTO MOTORS STARTS SALE OF CARS UNDER CHEVROLET BRAND IN EXPORT MARKETS]. 16 February 2020.(in Uzbek)
  23. ^ «Venta al público y producción de vehículos ligeros por marca, modelo, segmento y país origen». Instituto Nacional de Estadística, Geografía e Informática (INEGI) (in Mexican Spanish). Retrieved 2021-11-06.
  24. ^ «Giving Birth: GM Launches Chinese Baojun Brand, Unveils 630 Sedan». Motor Trend. 23 November 2010. Archived from the original on 5 October 2013. Retrieved 23 July 2013.
  25. ^ «Baojun 630 Sedan to Make Its Global Motor Show Debut at Auto Shanghai 2011». General Motors. 18 April 2010. Retrieved 24 July 2013.
  26. ^ «GM Launches New Baojun Auto Brand in China». Motor Trend. 9 August 2011. Retrieved 23 July 2013.
  27. ^ «Star in a Reasonably-Priced Car». bbc.co.uk. 2008-10-16. Retrieved 2010-10-09.

External links[edit]

  • Media related to Daewoo Lacetti at Wikimedia Commons
Daewoo Lacetti

1st-gen Daewoo Lacetti hatchback
Manufacturer GM Daewoo
Production 2002–2009
Assembly Bupyong, South Korea
Bogota, Colombia
Predecessor Daewoo Nubira
Chevrolet Cavalier (in Mexico)
Suzuki Esteem
Successor Suzuki SX4 (For Forenza & Reno)
[1]
Chevrolet Cruze
Class Compact
Body style(s) 4-door sedan
5-door hatchback
5-door wagon
Layout FF layout
Manuals Service Manual

The Chevrolet Lacetti is a compact car made by the South Korean automaker GM Daewoo since 2002. The first generation Lacetti was available as a four-door sedan, a five-door hatchback or a five-door station wagon. The sedan and wagon were designed by Pininfarina, and the hatchback by Giorgetto Giugiaro. The hatchback, known as Lacetti-5 in South Korea, was introduced in summer 2003. A facelift version was released in 2005.

In 2008 the second generation Lacetti launched, being a badge engineered version of the Chevrolet Cruze.

First generation (2002–2008)

First generation

Euro-spec Chevrolet Nubira Kombi
Also called Buick Excelle
Buick Excelle HRV
Chevrolet Lacetti
Chevrolet Nubira
Chevrolet Optra
Chevrolet SRV
Holden Viva
Suzuki Forenza
Suzuki Reno
Production 2002–2009
Assembly Bupyong, South Korea
Bogota, Colombia
Body style(s) 4-door sedan
5-door hatchback
5-door wagon
Engine(s) 1.4 L 93 bhp (69 kW) Petrol I4
1.6 L 106 bhp (79 kW) Petrol I4
1.8 L 120 bhp (89 kW) Petrol I4
2.0 L 126 hp (94 kW) I4
2.0 L 127 hp (95 kW) I4
Transmission(s) 4-speed automatic
5-speed manual
Wheelbase 102.4 in (2601 mm)
Length 177.2 in (4501 mm) (sedan)
169.1 in (4295 mm) (hatchback)
179.7 in (4564 mm) (Forenza station wagon)
180.3 in (4580 mm) (Optra station wagon)
weight = 1220 — 1290[clarification needed]
Width 67.9 in (1725 mm)
Height 56.9 in (1445 mm) (sedan & hatchback)
59.1 in (1501 mm) (station wagon)
Designer Giorgetto Giugiaro
Pininfarina
Manuals Service Manual

Market

Australasia

In Australia and New Zealand, the Daewoo Lacetti was briefly sold between 2003 and 2004 as a four-door sedan. During the ‘Asian Economic Crisis’, Daewoo became technically insolvent and the company withdrew from the Australian market.

From 2005, the Lacetti (sedan and wagon) and Lacetti 5 were sold together as the Holden Viva. It was introduced at around the same time as the Daewoo Kalos-based Holden Barina. Unlike the current Barina, however, the Viva is meant to be below the premium Holden Astra as a budget alternative.

Despite the Viva’s lower price compared to the Astra (AUD$17,990 compared to AUD$21,990), the Astra outsells the Viva by a factor of about two-to-one.[1]

Canada

The Lacetti was available in Canada as the Chevrolet Optra in two models, a four door hatchback (the Optra5), and an Optra Wagon, all in LS or LT trim levels. The sedan was available in 2004 and 2005, but was removed in 2006. All are powered by the 2.0 L inline-4 engine, rated at 119 hp (89 kW) at 5400 rpmand 126 ft·lbf (171 N·m) of torque at 4000 rpm, driving the front wheels through either a 5-speed manual transmission or a 4-speed automatic. Despite its compact size and the 2.0L engine. Fuel economy was poor rated at 10.7L/ 100 km for city and 7.4 for highway driving which was worse than larger cars like the Camry or Accord. The car was positioned as a versatile and fun to drive but affordable budget compact family car. Brakes are disc, front and rear. The Optra slotted between the Cobalt and the Aveo, and it replaced the Daewoo Nubira.

Chevrolet Optra5 (Canada)

Independent suspension, 15 inch wheels, and CD player were standard on the LS sedan, with optional ABS and air conditioning; the LT adds standard air conditioning and cruise control, Standard Fog Lamps on both LS & LT, and an optional sunroof. Length is 177.7 in (4515 mm) on a 102.4 in (2600 mm) wheelbase; width is 67.9 in (1725 mm), height 56.9 in (1445 mm) and weight 2756 lb (1250 kg). The sedan is rated as an Ultra Low Emissions Vehicle.

The Optra5 hatchback was added to the lineup in 2005 and was more contemporary in styling and equipment, with projector type headlights and fog lamps, clear taillight lenses, blackout grille, and minimal front and rear overhang with length only 169 in (4295 mm) on the same wheelbase, height, and width. Weight is 2765 lb (1254 kg). In addition to the same options available on the sedan LS and LT models, an options package containing alloy wheels, sunroof, spoiler, leather steering wheel and shift knob, and steering wheel mounted controls for the 8 speaker audio system was in keeping with the younger enthusiast market.

The Optra Wagon was also added to the lineup in 2005 but shares styling with the sedan. While wheelbase and width are also shared with the sedan, the wagon is taller at 59.1 in (1500 mm) and slightly longer at 179.7 in (4565 mm), and heavier at 2855 lb (1295 kg). The wagon has standard alloy roof rails, 60/40 folding rear seat, and a 12 volt power outlet in the rear compartment, in addition to the same options available on the sedan LS and LT models.

On November 1, 2007, General Motors Canada announced that it was discontinuing the importation of Optra for 2008.

China

In China, the cars are marketed as the Buick Excelle sedan and HRV (hatchback). The sedan, which is also assembled in China, features an updated exterior.

Europe

In Europe, the car was initially sold as Daewoo Lacetti, but by the end of the 2004 it was rebadged as a Chevrolet. As with its home market, in some European markets, the Lacetti name is also used for the entire range of sedan, station wagon and hatchback models on the same J-series platform. In Finland and Germany, for example, only the hatchback is sold under the Lacetti name.

Euro-spec Chevrolet Nubira CDX Kombi

The European models are available with the following three gasoline-powered 4-cylinder engines:

  • 1.4 L E-TEC II — 93 hp (69 kW) at 6300 rpm
  • 1.6 L E-TEC II — 108 hp (80 kW) at 5800 rpm
    • 1.6L DOHC engine sedan (4-Door) 108 bhp (81 kW) 0-100 km/h: 10.9 sec., top speed: 186 km/h (116 mph) MT
    • 1.6L DOHC engine hatch (5-Door) 108 bhp (81 kW) 0-100 km/h: 10.6 sec., top speed: 184 km/h (114 mph) MT
  • 1.8 L E-TEC II — 120 hp (90 kW) at 5800 rpm
  • 2.0 L E-TEC II — 132 hp (101 kW) at 5800 rpm
    • 2.0L DOHC engine sedan(4-Door) 132 bhp (98 kW) 0-100 km/h: 9 sec., top speed: 202 km/h (126 mph) MT

In Europe the sedan version was also sold as Daewoo Nubira, but late in 2003 it was announced that Daewoo would be rebranded as a Chevrolet on the European markets and sales of the Chevrolet Nubira began early in 2004, initially only in Eastern Europe. Following the rebranding of Daewoo products as a Chevrolets across Europe, Nubiras were renamed Chevrolet Lacetti on some markets, thereby expanding the Lacetti lineup to include not only a 5-door hatchback, but also sedan and station wagon models, in line with Korea.

The engines built for the Nubira and its badge engineered twins are the same as in Lacetti hatchback and its badge engineered versions. The 1.8L four cylinder is sourced from the Australian car maker, Holden and is identical
to the engine used in the 2004 Astra. It is commonly known as the «Family 2 unit». All of them are gasoline-powered 4-cylinder engines.

India

The Lacetti is manufactured in India and sold as the Optra and the hatchback version is sold as the Chevrolet Optra SRV (formerly known/sold as Chevrolet SRV), which they plan to get out with a 2L diesel engine in the near future.

The Optra is sold with two engine options, 1.6 L and 1.8 L. In the first option it is available in three trim levels, the Elite, the Elite LS, and LT Royale. In the second engine option it is available in two levels, the LT and the LT AT, the latter coming with automatic transmission.

In 2007 GM India have come out with a diesel engined Optra called the Optra Magnum. The Magnum has a slightly different nose, and interiors as compared to the petrol version. Now both the petrol and diesel versions sport the new nose (like that of the Optra SRV but with a slightly different front grill) and tail lights, and are sold as Optra Magnum petrol/diesel.

  • Chevrolet Optra 1.6 Elite — 2006 model

  • Chevrolet Optra 2.0 Magnum sedan (India)

  • Chevrolet Optra SRV (India)

Japan

In Japan, Suzuki briefly distributed the Lacetti as the Chevrolet Optra station wagon. It was available in two trim levels, the LS and the LT. Both came with either a 5-speed manual or 4-speed automatic transmission with a console shift. The Optra Wagon was powered by a 1.6 L or 1.8 L engine.

Mexico

In Mexico, the Lacetti came to the market in 2006 as Optra to replace the Chevrolet Cavalier, and it is sold only as a sedan.

Colombia

In Colombia, the sedan came in 2004 as Optra to replace the Chevrolet Esteem, and hatchback versions of the Lacetti came in 2006 to be assembled as Chevrolet Optra, in 2008 the new Optra is called Optra Advanced.

Southeast Asia

2004 Philippine Market Chevrolet Optra

In Singapore, Chevrolet replaced the Daewoo nameplate after GM bought Daewoo. It still offers the same line-up from Daewoo, namely the Optra sedan, Optra station wagon and Optra5 hatchback in Malaysia, Thailand, the Philippines, and Indonesia. The vehicles use the 1.6 L or 1.8 L engine with an automatic transmission available for selected models.

United States

Suzuki marketed a rebadged Lacetti as the Forenza and Reno beginning in the United States in 2004 — following the end of Daewoo’s North American operations in 2002 and replacing the Daewoo Nubira station wagon and sedan. The Forenza/Reno falls between the Aerio (later SX4) and the now-discontinued Verona. In the territories of Guam and Northern Mariana Islands, it is sold as a Chevrolet Optra, but it is only available as a sedan.

The US model line features the 2.0 L 4-cylinder E-TEC II made by Holden, developing a maximum power of 126 horsepower (94 kW) at 5600 rpm.

Automotive News says the Forenza and Reno will be discontinued within the 2008 model year, and the Forenza sedan has been replaced by the Suzuki SX4 sedan after the 2008 model year.

  • 2004-2005 Suzuki Forenza sedan

  • 2006-2008 Suzuki Forenza sedan

  • 2006-2008 Suzuki Reno

Second generation (2008–present)

The second generation Lacetti, built on the GM Delta II platform is a badge engineered version of the Chevrolet Cruze.

References

  1. 1.0 1.1 «Suzuki to dump two models, says publication». Orlando Sentinel. http://blogs.orlandosentinel.com/features_autosblog/2007/08/suzuki-to-dump-.html. Retrieved on 2007-08-24. Cite error: Invalid <ref> tag; name «drive.com.au» defined multiple times with different content

External links

  • Suzuki 2008 models (US distributor)
  • GM Canada’s Optra site
  • Chevrolet India’s Optra Magnum site
  • Chevrolet India’s Optra SRV site


На основании Вашего запроса эти примеры могут содержать грубую лексику.


На основании Вашего запроса эти примеры могут содержать разговорную лексику.

Перевод «Шевроле Лачетти» на английский


Не является исключением и «Шевроле Лачетти», конструктивные особенности системы отопления которого затрудняют доступ к радиатору…



Is no exception and «Chevrolet Lacetti«, the design features of the heating system which inhibit access to the heater radiator.


Чтобы сравнить Шевроле Лачетти и Авео, необходимо, в первую очередь, обратить внимание на их внешний вид.



To compare the Chevrolet Lacetti and Aveo, it is necessary, first of all, to pay attention to their appearance.


Эта книга содержит полную и достоверную информацию о конструкции всех основных систем автомобиля Шевроле Лачетти.



This book contains complete and accurate information about the design of all major systems of the car CHEVROLET LACETTI.


В представленном руководство по эксплуатации Шевроле Лачетти содержит информацию по правилам эксплуатации и обслуживания новой Лачетти.



In the presented user manual Chevrolet Lacetti contains information on the rules of operation and maintenance of the new Lacetti.


Сравнить Шевроле Лачетти и Авео в самых дорогих комплектациях достаточно просто, так как вне зависимости от цены они имеют несколько одинаковых элементов.



It is quite simple to compare the Chevrolet Lacetti and Aveo in the most expensive models, since regardless of the price, they have several identical elements.


Детальное сравнение Шевроле Авео или Шевроле Лачетти не может обойтись без рассмотрения всей линейки моделей.



A detailed comparison of the Chevrolet Aveo or Chevrolet Lacetti can not do without considering the entire range of models.


В глубоком раздумье могут находиться и те, кто не знает, что предпочесть: Рено Меган или Шевроле Лачетти.



In deep thought, there may be those who do not know what to prefer: Renault Megane or Chevrolet Lacetti.


Если будущий автовладелец не знает, что ему выбрать: Шевроле Лачетти или Рено Меган 2, ему следует обратить внимание на технические особенности силовых агрегатов.



If the future car owner does not know what to choose: Chevrolet Lacetti or Renault Megane 2, he should pay attention to the technical features of the power units.


Представлена мульти-цвет иллюстрированного руководства по техническому обслуживанию и ремонту Шевроле Лачетти, оборудованных бензиновым внутреннего потенциала двигателя внутреннего сгорания объемом 1,4 л, 1,6 л и 1,8 литра.



Presents multi-color illustrated guide to maintenance and repair CHEVROLET LACETTI, equipped with a gasoline internal combustion engine capacity of 1.4 l, 1.6 l and 1.8 liters.


Руководство содержит детальные цветные схемы электрического оборудования автомобиля Шевроле Лачетти. Эти автомобили оснащены четырехцилиндровыми бензиновыми двигателями рабочим объемом: — 1,4 литра; 1,6 литра. и 1,8 литра.



The guide contains detailed color scheme of electrical equipment car Chevrolet Lacetti. These cars equipped with four-cylinder petrol engines working volume of: — 1.4 liter; 1.6-liter. and 1.8 liters.


Выбирая Шевроле Лачетти или Рено Меган 2, будущий владелец должен обратить внимание на внутреннее убранство салона, здесь, также как и в экстерьере, нет ничего, что могло бы сильно выделяться и превознести одну машину перед другой.



Choosing Chevrolet Lacetti or Renault Megane 2, the future owner should pay attention to the interior of the cabin, here, as well as in the exterior, there is nothing that could stand out and praise one car to another.


15 ноября днем на улице Калинина возле дома Nº 74 произошло столкновение трех автомобилей: «Субару», «Шевроле Лачетти» и «Ситроен».



November 15 in the afternoon on Kalinin street near the house Nº 74 there was a collision of three cars: «Subaru», «Chevrolet Lacetti» and «Citroen».


Шевроле Лачетти ГМ ТиС (русский сервис мануал Шевроле Лачетти).


Отличается Шевроле Лачетти от Авео отсутствием всевозможных дополнительных опций, которые бы могли его превознести перед соперником.



Chevrolet Lachetti differs from Aveo in the absence of all sorts of additional options that could extol it before the opponent.


Представлено иллюстрированное цветными фотографиями руководство по ремонту и техническому обслуживанию автомобилей Дэу Tacuma/ Шевроле Лачетти, выпускаемых с 2001 года.



Presented an illustrated colour photographs repair manual and maintenance of vehicles Daewoo Tacuma/ Chevrolet Rezzo, produced in 2001.


Почему Шевроле Лачетти сегодня пользуется огромным успехом у покупателей?



Why Chatbot is Becoming Hugely Successful in Customer Services?

Другие результаты


Технические характеристики Шевроле Авео и Лачетти на удивление схожи, чего нельзя сказать о внутреннем декоре этих машин.



The technical characteristics of Chevrolet Aveo and Lacetti are surprisingly similar, which is not the case with the interior decor of these cars.

Ничего не найдено для этого значения.

Результатов: 17. Точных совпадений: 16. Затраченное время: 105 мс

Documents

Корпоративные решения

Спряжение

Синонимы

Корректор

Справка и о нас

Индекс слова: 1-300, 301-600, 601-900

Индекс выражения: 1-400, 401-800, 801-1200

Индекс фразы: 1-400, 401-800, 801-1200

Как правильно таки произносить Chevrolet Lacetti?

Аксёнов Дмитрий

 03.07.2008 09:17

Большинство говорит: лачетти, кто-то лацетти. Если читать по-итальянски, то «лачетти». Но вопрос в том, на каком языке написано то? :)

Re: Как правильно таки произносить Chevrolet Lacetti?

SerG

 03.07.2008 11:44

Модель корейская, а как произносится по корейски, мы не знаем :)

Знакомые филологи говорят так: если название легко читаемо в латинской (не английской) транскрипции, то читается как пишется: Лацетти, Мазда, Ситроен.

Если название тяжело читаемо и сильно отличается по звучанию от оригинала, читаем на родном языке: Рено, Пежо, Крайслер, Мицубиси, Хёндэ.

Аббревиатуры — по русски: ФИАТ, БМВ.

Chevrolet читаем на языке оригинала: Шевроле

Lacetti: читаем латинскими буквами: Лацетти

Редактировано 2 раз(а). Последний раз 03.07.08 11:47 пользователем SerG.

«Шевроле Лачетти». Я недавно переводил релизы от представительства — они просили в русском варианте писать именно так (-) (-)

svh

 03.07.2008 13:01

0

Re: Как правильно таки произносить Chevrolet Lacetti?

Alex — MTB-82

 03.07.2008 13:24

SerG писал(а):

——————————————————-

> Знакомые филологи говорят так: если название легко

> читаемо в латинской (не английской) транскрипции,

> то читается как пишется: Лацетти, Мазда, Ситроен.

Ситроён тогда уж.

> Аббревиатуры — по русски: ФИАТ, БМВ.

Слышал вариант «Би-Эм-Даблъю» (в рекламе, масла какого-то кажется, команду Formula 1 BMW-Williams назвали «БиЭмДаблъю — Вильямс»).

Re: Как правильно таки произносить Chevrolet Lacetti?

Антон Чиграй

 03.07.2008 13:53

> > Аббревиатуры — по русски: ФИАТ, БМВ.

> Слышал вариант «Би-Эм-Даблъю»

Это уже полный бред. Ибо к английскому языку аббревиатура BMW не имеет никакого отношения.

> (в рекламе, масла какого-то кажется, команду

> Formula 1 BMW-Williams назвали «БиЭмДаблъю — Вильямс»).

Возможно, ролик был изначально англоязычный. Его дали переводчику, который быстренько, ни в чём не разбираясь, озвучил ролик на русском языке.

Re: Как правильно таки произносить Chevrolet Lacetti?

Владимир Глазков

 03.07.2008 14:27

Антон Чиграй писал(а):

——————————————————-

> Это уже полный бред. Ибо к английскому языку

> аббревиатура BMW не имеет никакого отношения.

Да, аббревиатура немецкая, Bauerish Motoren Werke.

Re: Как правильно таки произносить Chevrolet Lacetti?

Антон Чиграй

 03.07.2008 15:02

> > Это уже полный бред. Ибо к английскому языку

> > аббревиатура BMW не имеет никакого отношения.

> Да, аббревиатура немецкая, Bauerish Motoren Werke.

«sh» — это как раз из английского языка ;-) Так что «Bayerische Motoren Werke».

Это английский вариант. В русском языке устоялось немецкое — БМВ.

svh

 03.07.2008 15:17

Alex — MTB-82 писал(а):

> Слышал вариант «Би-Эм-Даблъю»

Re: Как правильно таки произносить Chevrolet Lacetti?

Joulupukki

 03.07.2008 16:04

Антон Чиграй писал(а):

——————————————————-

> > > Аббревиатуры — по русски: ФИАТ, БМВ.

>

> > Слышал вариант «Би-Эм-Даблъю»

>

> Это уже полный бред. Ибо к английскому языку

> аббревиатура BMW не имеет никакого отношения.

>

> > (в рекламе, масла какого-то кажется, команду

> > Formula 1 BMW-Williams назвали «БиЭмДаблъю —

> Вильямс»).

>

> Возможно, ролик был изначально англоязычный. Его

> дали переводчику, который быстренько, ни в чём не

> разбираясь, озвучил ролик на русском языке.

Мне это напомнило объявление по радио, которое я слышал году примерно в 1990.

«Продается персональный компьютер 1 ВМ РС (Один вэ-эм эр-эс) :)

Re: Как правильно таки произносить Chevrolet Lacetti?

Антон Чиграй

 03.07.2008 16:17

> Мне это напомнило объявление по радио, которое я

> слышал году примерно в 1990.

> «Продается персональный компьютер 1 ВМ РС (Один

> вэ-эм эр-эс) :)

Есть подозрение, что именно так и было набрано на бумажке, которую читали на радио. Ибо только так можно извратиться набить оный текст на русскоязычной пишущей машинке ;-)

Re: Как правильно таки произносить Chevrolet Lacetti?

Roman

 03.07.2008 16:17

JVC в Германии произносится не «джей-ви-си», а «йот-фау-це». :)

Re: Как правильно таки произносить Chevrolet Lacetti?

Антон Чиграй писал(а):

——————————————————-

>

> Это уже полный бред. Ибо к английскому языку

> аббревиатура BMW не имеет никакого отношения.

Англичане и америкосы не парятся по вопросам произношения слов, имен, названий и т.п. Это мы вынуждены страдать под кого-то подстраиваясь.

Если они видят BMW, то и читают по-своему, не думая об оригинальном произношении.

Кстати, русские переводчики вообще обладают только прямой извилиной, и то пунктиром. Обозвать короля Англии Джэймса I — Яковом — полный бред.

А номер Джэймса Бонда в кино произносят «Дабл-Оу Севен». Т.е. «Два О Семь», а не «Ноль-Ноль-Семь»

Re: Как правильно таки произносить Chevrolet Lacetti?

svh

 03.07.2008 16:36

DIGWEED писал(а):

> А номер Джэймса Бонда в кино произносят «Дабл-Оу

> Севен». Т.е. «Два О Семь», а не «Ноль-Ноль-Семь»

Это именно «Два нуля-семь». «Оу» — это не только название буквы «О», но и произношение цифры «0» (наряду с «zero»). А вариант «ноль-ноль-семь» просто более звучен, имхо.

Re: Как правильно таки произносить Chevrolet Lacetti?

Дмитрий 89

 03.07.2008 16:37

DIGWEED писал(а):

——————————————————-

> Кстати, русские переводчики вообще обладают только

> прямой извилиной, и то пунктиром. Обозвать короля

> Англии Джэймса I — Яковом — полный бред.

Такова историческая традиция. Например, французский король Луи XIV по-русски обязательно будет Людовиком 14-м. А султан Саллах-ад-Дин — Саладином.

> А номер Джэймса Бонда в кино произносят «Дабл-Оу

> Севен». Т.е. «Два О Семь», а не «Ноль-Ноль-Семь»

По русски ноль-ноль-семь понятнее будет.

Re: Как правильно таки произносить Chevrolet Lacetti?

Дмитрий 89 писал(а):

——————————————————-

> Такова историческая традиция. Например,

> французский король Луи XIV по-русски обязательно

> будет Людовиком 14-м. А султан Саллах-ад-Дин —

> Саладином.

Более чем дурацкая традиция, основанная на дремучести толмачей. Ведь явный аналог имени Яков — Джэйкоб.

В наш нынешний век надо стремиться к оригиналу. Ведь никто Джорджа Буша не называет Егором Кустовым.

Re: Как правильно таки произносить Chevrolet Lacetti?

Антон Чиграй

 03.07.2008 16:47

> Англичане и америкосы не парятся по вопросам

> произношения слов, имен, названий и т.п.

Ещё как парятся. С русскими, китайцами и т.д.

> Если они видят BMW, то и читают по-своему, не

> думая об оригинальном произношении.

А это вполне объяснимо. Не думая об оригинальном произношении можно читать там, где совпадают алфавиты. Для русского же языка придётся каким-либо образом переводить латинскую аббревиатуру на кириллицу.

Re: Как правильно таки произносить Chevrolet Lacetti?

svh

 03.07.2008 17:07

DIGWEED писал(а):

——————————————————-

> Дмитрий 89 писал(а):

> > Такова историческая традиция. Например,

> > французский король Луи XIV по-русски

> обязательно будет Людовиком 14-м. А султан Саллах-ад-Дин —

> > Саладином.

>

> Более чем дурацкая традиция, основанная на

> дремучести толмачей. Ведь явный аналог имени Яков

> — Джэйкоб.

Что поделать, уже очень глубокие следы в культуре, литературе и т.п.

С королями вообще интересно. У нас очень многих королей именуют Карлами (фр. Шарль), Георгами (англ. Джордж), Генрихами (нем. Хайнрик, англ. Хенри, фр. Анри). Такова уж сложившаяся традиционная транскрипция.

Re: Как правильно таки произносить Chevrolet Lacetti?

svh писал(а):

——————————————————-

> С королями вообще интересно. У нас очень многих

> королей именуют Карлами (фр. Шарль), Георгами

> (англ. Джордж), Генрихами (нем. Хайнрик, англ.

> Хенри, фр. Анри). Такова уж сложившаяся

> традиционная транскрипция.

Это все понятно, радует что сейчас все-таки более верными стали именовать иностранцев.

А с топиком — лаЧетти по-итальянски.

Кстати, Lamborghini — ламборгини, а не …джини.:)

Кстати, а почему в слове Logan (Renault Logan) ударение делают на первый слог, а не на французский манер — на последний? (-)

Alex — MTB-82

 03.07.2008 18:05

0

Может, из-за того, что он не только Renault, но и Dacia? (0)

Иван Садовский

 03.07.2008 18:26

Alex — MTB-82 писал(а):

——————————————————-

> n/t

  1. Главная
  2. Каталог
  3. Шевроле
  4. Лачетти
  • Шевроле Лачетти 2004. Кузов, экстерьер. Универсал 5 дв., 1 поколение

    1 поколение 06.2004 – 03.2013

Шевроле Лачетти больше известен за пределами США как Дэу Лачетти от GM Daewoo. Как Шевроле этот компактный автомобиль выпускался с 2004 по 2013 гг. Представлял собой бюджетный среднеразмерный хетчбэк, чьи двигатели не отличались ни производительностью, ни экономичностью, а интерьер сразу выглядел устаревшим и дешевым. Тем не менее, Лачетти стал очень популярным во всем мире, так как у него щедрый … читать полностью уровень оснащения при низкой стоимости.

Стать партнером

Автосалон?

Твой путь к успеху начинается здесь!

Парк Моторс

  • АвтосалонАвтосервис
  • Ха-Таас, 11
  • Открыто Закроется в 18:00

Центральный Шоурум UMI

  • АвтосалонАвтосервис
  • Нафтали Флатин 5
  • Открыто Закроется в 18:00

УМИ Чек Пост

  • Автосалон
  • Ха-Хистадрут 40
  • Открыто Закроется в 18:00

Парк Моторс

  • АвтосалонАвтосервис
  • Ха-Таас 11
  • Открыто Закроется в 18:00
  • Авторизовано Минфином

Автор вопроса: Нияз Головченко

Опубликовано: 30/11/2022

Как пишется Шевроле Лачетти?

У нас есть 24 ответов на вопрос Как пишется Шевроле Лачетти? Скорее всего, этого будет достаточно, чтобы вы получили ответ на ваш вопрос.

  • Как правильно писать Шевроле Лачетти?
  • Что значит слово лачетти?
  • Как правильно читать Шевроле или Шевролет?
  • Где находится вин Шевроле Лачетти?
  • Как правильно Шевроле Ласети или лачетти?
  • Сколько стоит Шевроле Лачетти 2012 года?
  • Какой расход топлива на Шевроле Лачетти?
  • Какой класс у Шевроле Лачетти?
  • Как правильно писать Шевроле?
  • Где посмотреть номер двигателя на Лачетти?
  • Как пишется Шевроле Лачетти? Ответы пользователей
  • Как пишется Шевроле Лачетти? Видео-ответы

Отвечает Андрей Царев

Chevrolet Lacetti — автомобиль компактного класса, созданный южнокорейским автопроизводителем GM Daewoo.

Как правильно писать Шевроле Лачетти?

Chevrolet Lacetti — автомобиль компактного класса, созданный южнокорейским автопроизводителем GM Daewoo.

Что значит слово лачетти?

Перевод слова «lacetti» с английского на русский. — автомобиль компактного класса (класс «C» по европейской классификации), созданный южнокорейским автопроизводителем GM Daewoo.

Как правильно читать Шевроле или Шевролет?

Некоторые водители, хвастаясь, рассказывают, что у них «ШевролеТ Авео или Эпика или Лачетти». Конечная «Т» во французском языке не читается, поэтому нужно произносить — «Шевроле», ну, или в американском варианте — «Шеви». Произносится «Порше» с ударением на первый слог по имени основателя компании Фердинанда Порше!

Где находится вин Шевроле Лачетти?

Первый вариант наиболее распространенный. Конкретно в случае с Шевроле Лачетти выштамповка располагается на лонжероне.

Как правильно Шевроле Ласети или лачетти?

Если читать по-итальянски, то «лачетти».

Сколько стоит Шевроле Лачетти 2012 года?

489100 руб

Какой расход топлива на Шевроле Лачетти?

Расход топлива Шевроле Лачетти составляет от 7.1 до 8.8 л на 100 км. Chevrolet Lacetti выпускается со следующими типами топлива: Бензин АИ-95.

Какой класс у Шевроле Лачетти?

класс C

Как правильно писать Шевроле?

Неправильно: -Chevroley Camero | Правильно: -Chevrolet Camaro.

Где посмотреть номер двигателя на Лачетти?

0:241:48Suggested clip 47 secondsГде находится номер двигателя на Chevrolet Lacetti — мотор 1.6YouTube

Отвечает Валерия Куценко

Модель корейская, а как произносится по корейски, мы не знаем :) Знакомые филологи говорят так: если название легко читаемо в латинской (не …

Отвечает Елена Семёнова

Не поленилась, посмотрела св-во о регистрации, и правда — шевроле лацетти и перевод:chevrolet LATSETTI — во как! Шуруп. 12.05.2006, 21:30. «Но …

Отвечает Алексей Сычёв

Для того, чтобы проверить VIN и номер двигателя Chevrolet Lacetti, нужно разобраться где и как собирался тот или иной экземпляр.

Отвечает Юлия Шалашова

Отзыв владельца Шевроле Лачетти 2009: Добрый день, черный, автомат, бензиновый двигатель … та ради которой и пишется этот отзыв Chevrolet Lacetti 2009г/в.

Отвечает Наиль Сычев

Отзыв владельца Шевроле Лачетти 2008: Приветствую всех … Chevrolet Lacetti 2008 — отзыв владельца … Тысяч пишется без мягкого знака.

Отвечает Кристина Шувалова

Такая массовая машина как Chevrolet Lacetti производилась на большом количестве заводов разных стран ! В РФ и СНГ Шевроле Лачетти, как правило, …

Отвечает Марина Нутфуллина

Шевроле лаЧетти, а Дэу лаЦетти . Хотя большой разницы я не вижу — машина-то корейская, хоть и с крестом на решотке.

Отвечает Сёма Гусев

Это Chevrolet Camaro Шевроле Камаро quot;Chevroletquot; как пишется шевроле так в английском языке будет писаться название известной марки …

2007 Шевроле Лачетти. Обзор (интерьер, экстерьер, двигатель).

2007 Шевроле Лачетти. Обзор (интерьер, экстерьер, двигатель). Ccылка Вконтакте на группу http://vk.com/autoreviews …

2007 Шевроле Лачетти. Обзор (интерьер, экстерьер, двигатель).

Какие ЭБУ установлены на Chevrolet Lacetti на разных моторах и какая между ними разница

Магазин https://zaz-shop.com.ua/ ⭐ 100% Большой выбор запчастей для Daewoo ЛАНОС, СЕНС, МАТИЗ, НЕКСИЯ, …

Какие ЭБУ установлены на Chevrolet Lacetti на разных моторах и какая между ними разница

Замена ремня ГРМ и помпы Шевроле Лачетти.

Как поменять ремень ГРМ и помпу на Шевроле Лачетти. Друзья, в связи с внешнеполитической напряжённой обстановкой, …

Замена ремня ГРМ и помпы Шевроле Лачетти.

Ударит ли по карману содержание Chevrolet Lacetti в современных реалиях? | Подержанные автомобили

Что с надёжностью и возможными неисправностями у бюджетного Шевроле Лачетти? Мы — АВТО ПЛЮС — телеканал, …

Ударит ли по карману содержание Chevrolet Lacetti в современных реалиях? | Подержанные автомобили

Chevrolet Lacetti не включается кондиционер

Благодарю за просмотр видео. Поддержите автора и оцените ролик. Ваша поддержка очень важна: — карта Сбербанка …

Chevrolet Lacetti не включается кондиционер

Иван Быстров - главный редактор

Иван Быстров

Здравствуйте! Меня зовут Иван Быстров, и я главный редактор этого сайта. Мне 32 года, я живу в Ярославской области России. Я всегда увлекался автомобилями, всегда хотел узнать больше, но зачастую не мог найти ответы на свои вопросы. Это сподвигло меня на создание проекта, где будет собрано воедино максимальное количество вопросов про автомобили, и на каждый из них будет предложен грамотный ответ! Очень надеюсь, что мой труд поможет всем получить новые знания быстро и без лишних затрат энергии!

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Шевроле ланос как пишется на английском
  • Швейцарские часы как пишется
  • Шевроле круз как пишется на английском
  • Швейцарские альпы как пишется
  • Шевроле кобальт как пишется на английском